Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjempefin mage!!! :hoppe: Og jeg tror du har fint hår også jeg ;) Må nok melde meg ut av den der høyde-greia og se ned på dere :tunge1:

Nå skal jeg inn på nøstebarn sine sider og se litt, inspirert av dere!!!

Ønsker deg en fin-fin mandag!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoppe:

Her nærmer det seg gitt! :sjarmor:

Har blitt mindre KG på meg *sorry!!* :kyss:

WOW, du har en fantastisk NYYYYDELIG mage vennen!! :hjerter:

Og laaang flott hår...! :hjerte:

misunnelig...... :sjenert:

Hvordan går det vennen? Lenge siden jeg har besøkt deg..

:rodme:

Jeg har matet snuppa nå.. Hun sover søtt! ;)

Helt normalt at du er trøtt og sliten nå islutten.

Så bra du har funnet en fin perm-ordning!

Ha en fin mandag vennen! :kose:

Skrevet
Kjempefin mage!!! :hoppe: Og jeg tror du har fint hår også jeg ;) Må nok melde meg ut av den der høyde-greia og se ned på dere :tunge1:

Nå skal jeg inn på nøstebarn sine sider og se litt, inspirert av dere!!!

Ønsker deg en fin-fin mandag!!!

Takk for mageskryt! Og hårskryt :sjarmor:

Bare se ned på oss du, smile, så skal vi se hvor mange venninser ( :ler: halvveis intern...) du får :tunge1:

Så du noe fint hos Nøstebarn? Jeg har ikke noe annet enn lammeskinnet derfra, jeg, men klærne skal visst også være veldig gode! :)

:klem:

Her nærmer det seg gitt!  :sjarmor:

Har blitt mindre KG på meg *sorry!!* :kyss:

WOW, du har en fantastisk NYYYYDELIG mage vennen!! :hjerter:

Og laaang flott hår...! :hjerte:

misunnelig...... :sjenert:

Hvordan går det vennen? Lenge siden jeg har besøkt deg..

:rodme:

Jeg har matet snuppa nå.. Hun sover søtt!

Helt normalt at du er trøtt og sliten nå islutten.

Så bra du har funnet en fin perm-ordning!

Ha en fin mandag vennen! :kose:

Ja, guri, det ER faktisk ikke så lenge igjen nå! :overrasket:

Skjønner veeeeeeeeeldig godt at det er andre ting enn KG som tar tida di nå! Ikke noe å unnskylde seg for :kyss:

Takk for mageskryt til deg også! Jeg syns den er litt rar forfra, men det styrer man jo ikke selv! :sjenert:

Jordmor sa at det ikke er rart at jeg er sliten og trøtt nå, og særlig ikke med det tempoet jeg holder for tida. Merker jeg snart må roe ned litt!

:kose:

Skrevet

Utstyrslista er oppdatert!

Vi fikk stellebord og badebalje i hus idag! :hoppe:

Var hos jordmor tidligere!

Alltid kjekt. Hun er så koselig! Hun trodde Burpelita lå med hodet ned! Heldigvis! Jeg syns det er best at hun ligger sånn...

Alt var fint både med Burpelita og meg! :)

Skal tilbake om to uker, i uke 34, for å sjekke leiet da. Selvom hun da fortsatt har tid til å snu på seg, så er det betryggende å vite at hun ligger ned (for det bestemmer jeg at hun gjør... :ler2: ). Så skal jeg tilbake i uke 36. Hvis jordmor er usikker på leiet, så sendes jeg til ultralyd.

Fortalte om 3D'en, og at soneografen mente jeg kunne være noen uker lenger enn det jeg er, så hun vil følge ekstra godt med, og ville faktisk ha meg inn på sykehuset til overtidskontroll allerede på termindato. Kanskje dette her er nærmere enn vi tror!? :overrasket::legrine::hjerte::hoppe:

Skal hvertfall minne meg selv på å bestille modningsakupunktur litt før enn jeg egentlig hadde tenkt... Tror jeg! (meg og nåler... :grine: )

Nå venter middagslaging,- pasta og laks! :sikle:

Skrevet

Du er bare nydelig Burpen!! :hjerter:

..........du skal se du føder før meg... :ler:

Hvordan lager du til laks med pasta? Trenger sårt nye middagsforslag!

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Kjekt at alt stod bra til hos jordmor! Vi skal i morgon. Kva var SF-målet ditt i dag?

Skrevet
:vinke:

Såå fin mage. :hjerter:

Hyggelig å se deg, Bustetroll! :kose:

Takk-takk! :)

Du er bare nydelig Burpen!!  :hjerter:

..........du skal se du føder før meg...  :ler:

Hvordan lager du til laks med pasta? Trenger sårt nye middagsforslag!

Takk, du skjønne! :sexy:

Huff, nei, får håpe Lille mirakel kommer før Burpelita! :Nikke: Både for din, Lille mirakel og Burpelita sin del... For min del, kunne hun kommet nå, for jeg lengter sånn etter henne :hjerte: Eller,- jeg vil jo ikke at hun skal komme så mye før tida heller...

Pasta med laks,- Steiker laksefilét med det krydderet jeg vil ha på. Så koker jeg båndpasta. Litt før den er ferdig, så hr jeg oppi tynne-tynne skiver med gulrøtter og purre, sånn at grønnsakene også får et lite oppkok. Når det er ferdig, heller jeg av vannet, og har oppi en dæsj med noe flytende. Denne gangen var det matfløte vi hadde i kjøleskapet. Hvis ikke, så bruker jeg stort sett kaffefløte, melk eller kesam, eller en blanding av dem! Så har jeg oppi krydder og urter, og lar det surre til det flytende har trekki inn... Idag hadde vi laksen ved siden av,- ellers kan du dele den opp og ha den oppi! Godt med salat til ;)

Kjekt at alt stod bra til hos jordmor! Vi skal i morgon. Kva var SF-målet ditt i dag?

SF-målet er 32 cm nå. Helt i toppen av det skraverte feltet, sånn som jeg har liggi hele tiden (bortsett fra den gangen legen målte feil og skremte livet av meg :roll: )

Lykke til i morgen!

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

SF-målet er 32 cm nå. Helt i toppen av det skraverte feltet, sånn som jeg har liggi hele tiden (bortsett fra den gangen legen målte feil og skremte livet av meg :roll: )

Lykke til i morgen!

32 ja, ser ut som du veks jamnt og fint då! :) Det er det viktigaste!! Eg er veldig spent på mitt mål no!

Skrevet

Åj 32 uker allerede.... hjelp som tiden flyr ja!

Jeg vil også se bilder.... :sjenert:

Gjest Myztica
Skrevet

Overtidskontroll på termindato! :overrasket: Heldiggrisen!! :ler:

Men det er ikke så lett å måle hvor langt man er på vei så sent i svangerskapet ;) For det er store individuelle forskjeller.... Ikke for å drepe gleden din her nå altså.... :ler::sjenert:

Skrevet
Takk for mageskryt! Og hårskryt :sjarmor:

Bare se ned på oss du, smile, så skal vi se hvor mange venninser ( :ler: halvveis intern...) du får :tunge1:

Så du noe fint hos Nøstebarn? Jeg har ikke noe annet enn lammeskinnet derfra, jeg, men klærne skal visst også være veldig gode! :)

:ler: Jeg er ikke unormal høy da!!! :tunge1: Er vel 1.73 :)

Så MYE fint hos nøstebarn. Jeg har nemlig hørt mest om klærne der. Spesielt ullpysjene. Tror jeg skal bestille en sånn til høsten, eller kanskje sommeren hvis den blir dårlig. Man vet aldri!!!

Skrevet
Åj 32 uker allerede.... hjelp som tiden flyr ja!

