Burpen Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #1301 Skrevet 25. januar 2007 Grattis med vogna!! fiiiine, fiiiine vogna! Ble det stengt butikk eller? Utrolig så effektiv den trusselen er, i grunnen! De er ganske enkle sånn, mannfolka... Vi skulle i utgangspunktet ikke tilbake til Trondheim nei, men jeg tror jeg maste høl i hue på'n! Også kunne vi jo da samtidig dra hjem og sjekke postkassa... ..lurer på om jeg kanskje slengte ut en trussel om stengt butikk også, men det husker jeg ikke helt! Stor bag på vogna er et must her også. Ida vokser jo i kanonfart, og det skal være plass til henne og skinnpose i bagen en god stund enda. Er sjeleglad vi valgte Emmaljunga-vogna vår, den er stødig og fin på vinterføret her også! ← Takk, søta! Butikken er stengt, ja... Men jeg er åpen for både bestikkelser og forhandlinger! Stakkars sambo, kan fort bli dyrt for'n detta! Kjenner til det med å mase høl i hue Nesten så jeg blir flau over meg selv etter at jeg har fått vilja mi
Cr@sh Skrevet 25. januar 2007 #1302 Skrevet 25. januar 2007 Vogna så helt genial ut... og kjempestilig! Det er så mye å velge av utstyr til barn, særlig vogner... så man kan jo gå seg helt vill. Vi har en Simo kombi (også med diger bag ) med understell i rustfritt stål (Jeg bare MÅTTE ha med rustfritt stål, så da var det ikke så mye å velge i... ) - brukte den til Storegutt også, men den ser helt ny ut. Vogn er gøy - vi har to til også, vi....
smile Skrevet 25. januar 2007 #1303 Skrevet 25. januar 2007 Vi har vel også bestemt oss for simo kombi, mye pga av str men også at den passer en god norsk vinter som det ofte er her!
Burpen Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #1304 Skrevet 25. januar 2007 Vogna så helt genial ut... og kjempestilig! Vogn er gøy - vi har to til også, vi.... ← Er redd for at jeg kan få vogndilla... ...måååååååå jo bare ha én til dét og én til dét...
cappocino Skrevet 25. januar 2007 #1305 Skrevet 25. januar 2007 Buggis er jo bare dritkul vogn... står øverst på handlelisten hvis storesnuppa får barnehageplass....
Burpen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #1306 Skrevet 26. januar 2007 Buggis er jo bare dritkul vogn... står øverst på handlelisten hvis storesnuppa får barnehageplass.... ← Du har mer enn rett, cappocino! Jeg syns det er utrolig kjekt å kunne fornye vogna litt sånn etterhvert, med ekstratrekk. Kjøpte med ett nå, så til sommer'n får Burpelita rosa vogn! :rosasmil: ...sambo har allerede sagt at når vi en gang (forhåpentligvis) får en gutt, så skal det kjøpes inn blått trekk! Vi får satse på at storesnuppa får barnehageplass, sånn at du får en buggis i hus du også! ...det er en deilig følelse
Cr@sh Skrevet 26. januar 2007 #1307 Skrevet 26. januar 2007 Jeg ser stadig på tickeren din... og syntes den går så utrolig fort nedover nå! Det er søren meg ikke lenge til jeg må være virkelig klar for å sladre altså! Og det er jeg! Håper du får en toppers dag! Fredag!!!
