Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Ja, gleder meg til UL, Crash. Håper babyen blir litt mer virkelig etter det. Er liksom så uvirkelig at JEG skal ha barn, om du skjønner... Etter UL er det jo også på tide å begynne med litt innkjøp...

Ååååå, høres ut som om Karpathos er ei kjempekoselig øy, Susan!! Helt perfekt at det ikke er så mye uteliv der, selv om jeg har lest at det er noen få diskotek i Pigadia. Skal visstnok være en del trafikkstøy der også, men vi bor 600 m utenfor sentrum så håper det er rolig der. Websidene til Ving er nede, så jeg får ikke sett på hotellet "vårt". :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt å få sykehuspapirer i postkassa når det er innkalling til ul, sant!?

Skjønner akkurat hva du mener med "virkeligheten" av baby, iom at vi to har vært ganske så heldige mtp plager... Jeg var hos jordmor idag. Fikk høre hjetelyden, og det gjorde jo alt litt mer virkelig (igjen)!

Må si at jeg har begynt å handle til den lille allerede, jeg... Det er jo så mye fint!! Kjøper bare nøytrale klær da! Begynner å bli en god samling allerede... :sjenert:

Heldig du, som skal til Hellas! Vi var ganske uheldige der vi var, men det var nok mange faktorer som spilte inn. Karpathos har jeg hørt er en veldig fin øy! Tror dere reiser på en fin tid, det er hvertfall forhåpentligvis ikke altfor varmt!

Ha en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten legge til en liten ting jeg husker godt fra vår tid på Karpathos, som jeg håper dere slipper å oppleve.

Da vi hadde vært der ca en uke, begynte det å blåse veldig. Faktisk så ille at vi holdt oss inne eller satt i le i sola på verandaen for å ikke fryse.

Snakket med noen som kom med fly den dagen, og de sa det var så vidt de fikk lande på øya, på grunn av vinden.

Vi var der i sept. (Men resten av tiden vi var der var det nydelig vær, og herlig tempereatur. Og vi hadde ikke noen problemer med flyturen hverken til eller fra.)

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hadde en ekkel opplevelse på vei til jobb i dag. Sto som vanlig som sild i tønne på T-banen, og plutselig begynte jeg å svette og ble skikkelig uvel. Like etterpå svartnet det for øynene på meg. Ikke så ille at jeg svimte av, men måtte holde meg fast og fokusere veldig for å klare og se. Måtte bare komme meg av på første stopp og sette meg på en benk der... Gikk heldigvis fort over, men huff så hjelpesløs man føler seg... Lurer på om det kan være lavt blodtrykk som gjør det? Blir gjerne litt småsvimmel hvis jeg reiser meg brått også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ikke noe godt ut.

Lavt blodtrykk, eller bare blodtrykksfall kan være årsaken.

Du får forsøke å være forsiktig med å reise deg fort frammover, spise masse lakris, og finne en plass å sette deg ned så fort du kan hvis du blir svimmel igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan, jeg skal nok ut og handle lakris i dag, med god samvittighet. :sjarmor: Elsker skikkelig gørrsalt lakris. :-D Formen er helt fin igjen nå, så jeg regner med det ikke var noe farlig. Som regel er det jo ikke noe problem å kunne sette seg ned hvis sånt skjer, men på en stappfull T-bane går det ikke akkurat... Får bare være litt forsiktig og oppmerksom fremover.

Når det gjelder vind i Hellas på høsten opplevde jeg noe lignende på Naxos for et par år siden, tror det også var i september. Dagen før vi skulle reise hjem var det så mye vind at de minste fergene ikke gikk. Heldigvis roet det seg til dagen etter, så vi kom oss med ferge til flyplassen på Santorini og hjem. Får bare krysse fingrene for at det holder seg rolig mens vi er der. :)

Burpen, utrolig kjekt å få innkalling til UL i posten. Forstår det slik at når jeg skal til UL leverer jeg et ark med opplysninger, og så blir jeg registrert med fødeplass på Ullevål også etterpå. Veldig greit, er ikke noe glad i å ringe hit og dit for å bestille timer og sånt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm, nå sitter jeg og gumler salt lakris. :sikle: Håper det hjelper litt, så jeg slipper flere ubehagelige opplevelser...

Var også innom apoteket og kjøpte støttestrømper. Sikkert kjekt å ha på flyet. Må bare legge ut linkt til hotellet vi skal bo på i Hellas. Her kan man også lese litt om Pigadia by. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... hørtes ut som en vemmelig opplevelse på T-banen ja... Godt du fikk satt deg ned og at du ikke svimet av... Ser du har fått gode råd og at du allerede har gått til innkjøp av lakris... :idesmil:

Hotellet dere skal bo på så helt herlig ut.... :briller2: Jeg vil også på tur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, hørtes ut som en guffen t-baneopplevelse du hadde... Du får gå med lakris på innerlomma hvor enn du går. Det gjør vel ikke noe!? :sjarmor: Bra du hadde vett til å komme deg av banen da, er redd jeg ikke hadde gjort det... :sjenert:

Hmm... Jeg har lurt på det der med fødeplass. (Skal vi forresten føde!? :overrasket::sjokkert: ) Får jeg "tildelt" det når jeg er på ul? Ja, det kan jo være det! Hva slags ark er det man skal ha med seg da da?

Jeg får kanskje høre med legen, skal dit idag pga bekkenet.

Det så jo bare helt herlig ut der dere skal da!! Kan tenke meg dere komer til å kose dere kjempemasse. Blir deilig med en siste SKIKKELIG ferie før den lille elder sin ankomst!

Ha en flott dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan, jeg skal nok ut og handle lakris i dag, med god samvittighet. :sjarmor: Elsker skikkelig gørrsalt lakris. :-D Formen er helt fin igjen nå, så jeg regner med det ikke var noe farlig. Som regel er det jo ikke noe problem å kunne sette seg ned hvis sånt skjer, men på en stappfull T-bane går det ikke akkurat... Får bare være litt forsiktig og oppmerksom fremover.

Når det gjelder vind i Hellas på høsten opplevde jeg noe lignende på Naxos for et par år siden, tror det også var i september. Dagen før vi skulle reise hjem var det så mye vind at de minste fergene ikke gikk. Heldigvis roet det seg til dagen etter, så vi kom oss med ferge til flyplassen på Santorini og hjem. Får bare krysse fingrene for at det holder seg rolig mens vi er der. :)

Burpen, utrolig kjekt å få innkalling til UL i posten. Forstår det slik at når jeg skal til UL leverer jeg et ark med opplysninger, og så blir jeg registrert med fødeplass på Ullevål også etterpå. Veldig greit, er ikke noe glad i å ringe hit og dit for å bestille timer og sånt. :sjenert:

Det med fødeplass er forresten ganske enkelt.

Papiret du må fylle ut skal JM ha når dere har kommet inn i undersøkelsesrommet.

Så får dere se UL, husk at bildene koster litt på Ullevål, så ha med kontanter!

Etter UL setter JM en gjeldende termin, og gir deg et ark med babyens mål og den nye terminen. Dette arket får du beskjed om å ta med ut i resepsjonen igjen, der de "tildeler" fødeplass.

Da får du et ark med datoen du har terminfødeplass, og hvilken avdeling du skal på.

Var veldig enkelt, og de var flinke til å si hva du skulle gjøre for å ordne alt. :)

Du er forresten så godt som sikret plass på Ullevål hvis du har fått innkalling til UL der. De sender ut avslagene før det. (Sa min JM, som har jobbet der.)

Naxos ja, man er litt avhengig av at båtene går for å komme seg hjem derfra! ;) Men det var også en koselig øy! (Desverre ga den meg skrekken på å reise steder der ikke flyplassen var på samme øya, for vi måtte være en hel dag på santorini før flyet vårt endelig kom, og dette var etter å ha stått opp før sola for å rekke båten dit!)

Hotellet i pigadia så herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hjemmefra i dag, og har akkurat nytt en bedre lunsj (loff med kalkunpålegg og majones, og Cola light :sikle: ). Skal gi bort en del gamle møbler til Marita-stiftelsen, og de kunne bare hente på dagtid så da fikk jeg lov av sjefen til å jobbe hjemme. Han er grei sånn, bare man spør på forhånd får man lov til det meste.

