Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var også en som ringte for å be oss holde av noen varer til henne. Helt greit det, men hun nektet å oppgi navnet sitt. :klaske:

I perioder kan vi holde av mange varer til ulike kunder, og da trenger vi et navn. Om du ikke vil bruke ditt eget, så dikt opp et da. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alltid like forundret når kunder spør om noe som er helt urelevant/Ting som jeg ikke må kunne i jobben min. Har jeg tid og mulighet tar jeg gjerne opp mobilen og finner frem riktig info, men i 90% av tilfellene står kunden der med sin egen smarttelefon. Hvorfor googler de ikke bare selv?

Anonymkode: bf2b0...21d

• Liker 18
Skrevet

Dette blir vel først og fremst skryt av en blid og hyggelig ansatt, men det startet med at det var jeg selv som så smått var dum kunde. Særlig håpløst sammenlignet med mange andre kunder var det nok ikke, men jeg prøver å være flink til å si "Hei", snakke i fulle setninger når jeg lurer på noe, og å si "Hadet bra" når jeg går så denne dagen følte jeg meg fryktelig uhøflig og fjern: Jeg stod på apoteket, nærmest tvekroket av menssmerter, og klarte ikke å finne Naproxen i hylla med smertestillende. Uten at jeg helt hadde fikk det med meg kom det en ansatt opp på siden av meg og lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg ble tatt litt på senga, var litt omtåket, og det beste jeg klarte å lire ut av meg var "Øøøøøøøøøøøøøh.... Naproxen?" :daane:.

Hun rekker ut hånden sin og plukker ned en pakke til meg - den stod selvfølgelig helt i øyehøyde, rett foran meg:fnise: Jeg småler litt og himler med øynene av meg selv (klarte heldigvis å holde meg for god til en "Øynene er det første man blir blind på"-kommentar:tongue:) og tenker at jeg må virke helt bortreist i denne ansatte sine øyne.

Men så til skrytet: Uansett hva hun måtte tenke så viste hun det ikke - i stedet gav hun meg et stort smil og humret litt sammen med meg før hun sa at "Vi har nettopp flyttet litt rundt på ting i den hyllen, så det er ikke så rart hvis du ikke fant det". Jeg hadde aldri vært på dette apoteket før, og kommenterte det, og fikk da et "Jammen, da er det HVERTFALL ikke rart! :)". Jeg fikk ihvertfall takket pent for hjelpen da jeg betalte, men denne dagen var det definitivt ikke min fortjeneste at handelen ble så trivelig:rolleyes:

Anonymkode: 6c339...e0a

• Liker 28
Skrevet

Idag var det visstnok helt feil å være hyggelig og si god morgen klokka halv 8 på morgenkvisten.
Snart fredag og frihelg! Sukk. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg jobber med å selge serviceavtaler på porter og inngangsløsninger, og har ved flere anledninger opplevd at kunden lurer på hvorfor de ikke får noen ordrebekreftelse når de har signert avtalen, hvor jeg da forklarer at jo for å få satt i gang avtalen trenger jeg en kopi av utfylt signaturside på e-post, eventuelt faks eller post. De skjønner ikke hvorfor vi ikke har automatikk på å sette det i gang i det de signerer, så de slipper å sende det inn. (Det skjer ALDRI at jeg eller mine kollegaer er fysisk til stede når kunden skiver under). 

Tror de at vi har digitale ark..?:fnise:

• Liker 10
Skrevet

Kan jo miste helt troen på menneskeheten, av å henge her i tråden. :fnise:

Anonymkode: 0f67e...ba0

• Liker 2
Skrevet

Jobbet nattåpent fredag. Det kom en mor og en datter som skulle ha sko til ungen. Etter mye frem og tilbake mens det var lang kø i kassen, så kom de frem til et par både mor og datter likte og som datteren syntes var gode å gå i. Så sier moren "Men hun trenger de ikke."

Hva var det da jeg stresset for?

• Liker 9
Skrevet

Wow. Hadde en kunde i går som la alle (det var ganske mange) varene sine med strekkoden mot seg på båndet. Det har jeg aldri opplevd før OG i tillegg var han superhyggelig. 

Jeg kunne sikkert gjort det mange gange raskere selv, men for en fin kunde

:hjerter_rundt:

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 16
Skrevet

Jeg glemmer aldri da jeg jobbet i en butikk som solgte treningsklær.

Kunde som trengte strl L, maks størrelse XL, kjeftet meg ned fordi vi ikke solgte treningstøy i størrelse XXXL+.

Da jeg forsøkte å være snill og si at hun behøvde jo ikke denne størrelsen fikk jeg enda en skyllebøtte om at jeg måtte jo forstå at feite folk ikke likte kroppen sin og trengte disse størrelsene til å gjemme seg i. Hvis jeg ikke fant frem XXXL til henne skulle hun gå til konkurrenten slik at de kunne tjene litt penger isteden.

