Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Er spesielt å høre hjertet.. det syns han nok er stas! ;)

Ha en god lunsj! Snart lunsj her også!

Matvrak du også? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sulten hele tida, jo. :ler: I dag var jeg lur og smurte med meg en baguett som "nød-niste". Halve forsvant klokka ti, og nå er jammen resten forsvunnet også (med god lunsj i mellom, selvfølgelig). Har lagt på meg 1,5 kg allerede, ikke godt å si hvor det skal ende hvis det fortsetter sånn! Burde vel kanskje trimme litt mer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

-kjenner meg så igjen i det du skriver. Kroppen går jo gjennom store forandringer, så det er kanskje ikke så rart at man er sulten. Jeg har hatt en ENORM matlyst (til tross for kvalme), men det har heldigvis begynt å gi seg nå. Men har visse dager...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til magolia!

Jaja, da var kveldsmat nr. to fortært. Er så sulten at det er skummelt! Men nok om det, regner med det går over etter hvert... Har bestilt leilighet til Praha-turen i september her, så nå kan ferien bare komme. :sjarmor: Ikke sånn kjempe-sjarmerende interiør, men det ser ut som badene er lekre og det ligger sentralt i gamlebyen. Jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Praha i september!! :hoppe:

Det er første gangen jeg reiser til denne byen, og jeg gleder meg masse! Har dere lagt planer for hva dere vil se og oppleve når dere er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magolia, det er første gang jeg også reiser til Praha, så jeg gleder meg kjempemye! Alle jeg snakker med som har vært der sier det er så fint. :) Vi har ikke lagt noen konkrete planer for hva vi vil se enda, men har kjøpt guidebok med kart over de ulike bydelene og severdigheter der. Tenker å lage en slagplan ganske snart. Det jeg gleder meg mest til er egentlig bare å rusle rundt i gamlebyen, se på de fine bygningene og slappe av på utecafé. Er litt spent på om tsjekkisk mat er godt? Ellers finnes det jo en overflod av internasjonale spisesteder også. Har dere lagt noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare :hoppe: litt for 7 uker i går. Det går fremover, selv om det kjennes ut som tida står stille noen dager. Bare tre uker til første kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:hoppe: for 7 uker!

Lover at tiden vil gå fortere og fortere! :sjarmor:

Praha, der er det fint! Spesiell plass :-D

Jeg har spist masssssssse, særlig de første 3 mnd.. :sjenert:

Men han ikke lagt på meg, bare på magen, helt utrolig!

Men jeg pleier ikke legge på meg til vanlig.

Håper du også slipper unna! :klem:

God helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke lagt særlige planer for hva vi skal finne på i Praha. Har vært i kontakt med en guide som jeg har fått anbefalt, men er litt usikker på om vi skal benytte oss av han. Omvinsingen skulle ta ca 4 timer, og det vet jeg ikke om jeg orker. Så utrolig kulturelle er vi ikke :ler: Regner med vi kommer til på bruke dagene til å bare tusle i gatene, sitte på kafe, shoppe og slappe av. Og heller ta ting på sparket. Vet ikke om tjekkisk mat er god, men har hørt at den skal være ganske feit.

Men godt med ferie blir det uansett :)

GOD HELG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei!

Jeg er visst ikke så flink til å oppdatere meg på nye dagbøker...

Men så fant jeg deg på gravid-forumet, og tenkte at "her vil jeg også følge med!"

Gratulerer med spire i magen, og 7 uker!

Snart er du ved 12 uker, og fra da kommer tiden til å gå fort! *lover*

Varme og graviditet er rare greier. Før kunne jeg sitte i sola og bare slappe av, nå får jeg fantt etter 10 min, og føler meg kokt nesten med en gang! :sjenert:

Synd, for med alt dette penværet burde jeg hatt en flott brunfarge nå. (Isteden er jeg blek som bare det, for jeg har nesten bare vært i skyggen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Sensommerbruden, og velkommen hit!

