Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Uffda! Du må ikke bli syk nå... Kanskje det er litt klimaforandring på gang hos deg? Høsten er jo en ypperlig tid for herr Forkjøla!

Håper du får en god natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser jeg ikke har vært innom og gratulert med 18 uker! :hoppe:

Nå er du nesten halvveis! :)

Blir spennende å høre om UL på mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Burpen! Har sovet som en stein i natt, så jeg føler meg litt bedre nå. Regner med å gå hjem litt tidlig i dag også, så går det nok bra. I morgen er det lesedag, så da planter jeg meg under pleddet i sofaen med boka mi. :)

Ja, Susan, det blir kjempespennende med UL! Det er bare å håpe at alt står bra til. Og så er vi jo litt spente på om det blir gutt eller jente. :sjenert:

Jeg lurer, lurer, lurer på om jeg kanskje kjente knøttet sparke i går kveld??! Lå på sofaen og slappet av, og da kjente jeg flere svake bobler helt nederst i magen. Det var IKKE luft, og det var ikke regelmessig som jo leamus bruker å være. Så da må det vel være lille knøtts første livstegn? Har ikke kjent noe etter de 3-4 boblene i går, men det er kanskje ikke uvanlig at det går litt tid til neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du kjente liv i magen igår ja! :hoppe: så gøy! :)

Det er absolutt ikke uvanlig at det går litt tid mellom hver gang du kjenner liv i begynnelsen. Etter hvert vil du kunne kjenne noe hver dag, men ikke bekymre deg for at du ikke kjenner noe igjen på mange dager ennå!

Husk at babyen fortsatt er så liten at den har god plass, og dermed må du være oppmerksom akkurat når den sparker, og den må sparke akkurat der hvor du kan kjenne det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt støvsuger i går, Maxbo har tilbud på en skikkelig kraftig en. Den er kanskje litt i største laget for ei lita leilighet, men er veldig effektiv og har 25 l kapasitet. Og så tåler den vått byggestøv, feks sparkel. Deilig, så slipper vi å bekymre oss for å ødelegge flere støvsugere under oppussing.

Er sulten som en ulv, heldigvis er det bare et kvarter til lunsj. :sikle: Spiser to brødskiver til frokost, men det holder tydeligvis ikke frem til lunsj. Må visst begynne med formiddagseple eller noe. Det er vel ikke så rart, knøttet skal jo vokse masse nå. Det er vanlig å legge på seg 0,5 kg i uka fra nå og frem til 24 uker, i følge barnimagen.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du begynner å kjenne liv :)

Det er vanskelig å vite i begynnelsen, men sparkene/bevegelsene kommer tydeligere og tydeligere -og det er en rar og deilig følelse :hjerter_rundt:

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, tenk om det var babyen du kjente!! :hoppe: Det var nok det! :)

Så moro!!

...hørtes ut som at den støvsugeren bare mangla én ting,- det at den går av seg selv! :ler:

Ha en flotters kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig artig, magolia, men jeg er jo ikke heeeelt sikker på at det var knøttet enda da. :sjenert: Kjente et par små "rykk" i magen i går, men det kjentes ikke helt ut som de første boblene. Har ikke kjent noe uvanlig i dag. Må vel bare være tålmodig å vente på flere livstegn. ;)

marthepia, jeg er 18 uker på vei. (18+2 i dag.)

Håper det var babyen jeg kjente, Burpen! Spennende...

Støvsuger som går av seg selv hadde vært noe, ja. Gjerne en som tok støvtørkingen også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lesedag, men har jeg lest noe enda? Nei. :sjenert: Må skjerpe meg, ligger *litt* etter skjema nå...

Kroppen er visst ikke helt i form, sov tre (!!) timer på sofaen i går. Vanligvis holder det i massevis med en time... Ble derfor litt sent før jeg kom i seng i natt, så jeg spanderte på meg et par timer ekstra i senga i morges. Da jeg stod opp var mannen på vei inn på soverommet med frokost på senga. :kys_2: Ble frokost i pysjen istedet, foran frokost-tv. :)

Har sett litt på statsbudsjettet, det ser ikke ut som det blir spesielt mange endringer som påvirker oss til neste år. Eneste er matmomsen som øker med en prosent, blir bare noen hundrelapper ekstra i året. Og lisensen da, øker med 60 kr. :ler: Blir innmari spennende å se hva som skjer med barnehagedekning og -priser det neste året, det har ihvertfall mye å si for økonomien vår når knøttet fyller året og forhåpentligvis skal i barnehage!

Mannen har reist på jobb, så nå SKAL jeg lese. Minst to (lange) kapitler!! (Men lunsj først, er sulten. :sjenert: ) Kommer innom og forteller om jeg har sluntret unna enda mer senere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så søt mann :hjerte: Kos å bli litt bortskjemt iblant! ;)

Koose deg med lesinga vennen, og ha en fin helg! :klem:

Nei, vi er ofte trøttere nå når vi har baby i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, Epica! Det er deilig å bli skjemt bort av mannen iblant - og deilig å skjemme han bort i blant. ;)

Har så langt lest et halvt kapittel, 47 sider. Langt til målet om to kapitler, men nå måtte jeg ha en pause ellers hadde jeg sovnet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som leser noe i det hele tatt... Du kan gjerne gi bort litt motivasjon til meg! Det skorter det VOLDSOMT på for tida! :sjenert:

Planer for helga da?

