Gå til innhold

Babyboka


Xania

Anbefalte innlegg

Koselig at du stikker innom, magolia :klem: Fikk slappet av i går. Handlet litt mat og var på postkontoret etter jobben, etter det var det full avslapping! Men blir skrekkelig trøtt selv om jeg ikke gjør så mye. Håper det går over om noen uker, er jo litt kjedelig å ikke orke noe særlig.

Ellers er det første dagen jeg bruker mammabukse i dag! Sånn dongeribukse med strikk over hele magen. Det er jo så klart behagelig, men jeg skjønner altså ikke at jeg skal kunne komme inn i den når jeg passerer 30 uker, den er jo passelig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte meg mye kvikkere i 2. trimesteret, så det blir helt sikkert bedre! :klem:

Kan du ikke regulere str på buksen?

Idag skal jeg på gravid yoga, gleder meg! :danse:

:ler: Koselig at papsen gleder seg til å ta med barnebarnet sitt til Spania.

Godt h*n får sånne besteforeldre! ;)

:kyss:

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også :hoppe::hoppe: litt for 12 uker i dag!

Tusen takk, Epica! :klem: Merker ikke akkurat den store forskjellen selv om den magiske grensa er passert i dag, men så har jeg ikke vært spesielt redd for å miste heller. Du, hvor får man kjøpt regulerbare mammabukser? Er ingen mulighet til å regulere noe som helst på den buksa jeg har kjøpt, bare en enorm strikk over magen... Gravid-yoga høres kos ut!

Ja, tror pappa blir en god bestefar. Han er veldig glad i unger, og verdens mest tålmodige mann. Mamma er jo også glad i unger, men tror hun fort synes det blir mye styr. Uansett er det veldig synd at de bor så langt unna når knøttet kommer. :tristbla: Svigers har blitt så gamle, så det er for eksempel ikke aktuelt at de sitter barnevakt. Men de blir nok glade for barnebarn-besøk likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt når de bor langt unna.

Håper dere kan dra på besøk endel! ;)

Jeg kjøpte bukser på www.bittens.no (ikke på nett, men i butikken)..

Trodde de hadde det på de fleste gravidbukser?

Godt du ikke har vert bekymret for å miste.

Jeg syns det var litt slitsomt å være såpass redd de første 3 mnd..

2. trimester er kjent for å være det beste, så koooooos deg! :kose:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 12 uker jeg også!!

Hva slags mammabuske kjøpte du på hm? Jeg har den med litt "rysjete" lommer bak, er skikkelig isfornøyd, for den utvida seg SKIKKELIG etter en vask... :sur: Dumt, for buksa er jo egentlig helt grei nok! Får sjekke ut Epica's tips om bittens.no-eller.no.

Bor dine foreldre langt unna?

Hele familien min bor 9 timer unna, og det er langt, det!! Det blir trist at de ikke kommer til å få så mye tid med den lille. Kan jo ikke "ødelegge" ungen med å bare la h*n bli påvirka av sambo's familie... :ler:

...nei, nå var jeg slem :sjenert:

Jeg kal forresten også melde meg på yogakurs for gravide, når treningssenteret mitt kjører igang med det igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker! :hoppe: Er der selv naa, og bortsett fra at kvalmen er borte saa er jeg akkurat like trett som foer...men andre trimester begynner ikke foer i uke 13, saa det er ennaa haap! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her har det vært besøk mens jeg har ligget og snorket på sofaen! :ler: Er endelig på nett hjemmefra igjen :danse: Har ikke satt opp trådløst enda, men det må vel gå bra. En ting av gangen her i huset! :ler: Modem, trådløs svitsj og kabelspagettien blir nå kamuflert i den nye garderoben i gangen (som egentlig er en liten bod). Det er helt genialt, hater rot og skrot som flyter på gulvet.

Tror jeg må sjekke litt på rene mammaklær-butikker, Epica. Har foreløpig bare vært på H&M og der var utvalget rimelig triste greier...

Burpen, tror det er samme bukse som jeg har. Har ikke vasket den enda, men det du sier hørtes jo ikke bra ut... Foreldrene mine bor laaangt unna, tar 1,5 time å fly dit. Men, men blir vel et par turer dit opp i året. Ellers har heldigvis mannen en super familie, med tre søsken m/familie og svigers innen en times kjøring herfra.

Gratulerer til deg også, Holly Hobbie! :hoppe: Synes tida begynner å gå fortere nå. Tenk, når jeg er tilbake fra ferie er jeg allerede over 16 uker på vei. :overrasket: Da er det vel på tide å begynne å shoppe litt babyutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 12 uker! en skikkelig milepæl! Gratulerer!

Har flere gravidbukser jeg har kjøpt brukt, som har en form for strikk/knapping i livet, som gjør at den kan reguleres.

Tror det er bukser fra både H&M og Lindex blandt dem.

Hadde flaks og fant to par bukser på H&M akkurat da jeg måtte over i mamma-bukser, men det går fort unna med de fine.

Prøvde begge i butikken, og de satt som støpt.

Men er nok redd for at de kan bli litt små etter hvert. (Men da har jeg masse bukser som er for store nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Susan! :bukke:

Har nettopp spist kake for en kollega som har fått medalje for 30 års tjeneste!! Guri, om jeg fremdeles er her om 24 år håper jeg noen drar meg ut etter snippen....

I dag er det første trening (styrke) etter sommeren. Det kan visst trengs, har blitt direkte lat i det siste! Jobben sponser delvis personlig trener for grupper på 3-4 stykker i treningsrommet her, og det er helt genialt. Da har man fast tid en gang i uka, noen å trene sammen med og en trener som pisker litt på hvis man er slappfisk. Skal høre om hun har noen spesielle tips for trening nå som jeg er gravid. Regner med det er mange øvelser jeg kan fortsette med, selv om jeg ikke akkurat skal prøve meg på max i benkpress for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå. nå føler jeg meg sprek! :-D Det var herlig med nesten 1,5 times styrketrening! Ble ikke sånn supereffektiv trening i dag, for de andre som var med var helt ferske så det ble litt demonstrasjon av øvelser og sånt. Veldig behagelig med en "myk" start (selv om svetten silte :ler: ). Fikk vite at jeg kunne fortsette med alle øvelser som før, unntatt utfall (som ikke var bra for bekkenet) og øvelser for de rette magemusklene (disse blir så strukket at det ikke var noen vits å trene dem visstnok). Senere, når det blir ubehagelig å ligge på rygg, er det slutt på benkpress også. Deilig å vite at jeg trygt kan trene uten å skade knøttet! Men skulle passe på å ikke bli for varm, for det blir mye varmere inne i magen...

Kjøpte meg også skritteller på apoteket i går. Har blitt litt inspirert av denne kampanjen. Har faktisk gått over 6000 skritt (utenom treninga!) i dag. Det er jo ikke så mye som det burde ha vært, men synes det er mye til å sitte på rumpa på et kontor hele dagen. Med en kveldstur hadde det fort blitt 10000 skritt, men det orker jeg ikke. Er litt øm rundt halebeinet pga treninga, og det blir nok ikke bedre etter en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om den kampanjen jeg også... og kunne tenkt meg en skritteller... Tror jeg må koste på meg den hundrelappen... Ikke det at jeg tror jeg fikser 10 000 skritt om dagen nå så nærme termin :sjenert: ... men kunne uansett vært moro å se hvor mange jeg går - og evt. sette meg mål.

Må si du er sprek som holder ut styrketrening i halvannen time! :klappe:

Ha en avslappende kveld... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du skulle nevne dette med skritteller den ene dagen jeg faktisk har husket å ta på min.

Den påstår at jeg har gått 1500 skritt idag, men jeg lurer litt på om ikke humpingen av banen har blitt tellt med, for sist jeg sjekket ble det mye mindre.

Tenkte bare jeg skulle se hvor mye jeg går i løpet av en dag for tida. Blir ikke så mye, for jeg er så sliten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å trene! :klappe: Har hatt meg en treningsøkt selv i dag, og det gjør utrolig godt for kropp og sjel!!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjekt ut å trene styrketrening! Jeg har fått for meg at det ikke er bra, selvom jeg alltid har trent masse styrke (og det er jo nye treningsformer man skal holde seg unna). Kanskje jeg får ta meg en tur på senteret mitt, og be om en time med veileder!

Og ang. skrittteller,- det er helt utrolig hvor mye man faktisk går iløpet av en dag, selvom man for det meste sitter stille (jobb/skole osv)!! Kanskje de ikke kan telle!?

Håper du har en strålende helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det lenge siden jeg har vært innom! Blir litt KG-sløv i perioder. :tunge1:

Cr@sh, synes det er kjekt med skritteller. Behøver jo ikke akkurat sette seg mål på 10 000 skritt, men kan prøve noen dager og se hvor mange skritt det blir og så sette seg et mål på for eksempel 1000 ekstra skritt. Er ikke så langt, det. :)

Susan, morsomt at du også hadde på skritteller. :ler: Jeg er veldig overrasket over hvor mange skritt det faktisk blir i løpet av en dag, selv om jeg tror jeg sitter på rumpa hele tida. Den påstår 2200 skritt hittil i dag, og jeg tror ikke det er så galt. Bruker nok ihvertfall 1000 skritt på å komme meg til jobb og så litt trasking i gangene etter det. (Jeg kjører også T-bane, men tror ikke det blir juks der. Skal prøve å huske og sjekke det på vei hvem i dag.)

Det er godt å få trent litt, ja, magolia. Merker kroppen har veldig godt av det, selv om hodet ikke heeelt har lyst. :ler:

Burpen, tror du kan trene styrke med goood samvittighet, men er nok kjekt å få en time med veileder først. Er jo noen øvelser man skal holde seg unna. Jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg ihvertfall ikke skulle sette meg i ro fordi jeg var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått innkalling til ultralyd 9. oktober! Det blir spennende , og bare to uker etter ferien. Masse å glede seg til når jeg kommer hjem igjen. :-D

Har forresten bestilt tur til Hellas, etter Praha-turen. Var så dyrt med billetter til Spania, at det var like billig å kjøpe pakke med billett og overnatting til Hellas! Blir sikkert noen turer til Spania med knøttet uansett, så det kan jo være greit å se noe annet siste ferien det er bare meg og mannen. Turen går til Pigadia på Karpathos i 14 dager. Det skal bli deilig, full avslapning! Skal visstnok være ei øy som ikke er alt for turistifisert enda og det høres jo koselig ut. Elsker å tusle rundt i trange, greske smug og spise middag på en liten taverna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermoro med UL da... spennende å se fram mot en dato... :Nikke:

Kan ikke si jeg syntes Hellasferie hørtes så ille ut, gitt... :briller2: Blir rent misunnelig, jeg... ;) Når skal dere reise?

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpathos ja.... Herlig sted!

Må innrømme at vi bodde i "byen" lefkos på andre siden av øya. Der skjedde absolutt ingenting, men det var tre nydelige strender der, og en taverna med fantastisk mat!

Trivdes veldig godt på øya. Det var en opplevelse i seg selv å kjøre lokalbuss der.

Karpathos by er egentlig ganske lite og behagelig, men vi opplevde den som masete fordi vi var vant til stedet vi bodde.

Det dere bør være oppmerksomme på er at det er såpass lite turistifisert, at de faktisk har en virkelig siesta midt på dagen. Og da var det knapt mulig å kjøpe noe som helst!

Anbefaler å ta med deg masse enkeltpakkede våtservietter, for å kunne vaske hendene før du spiser, uansett hvor du er. (Veldig kjekt!)

Ellers kan en klut på magen kjøle ned og skjerme nurket i magen for den verste sola. (Min ble hel krakilsk, så noe måtte gjøres.)

Litt misunnelig på deg som skal på sånn tur!

Og så kommer du mer eller mindre hjem til UL! Det blir sikkert morro!

Tiden fram kommer hvertfall til å gå fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...