Tusen takk for info om UL og fødeplass, Susan! Får liksom aldri nok info om sånt. Er jo helt fersk i baby-gamet så det er kanskje ikke så rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble en skikkelig maratondag! Riktignok rolig på jobb, men så var det full rulle. Dro innom Oslo City på vei hjem for å se på mammaklær på H&M og Lindex. H&M hadde faktisk en genser som så ok ut, men jeg fant ingenting på Lindex. Får vente litt til og se om det ikke kommer mer høstklær snart, er mest singleter og topper inne nå. Da jeg satt på T-banen ringte mannen og lurte på om jeg kunne stikke innom butikken og handle mat, svoger og mannen (jepp, de er homser ;) )skulle komme på middag. Jeg handlet, og måtte bare hive meg i støvsuginga da jeg kom hjem. Her er fremdeles ikke spesielt rent, som dere vet. :ler: Mannen lagde middag, og så kom svoger & mann. Kjempekoselig å ha de på besøk, og nå blir det lenge til neste gang vi ser de. De skal nemlig ut å reise i åtte måneder! I nitida dro de, og da var det på tide å legge sammen en haug med klær som har ropt på meg i flere dager. Til slutt måtte jeg og mannen rydde frem møbler og ting&tang som Marita-stiftelsen kommer og henter i dag. Det meste var selvfølgelig godt gjemt innerst og underst på roterommet som skal bli barnerom med tid og stunder. Men vi ble da ferdige, og kvart over elleve hoppet jeg i seng og sovnet straks. Slitsomt, men har fantastisk god samvittighet i dag! Deilig å se at det faktisk kan bli plass til barneseng og annet stash på "roterommet" etter hvert. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere var i går... Godt å få ryddet opp litt, og som du sier - se at det som ofte er et "roterom" kan bli til et herlig lite barnerom etter hvert! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Cr@sh, deilig å se at det faktisk er potensiale for roterommet! Nå må vi bare fjerne gammel tapet, legge ny tapet, male og få satt inn garderobe (sannsynligvis skyvedørsgarderobe) så blir det levelig der! :-D

Nå skal jeg straks på trening før jeg tusler hjem. I morgen har jeg lesedag, så da blir jeg hjemme med boka mi. Regner med å stikke innom en tur da også, for på lørdag er det jo FERIE!! (Har sett på værvarsel for Praha - det ene spådde regn hele uka :grine: mens andre har litt regn og litt sol/overskyet. Det kan da ikke regne ei hel uke i strekk?? :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas hoeres herlig ut! Vi skal snart en tur til Menorca, jeg gleder meg skikkelig til litt ordentlig varme igjen!

Lykke til paa ul - det blir nok herlig! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser dere på lørdag allerede!? :overrasket: At tida går SÅ fort...

Kan tenke meg det er godt å få gjort om roterommet. Kanskje du vil ta turen hit og ordne hele leiligheten!? :ler:

...joooooooda, jeg er så flink til å rydde, atte :sjenert:

Stikker innom i morgen for å ønske deg god tur!

:klem:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det meldt regn i Praha?!?! :sur:

Håper dere får en kjempe fin tur iallefall, vi reiser til Praha på tirsdag og gleder oss masse :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly, det skal bli deilig med ferie nå! Det har vært ganske greit å jobbe i sommer, men merker jeg er sliten nå (selv om det ikke har vært noe stress). Du må ha god tur til Menorca, det blir helt sikkert kos!

Jepp, Burpen, på lørdag bærer det avgårde. De siste ukene har gått fort! :overrasket: Nå er det min tur til å nyte Hellas. :-D

Har gledet meg lenge til ferie nå, Crash, så det blir godt.

Værvarselet for Praha ser bedre ut nå, magolia! Langtidsvarsel er vel ikke så veldig til å stole på uansett. Jeg har i alle fall bestilt godt være hele uka. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, nå er ferien endelig her!! Mannen er og leverer bilen til service, så skal vi ned til byen og få oss litt mat. Har tømt kjøleskap og fryser de siste dagene, så nå er det nesten bare noen tøre brødskalker igjen her i huset. :ler:

Når vi kommer hjem igjen blir det pakking, og så avslapning. I morgen bærer det avgårde til Praha! Vi skal fly med Czheck Airlines, er spent på hvordan det er. Har hørt at de har god benplass, og det er fint for mannen som er ganske lang. Gleder meg veldig til å se Praha som alle skryter sånn av!

Er hjemom noen dager neste helg før vi reiser til Hellas, så da stikker jeg nok innom her en tur. Dere får ha ei fin helg og kose dere så lenge, alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...