Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jeg er visst den melkekua :ler2:

Er det ikke fantastisk hvordan kroppen er skapt??? :legrine:

Håper du får en fin dag!! :klem:

Skrevet
Er det ikke fantastisk hvordan kroppen er skapt???  :legrine:

Håper du får en fin dag!!  :klem:

Jo, både fanastisk og sprøtt!! :ler:

:klem:

Skrevet

:hoppe:

Vogna er ferdig i tollen, og på vei vestover!!

:hoppe:

Vanligvis pleier posten å være framme dagen etter, når jeg får tilsendt ting hjemmefra, så lenge den er sendt før tømming.

Tenk hvis vogna kommer i morgen!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Det er utrolig moro å få vogna i hus :hoppe:

jeg har ikke sett en dråpe melk enda jeg... :sjenert:

Skrevet (endret)

Snart høygravid!!! :overrasket:

Blir gøy å få vogna ja!! Hvilken vogn var det igjen???

Har du begynt å få melk altså? Når kom det?

Jeg har prøvd å klemme enkelt på brystvorta men synes det er skrekkelig ubehagelig. Klarte å klemme/ta på i dusjen når det var såpe på. Fatter ikke hvordan jeg skal klare å la en baby sude der. Fo den suger jo ganske hardt. Hadde du det sånn? Når gikk det eventuelt over???

Endret av smile
Gjest marthepia
Skrevet

Når er det man er høygravid egentlig? Er vel det jeg da :) ?? Rart å tenke på..Synes tiden har gått så fort jeg og nå tenker jeg mer og mer på fødselen. Hva med deg? Ser veldig fram til jeg får gutten i armene mine og til den første tiden hjemme, men fødselen..hm.. ja :forvirret::ler:

Har du begynte å få melk allerede? Kjenner ikke til noe brystspreng eller noe melk som kommer enda jeg nei, men jeg mener å huske at jeg "pumpa" meg i dusjen da jeg var høygravid med Emma. Husker ikke.

Brystvortene mine er så ømme at der får ingen borti :ler:

Skrevet
Det er utrolig moro å få vogna i hus :hoppe:

jeg har ikke sett en dråpe melk enda jeg... :sjenert:

Jeg gleder meg kjempemasse!! :hoppe:

Har hørt det er veldig individuelt når råmelka kommer... Du skal bare vært glad for at du ikke fikk så tidlig som meg, hvertfall! Har medført endel ekstra arbeid mtp kles- og sengetøysvask, for å si det sånn :ler:

Snart høygravid!!! :overrasket:

Blir gøy å få vogna ja!! Hvilken vogn var det igjen???

Har du begynt å få melk altså? Når kom det?

Jeg har prøvd å klemme enkelt på brystvorta men synes det er skrekkelig ubehagelig. Klarte å klemme/ta på i dusjen når det var såpe på. Fatter ikke hvordan jeg skal klare å la en baby sude der. Fo den suger jo ganske hardt. Hadde du det sånn? Når gikk det eventuelt over???

Skremmende snart høygravid, ja... :overrasket::sjarmor::hoppe: Herregud, tenk at hun snart er her!!

Vi skal trille Burpelita rundt i en Bugaboo Cameleon :hjerte:

Jeg var i uke 16 da jeg lakk for første gang. Skjønte ikke helt hva det var med en gang, men klarte etterhvert å legge sammen 1+1. Syntes det var i tidligste laget... :sjenert:

Jeg syns verken det er vondt eller ubehagelig å klemme på brystvortene, men så har de heller aldri vært særlig følsomme...

Gruer meg litt til amminga, særlig til før vi får teknikken på det, både Burpelita og jeg, men det går seg nok til! :) Vi SKAL få det til, om det så er med livet som innsats! :ler:

Jeg begynte for en stund siden å "herde" brystvortene, med å gå så mye uten bh som mulig. Siden jeg lekker sånn, så må jeg ha på meg når jeg eneten er utenfor husets fire vegger, eller noe vi har besøk, men ellers går jeg uten! Jeg smører også med brystvortekrem, sånn at de er myke, og forhåpentligvis ikke sprekker så lett når jeg skal amme... Bare noen små tips ;)

Skrevet
Når er det man er høygravid egentlig? Er vel det jeg da :) ?? Rart å tenke på..Synes tiden har gått så fort jeg og nå tenker jeg mer og mer på fødselen. Hva med deg? Ser veldig fram til jeg får gutten i armene mine og til den første tiden hjemme, men fødselen..hm.. ja :forvirret:  :ler:

Har du begynte å få melk allerede? Kjenner ikke til noe brystspreng eller noe melk som kommer enda jeg nei, men jeg mener å huske at jeg "pumpa" meg i dusjen da jeg var høygravid med Emma. Husker ikke.

Brystvortene mine er så ømme at der får ingen borti :ler:

Du er faktisk høygravid idag!! :hoppe: Grattis!

Det er fra 40 dager før termin ;)

Jeg tenker masse på fødselen... Både gleder meg og gruer meg! Gleder meg mest :Nikke:

Jeg tror det er en "positiv" smerte, som man fint kan takle, når man tenker på belønningen :hjerte:

Driver og kladder på et ønskebrev til føden, sånn at det ikke blir så mye mas om "ditt og datt" under fødselen. Vet jo at ting kan utvikle seg til å bli noe annet enn det man har tenkt seg (og jeg har jo egentlig ikke peilig på hva jeg går tid, men har da gjort meg opp noen meninger allikevel...), men jeg vil hvertfall skrive ned hva/hvordan jeg ønsker meg ting, så langt som det er mulig! :)

(En av de tingene jeg tror jeg ønsker, er faktisk at de tørker av henne den værste gørra før jeg får henne opp til meg... :sjenert: Hvis hun er skikkelig grisete, velogmerke!)

Ja, melka (eller råmelka er det vel... :klø: ) er på plass! Godt å vite at puppene mine sannsynligvis "virker" hvertfall :ler:

Gjest marthepia
Skrevet

WOW! Høygravid idag! :hoppe:

Har sendt inn et skjma som alle fyller ut og sender til føden. Der skrev jeg litt om min forrige fødsel og tanker omkring denne. Men det ble ikke skrevet så mye, liten plass. Kanskje jeg også skal skrive et ønskebrev til de? For er rett og slett redd. Redd for de intense smertene igjen. Føler meg som ei stor pyse når jeg sier det her, så jeg har ikke sagt noe til sambo eller noen om det. Bare at jeg gruer meg mer denne gangen.

Tror det er vanlig at de tørker babyen jeg? Eller? Husker nesten ikke selv hva de gjorde med Emma. Fikk vel henne rett på brystet tror jeg. (Sambo sa at jeg fikk henne rett på brystet, spurte han nettopp). Men det tenkte jeg ikke noe på.

Men hva er det du evt. skriver i det ønskebrevet da? :klem:

Skrevet

Jeg har også bestemt meg for at jeg SKAL amme. Har til og med hatt små mareritt om natta at jeg ikke får det til. Blir nok av en eller annen grunn veldig skuffet hvis det ikke går...

Skrevet
Føler meg som ei stor pyse når jeg sier det her, så jeg har ikke sagt noe til sambo eller noen om det. Bare at jeg gruer meg mer denne gangen.

Men hva er det du evt. skriver i det ønskebrevet da? :klem:

Kjære deg da,- du må si til samboern din akkurat hva du føler og tenker om den kommende fødselen! Da vil han hvertfall ha mye bedre forutsetninger for å være en god støtte for deg. Har hørt nok av historier der hvor den fødende ikke klarer å formidle hvordan hun ønsker ting under fødselen, sånn at hun har blitt totalt overkjørt. Derfor kommer jeg til å "drille" sambo i hvordan jeg vil ha ting, sånn at han kan snakke for meg...

Vær så snill å snakk med sambo :kose: Vil tippe at det kun kommer godt utav det ;)

I ønskebrevet skriver jeg bl.a.

*Hvem som skal være med (sambo og svigerinne (som er jordmor))

*Hva slags smertelindring jeg ønsker (bad og lystgass, og evt epidural om nødvendig, men jeg håper jeg slipper...)

*At vi forventer å bli informert om ting som skjer underveis, og at vi får være med å ta avgjørelser så langt det lar seg gjøre

*Vil ikke vite på forhånd om de må klippe, og ønsker helst bedøvelse (selvom det sies at man ikke kjenner noe)

*Ønsker å bli "pusha" til å være mest mulig oppegående underveis

*Unngå keisersnitt så langt det lar seg gjøre

*At sambo blir inkludert i alt som skjer

*At jeg kun ønsker at sambo skal "ta på meg" (massasje og sånn...)

*Vil helst ikke presse liggende (utnytte tyngdekraften)

*OK med studenter/observatører, men svigerinne skal få ta imot

*Ønsker ammehjelp

*Ønsker å ha pappan der så mye som mulig etter fødselen

Det var hvertfall noe ;)

Dette legger jeg sammen med helsekortet, eller leverer direkte til jordmor som tar oss imot.

Jeg har også bestemt meg for at jeg SKAL amme. Har til og med hatt små mareritt om natta at jeg ikke får det til. Blir nok av en eller annen grunn veldig skuffet hvis det ikke går...

Jeg kommer også til å bli skuffa om jeg ikke klarer amminga. Tror nok jeg kommer til å føle meg som en udugelig mor :tristbla: Helt greit å gi flaske i tillegg, det tror jeg ikke gjør meg noe, men jeg ønsker virkelig å få det til, altså!

Skrevet
Ja, jeg er visst den melkekua :ler2:

Så "deilig", da vet du allefall at de fungerer, og du får et innblikk i hva som venter deg.. :ler:

Jeg er høygravid om ei uke!! :overrasket:

:hoppe: :hoppe: Spennende saker, snart er Burpelita heeeeeeer!! :hjerter:

Vogna er ferdig i tollen, og på vei vestover!!

:hoppe: WUHU, tenk om du har vognen allerede i morgen!! Da kan du begynne å ordne i den også, og fantasere om hvordan det blir å trille tur med den! :sjarmor:

Driver og kladder på et ønskebrev til føden, sånn at det ikke blir så mye mas om "ditt og datt" under fødselen.

(En av de tingene jeg tror jeg ønsker, er faktisk at de tørker av henne den værste gørra før jeg får henne opp til meg... :sjenert: Hvis hun er skikkelig grisete, velogmerke!)

Da Ida kom, så fortet de seg å tørke av den værste gugga før de la henne på brystet mitt. Tror det er normal prosedyre, men du kan jo skrive det ned uansett. Men tro meg - der og da tenker du ikke så nøye på den delen uansett, jeg gjorde ikke det værtfall, Og jeg hadde spekulert litt på saken på forhånd... Du skal jo dusje etterpå likevel, så der og da er det ikke så nøye! ;)

Ha en flott kveld snuppa, nå skal jeg omsider amme Ida før jeg slenger meg på sofaen. Har hodepine nå, vil ikke bli syk! :sur:

:kose: og :kys_2:

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Godt å høyre om fleire som er bekymra for amminga... Det ser så lett ut, men virkar vanskelegare og vanskelegare desto meir eg les om det. Men eg har berre sååå lyst til å få det til!!!

Håpar vi får god opplæring på sjukehuset...

Skrevet
Heilt eining! Vi har kjøpt sink-salve og babyolje (til å ha i badevatnet), vi er også litt i mot å skulle pøse på med alskens produkt. Vi må kjøpe litt meir klutar og slikt då, får ikkje tak i slike vanlege, gode og mjuke bomulls-klutar, har de det?

