Cr@sh Skrevet 9. januar 2007 #1121 Skrevet 9. januar 2007 Syntes du er veldig flink jeg... og kan godt skjønne at det er tungt å begynne på skolebøkene igjen etter ferien.... Du skrev så nydelig om Burpelita i magen over her... at jeg ble helt rørt, jeg...
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 9. januar 2007 #1122 Skrevet 9. januar 2007 Vi fekk lammeskinnet frå Nøstebarn i dag, det var herleg!!!
smile Skrevet 9. januar 2007 #1123 Skrevet 9. januar 2007 Så gøy å lese her altså!!! Gulpekluter har ikke jeg tenkt på en gang. Kan vel begynne å lage en liste etterhvert jeg også. Elsker jo å planlegge sånt men det er nok kurt å begynne litt. Hvis bekkenet skal fortsette å være vondt kan det jo være lurt å ta litt av gangen MEn hvor kjøper du sånne gulpekluter?? Har sett de har hatt noe på bl.a. Hansen &Dysvik men de har jeg kjøpt som kjøkkenkluter Tror iallefall at de kan brukes som gulpekluter for det er sånne gaskluter..... Hvilken vogn har dere kjøpt?
Burpen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1124 Skrevet 9. januar 2007 Jeg blir stadig imponert over deg Burpen! ...men har jo avslørt litt av hemmeligheten... ....du er jo bare ungjenta!!! Så utrolig herlig sambo du har! Blir nesten litt småforelska i han jeg!! Tror ikke disse babyene våre kommer til å lide noen nød nei!! "Heldigvis" har bekkenet stoppet shoppetrangen min..... PS: sender deg snart en PM! ← Kjekt å høre at jeg imponerer noen, hvertfall Skal ikke se bortifra at jeg ikke hadde orka så mye som jeg faktisk gjør, om jeg hadde hatt noen flere år på baken, nei... Sambo er herlig Den absolutt beste for meg. Vi passer perfekt! Skjønner godt du blir litt småforelska,- jeg gjør det jeg også! Hver dag Noen nød kommer de ikke til å lide, nei! Tror både Lille Mirakel og Burpelita får det alle tiders! Tusen, tusen takk for kjempekoselig PM!! Selvfølgelig vil jeg, kjære, SELVFØLGELIG!! Hei hei! Saa skummelt aa lese om kynnerne dine, godt de ga seg! Ogsaa midt paa natten? Mine kommer bare naar jeg er ute og gaar, de. Takk for at du minnet meg paa lammeskinn, det trenger vi ogsaa nemlig. Mulig jeg lar mamma og pappa kjoepe det som presang, litt dumt aa kjoepe ALT vi trenger ogsaa er det ingenting igjen som besteforeldre kan bidra med! Jeg er ogsaa flink til aa utsette kjedelige ting...men vi faar vaere flinke og lese og vaske klaer (det er min oppgave, du faar ta deg av lesingen! ). ← Ja, kynnerne mine skremte meg virkelig... Kom helt plutselig, uten at jeg hadde gjort noe særlig. Vi hadde jo lagt oss! (Eller, jeg kom på nå,- vi hadde jo gjort noe særlig ) Jeg vet ikke åssen det er med din eller T's familie, men min familie er hvertfall veldig grei sånn mtp gaver og sånn: de vet at vi har gått til innkjøp av det meste, og spør om de heller kan få kjøpe det igjen av oss. Det syns jeg er kjempefint! Visste på forhånd at det kom til å bli sånn, for sånn var det med storesøster... Lurt mtp at vi har kunnet se etter tilbud underveis, for vi har jo faktisk ikke visst hva, eller om vi, i det hele tatt ville få i gaver. Vi kan jo ikke la være å kjøpe ting vi vet vi skal ha, som kommer på tilbud, fordi vi kanskje kunne komme til å få det av noen. Svigerfar irriterer meg litt, for han sier "dere må ikke handle alt, da blir det jo ikke igjen noenting til oss" osv. Skulle vi liksom venta til etter at Burpelita kommer, for å se hva vi får!? Nope... Godt å høre at det ikke bare er meg som utsetter kjedelige ting...
Burpen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1125 Skrevet 9. januar 2007 Syntes du er veldig flink jeg... og kan godt skjønne at det er tungt å begynne på skolebøkene igjen etter ferien.... Du skrev så nydelig om Burpelita i magen over her... at jeg ble helt rørt, jeg... ← Takk, snuppa Godt med litt medfølelse ang skolestart... Noen ganger må jeg bare få ned det som detter i hodet mitt, ang. Burpelita Har vært altfor sløv til å skrive ned sånne ting som kan være kjekt å huske seinere! :kys_2: Vi fekk lammeskinnet frå Nøstebarn i dag, det var herleg!!! ← Heldiggriser!! Bestilte ikke du i forrige uke du også? Tror jeg bestilte på torsdag eller fredag. Da kommer kanskje mitt snart også Tror jeg kommer til å stryke og kose på det, for det virker så godt!! Så gøy å lese her altså!!! Gulpekluter har ikke jeg tenkt på en gang. Kan vel begynne å lage en liste etterhvert jeg også. Elsker jo å planlegge sånt men det er nok kurt å begynne litt. Hvis bekkenet skal fortsette å være vondt kan det jo være lurt å ta litt av gangen MEn hvor kjøper du sånne gulpekluter?? Har sett de har hatt noe på bl.a. Hansen &Dysvik men de har jeg kjøpt som kjøkkenkluter Tror iallefall at de kan brukes som gulpekluter for det er sånne gaskluter..... Hvilken vogn har dere kjøpt? ← Kjekt å høre at du trives her inne, smile Liste er veldig praktisk,- da har man hvetfall god oversikt over hva man har, og hva man trenger. Ganske tidlig i svangerskapet lagde jeg lista mi,- alt var da under "mangler", så har jeg flytta det over etterhvert som ting kom i hus! Bekkenet er den største grunnen til at jeg ville starte handlinga tidlig. Hadde rett og slett ikke stolt på at sambo hadde klart å ordne det som skulle ordnes... Gulpekluter er kjøpt på SparKjøp. 6-pakning for ca 20 kroner. Har forstått det sånn at de er gode Vi har bestilt en Bugaboo Cameleon fra Babytrader. Har syntes den har sett rar ut, særlig på nettsiden til Bugaboo, men etter å ha fått en demostrasjon på den, og prøv den i butikken, har vi finni ut at det er den ultimate vogn for oss. Jeg har tråla nettet, særlig barnevognforaet på nybaktmamma.com. Ingen tester i hele verden, slår de damenes erfaringer på vogner! De er eksperter Har dere tenkt på vogn, eller?
Gjest Myztica Skrevet 9. januar 2007 #1126 Skrevet 9. januar 2007 Gulpekluter får man aldri nok av! Skummelt med de kynnerne dine! Det var jammen godt de ga seg!
Burpen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1127 Skrevet 9. januar 2007 Gulpekluter får man aldri nok av! Skummelt med de kynnerne dine! Det var jammen godt de ga seg! ← Jeg håper du har rett, for nå tror jeg vi har over 50 stk. *skremme vekk kynnere, eller gi dem til magolia om de kommer tilbake!*
Burpen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #1128 Skrevet 9. januar 2007 Irriterende å ikke få sove!! Har heldigvis fri på skolen i morgen, men hadde planer om å få noe utav dagen allikevel. Dette er ikke akkurat måten å lade opp på! Har vridd meg i to timer nå, og holder stakkars sambo våken. Får legge meg når han har sovna, sånn at jeg ikke ødelegger morgendagen hans hvertfall. Kan jo bruke tida på å lage sykehusbag-liste... Burpen liker lister!
Burpen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1129 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Sykehusbagen Til Burpelita: •Hentesettet (jakke, bukse, sokker, lue) •Body (ull og bomull) •Strømpebukse (ull og bomull) •Jakke/genser •Bukse •Teppe •Bamse Til meg: •Slippers •Ullsokker/sokker •Lang t-skjorte til å sove i (eller noe sånt) •Morgenkåpe (?) •Topp/genser (noe som er praktisk mtp amming) •Amme-bh •Kosebukse (mørk!!) •Bestemorstruser Toalettsaker: •Miniform (i kjøleskapet) •Bind •Tannbørste/tannkrem •Shampoo (i dusjen) •Dusjsåpe (i dusjen) •Deodorant •Sminke •Hårbørste •Bodylotion •Smertestillende (både tabletter og gel) •Lambi (hørt at sykehuspapir er stivt) •Hårføner (tilfelle jeg ikke klarer å bruke papir etter dobesøk, på badet) •Nesespray (hørt at mange blir tett under fødselen) •Salve til brystvorter •Migrenestift •Leppomade •Neglfil Annet: •Helsekort (i a-planen) (husk mor- og barnundersøkelseslapp) •Blodtypebrev •Mobil+lader (lader, i stikk ved vinduet) •Kamera (både foto og video, sambo fikser) •Penn og papir •Mp3-spiller (lag spilleliste like før, sambo fikser) •Kjeks •Drikke/frukt (kjøpe i kiosken på sykehuset) •Halspastiller/tyggis •Penger/småpenger •Bilsete (sambo fikser) •Klær til sambo (sambo fikser) Det var det jeg kunne komme på i farta! Endret 22. februar 2007 av Burpen
Burpen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1130 Skrevet 10. januar 2007 Jeg vet ikke helt om jeg er trist, oppgitt, frustrert, irritert, letta, likegyldig eller glad, jeg... Ringte til der hvor jeg har blitt lovet jobb, for jeg ville bare ha en bekreftelse på at jeg faktisk har en jobb iogmed at jeg satt og fylte ut permisjonspapierer til NAV, med at sambo skal ha permisjon... ...men nei,- han kunne ikke love meg noenting allikevel Sjokket har fått lagt seg litt, men jeg ble ganske så fra meg. Kom helt overraskende på meg, så jeg visste ikke hva jeg skulle si.... Nå sitter jeg derfor og pønsker på hvordan vi skal ordne dette her. Jeg vil ikke sitte her og vente på at jeg kanskje har en jobb. Lurer på om det vil være en grei løsning for oss, om jeg tar et ekstra år på skolen, mens sambo fortsatt tar permisjon. Jeg har ikke noe obligatorisk oppmøte på skolen, og kan derfor studere hjemmefra. Det gir oss muligheten til å være MASSE sammen alle tre! Det hadde vært helt herlig! ...men samtidig så hadde jeg jo gleda meg til å jobbe! Men en jobb får jeg jo alltids seinere. Første året med Burpelita kommer jo ikke tilbake!
magolia Skrevet 10. januar 2007 #1131 Skrevet 10. januar 2007 Sikker på det ordner seg med jobb for deg senere, men det var da utrolig dårlig gjort av disse folkene? Fikk du ikke noe skriflig? ....så herlig med evt så mye tid sammen med Burpelita da!! Håper du har en fin dag!
Cr@sh Skrevet 10. januar 2007 #1132 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Nå ble JEG litt <-- sånn, så da kan jeg tenke meg at du ble det... Trodde (som deg) at den jobben var i boks jeg... Syntes det var relativt (for å si det meget pent) uprofft av firmaet.... At det går an... ... Men som jeg ser - så har du jo allerede greid å se det positive i det da! Tiden med Burpe-Bittelita går superfort - tro meg, bare vent og se... Et ekstra skoleår er jo heller ikke å forakte - da blir dujo enda mer attraktiv på arbeidsmarkedet også! Mye tid sammen som familie er jo også helt supert - det er ikke sikkert dere får den muligheten flere ganger... Håper sjokket har lagt seg litt nå da... Endret 10. januar 2007 av Cr@sh
Skrållan Skrevet 10. januar 2007 #1133 Skrevet 10. januar 2007 Det du skrev om Burpelita tidligere her, var så nyyyydelig skrevet! Ingen tvil om at jenta deres er høyt elsket allerede! Ser ut som om du har husket det meste som skal være med i sykehusbaggen! Selv brukte jeg ikke halvparten av klærne jeg pakket ned en gang... Hadde pakket ned flere nattplagg, men endte opp med å bruke de supersexy sykehus-skjortene, for de var så praktiske sånn ammemessig! Også slapp jeg å vaske de selv når jeg kom hjem... Så leit at det ble problemer med jobben... Utrolig dårlig gjort av dem å forandre mening sånn plutselig også da! men det ordner seg vet du, et skoleår til er ikke en dårlig løsning om du kan studere hjemmefra! Masse tid sammen med Burpelita og sambo er jo genialt spør du meg! Og jobbe kan du jo alltids gjøre senere..! Håper det løser seg for deg, og at du får en flott dag! og
Burpen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1134 Skrevet 10. januar 2007 Sikker på det ordner seg med jobb for deg senere, men det var da utrolig dårlig gjort av disse folkene? Fikk du ikke noe skriflig? ....så herlig med evt så mye tid sammen med Burpelita da!! Håper du har en fin dag! ← Ja, det ordner seg nok med jobb seinere Jeg blei bare så paff... Hadde jo blitt lovet jobb, så det kom som lyn fra klar himmel at han ikke lenger kunne love meg noe. Fikk ikke noe skriftlig, nei... Vi skulle snakkes nærmere, og skrive kontrakt. Tenkte overhode ikke på at jeg burde fått meg noe skriftlig med en gang, for det virka jo så klinkende klart at jeg hadde fått jobb. Også da jeg var der i høst og jobba. De var så fornøyde med meg, og gleda seg masse til jeg kom tilbake... Jaja... Håper'n får sove godt til natta Jeg tar det ikke så tungt, for jeg hadde jo blanda følelser om å begynne og jobbe så tidlig. Burpelita er jo mye viktigere enn all verdens jobber!
Burpen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1135 Skrevet 10. januar 2007 Nå ble JEG litt <-- sånn, så da kan jeg tenke meg at du ble det... Trodde (som deg) at den jobben var i boks jeg... Syntes det var relativt (for å si det meget pent) uprofft av firmaet.... At det går an... ... Men som jeg ser - så har du jo allerede greid å se det positive i det da! Tiden med Burpe-Bittelita går superfort - tro meg, bare vent og se... Et ekstra skoleår er jo heller ikke å forakte - da blir dujo enda mer attraktiv på arbeidsmarkedet også! Mye tid sammen som familie er jo også helt supert - det er ikke sikkert dere får den muligheten flere ganger... Håper sjokket har lagt seg litt nå da... ← Som jeg skrev til magolia,- blei paff og overraska, men jeg tar det ikke så tungt Det er de som går glipp av meg, ikke jeg som går glipp av dem :kys_2:
