Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars


Burpen

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen!

Endelig er det min tur til å starte en graviditetsdagbok!! Har venta så lenge på dette, mens jeg har smuglest i andres. Virker så koselig å både ha et sted der hvor man kan skrive hva man vil, og i tillegg få svar. Det gjør man jo ikke i en "vanlig" dagbok".

Jeg er etter mine beregninger 5+3 idag. I morgen begynner hjertet å slå! Det er helt utrolig.

Har allerede hatt min første kontroll hos legen, ville ha den unnagjort før sambo og jeg reiser på sydenferie.

Legen mener jeg er i tiende uke, men jeg var der da det skjedde, så jeg vet det ikke stemmer. Har hatt veldig ustabile sykluser, men det ville ikke legen høre på...

Jeg er sprekkeklar etter å fortelle familie og venner, ja egentlig hele verden om denne gledelige begivenheten, men sambo vil vente... Litt...

Blir hvertfall godt å ha et sted å lufte tankene i tiden framover!

Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med spire på plass! Litt forskjellig utregning fra deg og legen ja! Det finner de ut av ved ordinær UL, så er du sikker er det bare å stå på sitt!

Lykke til med magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å få besøk i dagboka!

Ja, ganske stor forskjell på min og legens termin... Litt frustrerende, mest fordi da får jeg vel ordinær ul etter hva legen har "fastsatt", og det kan vel være for tidlig da (for å fastsette riktig termin), mtp at fosterene er likest i størrelse da man EGENTLIG skal ha ordinær ul. Men om det er ALTFOR tidlig, kan jeg jo håpe på at jeg får en ekstra når jeg mener det er riktig tidspunkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Gratulerer med ny dagbok!

Ikke minst graviditeten :hoppe:

Det var stor forskjell på din og legens termin vil jeg si! Fikk ikke time til lege før 16.august jeg.. Må vel bare smøre meg med tålmodighet. Men det er lenge å vente!

Imorgen drar vi til telemark på familieferie! Herlig :) Så jeg blir borte fra KG en liten stund.. :tristbla::ler:

God helg :klem:

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn, regn og atter regn... Det skulle jo gentlig vært sol og sommer nå. Det er godt og varmt, men man blir ikke mye brun av regn!

Me til gjengjeld har jeg fått gjort endel her hjemme da, kan tenke meg sambo blir glad når han ser det.

Så har jeg begynt å lage små kort vi skal fortelle om gravidieten på til familien. Jeg scrapper "Baby (er ventet) 08.03.07", så klipper jeg bitene fra hverandre, og legger en og en i hver sin konvolutt, så må folka sette sammen!

Tror det blir bra! :)

Å, nå gleder jeg meg til neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger jeg på sofaen og ser på finalen i fotball-VM mellom Italia og Frankrike. Håper Frankrike vinner!!

Har fått ganske vondt i ryggen, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor. Gjør kjempevondt å både sitte, stå og gå. Rare greier!

Men med vondt skal vondt fordrives, er det ikke det det heter, så etterpå skal jeg ta med sambo ut på en lang tur. Ta en tur på stranda eller noe. Skikkelig fint der nå i dette ruskeværet som er i kveld! Føler seg skikkelig levende når bølgene slår mot deg, og vinden pisker. I tillegg den deilige havlukta... :)

Følte meg som ei skikkelig pyse istad. Skulle ta ut piercingen min i brystvorta, og den satt bom fast. Sambo måtte til med tenger, tror dere jeg var skjelven, eller? :sjenert:

Satt der og nesten sippa :ler:

Men løs ble den, og ut kom den! Så nå syns både sambo og jeg at puppen min er verdens rareste. Det er liksom noe som mangler!

Nå er det bare ei uke til vi reiser på ferie, først til østlandet, så til syden! Det skal bli kjempeherlig!! Gleder meg sånn til å fortelle den glade nyheten. Er spent på reaksjonene. Tror de stort sett blir positive, men er litt redd for at det kommer noen formaninger også, om at det hadde vært lurt å bli ferdig med utdannelsen og få seg jobb først, at det hadde vært lurt å vente til vi kom i hus og at jeg muligens er litt for ung *(men alder er bare et tall, mener jeg!).

De råd og formaninger som eventuelt måtte komme, er sikkert bare velmenende, men det er litt i seineste laget!

Takk for at du stikker innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Er spent på reaksjonene. Tror de stort sett blir positive, men er litt redd for at det kommer noen formaninger også, om at det hadde vært lurt å bli ferdig med utdannelsen og få seg jobb først, at det hadde vært lurt å vente til vi kom i hus og at jeg muligens er litt for ung

:ler:

Er nett som å lese mine eigne tankar det der!! Men eg trur innerst inne at folk vil bli veldig glade. Dei som har prøvd å ha barn både som studentar og i arbeidslivet anbefaler faktisk å få barn under studier. Ein er så mykje meir fleksibel når ein er student, og kan ta seg av barnet når det treng det.

Og det første året tar ikkje småtten noko særleg plass, og ligg jo på foreldre-rommet uansett, så plass-problemer får ein ta hensyn til når dei kjem!

