Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare få meg dagbok, jeg også. Er så koselig å lese i andre sine graviditetsdagbøker, så da er det sikkert minst like koselig å ha sin egen :)

Så, hva har skjedd så langt? Vi ble prøvere i begynnelsen av juni. Det hadde jo vært fint å få en vårbaby, ikke sant? Nest siste uka i juni begynte jeg å få mistanke om at det var noe på gang allerede - jeg var så "rar" i magen og full av luft. :rodme: 27. juni klarte jeg ikke å vente lenger, og testet på kvelden. Testen var svakt, svakt positiv, så jeg turte ikke helt å stole på den. Testet igjen på morgenen 30.juni og den var veldig positiv! Tuslet inn til mannen som fremdeles lå under dyna og fortalte gladnyheten. Han fikk ikke frem mer enn: Nehei? Neeeei?!!! Tror han ble litt sjokka, stakkars. :ler: Hvem hadde vel trodd at det skulle bli klaff på første forsøk :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hentet denne fra babyverden.no:

Du er nå 5 uker og 4 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 14. juni, 2006

Hjertet begynner å slå: 9. juli, 2006

Embryoet beveger seg: 2. august, 2006

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 9. august, 2006

Antatt termindato: 9. mars, 2007

datooversikt

Edit: Har blingsa litt på dato. Foreløpig termin er altså 9. mars, ikke 8. som jeg har skrevet før.

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Holly Hobbie!

Synes det er kjempespennende å følge med på andre som er ca like langt på vei. Er jo mye man lurer på akkurat nå...

Har heldigvis ikke merket noe særlig til plager enda, bortsett fra skrekkelig mye luft (og den må jo ut igjen :flau: ), og litt vondt i magen som heldigvis fort går over.

Edit: skriveleif

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire i magen og ny dagbok! Velkommen til "nabolaget" her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk, Veslo og Missbumblebee. Høres ut som det er et koselig nabolag her :)

Sitter på jobben og snikskriver i dag. Vi driver og pusser opp hjemme, og har ikke ADSL for tida fordi inntaket må flyttes. Det hadde sikker vært lurt å få flytta inntaket FØR vi fjernet det gamle, men mannen ble litt ivrig på rivingen her om dagen så nå har vi altså ikke internett. Skrekk og gru! Blir kjekt å få pusset opp da, vi har snakket om det i en evighet, men ikke kommet i gang. Med en liten en på vei fant vi ut at skulle det gjøres noe så måtte det bli NÅ med en gang! Så nå blir det "ny" gang først, og så barnerom. Det meste blir det vel mannen som må gjøre, er litt skeptisk til farlige stoffer som kan finnes i limfjerner, lim og maling for tida. Vil jo helst være på den sikre sida. Så da får vel jeg shine resten av kåken i stedet (og jeg som er så glad i husarbeid, ehhhh :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Takk for hilsen i dagboka mi :)

Kjenner du til noe kvalme enda? Håper virkelig den ikke kommer!! Mitt første svangerskap var veldig fint, så jeg håper det blir like bra denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke kjent noe til kvalme enda, og er veldig glad for det! Hvis det bare fortsetter sånn skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, magolia og liv. Koselig at så mange titter innom :)

Nå tusler jeg hjem fra jobb, og da blir det ikke noe internett på meg før mandag... Kjipt å være uten, merker hvor avhengig man har blitt. Ja, ja vi sees på mandag. Ha ei fin helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xania!

Nå har jeg fått registerert meg, er jeg som dreiv og testa, og lurte på om en strek var en strek, når du også hadde fått den svake streken din!

Vi har termin samme dag, vi! Blir kjekt å følge deg framover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit, Burpen! Kjekt at det begynner å bli noen som har termin i mars nå :)

Merker at jeg har blitt skrekkelig sulten i det siste, må ofte spise to kveldsmater. Har ikke spist kveldsmat på år og dag før nå. Blir også skrekkelig sulten før lunsj, før "ettermiddagsfrukten" som jeg bruker å spise ca klokka to, og før middag. Er egentlig sulten hele tida, når jeg tenker etter :ler: Spiser med god samvittighet, men må nok begynne å bevege litt mer på meg enn jeg pleier hvis jeg ikke skal bli en hvalross til slutt :sjenert:

Ellers er formen fremdeles ganske bra, er bare litt "uggen" i blant. Lurer på om det er det samme som noen beskriver som "litt fyllesyk"? Håper bare det ikke bikker over i kvalme...

Ellers gleder jeg meg veldig til første kontroll om en måned, det skal bli kjekt å få litt info fra legen. Hun er kjempehyggelig, så det tror jeg blir bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhhhf, sitter bare og surrer her på jobben. Klarer ikke å konsentrere meg om noe som tar mer enn fem minutter.:plystre: Heldigvis er det rolig nå på sommeren, så det er ikke så farlig om jeg surrer litt. :) Snart er dagen over og jeg kan tusle hjemover. Skal handle mat og så lage taco til middag, det er nammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

God apetitt er gøy! Har ikkje merka noko til det enno eg, men kjenner eg må passe på å ete regelmessig, viss ikkje blir eg småkvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, veslo, ikke noe gøy å bli kvalm! (Er min store skrekk, men det har gått bra til nå.)

På torsdag kommer montøren så vi får ADSL som fungerer igjen. :hoppe: Da kan det hende jeg blir litt mer aktiv her. Så kjeeeeedelig å ikke ha internett hjemme, er blitt helt avhengig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til Xania?

Kan tenke meg jeg hadde flydd på veggen om vi ikke hadde hatt nettilgang her hjemme... Bruker jo nettet til så utrolig masse!

Deilig det er rolig på jobben da, når du ikke klarer å samle tankene helt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...