Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars


Burpen

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med jobb! :hoppe: Du må ikke tenke at du er noen dårligere mor selv om du begynner å jobbe noen måneder etter fødselen, det er jo bare tull... Barnet og pappaen har bare godt av å få bli kjent med hverandre tidlig, tror jeg. (Synes alt for mange mødre "stjeler" nesten hele permisjonen, jeg... :sjenert: Er en del pappaer som gjerne vil ha permisjon, men ikke får mer enn et par måneder. Ikke helt rettferdig, spør du meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NÅ ble jeg sulten!! Fiskepuddingstuing med reker høres fantastisk ut! Du har vel ikke oppskrift å dele?

Så herlig at du fikk høre hjertelyden!!

Er det ikke fantastisk at et lite liv vokser inne i deg??  :legrine:

Oppskrift,- selvfølgelig skal du få det! Gode oppskrifter er til for å deles :)

Men jeg har egentlig ingen oppskrift da... :ler:

Du lager en hvit saus (smelt smør og ha i mel og melk, eller rist sammen mel og melk), hvor mye av hver ingrediens aner jeg ikke, jeg lager alltid på slump. Kok opp under omrøring, og smak til med salt, pepper og muskat. Husk å koke så lenge at sausen ikke smaker mel!

Skjær fiskepudding/fløtepudding i terninger, og varm dem i sausen.

Varm terteskjell, og ha stuingen oppi. Selv liker jeg å ha rekene på toppen, for jeg syns d er best kalde, men du kan fint også ha dem i stuingen.

Så kan du pynte litt med sitron, kruspersille eller dill, og et dryss med nykverna pepper!

*knallgodt!!*

Til hverdags bruker jeg fiskepudding, og lager sauen uten smør, og bruker kun lettmelk. Om vi skal ha gjester, eller det er helg, bruker jeg fløtepudding, og lager saus med smør, og bytter ut en liten dæsj melk meg fløte!

Jo, det er helt utrolig at det er en liten om vokse og bor inni meg!! Jordmor a h*n var mellom 8 og 10 cm nå. Jeg syns det er KJEMPESTORT, jeg!! Det er jo 1/5 av lengden ved fødselen :)

:hjerter_rundt: Skjønne, store skatten min! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jobb! :hoppe: Du må ikke tenke at du er noen dårligere mor selv om du begynner å jobbe noen måneder etter fødselen, det er jo bare tull... Barnet og pappaen har bare godt av å få bli kjent med hverandre tidlig, tror jeg. (Synes alt for mange mødre "stjeler" nesten hele permisjonen, jeg...  :sjenert: Er en del pappaer som gjerne vil ha permisjon, men ikke får mer enn et par måneder. Ikke helt rettferdig, spør du meg.)

Tusen takk, Xania! Dere jentene er så snille...! Det hjelper å høre sånt!

Pappa'n får masse-masse tid med den lille, og jeg tror han kommer til å stortrives med det. Håper på masse lunsjbesøk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 13 uker! :hoppe:

*der var dagens trim unnagjort...*

Grattis med 13 uker.... :hoppe:

Må si det går unna.... :sjarmor: Det liker vi.... Før du vet ordet av det - er det du som teller dagene ned til termin... ;)

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med 13 uker.... :hoppe:

Må si det går unna.... :sjarmor: Det liker vi.... Før du vet ordet av det - er det du som teller dagene ned til termin... ;)

Ha en fin dag! :klem:

Takker! Ja, det går forsåvidt unna, dette her... Håper det stemmer som du sier, at snart er det jeg som teller dager til termin. Vi kan jo bytte!? :sjarmor:

Ha en super dag du også! :klem:

Grattis med 13 uker! :hoppe:

Nå begynner det å gå unna, synes jeg. Før vi vet ordet av det er vi halvveis. :-D

Tænk ju, Xania! Å, gleder meg sånn til vi er halvveis... Så gleder jeg meg til magen begynner å vokse! Håper det skjer snart... Nå er jeg bare oppblåst, og ser blærete ut :sur:

Jaja, det er jo for en god sak!! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig sitter du der med DEN magen! :ler2: I starten syntes jeg tiden snek seg avgårde, og at det gikk så fort frem med alle andre enn meg... men så plutselig hadde jeg stoor mage og kunne ikke lenger skjule det for noen i verden.... :ler2:

Du har en superspennende tid foran deg! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig sitter du der med DEN magen! :ler2: I starten syntes jeg tiden snek seg avgårde, og at det gikk så fort frem med alle andre enn meg... men så plutselig hadde jeg stoor mage og kunne ikke lenger skjule det for noen i verden.... :ler2:

Du har en superspennende tid foran deg! :Nikke:

:klem:

Håper det går så plutselig som du sier det gjør!! :-D

:hoppe: for 13 uker jeg også!!!

Skal du på UL fredag?

PS:Takk for oppskriften  ;)

Ja, skal på ultralyd på fredag. Har ikke fått meg til å ringe for å utsette timen... :sjenert: Jeg burde jo egentlig gjort det, for den er jo ca 5 uker for tidlig, men jeg vil så gjerne se den lille igjen!! Uansett så får jeg jo ny time, i ca uke 18. Kan jo kalle det en sniktitt-visitt :)

Bare hyggelig! Idag skal jeg ha rester på brødskiva til lunsj :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke greid å takke nei til en sniktitt jeg heller  ;)

... ikke jeg heller... Man kan jo ikke få tittet nok på de små mageboerne... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke greid å takke nei til en sniktitt jeg heller  ;)

... ikke jeg heller... Man kan jo ikke få tittet nok på de små mageboerne... :legrine:

Takk, jenter! Nå føler jeg meg ikke så slem... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopper for 13 uker jeg ogsaa! :hoppe:

Vi har forresten samme termindato, etter at jeg ble satt tre dager frem i gaar. Blir spennende aa se hvem som foeder foerst! ;) Hvis ikke terminen din ogsaa flyttes frem eller tilbake, da.

Den reke/fiskepuddingstuingen er kjempegod, det er en gammel familefavoritt paa andre juledag hos oss (da med en del floete, som du sier). Vi har groenne selskapserter i paa slutten, det liver opp litt med litt groent!

Lykke til i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hopper for 13 uker jeg ogsaa! :hoppe: 

Vi har forresten samme termindato, etter at jeg ble satt tre dager frem i gaar. Blir spennende aa se hvem som foeder foerst!  ;)  Hvis ikke terminen din ogsaa flyttes frem eller tilbake, da.

Den reke/fiskepuddingstuingen er kjempegod, det er en gammel familefavoritt paa andre juledag hos oss (da med en del floete, som du sier). Vi har groenne selskapserter i paa slutten, det liver opp litt med litt groent!

Lykke til i morgen!

:klem:

Jepp, samme dato,- kvinnedagen! Får håpe vi enten får jenter, eller føder en annen dag begge to, for det er sikkert ikke så moro for guttene å måtte dele dagen sin med alle kvinner i hele Norge! Håper ikke jeg flyttes, for jeg liker datoen godt... :ler: Blir spennende å se i morgen!

Å, har dere også den andre juledag!? Det har vi alltid hatt vi også! Deilig med et avbrekk i den typiske julematen.

Var det forresten utvendig eller invendig ul du hadde igår? *løpe i dagboka di og spørre der også, tilfelle du ikke ser spørsmålet her*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utvendig ultralyd, Burpen. Utrolig aa se det lille noret! :hjerter: Du kan glede deg! :)

Saa rart at dere ogsaa har fiskepuddingstuingen andre juledag! Er vi i slekt, eller?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utvendig ultralyd, Burpen. Utrolig aa se det lille noret! :hjerter: Du kan glede deg!  :)

Saa rart at dere ogsaa har fiskepuddingstuingen andre juledag! Er vi i slekt, eller?!  :ler:

Utvendig, ja, det er bra! :Nikke: Holdt med innvendig forrige gang, det var litt komisk, egentlig... :sjenert:

Ja, vi er nok i slekt! :ler: Vi kan jo hvertfall si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir superspennende med UL i morgen... Gleder meg stort til å høre hvordan det gikk...

Håper du har hatt en bra dag, snuppa! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...