Epica: :klem:

Da jeg skulle ta en liten KG-runde før jeg gikk hjem på fredagen gikk hele forumet i sirup, så jeg fikk ikke skrevet en bokstav. Ble så irritert at jeg bare måtte ta helg halv tre. :sjarmor:

Har tilbragt helga på hytta til svigerinne&svoger. Late dager med bading, båttur og grilling. Ordentlig koselig. :) Mannen har ganske stor familie som alle har tatt veldig godt imot meg, og som vi har ganske mye kontakt med. Setter veldig pris på det, spesielt siden min egen familie bor så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så kos med hyttetur!

Høres ut som den var ganske lik min! ;)

Hvordan er det med formen da, har den & er den fin? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er fremdeles kjempefin! Er litt trøtt og småslapp, men det er vel en kombinasjon av graviditet og varmen. Får ikke sove på natta, det er altfor varmt. Så da blir man jo litt trøtt. Ellers er det bare knall!

Snakket med mamma i går. Hun lurte litt på hvilken barnevogn vi skulle ha? Siden det vel var litt upraktisk å drasse den opp og ned trappa til 3. etasje. Ja, det lurer jeg også på, sa jeg. :ler: Det er vel egentlig den største "bekymringen" fremover. Vogna kan ikke stå ute, da blir den garantert stjålet. Så da må den ned i boden i kjelleren. Tungvindt! :sur: Eller så finnes det kanskje noen typer hvor man kan ta av toppen og bære babyen opp i den, og så låse understellet til sykkelstativet ute?! Ikke vet jeg, men tror vi må begynne å orientere oss i barnevognjungelen snart...

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har litt samme bekymringer som meg.

Barnevogn og 3. etg er ikke den helt perfekte kombinasjon, spesielt ikke når det ikke er heis.

Vår blir nok satt i kjelleren, og så bærer vi bagdelen opp med baby i.

(Har ikke vært og "prøveløftet" bager ennå, men det skal vi ut og gjøre etter bryllupsreisen. )

Det finnes masse vogner der bag er en del som kan taes av. Det finner dere nok ut av hvis dere begynner å titte litt i butikker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xania!

Prahatur blir nok kjempefint, det er en nydelig by jeg gjerne reiser tilbake til! Dengangen jeg var der (1998) var alt fortsatt veldig preget av kommunismen og gamle dager, så det var veldig fascinerende. Billig var det også!

Håper dere finner en smart løsning på vognproblemet. Vi bor i femte etasje, men har heldigvis heis. Ellers vet jeg ikke hva vi hadde gjort...

Ha en fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Høres ut som formen min, kanskje du også venter en jente? :ler:

Uffja, det verste er å sove i varmt rom! :grine:

Gleder meg til nettene blir kaldere.

Egentlig er jeg glad jeg ikke er høygravid på sommeren!

Når er termindatoen din forresten?

10. august, da er kontroll? Ikke lenge til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensommerbruden: regner med det finnes masse smarte barnevogner der ute, ja, har bare ikke orket å begynne å se enda. Regner med vi begynner å titte og prøvekjøre/prøveløfte etter ferien. Er da 16 uker på vei, så da er det vel på tide å begynne og handle litt.

Heldig du som har heis, Holly Hobbie! Det hadde gjort saker og ting en del lettere med en liten tass, ja.

Epica: Termin er 9. mars (utregnet fra babyverden.no, jeg har ikke satt meg inn i slike utregninger). Hadde vært koselig med ei lita tulle, ja! På den andre siden hadde det sikkert vært like koselig med en liten gutt også. Kunne egentlig tenkt meg en av hver, med en gang! :ler:

Eneste stedet som er levelig nå i steikvarmen, er jobben! Kom hjem i går, spiste middag og la meg en times tid på sofaen. Etter det var det så varmt at jeg orket ikke røre på meg. Satt i sofaen og drakk isvann hele ettermiddagen. Begivenhetsrik dag! :ler: Klokka ti våget jeg meg ut på en rusletur, men da var det fremdeles 25 grader, altså! Deilig å få rørt litt på seg uansett. Da jeg kom hjem var mannen ferdig på jobb, så vi satt oss ut på balkongen og koste oss med ost og kjeks og levende lys. Superromlemantisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så romlemantisk det hørtes ut som dere hadde det på balkongen i går... :hjerte: Sånn skal det være... ;)

Hold ut i varmen... det er flere av oss som syntes det nesten er litt for mye av det gode... :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom med en god sommer- :klem: før jeg tar "KG-ferie" i noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...