Ha en fin lørdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Burpen! :klem: Eh, det ble med den lesinga, så jeg har litt å ta igjen. :sjenert: Ikke så mye motivasjon å gi bort, med andre ord. Planer for helga? Veeel, klarer ikke å riste av meg den forkjølelsen, så det har for det meste blitt sofa-helg på meg. Skulle gjerne vært ute og gått søndagstur i godværet, men blir andpusten av å gå NED trappa fra leiligheten, så det får heller være. Får komme sterkere tilbake når jeg har blitt frisk igjen.

Prøvde å lage fårikål for første gang i går, men det falt ikke helt i smak. Kålen var jo god, men lammekjøtt er nok ikke helt min greie. :ler: (Unntaket er selvfølgelig pinnekjøtt, det er noe av det beste jeg får. :sikle:)

Mannen er på seminar med jobben hele dagen, så jeg har kåken for meg selv. Like greit, er ikke så mye futt i meg for tida. Sov til halv elleve og har ikke gjort så mye fornuftig siden det. Spist frokosst, lest avisa og sett på TV. Nå er jeg jammen trøtt igjen, så det blir kanskje en liten strekk før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten helt sikker på at jeg kjenner knøttet sparke nå, i går kveld var det skikkelig fotballkamp nederst i magen. :legrine: Blir nok ikke så lenge til det vises utenpå magen også, det virker som en veldig aktiv krabat. Ligger og sparker nå mens jeg skriver også, men ikke så kraftig som i går. Merkelig følelse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bra på ultralyd! :legrine: Babyen var veldig aktiv, så jordmoren måtte bruke laaang tid på å få tatt målene som hun skulle. Hun kommenterte hele veien hva vi så og at alt var fint. Vi kunne til og med telle fingre på den ene hånda. :smilbla: Men knøttet var sta og ville ikke vise om h*n er gutt eller jente, så det får bli en overraskelse på fødselsdagen!

Ny termindato ble flyttet tre dager frem til 6. mars, det er jo bare fint. Jordmoren sa at det skjer oftere at en førstegangsfødende føder litt over termin, enn at hun føder før termin. Ut fra det er det jo greit å bli flyttet frem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig at alt var bra på UL! :hoppe:

Spennende å ikke vite hvilket kjønn det er, selv om dere kanskje helst ville visst?

Var det ikke bare fantastisk å se det lille nurket som beveget seg der inne? Jeg ble så overrasket over at det virkelig så ut som en liten baby, med masse gester som minnet om oss foreldrene! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har du vært på ultralyd allerede!? :sjenert: Jøss som tida flyr... :ler:

Godt å høre at alt stod bra til, og alltid kjekt med terminflytting riktig vei!

Det er helt rart å tanke på at det finnes noe utstyr som gjør at vi kan se babyen vår mens den er inni magen :legrine: At man kan få vite at alt er bra, og at man kan telle fingre og tær... :hjerter:

Ville dere egentlig visst hva som bor inni magen? Sambo kommer nok til å bli skuffa om vi ikke får vite, men for meg vil det være helt ok!

Har dere finni navn ennå, eller?

Ha en fin dag!

:klem:

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt å se at alt var bra, Susan Sto Helit! Tror mannen ble mest letta, han har nok bekymret seg en del for om alt er bra med lille knøttet.

Vi ville nok gjerne vite kjønn. Ihvertfall jeg har litt problemer med å forholde meg til at det faktisk er en liten baby i magen som kommer til oss i mars, så jo mer jeg vet om h*n, jo "virkeligere" blir det om du forstår. Men det blir jo desto mer spennende ved fødelsen, da. :) Hvordan var det med dere, valgte dere å ikke vite kjønnet?

Føler også at tida flyr, Burpen! Ikke lenge til jul nå, og etter det er det jammen ikke lenge til mars! Som jeg skrev til Susan så ville vi nok gjerne visst, men ingen av oss ble veldig skuffa over å ikke få vite akkurat.

Navn har vi ikke funnet, men vi har snakket litt om det. Tror det blir vanskelig å velge, er jo så usannsynlig mye å velge mellom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ikke vite.

For meg er kjønnet ganske uvesentlig, og jeg liker tanken på at det kan være både gutt og jente, at det på en måte ikke er avgjort ennå. (Vet at det er det, men det er litt spennende å går og lure også!)

Navn er kjempevanskelig.

Jeg har bare funnet jentenavn så langt, og vet ikke om mannen er enig i dem.

Vi har snakket om å lage lister over aktuelle navn lenge. :sjenert: Men så har vi liksom ikke tatt oss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...