Da fikk jeg nok og sa at vi har ikke klær i den størrelsen fordi etterspørselen er såpass lav at vi ikke kan ta det inn, og hvis hun absolutt skulle oppføre seg sånn kunne hun gå til konkurrenten rett over gaten og få akkurat den samme beskjeden. (Sa det så klart på en relativt hyggelig måte, men veldig bestemt.)

Dama ble skikkelig furt, gikk til en kollega som sa akkurat det samme.

• Liker 5
Skrevet

Der jeg jobber var det tidligere en kiosk. Denne kiosken ble lagt ned for snart 10 år siden. Jeg får daglig spørsmål om hvor kiosken er, og alle mener bestemt at de handlet der i forrige uke...

Anonymkode: a7803...f84

• Liker 24
Skrevet

Lenge siden jeg har postet her nå, og i bunn og grunn har det vært deilig med en liten pause.. nå enn hvor lenge denne pausen blir, vet jeg ikke enda

MEN! Å herregud, jeg dreit meg fullstendig loddrett ut for en to ukers tid tilbake på en bensinstasjon, tror hun bak kassa skjønte at det var tidlig og at vi skulle kjøre langt. 

Joda, så skal fylle diesel, putter kortet inn og taster kode og "jeg skal ha diesel" knappen. Tar ut pumpa, putter den i holderen og.. ingenting skjer. Står der forjamset og bare what the actual? Kortet har heller ikke kommet ut, så tenker vel at "Hey, det kommer ut når jeg er ferdig" 

Heldigvis kommer hun ut og spør om jeg skal betale med kort eller kontakt, og sier nå at kortet står i maskinen og har tastet kode men ingenting skjer. 

Neida, jeg hadde bare glemt å trykke på "start tanking" 

giphy.gif

(Og ja, jeg så omtrent slik ut ^ når hun poengerte det for meg) 

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jobber på en bensinstasjon, og hva i helvete er greia med at folk sier at de skal ha en hot-dog??? Hvordan skal jeg skjønne hvilken pølse du mener da? Jeg vet ikke om hot-dog for deg er wiener, grillpølse, ost og baconpølse, rollerburger, løkpølse, kyllingpølse eller rollerburger. Det er forøvrig ingen under 30 som bruker uttrykket: "hot-dog". Synes det er temmelig ironisk at det er hovedsaklig de over 40 som bruker uttrykket samtidig som om de klager på andre amerikanske/engelske uttrykk som halloween og at en mister den norske kulturen. Ser du ikke selv at de er med på bidra med dette ved bruk av slike uttrykk???

Anonymkode: 9b911...38d

• Liker 9
Skrevet

Noen som har noen merkelige historier å komme med, fra julestria ?

:nissevink:

Anonymkode: 12aae...960

• Liker 1
Skrevet

Dagen før Black Friday. 

Kunde: Kan jeg få rabatt i dag selv om tilbudet begynner i morgen?

Meg: Nei, dessverre, men jeg kan legge de av til deg så får du rabatt i morgen. 

Kunde: Jeg reiser i morgen tidlig, kan du ikke gjøre et unntak? 

Meg: Beklager. Jeg har virkelig ikke lov til det. 

Kunde: Men i *annen by* så har de skoene til *30 % rimeligere enn vår pris*

Meg: Mulig det, men jeg kan fortsatt ikke gi deg rabatt i dag. 

Så gikk kunden, men kom tilbake litt senere. 

Kunde: Jeg vil ikke være kjip. Jeg kjøper de av deg. *Peker på vare til 300 kr,* Men da vil jeg ha en sånn med gratis. 

Meg: Da mister jeg jobben min. 

Kunde: Er det så strengt? 

Ja, merkelig nok så får jeg ikke lov til å gi vekk varer gratis. Tenke seg den som vil. 

• Liker 42
Skrevet
På Sunday, November 20, 2016 den 6.39, AnonymBruker skrev:

Jobber i en butikk der vi selger hundrevis, hvis ikke over tusen kjøkkenprodukter. Begynte nylig, bare som ekstrahjelp, men føler jeg har grei oversikt over ca. 80% av varene. Likevel havner jeg hver gang jeg er på jobb i situasjoner der en kunde finner de rareste og mest absurde produktene som jeg ikke aner at vi i det hele tatt selger, og spør meg om råd. "Hei, jeg skal lage *matrett som heter noe på et annet språk* og skal kjøpe *rart verktøy jeg aldri har sett før* til å *gjøre noe med den som jeg ikke vet hva er*. Hvilken av disse to er best?" Så da legger jeg meg som oftest flat og sier at jeg er ganske ny i butikken og at har null erfaring med å lage den type mat, eller at jeg aldri har brukt akkurat den type verktøy før, men at jeg gjerne kan spørre sjefen eller en annen kollega om informasjon. "Men du jobber jo her? Også har du aldri brukt *sykt merkelig redskap som nesten ingen kjøper*!? Det synes jeg faktisk er skikkelig dårlig service!" 