Jeg vil også se bilder.... :sjenert:

Ja, tida flyr! Hadde aldri trodd det, men den gjør det... Bildene ligger på forrige side, eller siden før der ;)

Overtidskontroll på termindato! :overrasket:  Heldiggrisen!! :ler:

Men det er ikke så lett å måle hvor langt man er på vei så sent i svangerskapet ;)  For det er store individuelle forskjeller.... Ikke for å drepe gleden din her nå altså.... :ler:  :sjenert:   

Ja, vet at det kan være store forskjeller så seint, og hadde aldri bedt om kontroll så tidlig selv. Det var jordmor som mente at det er bedre med en kontoll for mye enn en for lite! Og det er jeg jo helt enig i ;)

:ler: Jeg er ikke unormal høy da!!! :tunge1: Er vel 1.73 :)

Så MYE fint hos nøstebarn. Jeg har nemlig hørt mest om klærne der. Spesielt ullpysjene. Tror jeg skal bestille en sånn til høsten, eller kanskje sommeren hvis den blir dårlig. Man vet aldri!!!

Du er høy nok til at jeg ser opp til deg :ler:

Jeg hadde kommi til å kjøpt ullpysj til Burpelita hvis de hadde hatt i mindre størrelser enn de har. Tror de starter på 62 eller 68. Jeg sjekka det hvertfall, og ville hatt en god pyst til å begynne med, mn det fantes ikke!

Skrevet
Fortalte om 3D'en, og at soneografen mente jeg kunne være noen uker lenger enn det jeg er, så hun vil følge ekstra godt med, og ville faktisk ha meg inn på sykehuset til overtidskontroll allerede på termindato. Kanskje dette her er nærmere enn vi tror!? :overrasket::legrine::hjerte::hoppe:

Skal hvertfall minne meg selv på å bestille modningsakupunktur litt før enn jeg egentlig hadde tenkt... Tror jeg! (meg og nåler...  :grine: )

Nå venter middagslaging,- pasta og laks! :sikle:

Nemmen, overtidskontroll på termindato - slettes ikke værst!! ;) Det går nok myyyye fortere enn du tror til du har Burpelita i armene dine! :hjerter:

(jeg merker jeg blir så gira på din vegne, at du snart skal få treffe snuppa som har bodd snart 9 mnd i magen din, og allerede gitt deg så mye glede... det er så herrrrlig å bli mamma!! :legrine::hjerte: )

Vet du, meg og nåler også... nesten så jeg ikke sier mer enn det... :ler: Trodde jeg takla sprøyter og nåler helt fint jeg, men de akupunktur-nålene jeg fikk under fødselen var VONDE!! For ikke å snakke om den deilige sprøyta de kjørte i låret mitt etterpå, siden jeg er reshus negativ.... Da måtte sambo snu seg bort også, en fødsel kunne han takle å se på - men sprøyta?! :riste::ler2:

Ha en flotters dag snuppa! :kys_2: og :kose:

Skrevet

Oi, kanskje du "slaar" meg paa maalstreken?! Blir spennende!

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Eg kan også tenke meg modnings-akupunktur... Det er ei jordmor på sjukehuset som set nåler under fødsel, og dersom han set modnings-akupunktur også, kunne det jo kanskje ha vore greit å fått prøve ein gong før the REAL thing... :ler:

Var på kontroll i dag forresten, min SF-mål er også 32 cm. Har lagt ut nye magebilder på nettsida, ser vi like store ut?

Skrevet

Hei snuppis!

Jeg er klar til å sladre så fort noe skulle skje, jeg... ;)

Fint at JM passer på deg, da... og at hun mener en kontroll for mye enn en for lite er bra... Der er jeg helt enig... :Nikke:

Her hos oss er det full fart om dagen. Masse turgåing og kosing med både Lille- og Storegutt... :hjerter: Herlig... Men det betyr jo mindre tid til KG da... :roll:

Er jaggu ikke lenge igjen til du er mamma nå... :legrine: Og jeg er sladreklar! :sjarmor:

:kys_2:

Skrevet
Nemmen, overtidskontroll på termindato - slettes ikke værst!! ;) Det går nok myyyye fortere enn du tror til du har Burpelita i armene dine! :hjerter:

(jeg merker jeg blir så gira på din vegne, at du snart skal få treffe snuppa som har bodd snart 9 mnd i magen din, og allerede gitt deg så mye glede... det er så herrrrlig å bli mamma!!  :legrine::hjerte: )

Vet du, meg og nåler også... nesten så jeg ikke sier mer enn det... :ler: Trodde jeg takla sprøyter og nåler helt fint jeg, men de akupunktur-nålene jeg fikk under fødselen var VONDE!! For ikke å snakke om den deilige sprøyta de kjørte i låret mitt etterpå, siden jeg er reshus negativ.... Da måtte sambo snu seg bort også, en fødsel kunne han takle å se på - men sprøyta?! :riste::ler2:

Ha en flotters dag snuppa! :kys_2: og :kose:

Ja, jeg er ganske fornøyd med å kanskje muligens slippe å gå noe særlig over tida! Men... Det er jo ikke sikkert jeg blir satt igang da, hvis alt bare står bra til med oss! Vi får bare vente og se,- spennende blir det hvertfall!! :hoppe:

Giiiiiiiiiiiira for tida jeg også!! :hjerte:

...noe lommeboka får svi for :sjenert:

Kunne du ikke bare latt være å si mer enn det!? :frustrert::ler: Åååååååååå, som jeg gleder meg til nåler og sprøyter... :ironi: Heldigvis så er jeg r+, så jeg slipper kanskje den deilige sprøyta :)

:kose: og :kys2:

Oi, kanskje du "slaar" meg paa maalstreken?! Blir spennende!

Ja det kan bli et rotterace dette her! Vi er jo ganske mange som skal ha jevnt over i hele mars... Blir nok uansett litt "forandring i rekkene"! :)

Skrevet (endret)
Eg kan også tenke meg modnings-akupunktur... Det er ei jordmor på sjukehuset som set nåler under fødsel, og dersom han set modnings-akupunktur også, kunne det jo kanskje ha vore greit å fått prøve ein gong før the REAL thing... :ler:

Var på kontroll i dag forresten, min SF-mål er også 32 cm. Har lagt ut nye magebilder på nettsida, ser vi like store ut?

Jeg fikk et litt snålt bilde inni hodet av denne jordmor-personen :ler2::tunge1:

Men ja, uansett,- kanskje greit å prøve akupunktur før fødselen dersom du tenker på å bruke det som smertelindring!

Som jeg svarte i boka di, så ser magene våre faktisk ganske så like store ut. Min mage er litt "lavere" enn din. Kanskje det som er forskjellen på typisk gutte- og jentemage? ;)

Hei snuppis!

Jeg er klar til å sladre så fort noe skulle skje, jeg... ;)

Fint at JM passer på deg, da... og at hun mener en kontroll for mye enn en for lite er bra... Der er jeg helt enig... :Nikke:

Her hos oss er det full fart om dagen. Masse turgåing og kosing med både Lille- og Storegutt... :hjerter: Herlig... Men det betyr jo mindre tid til KG da... :roll:

Er jaggu ikke lenge igjen til du er mamma nå... :legrine: Og jeg er sladreklar! :sjarmor:

:kys_2:

Bra du er beredt, søta! :kyss: Kan jo ikke la verden gå glipp av den store begivenheten :ler:

Jeg er også glad for å bli passa ekstra godt på! Syns det er koselig både hos lege og jordmor, og gå heller en gang for mye enn en gang for lite! :)

Høres så koselig ut å ha to sånne sjarmtroll som du har! :hjerte: Og at det går på bekostning av KG skulle jo bare mangle :Nikke:

:kose:

Endret av Burpen
Skrevet

Mitt er 33, det, men har faatt beskjed om at det er helt fint, selv om det i foelge det norske systemet er utenfor normalen. Lurer paa om jeg skal ta det opp med jordmor neste uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...