Burpen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #1308 Skrevet 26. januar 2007 Igår ettermiddag og kveld, syns jeg kroppen min var litt rar, altså! Det "stakk" titt og ofte i fødeavdelingen, og jeg hadde skikkelig "luftsmerter" i magen, uten at jeg hadde noenting luft... I tillegg var Burpelita aaaaaaaaaaaaaaltfor rolig!! Hadde jeg ikke hatt stor mage OG visst at hun var der inne, hadde jeg aldri i livet trodd det. Blei jo redd for at det skulle være noe galt, og gråt mine tapre tårer. Sambo, som var trøtt og grinete, sa bare at jeg måtte ta meg sammen, for det hjalp hvertfall ikke å tenke sånn. Møkkamann! Jeg tror ikke ha skjønner hvor stort ansvar jeg føler for dette lille vesenet som vokser og bor inni meg, jeg... Det er kun jeg som kan merke hvis det er noe galt, og det syns jeg er skremmende! Skulle ønske vi var utstyrt med en knapp på magen eller noe, som begynte å lyst hvis det var noe galt... Idag er det full rulle i magen igjen, så jeg tenker at "krisen er avverget" i denne omgang! Heldigvis :rosasmil: ...men neste gang jeg blir urolig, skal jeg ikke la sambo be meg gjøre verken "ditt eller datt", da riger jeg føden! Ikke noe vits å uro seg sånn uten grunn... En annen ting med sambo som har irritert meg litt i det siste,- han vil ikke snakke om fødselen... De gangene jeg har begynt å prate om den, så har han fiiiiint fått samtaleemnet over på noe annet. Jeg satt og skrev ønskebrev til føden tidligere i uka, og viste det til sambo, og spurte om det var noe han ville ha med, eller ville vi skulle ta vekk. Da kunne vi godt ta vekk det punktet om at "dersom jeg var "ute av stand" til å snakke for meg, så skulle hans mening være min mening." Dvs at jeg ville at sambo skulle bestemme for meg (i samråd med jordmor, selvfølgelig)... Jeg spurte han om hvorfor han ikke ville ha med det punktet. Nei, han syntes ikke det var noen vits å ha med det, for han kunne jo bare spørre søstera si (hun skal være med, er jordmor), men søstera hans vet da ikke hva JEG ønsker meg i en "sånn og sånn" situasjon... Jeg vet han gruer seg noe veldig til fødselen. Han vil ikke se at jeg har det vondt, og han liker absolutt ikke sykehuset (av forståelige grunner...), men dagen da Burpelita skal ut, den kommer før eller siden uansett, og JEG syns hvertfall det hadde vært godt å vite at han vet hvordan jeg ønkser å ha det! (Ja, jeg vet at det ikke går an å planlegge en fødsel, og at det helt sikkert ikke blir sånn som jeg ser for meg, men allikevel...) Huff,- det var dagens utblåsning fra hormonelle Burpen! Nå skal jeg gjøre litt skole!
Burpen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #1309 Skrevet 26. januar 2007 Jeg ser stadig på tickeren din... og syntes den går så utrolig fort nedover nå! Det er søren meg ikke lenge til jeg må være virkelig klar for å sladre altså! Og det er jeg! Håper du får en toppers dag! Fredag!!! ← Ja, dæven... Det har allerede gått ei uke siden sist fredag! Det føles lenge igjen,- heeeeeeeeeeeeele februar måned! Men den er jo ganske kort da... Jeg er så klar for å treffe Burpelita nå! Håper du også får en superduper dag!
Burpen Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #1310 Skrevet 27. januar 2007 Å, som jeg gleder meg til å treffe Burpelita, nå som magolia har fått Lille mirakel på utsiden av magen
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 27. januar 2007 #1311 Skrevet 27. januar 2007 Å, som jeg gleder meg til å treffe Burpelita, nå som magolia har fått Lille mirakel på utsiden av magen ←
Bustetroll Skrevet 27. januar 2007 #1312 Skrevet 27. januar 2007 Februar er jo en skikkelig kort måned da, egentlig. (Selv om den bare har 2-3 dager mindre). Utrolig kul vogn. Håper du har en god og rolig lørdag.
smile Skrevet 27. januar 2007 #1313 Skrevet 27. januar 2007 Sant det at februar er kort ja! Da burde jo den gå fortere!! Det med fødsel og mannfolk tror jeg nok ikke alltid er så lett nei. Jeg tror at vi har noen sterke instinkter som de mangler og ikke forstår så godt. Kanskje tør de ikke helt stole på våre instinkter heller???
Skrållan Skrevet 27. januar 2007 #1314 Skrevet 27. januar 2007 Takk, søta! Butikken er stengt, ja... Men jeg er åpen for både bestikkelser og forhandlinger! Stakkars sambo, kan fort bli dyrt for'n detta! ← Bra du er åpen for forhandlinger i det miste, vil tro samboeren din hadde blitt helt tullete om du hadde blånekta! Idag er det full rulle i magen igjen, så jeg tenker at "krisen er avverget" i denne omgang! Heldigvis :rosasmil: ...men neste gang jeg blir urolig, skal jeg ikke la sambo be meg gjøre verken "ditt eller datt", da riger jeg føden! Ikke noe vits å uro seg sånn uten grunn... En annen ting med sambo som har irritert meg litt i det siste,- han vil ikke snakke om fødselen... De gangene jeg har begynt å prate om den, så har han fiiiiint fått