Blir spennande dette her!!!

Kva veke er du i når de skal fortelle?

Når skal dokke til syden? Kor skal dokke?

Vi skal til Kreta i slutten av august. Gledar meg til å kose meg med mannen og magen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også (nesten) bare hørt positive ting om å få barn mens man studerer!

Og plassen bryr nok ikke baby'n seg om i det hele tatt, så lenge puppen er ganske i nærheten... :ler:

Vi foreller en gang iløpet av neste uke, kan være alt fra 6+6 til 7+3, det kommer an på hvilken dag vi forteller.

Selvom jeg er sprekkeklar etter å fortelle, ville vi vel egentlig venta litt, hvis det ikke hadde vært for at jeg ikke vil fortelle over telefon, og heller face-to-face, for å se reaksjonene. Men siden vi ikke er og besøker familien min på østlandet så veldig ofte, så tar vi det like gjerne nå som vi først skal dit! Vi ville vel fortalt dem om det hadde gått galt også, uansett...

Eneste faren er at de kan komme til å synes at de blir et voldsomt langt svangerskap, utålmodige familien min :ler:

Reiser til Hellas når jeg er 7+4, og blir i to uker! Vi gleder oss kjempemasse!! :hjerte: Skal kose oss masse, og bare slappe av!

Eneste som bekymrer meg er at jeg tror jeg ikke kan spise tzatziki, har hørt man ikke skal spise melkeprodukter som ikke er pastaurisert. Og jeg vet ikke om yoghurten i Hellas er pastaurisert, jeg... :forvirret:

DET må jeg finne utav!!

(men på den andra siden, har jeg vært i syden 9 ganger før, og hvis jeg ikke har blitt smitta av toxo da, hvorfor skulle jeg bli nå!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med graviditeten. Stakk innom når jeg så eet nytt nick!!! Koselig med flere.

Tusen takk, Iroim!

Kjekt med nye fjes som kommer på besøk!

...alle fjes her er jo nye for meg, men... :ler:

:klem:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vet hvordan det er, når du har sååå lyst å fortelle om graviditeten!

Vanskelig å holde hemmelig.. :sjenert:

jeg måtte si det tidlig pga utdrikningslag og bryllupet mitt. ;)

Du studerer? Lenge igjen? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Burpen! Flott at du har registrert deg og laget dagbok.

Du må fortelle hvordan reaksjonene blir når nyheten slippes. Det blir kjempespennende! Svigermor ble så glad at hun gråt (svigerfar er mye syk, så de ble ordentlig glade for en god-nyhet), mens mamma og pappa gratulerte med ganske så fattet stemme (de fikk vite det på telefonen). De har nå begge beina godt plantet på jorda, så hadde ikke akkurat ventet noe jubelhyl, men likevel... Blir jo deres første barnebarn, jo! Et par dager etter tikket det inn gratulasjon fra tante som skriver at hun gleder seg nok nesten like mye som mamma'n min (tante er babygal), så da skjønte jeg jo at gleden er nok større enn den hørtes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet hvordan det er, når du har sååå lyst å fortelle om graviditeten!

Vanskelig å holde hemmelig..  :sjenert:

jeg måtte si det tidlig pga utdrikningslag og bryllupet mitt. ;)

Du studerer? Lenge igjen? :-D

Hemmeligheter er ikke min sterke side, hvertfall ikke når det er MIN hemmelighet... Hvis jeg f.eks. har kjøpt en overraskelse til sambo, ser han det på meg, og begynner å le... Så spør han om jeg har en hennelighet, noe jeg selvfølgelig ikke har. Så går det stort sett aldri mer enn to minutter, så har han lirka det utav meg... :ler:

Men jeg er absolutt ikke så slepphendt med andres hemmeligheter, altså!

Jeg har igjen ett år av studiene. Mulig jeg deler det året opp i to, hvis det blir for mye for meg, mtp husbygging, bi-jobb, graviditet og til slutt baby!

Får se det an! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på en aldri så liten shoppingrunde igår, med svigerinne og to nieser! Var kjempekjekt, bortsett fra at yngstemann slo seg helt vrang, hun som alltid pleier å være så søt og blid...

Var nesten litt "spennende" når vi så på klær til ungene, og jeg tyvtitta på små søte klær, og drømte meg helt vekk. Blir enda kjekkere når jeg tør å begynne shoppinga til den lille! Det er jo så masse fine små klær... :hjerter_rundt:

De hadde forresten ikke fått mammabuksene som Xavia fortalte om på "min" HM. Forstod det jo som at det hadde vært lurt å kjøpe nå og spare den, enn å plutselig stå uten... Jeg får sjekke igjen seinere!

Jobba igår også, bare to vakter igjen nå, før jeg skal ha ferie!! Kan tro jeg gleder meg!! Skal bli skikkelig deilig. Skal kose oss masse, sambo og jeg... :kline::sjenert:

Heldigvis dårlig vær idag, så jeg skal bruke dagen til klesvask og litt feriepakking! Greit å begynne tidlig, så det ikke blir stress på slutten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er, som skal til Hellas! Deilig land å slappe av og kose seg i. Hvordan er formen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...