Åh, så fint det blei!!! Herleg!!! Eg har også kjempe-lyst til å ordne i stand senga til knotten, men prøvar å utsette det litt!!! Men gledar meg veldig til å gjere det!! :hjerte:

Ville bare anbefale dere begge å ha en god babyolje i hus til "alt mulig bruk". Vi har kun brukt stellekrem en periode, da Julegaven fikk bleieutslett av pampers bleier. Ellers har det kun blitt brukt litt babyolje under stelling, for å bløte opp eventuelle fastsittende bærsje-rester, og for å unngå bleieutslett.

Oljen må ikke være syntetisk fremstillt! (Som Natusan og andre du får i dagligvarehandelen....)

Babyoljen kan også brukes til å ha i badekaret, og til evt. babymasasje.

Vi har kun stellekrem uten sink, babyolje, bleier og tørrservietter i stellebordet vårt. Det har vi klart oss med i 5 uker, og det holder sikkert en god stund til!

;)

Den soveplassen du har ordnet istand ser bare super-koselig ut! :klem:

Skrevet

Jeg kommer også til å bli skuffa om jeg ikke klarer amminga. Tror nok jeg kommer til å føle meg som en udugelig mor  :tristbla:  Helt greit å gi flaske i tillegg, det tror jeg ikke gjør meg noe, men jeg ønsker virkelig å få det til, altså!

Tenker akkurat det samme som deg!!!! Nesten litt slitsomt å tenke sånn synes jeg. Men siden vi er såååååå gira på å få det til er vel utgangspunktet bedre.

Fant ikke det du skrev om lita skrift men kanskje dette blir riktig. Har da fått det til før ..... ??

Skrevet
WUHU, tenk om du har vognen allerede i morgen!! Da Ida kom, så fortet de seg å tørke av den værste gugga før de la henne på brystet mitt. Tror det er normal prosedyre, men du kan jo skrive det ned uansett. Men tro meg - der og da tenker du ikke så nøye på den delen uansett, jeg gjorde ikke det værtfall, Og jeg hadde spekulert litt på saken på forhånd... Du skal jo dusje etterpå likevel, så der og da er det ikke så nøye! ;)

:kose: og :kys_2:

Jeg vet ikke hvor vogna er... :overrasket::grine: Jeg VIL ha den!! :sur:

Okay, det var betryggende å høre! Kanskje jeg skal ta det bort fra brevet, da... :klø: Det er jo ungen min, og det burde jo ikke være noe problem for meg om hun ikke var noe særlig tørka heller... :sjenert:

:kyss:

Håpar vi får god opplæring på sjukehuset...

:enig:

Ville bare anbefale dere begge å ha en god babyolje i hus til "alt mulig bruk". Vi har kun brukt stellekrem en periode, da Julegaven fikk bleieutslett av pampers bleier. Ellers har det kun blitt brukt litt babyolje under stelling, for å bløte opp eventuelle fastsittende bærsje-rester, og for å unngå bleieutslett.

Oljen må ikke være syntetisk fremstillt! (Som Natusan og andre du får i dagligvarehandelen....)

Babyoljen kan også brukes til å ha i badekaret, og til evt. babymasasje.

Vi har kun stellekrem uten sink, babyolje, bleier og tørrservietter i stellebordet vårt. Det har vi klart oss med i 5 uker, og det holder sikkert en god stund til! 

;)

Den soveplassen du har ordnet istand ser bare super-koselig ut!  :klem:

Tusen takk for tips, SSH!! Skal kjøpe en god babyolje neste gang jeg er ute, som vi kan ha i tilfelle... :)

Ja, soveplassen hennes er koselig :hjerte:

Tenker akkurat det samme som deg!!!! Nesten litt slitsomt å tenke sånn synes jeg. Men siden vi er såååååå gira på  å få det til er vel utgangspunktet bedre.

Fant ikke det du skrev om lita skrift men kanskje dette blir riktig. Har da fått det til før ..... ??

Jeg tror nok amminga kommer til å gå bra, så lenge vi virkelig vil få det til. Jeg vet hvertfall at det kan komme til å bli vanskelig, og er innstilt på at det kan være ordentlig vondt, men jeg gir meg ikke på første forsøk, for å si det sånn...

Jeg hadde ikke krevet med superliten skrift :sjenert:

...men her kommer det på nytt, hvertfall,- NÅ med superliten skrift ;)

Jeg syns verken det er vondt eller ubehagelig å klemme på brystvortene, men så har de heller aldri vært særlig følsomme...

Gruer meg litt til amminga, særlig til før vi får teknikken på det, både Burpelita og jeg, men det går seg nok til! Vi SKAL få det til, om det så er med livet som innsats!

Jeg begynte for en stund siden å "herde" brystvortene, med å gå så mye uten bh som mulig. Siden jeg lekker sånn, så må jeg ha på meg når jeg eneten er utenfor husets fire vegger, eller noe vi har besøk, men ellers går jeg uten! Jeg smører også med brystvortekrem, sånn at de er myke, og forhåpentligvis ikke sprekker så lett når jeg skal amme... Bare noen små tips ;)

Skrevet

Jeg tror nok amminga kommer til å gå bra, så lenge vi virkelig vil få det til. Jeg vet hvertfall at det kan komme til å bli vanskelig, og er innstilt på at det kan være ordentlig vondt, men jeg gir meg ikke på første forsøk, for å si det sånn...

Jeg hadde ikke krevet med superliten skrift :sjenert:

...men her kommer det på nytt, hvertfall,- NÅ med superliten skrift ;)

Gruer meg litt til amminga, særlig til før vi får teknikken på det, både Burpelita og jeg, men det går seg nok til!  Vi SKAL få det til, om det så er med livet som innsats!

Okei :ler: skjønner ikke hvor jeg fikk det med liten skrift fra da?? :ler:

Skal du gå på skolen helt fram til riene tar overhånd eller hva tenker du? For du har ikke noe jobb du skal ha permisjon fra? :klø: Husker ikke helt jeg nå..

Skrevet

Jeg tror Burpelita hater meg... :grine:

Jadajadajada, HORMONER!! Men når hun holder det gående for hundreogørtende natta på rad, sånn at jeg ikke får sove, så... :grine:

Er trøtt, sliten og lei!

Hadde hun bare vært på utsiden, hadde det vært helt greit å være trøtt og sliten, da hadde det jo vært en grunn til det, liksom... :hjerte:

Jeg vil sooooooooooooooooooooooooooove!!!

...og jeg vet ikke hvor vogna er! :sur:

Den ble sendt fra Oslo igår, og burde vært på postterminalen her i morges, og på postkontoret mitt nå... Står ingenting registrert etter at den ble sendt i går kveld! :sur:

Dette er ikke dagen min, nei... :sjenert:

Skrevet
Okei :ler: skjønner ikke hvor jeg fikk det med liten skrift fra da?? :ler:

Skal du gå på skolen helt fram til riene tar overhånd eller hva tenker du? For du har ikke noe jobb du skal ha permisjon fra? :klø: Husker ikke helt jeg nå..

Du har det nok fra din dagbok, for der skrev jeg noe om at jeg hadde gitt deg noen tips, eller svart på det du hadde skrivi med liten skrift ;)

Jeg kommer nok til å sitte på skolebenken til sånn 8-9 cm åpning, tenker jeg :ler: Da rekker jeg nok akkurat inn til sykehuset, tenker jeg! Hvis jeg har med bagen i bilen, velogmerke...

I tillegg til studiene, så er jeg sykemeldt fra deltidsjobb. Kokk og bekkenløsning passer ikke så godt sammen... :sjenert: Tar permisjon fra den jobben, men fortsetter studiene :rosasmil:

Har absolutt NULL planer om å bli ferdig til sommeren (siste året), og bruker neste år til å ta opp fag, samtidig som jeg er hjemme med Burpelita!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...