samtaleemnet over på noe annet. Jeg satt og skrev ønskebrev til føden tidligere i uka, og viste det til sambo, og spurte om det var noe han ville ha med, eller ville vi skulle ta vekk. Da kunne vi godt ta vekk det punktet om at "dersom jeg var "ute av stand" til å snakke for meg, så skulle hans mening være min mening." Dvs at jeg ville at sambo skulle bestemme for meg (i samråd med jordmor, selvfølgelig)... Jeg spurte han om hvorfor han ikke ville ha med det punktet. Nei, han syntes ikke det var noen vits å ha med det, for han kunne jo bare spørre søstera si (hun skal være med, er jordmor), men søstera hans vet da ikke hva JEG ønsker meg i en "sånn og sånn" situasjon... Jeg vet han gruer seg noe veldig til fødselen. Han vil ikke se at jeg har det vondt, og han liker absolutt ikke sykehuset (av forståelige grunner...), men dagen da Burpelita skal ut, den kommer før eller siden uansett, og JEG syns hvertfall det hadde vært godt å vite at han vet hvordan jeg ønkser å ha det! (Ja, jeg vet at det ikke går an å planlegge en fødsel, og at det helt sikkert ikke blir sånn som jeg ser for meg, men allikevel...) Huff,- det var dagens utblåsning fra hormonelle Burpen! ← Godt krisen ble avverget denne gang! men ikke nøl med å ringe føden neste gang du føler noe er galt, det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite vet du! Er ikke noe trivelig å gå rundt å være bekymret for mageboeren, det er sikkert!! Skjønner godt du blir litt irritert over sambos holdning til fødselen. En fødsel er noe stort, som kommer til å knytte dere sammen for evig og alltid. Så klart han er redd, det var min også. Og min er liiiivredd alt som har med sykehus å gjøre. Men når de først er i fødesituasjonen, lover jeg deg at de blir minst like sterke som oss. Sambo hadde på forhånd sagt at han ikke kom til å "bestemme" for meg om jeg var litt ute av stand til det selv, men det var han som sa i fra om at nå måtte jeg få epidural. Han så hodet til Ida komme ut, og han klipte navlestrengen. Han studerte til og med morkaka, og den ville jeg ikke se selv engang! Det jeg prøver å si deg, er at når dere først er på føden, så kommer han nok til å ta til fornuft. Det du kan gjøre på forhånd, er å snakke med søstra hans, og informere henne om evt ønsker du har - så kan hun videreformidle dem om din sambo ikke føler han klarer det. Du får bare fortsette å prate om fødselen, så går det nok inn en dag. Jeg lot Fødselsboka ligge å slenge på do jeg, og der ble den lest! Sambo ble godt forbredt på det som skulle skje mens han leste den, og det er jeg glad for! Lykke til i denne saken søta! Goood helg vennen! og
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2007 #1315 Skrevet 27. januar 2007 Jeg lot Fødselsboka ligge å slenge på do jeg, og der ble den lest! ← Dette er et veldig bra tips! Det var der Mannen leste all info om svangerskap og fødsel. Han spurte faktisk etter nye bøker etter hvert som han hadde lest dem ut. Vel, han leste jo i Pappa-bøkene sine også da. De leste/leser han på senga.
Gjest marthepia Skrevet 28. januar 2007 #1316 Skrevet 28. januar 2007 Hei og hopp!! En liten dagbokrunde før ghost whisperer begynner..*avhengig* Vet ikke om jeg spurt om det før men har du sett noe som heter "a haunting" på discovery? Fra kl. 22 - 24. Skumle greier.. Var livredd forrige søndag jeg, men jeg skal se det igjen i kveld også. Tror det er hver søndag. I dag har det vært veldig rolig i magen min. men dte er nok pga. at jeg har stresset en del. Har ikke sittet så mye i ro. Vasket og styra nesten i hele dag. Men jeg har kjent han ja. Det begynner vel å bli liten plass til de inni der så det blir mer glidende bevegelser. Noen gang kraftige og!! Herregud, hadde et kraftig spark idag. Da måtte jeg si au for det var ubehagelig. Har du også opplevd sikkelig ubehagelige spark?
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #1317 Skrevet 28. januar 2007 WOW For en rååååååå vogn! Skikkelig stilig, og heeerlige farger! Du har smak vennen Uffda stakkars vennen, forstår du blir bekymret.. Mannfolk De forstår ikke hvorfor vi bekymrer oss sånn, men han er nok bare fortvilet at han ikke kan hjelpe deg.
Burpen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #1318 Skrevet 29. januar 2007 Februar er jo en skikkelig kort måned da, egentlig. (Selv om den bare har 2-3 dager mindre). Utrolig kul vogn. Håper du har en god og rolig lørdag. ← 2-3 dager mindre hjelper veldig, når det gjelder å komme seg over i "rette" måned Takk for vognskryt! Hadde en utmerket lørdag, håper du også hadde det! Det med fødsel og mannfolk tror jeg nok ikke alltid er så lett nei. Jeg tror at vi har noen sterke instinkter som de mangler og ikke forstår så godt. Kanskje tør de ikke helt stole på våre instinkter heller??? ← Det er kanskje en grunn til at det er kvinnene som føder, og ikke mennene...
