Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Ønsker dere en RIKTIG god tur til Praha!! Håper været ikke blir så dårlig som antatt, men om så er, at dere koser dere glugg ihjel allikevel! Det blir helt sikkert en fantastisk flott tur. Har hørt masse bra om Praha!

Trodde dere skulle rett til Hellas, jeg, men da kan jeg jo ønske god tur dit senere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme igjen, etter noen flotte dager i Praha! :-D Koselig at dere har vært innom og holdt dagboka varm så lenge. :klem:

Det var utrolig mange flotte bygninger å se i Praha, og vi har trasket og trasket rundt i byen hver dag. Fint vær var det stort sett, og vi har spist masse god mat - mer enn godt er sikkert. :ler: (Dessert hver dag er vel ikke akkurat anbefalt diett, men pyttsann!) Litt shopping har det også blitt. Har fått kjøpt bursdagsgaver til mamma og tante, og julegave til ei venninne. Det ble jo selvfølgelig litt på meg også - ny, svart gravidbukse som sitter som støpt, solide vintersko og et par søte små ørepynt. Er virkelig glad for at jeg fant den buksa, utvalget i Oslo har ikke vært mye å skryte av hittil. (Det var det ikke i Praha heller, men jeg hadde flaks.) Med andre ord: Vi har hatt en flott tur!

Det var ikke like morsomt å komme hjem og hente bilen på service - 7 500 kr ble det for service og bytte av noe styreledd (hvis de ikke ble byttet kunne man risikere å miste styringa, så da var det jo bare å punge ut...) Har ikke peiling på bil, men Passaten jeg har nå er dyr i drift. Har kostet meg nesten 10 000 i året bare i service og reparasjoner siden jeg kjøpte den for fire år siden ...

Blir nok ikke akkurat rom for de store utskeielsene når vi drar til Hellas, men det blir jo deilig med sol og varme i alle fall! Så får vi heller stramme inn litt på økonomien når vi kommer hjem igjen. Tenker mye på hvordan det skal gå med ekstra utgifter til baby i huset og bare 80% lønn i permisjonen som vi planlegger... Ikke har jeg mulighet til å jobbe noe særlig overtid heller fremover, så det er liksom ikke mulig å legge seg opp noe ekstra. Ja, ja, det går alltids bra. Må tenke tilbake til da jeg var student og levde glade dager for studielånet på 6600 i måneden. :ler: Hadde det glimrende da! Man tilpasser jo som regel forbruket etter inntekten, men det blir vel en overgangsperiode for å venne seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brrrr, det merkes at det er blitt september! Var på butikken en tur i sted og gikk av gårde i bare genseren for det var jo sol! Sjekket termometeret nå, og det er faktisk bare 14 grader. Lett å bli lurt. :ler: Nå godgjør et blomkålhode seg i gryta, så blir det snart hjemmelaget blomkålsuppe. :sikle: Er vant til sen middag nå, så ingen av oss har vært spesielt sultne før i dag. Deilig med ferie. :-D Første gang jeg har tre uker sammenhengende ferie, og det er så godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har hatt en fin tur til Praha! :hoppe:

... og nå er det omtrent bare hjemom og snu i døra for å reise til Hellas? Når reiser dere?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm....blomkaalsuppe er godt! Takk for middagstipset! ;)

Skal dere ogsaa til Praha? Magolia skal visst ogsaa. Hoeres herlig ut! Kos deg med ferie!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh, rekker akkurat å vaske klær og pakke om før vi reiser igjen søndags morgen. Eller rettere sagt; natt til søndag. Flyet går 7:00, så vi må reise hjemmefra ca. 4. :overrasket: Synes det er tidlig, men så kan man jo slange seg på en solseng hele ettermiddagen så det skal vel gå bra. :ler:

Mmm....blomkaalsuppe er godt! Takk for middagstipset!  ;)

Hyggelig å være til insirasjon, Holly! Kom hjem fra Praha i går, og det er en by som kan anbefales varmt. Deilig med ferie. :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har ikke vært så veldig begivenhetsrik, men har da fått gjort litt. Da jeg våknet hadde mannen allerede kjørt på fyllinga med masse oppussings-skrot. Da han kom hjem dro vi og bestilte skyvedører til garderoben i gangen. Mere penger brukt. :grine: Dørene er sannsynligvis klare uka etter vi kommer hjem igjen, så når de er montert nærmer gangen seg ferdig. Mangler bare lister og å få kjøpt et skoskap og en liten benk. (Kjekt med benk etter hvert når en liten tass skal kles på.)

Etterpå dro vi og kikket på barnevogner. Fant en trehjuling vi begge likte godt, mener det var en Quinny Freestyle 3 XL Comfort. Den hadde regulerbart håndtak og myk bag som var lett å bære. (Viktig at bagen ikke veier for mye. Jeg er ikke så sterkt og bag + baby blir jo fort noen kg...) Håper å kunne kjøpe vogn brukt, får se hva som finnes etter hvert. Det er i alle fall viktig med lett bag og regulerbart håndtak siden mannen er en del høyere enn meg.

Etterpå har vi kost oss med husarbeid. :lol: Jeg skrudde fra hverandre og vasket avløpet til vasken på badet, fytterakkern så mye dritt som hadde samlet seg. ÆSJ! Mannen tørket støv i stua. Neste post på programmet er klesvask i fellesvaskeriet om en halvtime. Er så deilig vaske der, får tatt alle klær og hånduker på en ettermiddag og så blir det helt tørt i tørkerommet. :) Til slutt skal jeg vaske gulv mens mannen tar badet. Så har mannen lovet å lage pizza i kveld. :sikle: Hjemmelaget pizza er nammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektive dere er med husarbeid! :klappe: Men jeg er helt enig at det er deilig å ha det strøkent til helga... og spesielt når dere skal reise igjen allerede på søndag - da er alt pent og rent til dere er tilbake...

14 dager i Hellas?

Kos dere med pizza og hverandre i kveld! :hjerte:

God helg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med rent hus ja, Cr@sh, men nå utsatte jeg gulvvasken til i dag. :sjenert: Må vel komme i gang snart, men er så laaaaat... Det er heldigvis ikke så mye som skal gjøres, bare gulvvask og pakking. Pakking er jo bare kos. :) Mannen skal lage middag i dag også, er deilig å få middagen servert. :-D Det blir 14 dager i Hellas, ja. Da er det vel passelig kaldt her hjemme når vi kommer tilbake. Brrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...