Det er da ikke slik at jeg har kjøpt meg et lager med 200 av butikkens mest uvanlige redskaper som jeg sitter og tester ut på fritiden min heller. 

Anonymkode: 2f76d...09e

Samme problem hadde jeg når jeg når jeg var ny i butikk. Det var jo ganger jeg ikke kunne hjelpe kunden og la meg flat. Sa jeg var ny. Da fikk jeg noen ganger kjeft og dette her var for dårlig altså :angry: Men herregud da! Ha LITT forståelse for at jeg er ny og kan ikke absolutt alt på strakk arm. Jeg ble jo egentlig bare kastet ut i det uten noe særlig opplæring  (for det hadde ikke sjefen tid til ) Akkurat som de mener vi skal sitte å pugge alle produkter vi selger på fritiden vår.

Skrevet
På Sunday, November 20, 2016 den 13.09, Nuttery skrev:

Jeg glemmer aldri da jeg jobbet i en butikk som solgte treningsklær.

Kunde som trengte strl L, maks størrelse XL, kjeftet meg ned fordi vi ikke solgte treningstøy i størrelse XXXL+.

Da jeg forsøkte å være snill og si at hun behøvde jo ikke denne størrelsen fikk jeg enda en skyllebøtte om at jeg måtte jo forstå at feite folk ikke likte kroppen sin og trengte disse størrelsene til å gjemme seg i. Hvis jeg ikke fant frem XXXL til henne skulle hun gå til konkurrenten slik at de kunne tjene litt penger isteden.

Da fikk jeg nok og sa at vi har ikke klær i den størrelsen fordi etterspørselen er såpass lav at vi ikke kan ta det inn, og hvis hun absolutt skulle oppføre seg sånn kunne hun gå til konkurrenten rett over gaten og få akkurat den samme beskjeden. (Sa det så klart på en relativt hyggelig måte, men veldig bestemt.)

Dama ble skikkelig furt, gikk til en kollega som sa akkurat det samme.

Haha for en kjerring. Hun hadde godt å høre det. Noen ganger for man nok og da burde det være greit å si ifra på en saklig måte. Man kan ha en hyggelig undertone, men være bestemt. Har vært mange kunder jeg bare ha villet brøle til, men har klart å bite renna sammen hardt.

Skrevet

Én ting jeg har bitt meg merke i, er at alltid når kunder skal klage på noe (f.eks. på Facebooksider), så MÅ de legge på en "og sur var han også!"

Eks: "Ditt og datt var feil, og jeg fikk ikke byttet... Sur var hun bak kassa også!"
"Varen var ikke inne selv om det sto annonsert, og ikke var de ansatte spesielt hyggelig med meg heller!"

Det slår sjeldent feil, min egen mor gjør det også, selv i tilfeller der jeg har påpekt til henne at den ansatte faktisk ikke var sur men bare forklarte henne noe hun ikke likte :fnise:

Noen ganger kan riktignok kasseansatte være sure, men i de aller fleste tilfeller er det vel bare snakk om at man prøver å tydeliggjøre ting for en vanskelig kunde, og så blir det tatt som surhet:fnise: Jeg ble selv fortalt av en kunde at jeg kunne legge fra meg den sure holdningen på jobb, da jeg bare forsøkte å snakke tydelig over alt bråket som var i butikken og forklare henne hvorfor jeg ikke hadde tid til å pakke inn julegavene hennes midt i julerushet - alene på jobb pga sykdom.

• Liker 15
Skrevet

Klokka 5 på stengetid kommer det en kunde som skal ha en julegave. 

Først presterer hun å begynne å kjefte på meg fordi jeg etter 5 minutter begynner å kjøre ned gitteret så ikke flere kunder kommer seg inn. "Kom her du nå og hjelp meg så jeg får kommet meg ut!!!!". 

Og når hun har bestemt seg for hva hun skal ha krever hun selvfølgelig at jeg pakker det inn(etter stengetid).

Jeg er snill og begynner å pakke inn med et smil. Men smilet mitt forsvinner fort når hun begynner å KLAGE på pakkingen min. Hun skal ha det sånn og sånn, og IKKE brett plagget å mye. Hun tar fra meg hele dritten og bretter plagget akkurat sånn hun vil ha det. 

Bare 4 mnd igjen så skal jeg aldri mer jobbe i butikk i hele mitt liv.

Anonymkode: 6c867...dd1

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...