Burpen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #1319 Skrevet 29. januar 2007 Bra du er åpen for forhandlinger i det miste, vil tro samboeren din hadde blitt helt tullete om du hadde blånekta! Skjønner godt du blir litt irritert over sambos holdning til fødselen. En fødsel er noe stort, som kommer til å knytte dere sammen for evig og alltid. Så klart han er redd, det var min også. Og min er liiiivredd alt som har med sykehus å gjøre. Men når de først er i fødesituasjonen, lover jeg deg at de blir minst like sterke som oss. Sambo hadde på forhånd sagt at han ikke kom til å "bestemme" for meg om jeg var litt ute av stand til det selv, men det var han som sa i fra om at nå måtte jeg få epidural. Han så hodet til Ida komme ut, og han klipte navlestrengen. Han studerte til og med morkaka, og den ville jeg ikke se selv engang! Det jeg prøver å si deg, er at når dere først er på føden, så kommer han nok til å ta til fornuft. Det du kan gjøre på forhånd, er å snakke med søstra hans, og informere henne om evt ønsker du har - så kan hun videreformidle dem om din sambo ikke føler han klarer det. Du får bare fortsette å prate om fødselen, så går det nok inn en dag. Jeg lot Fødselsboka ligge å slenge på do jeg, og der ble den lest! Sambo ble godt forbredt på det som skulle skje mens han leste den, og det er jeg glad for! Lykke til i denne saken søta! Goood helg vennen! ← Alltid åpen for forhandlinger, men jeg er vanskelig å forhandle med... Han skal komme med noe innmari fristende for at jeg skal gjøre om på åpningstiden! Godt å høre om hvordan samboeren din takla fødselen i forhold til hva han/dere trodde! Som du sier, så er det en opplevelse som knytter en sammen for resten av livet, og jeg vil så gjerne at han skal være tilstede, ikke bare være der... Men jeg tror det ordner seg ganske greit! Forklaring kommer seinere... Smart triks det der med å legge bøker på do! og Dette er et veldig bra tips! Det var der Mannen leste all info om svangerskap og fødsel. Han spurte faktisk etter nye bøker etter hvert som han hadde lest dem ut. Vel, han leste jo i Pappa-bøkene sine også da. De leste/leser han på senga. ← Bøker er strategisk plassert på do Hei og hopp!! En liten dagbokrunde før ghost whisperer begynner..*avhengig* Vet ikke om jeg spurt om det før men har du sett noe som heter "a haunting" på discovery? Fra kl. 22 - 24. Skumle greier.. Var livredd forrige søndag jeg, men jeg skal se det igjen i kveld også. Tror det er hver søndag. I dag har det vært veldig rolig i magen min. men dte er nok pga. at jeg har stresset en del. Har ikke sittet så mye i ro. Vasket og styra nesten i hele dag. Men jeg har kjent han ja. Det begynner vel å bli liten plass til de inni der så det blir mer glidende bevegelser. Noen gang kraftige og!! Herregud, hadde et kraftig spark idag. Da måtte jeg si au for det var ubehagelig. Har du også opplevd sikkelig ubehagelige spark? ← Nei, har ikke sett det... Huff, jeg kan ikke fordra å bli skremt eller å skvette, så jeg kan ikke se på sånne ting! Selvom jeg syns det er kjempespennende... Fort gjort å ikke kjenne bevegelser når man stresser rundt, og beveger seg masse! Da vugger man jo babyen hele tiden, og da sovner de jo lettere også... Jeg har ikke hatt noen ubehagelige spark på en stund, men hun beveger seg ofte sånn at jeg får skikklig vondt... Da er det som regel rompa og beina som skyver ordentlig ifra, saaaaaaaaaaakte, samtidig som hun vrir hodet sitt nedover i bekkenet. *digg!!* WOW For en rååååååå vogn! Skikkelig stilig, og heeerlige farger! Du har smak vennen Uffda stakkars vennen, forstår du blir bekymret.. Mannfolk De forstår ikke hvorfor vi bekymrer oss sånn, men han er nok bare fortvilet at han ikke kan hjelpe deg. ← Takk for vognskryt, whisper! ...om jeg skal si det selv, så er den ganske så lekker, ja Tror mannfolka hadde hatt godt av å være gravide, sånn at de kunne få et lite innblikk i hva vi gjennomgår...
Burpen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #1320 Skrevet 29. januar 2007 Har hatt en deilig, (neeeeeeeeesten KG-fri) helg! Idag har jeg vært hos jordmor. Alt er fortsatt bra med både Burpelita og mamsen hennes Hodet hennes er "så godt som festa", ifølge jordmor. Ikke rart jeg har hatt endel "knivstikk" nedover der da... Sambo var med idag, og fikk stilt endel spørsmål som han har lurt på! Herlige samboeren min Han tenker nok endel på det som skal skje, selvom det ikke virker sånn bestandig. Er litt mindre bekymra for fødsel, sambo og samspill nå :rosasmil: Nå er det middagstid her, så jeg får svinge meg i svansen! til alle som er innom!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå