Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars


Burpen

Anbefalte innlegg

:vinke:

Gratulerer med spiren!

Gleder meg til å følge deg!

Tusen takk, magolia!

Gratulerer til deg også :klem:

Har ikke vært innom dagboka di før, men leste første side nå, og skal se om jeg ikke får tid til resten også, så jeg kan bli litt kjent med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig du er, som skal til Hellas! Deilig land å slappe av og kose seg i. Hvordan er formen, forresten?

Ja, jeg vet jeg er heldig!! :sjarmor: Gleder meg utrolig masse... Bare jeg finner utav det med tzatzikien!

Formen er upåklagelig :) Puppene er ikke SÅ ømme lenger, og det er deilig. Merker også at jeg blir litt uggen om det går for lang tid mellom hvert måltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges var jeg litt kvalm. Det kom PLUTSELIG og kasta seg over meg. Nesten så jeg måtte spy... Men kvalme skal jo visstnok være et bra tegn! :hoppe:

Nå skal jeg ordne meg før jeg skal ut og shoppe en liten gave til minste-niesa mi som kommer på besøk om noen timer! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått brev fra sykehuset om ultralyd!! :hoppe:

Jeg gleder meg så vanvittig mye, bare litt over halvannen måned til... Det er nok for tidlig i forhold til å se kjønn, for jeg vil ikke være mer enn ca 12 uker. Legen mener jo jeg er 11 uker nå, og det er feil!

Men uansett så gleder jeg meg til å se den bittelille!! :hjerter_rundt:

Gleder meg, gleder meg, gleder meg...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saa herlig med ultralydtime! Skal nok bli kjempespennende!

Skal visst rundt uke 12 jeg ogsaa, og deretter rundt uke 18-20. Haaper de kan se kjoennet, for jeg er saa utrolig nysgjerrig! :ler:

Ha en fin dag, uten altfor mye kvalme forhaapentligvis!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende med ultralyd! :hoppe: Da blir det vel litt mer virkelig at man faktisk bærer på et lite barn?! Og de ser vel også mer riktig hvor langt du er på vei da. Leeenge til ultralyd for meg enda, må først få kommet med på første legekontroll (en måned til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire i magen!

Jeg og sambo var begge studenter da lillemor ble til, hadde ikke eget hus, jobb etc. Mamma & pappa måtte jo mukle litt på det da vi i uke 5+5 fortalte at de skulle bli besteforeldre.... Jeg fullførte siste året på høgskolen med lillemor på armen.

Men alt ordner seg, det ble da jobb på oss begge, hus ble det og jammen ble det ikke en lillebror også.

Koselig med det kortet du scrapper, morsom måte å fortelle det på.

Hvor i landet bor dere da?

Ps: 11 mars er jo også en fin dag å føde på..... :sparke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se så mange som har vært innom meg! Tusen takk for hilsen alle sammen! Har ikke mye tid til overs nå, men kommer sterkere tilbake. Skal på jobb om litt, og har tusen ting å styre med før det, reiser til østlandet i morgen tidlig, og har ikke pakka ennå. Dumme meg som alltid utsetter ting til siste liten!

Pakker en sydenkoffert, og en hyttebag. Det er ikke lett å bli enig med meg selv hva jeg vil ha hvor, så jeg vet egentlig ikke hvordan dette skal gå :sjenert:

Hjelper ikke mye at jeg har blitt så oppblåst heller, så jeg nesten ikke har noen klær som passer... :tristbla:

...men egentlig er det jo greit! Jeg har jo baby i magen :hjerter_rundt:

Ha det riktig fint så lenge, folkens! Kommer tilbake om ca fire uker, brun og fin :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, er det ferie allerede?! Da må du ha riktig god tur, både til østlandet og til Hellas! Kose deg masse. :klem: Forhåpentligvis blir det bare fint vær, så trenger du ikke så mye klær. :ler: (Men kjenner godt det der at magen har blitt stor og ikke trives i de gamle buksene lenger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Skal du vere borte i 4 veker?!?!!? Like lenge som eg skal ha sommarjobb det! :ler:

Kos deg masse!!! Gledar meg til du kjem tilbake! :klem:

Ps: Har du funne ut av det med tzatzikien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Borte bra, men hjemme best!!

Hvor skal jeg begynne..? Forfra kanskje! :ler:

Nyheten er endelig fortalt! Fortalte til hans familie før vi reiste østover, slik at familiene fikk vite det ca på likt. Mormoren hans fikk nesten litt sjokk, men fikk summa seg, og ble kjempeglad! Søsteren og faren hans ble kjempeglade uten sjokk... :hoppe: Samme med onkelen og fetteren som var der. Så bar det østover, og endelig framme, midt på natta, satt mamma, pappa, mormor og morfar oppe og vente på oss. Grua meg litt til å fortelle, mtp skole, hus, osv, men det hadde jeg ikke trengt! De ble kjempeglade de også :hoppe:

Storesøster og lillesøster ble også kjempeglade!

Dagen etter at vi kom fram, hadde jeg ganske vondt i magen... Var livredd, og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Tenkte jeg skulle la det gå en dag, for å se om det fortsatt var like ille. Det var det heldigvis ikke! (Jeg tror nok det kom av all sittinga dagen før, for jeg merker litt av samme type smerte nå...)

Vi koste oss på hytta i noen dager, før vi dro hjem til der jeg kommer fra, for å ordne oss til sydentur.

Hadde litt brunaktig utflod et par dager, og dag med et bittelite tørk med friskt, lyst blod. Ikke noe kjekt, men jeg velger å tro at alt er bra med bittelille inni magen, særlig mtp at temperaturen har holdt seg oppe, og jeg fortsatt tester positivt!

Syden; VARMT!! Altfor varmt... Hadde ikke trodd jeg kom til å reagere sånn på varmen, som jeg vanligvis elsker. Orka ikke mer enn fire hele dager i sola, men jeg har da blitt litt brun allikevel :sjarmor:

Vi koste oss hvertfall masse, selvom maten ikke var helt topp. (Det var hvertfall helt fantastisk å komme hjem til storesøsters hjemmelagde kjøttkaker! )

Vi leide både bil og scooter og kjørte turer og opplevde litt av hvert.

...men om jeg skal til syden under en graviditet seinere, blir det aldri i livet mer enn ei uke!

Når vi kom hjem, fikk jeg kost masse med vesle niesa på 9 måneder. Hun er så herlig!! :hjerter_rundt: Til å spise opp...

Kommende oldemormor og oldemorfar hadde vært ute og handla til den lille allerede... Blei helt rørt, jeg! :grine: En nydelig (hva kaller man det!? Er virkelig ikke helt inni dette ennå...) sånn dress, sparkebukse kanskje(?), to bodyer og frotte-tisselaken! Utrolig fint!! Snille mormoren og morfaren min :enig:

Mamma hadde tatt fram og vaska klærne jeg hadde når jeg var liten, og pakka ned i en eske som vi fikk med oss! Snille mammaen min også!!

Nå er det utpakking, vasking av klær, og bare styr som står på planen for dagene... Greit å ha noen dager hjemme før jeg skal på skole (som begynner allerede på torsdag :overrasket: ), og jobb i helga.

Puppene kommer og går... Eller det gjør dem jo virkelig ikke, men det varierer hvor ømme de er :ler:, og jeg blir småkvalm når jeg blir for sulten!

Skal svinge meg i svansen, men det kommer kanskje til å ta litt tid før jeg rekker å pløye gjennom dagbøker for å oppdatere meg. Jeg skal hvertfall gjøre et ærlig forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen er tilbake fra ferie! :hoppe:

Så fint at familiene ble glade for nyheten! Deilig å slippe hemmeligheter.

Når det gjelder varmen er det ikke sikkert det hadde vært noe bedre om du hadde blitt hjemme... Hos meg har det stort sett vært mellom 25 og 30 grader på dagene. Ble ganske fornøyd da jeg våknet til skyer i dag, men det ser jammenmeg ut til at det klarner opp og blir strålende sol i dag også. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt:

Har sett den lille idag!! En helt fantastisk opplevelse, dere burde glede dere alle sammen.

Begynte med at jeg skulle til legen for å ta noen blodprøver de ikke fikk tatt på første svangerskapskontroll. Han ville også høre etter hjertet, lette og lette, men fant ingen lyd. Så på han at han ble bekymra. Jeg hadde ikke regnet med at han skulle finne noe, siden det etter mine beregninger fortsatt er så tidlig, men var bekymra pga blødningene.

Han ringte sykehuset, og jeg kunne få komme med en gang! Jeg ringte sambo, som dro fra jobb med en gang, og kom oss til sykehuset. Prøvde først med utvendig ul, og sa bare at "du er hvertfall ikke 15 uker". Så måtte jeg opp i stolen og sprike. Fikk se to armer, to bein, mage og hode som sprella og kava! En skikkelig aktiv, liten krabat! :hjerter:

Åh, jeg er så lykkelig!!

Tror det gikk litt mer opp for sambo også, og han er så stolt, for han fikk se den lille først... :ler:

I kveld har jeg vært på step, skikkelig deilig å røre litt på seg igjen etter en lang ferie!

I orgen skal jeg på cafe med et par veninner, og på torsdag begynner skolen igjen!

Håper tida fram til mars går foooooooooort...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra på UL og at du så en liten krabat inni magen... det er helt utrolig det å se at det faktisk vokser og gror et lite menneske inni deg!!! :hoppe:

Sa legen noe mer om hvor langt du var? *nysgjerrig*

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...