Burpen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #1136 Skrevet 10. januar 2007 Det du skrev om Burpelita tidligere her, var så nyyyydelig skrevet! Ingen tvil om at jenta deres er høyt elsket allerede! Ser ut som om du har husket det meste som skal være med i sykehusbaggen! Selv brukte jeg ikke halvparten av klærne jeg pakket ned en gang... Hadde pakket ned flere nattplagg, men endte opp med å bruke de supersexy sykehus-skjortene, for de var så praktiske sånn ammemessig! Også slapp jeg å vaske de selv når jeg kom hjem... Så leit at det ble problemer med jobben... Utrolig dårlig gjort av dem å forandre mening sånn plutselig også da! men det ordner seg vet du, et skoleår til er ikke en dårlig løsning om du kan studere hjemmefra! Masse tid sammen med Burpelita og sambo er jo genialt spør du meg! Og jobbe kan du jo alltids gjøre senere..! Håper det løser seg for deg, og at du får en flott dag! og ← Burpelita er høyt elska, ja Vi gleder oss så utrolig masse til hun kommer Godt å høre fra en "erfaren føder" at sykehusbaglista mi ser bra ut Kommer sikkert til å bruke mest av sykehusets klær jeg også, men det er allikevel greit å ha med egne klær, i tilfelle sykehusklærne er ekle! Du har helt rett i at jeg kan jobbe seinere! Burpelita er bare liten for en stund, og den tiden kommer ikke tilbake uansett! Jeg vil jo gjerne ha den med meg :kys_2: Så heeeerlig avatar du har fått deg, forresten
Gjest Myztica Skrevet 10. januar 2007 #1137 Skrevet 10. januar 2007 Så kjipt med jobben da!! Hadde nok blitt rimelig jeg også... Utrolig dårlig gjort var det også!! Men jobb får du nok senere uansett, og det er som andre sier her; det er jo supert om du kan ta et ekstra skoleår, og samtidig være hjemme med Burpelita og mannen Ser ut som om du har fått med det meste i bagen din ja Jeg brukte også dissa sexy sykehusskjortene Men ettersom vi var på sykehuset lengre enn vanlig, følte jeg meg litt mer vel med mine egne klær etterhvert ja!
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2007 #1138 Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk for hilsen i dagboka. Håper det ordner seg med jobb for deg.
smile Skrevet 10. januar 2007 #1139 Skrevet 10. januar 2007 Gulpekluter er kjøpt på SparKjøp. 6-pakning for ca 20 kroner. Har forstått det sånn at de er gode Vi har bestilt en Bugaboo Cameleon fra Babytrader. Har syntes den har sett rar ut, særlig på nettsiden til Bugaboo, men etter å ha fått en demostrasjon på den, og prøv den i butikken, har vi finni ut at det er den ultimate vogn for oss. Jeg har tråla nettet, særlig barnevognforaet på nybaktmamma.com. Ingen tester i hele verden, slår de damenes erfaringer på vogner! De er eksperter Har dere tenkt på vogn, eller? ← Takk for tipset!! Ikke så ofte jeg er i nærheten av sparkjøp men skal legge det på minnet! Har sett på buggabo jeg også men den er nok ikke en vogn for oss på mange måter, selv om den virket utrolig lett da vi prøvde. Ikke så lurt å vente som pappa'n din eller var det svigers mente nei En vil jo gjerne ha alt i hus før den lille yndlingen kommer! Vi står mellom simo kombi og quinny. Heller en knapp på simo men det er pga av klima her vi bor og den har den største bagen. Vi får se, må få mannen mer på banen for han synes det er altfor tidlig men med tanke på bekkenet vil jeg også gjerne begynne snart! Endel får vi nok lånt av søsken. Vi har stellekommode, seng og dyner i boks
Burpen Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #1140 Skrevet 11. januar 2007 Så kjipt med jobben da!! Hadde nok blitt rimelig jeg også... Utrolig dårlig gjort var det også!! Men jobb får du nok senere uansett, og det er som andre sier her; det er jo supert om du kan ta et ekstra skoleår, og samtidig være hjemme med Burpelita og mannen Ser ut som om du har fått med det meste i bagen din ja Jeg brukte også dissa sexy sykehusskjortene Men ettersom vi var på sykehuset lengre enn vanlig, følte jeg meg litt mer vel med mine egne klær etterhvert ja! ← Jeg er faktisk ganske letta over hvordan situasjonen ser ut til å bli nå! Hadde jo grua meg til å være så masse borte fra Burpelita når hun er så liten... Men dårlig gjort,- ja, absolutt! Ikke bare dårlig gjort Jeg lurer sånn på åssen disse sexy sykehusskjortene er, altså... Ser for meg at de er virkelig lekre! Tusen takk for hilsen i dagboka. Håper det ordner seg med jobb for deg. ← Det ordner seg for snille piker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå