monja Skrevet 30. oktober 2006 #181 Skrevet 30. oktober 2006 Å, stakkars deg Jeg husker så alt for godt symfysesmertene fra da jeg gikk med smurfen. Innmari fortvilende for man blir jo så hemmet av det. Ikke noe godt søvn om natta, ikke godt å sitte eller gå. Og det verste er at det delvis henger i enda Skjønner godt at du blir oppgitt over trygdekontorkjerringa. Jeg hadde eksplodert til dem jeg. Men få sykmelding med god samvittighet og drit i dem. Er sjokkert over at de som liksom skal være vår kilde til fakta ikke vet hva de driver med.
Kipa Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #182 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for sympati! jeg er en sånn type som liiker det jeg.. Hvertfall når jeg er tung og gravid og med 100 plager.. har begynt å få litt klarhet i julegave til mannen. Lyst til å ha kjøpe han en trekvart lang frakk, for det trenger han og får aldri somla seg til å kjøpe det. Og hver gang vi skal i selskap med dress om vinteren fryser han halvt i hjel siden han ikke kan ta skinn jakke utenpå dressjakke. kan jo ikke det!! ( sier dne meggete kona hans.. ) Gave 2 tror jeg blir den dvd pakka som heter Rome, han synes historie er så fascinerende og etter å ha vært i Roma ville han vite mer, men jeg er litt usikker på hvordan den dvd'n er om det bare er film eller fakta også..Det blir en personlig gave, siden jeg ikke kunne falle meg inn å se noe så kjedelig... Så en spiderman morgenkåpe på HM i dag. Det skal ihvertfall Lukas få! Han elsker sine nye spiderman tøfler, går visst med de hele dagen der hos svigers..fikk de av meg før han dro. og en spiderman strømpebukse valser han også rundt i Søtnos! i går da jeg ringte..." jeg elskler deg mamma'n min!" Nå skal jeg bake karamellkake! :rosasmil:
Gjest Mayamor Skrevet 30. oktober 2006 #183 Skrevet 30. oktober 2006 Trøsteklem fra meg også. Det er ikke mye som skal til for at våre små søte rører ved hjerteroten vår. Og så er en jo ekstra hormonell som gravid da - på godt og vondt...
Furstina Skrevet 30. oktober 2006 #184 Skrevet 30. oktober 2006 Det är så mysigt att prata med de små på telefon... fast ännu mysigare är det ju förståss när de kryper upp i knät, kramas och säger "MIN mamma!" med kärleksfull röst - det kan ta bort alla minnen om han som sa "dumma mamma" och spottade för bara 10 minuter sen
Kipa Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #185 Skrevet 31. oktober 2006 Mer klemmer og koselige ord!! Takk takk I dag har jeg jobbet..full dag og ikke alle var på jobb, så jeg har jobbet for 2 minst i dag, og var heller i dårlig humør da jeg gikk derfra.. Kle av, kle på, løfte opp, løfte ned, løpe etter den, for vi kan jo ikke klore hverandre. I en hel time hadde jeg 8 småtasser alene i et rom...Uholdbart!!! Og jeg skal ikke løpe..da kommer knivstikkene i musa... Og når jeg er sliten og stesser, ja da blir jeg kvalm..jej... So what to do...er jo 50 % sm, og har 5 feriedager og 2 fridager tilgode og 5 avsp timer...gjett om det skal fordels pent fram til jul.. Vært hos mamma og mannen på middag, og mamma gikk tur med Ludde for meg, snille mamma! Hatt besøk av de to "skumle" naboguttene, de fikk litt godterier. Slått av utelyset, vil ikke ha besøk av flere skumlinger når jeg er alene...Skal sette meg å se på tv og drikke grønn te. En stoor kopp!
Kipa Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #187 Skrevet 31. oktober 2006 Nå skal jeg legge meg og sove helt til jeg våkner av meg selv, sannsynligvis i 2- tida for å måtte tisse, men skal bare sove videre og videre etter det...Og ikke gjøre annet i morgen enn å forberede det til foreldremøte jeg ikke fikk gjort i dag.. Men om det tikker inn en sms og jeg våkner av den så lover jeg å sladre... Takk for nok en god klem, Monja!! Natti fnatti
Kipa Skrevet 1. november 2006 Forfatter #188 Skrevet 1. november 2006 Sov til klokka var ti..., et par ganger oppe i natt og litt dårlig søvn pga au au, men egentlig fornøyd! Er så fortvila mht arb.situasjonen..vet ikke hva jeg ska gjøre, det jeg vet er at jeg er helt tom og har vondt etter i går..I morgen er det senvakt ..Tipper det blir at jeg tar den, og så er det lege på mandag og da får jeg finne ut av ting da.. Nå skal jeg spise frokost og lese avis. Dusje og ordne meg, også gå en liiiten tur med Ludde, han må jo få tur..
monja Skrevet 1. november 2006 #189 Skrevet 1. november 2006 Håper du gjør det som er best for deg med tanke på arbeidssituasjon. Du finner nok ut av det sammen med legen din.
Kipa Skrevet 1. november 2006 Forfatter #190 Skrevet 1. november 2006 (endret) Ja, denne gangen gjør jeg det som er best for meg..Med Lukas i magen gikk jeg på jobb hver eneste dag fram til perm ( eller foresten ble sm de tre siste ukene en dag i uka nettopp pga symfyse- vondter..) og spydde i 4 mnd..Men da kunne jeg hvile etter jobb...og når jeg skulle trenge det.. Har endelig fått dusja, kledd meg, gått en ganske lang tur med ludde, stakkars han skjønner ikke hvorfor vi går med museskritt..men lot han gå løs litt, så da hjalp det. Ikke så deilig å gå, men ikke så ille som i går heller...Også er det jo godt å være ute da! Dro til butikken da jeg kom hjem, skulle ha noe ingr. til en eplekake, jeg tenkte å lage den i kveld etter møte. En veldig enkel og fort å lage- kake er det! Fikk jammen lagt nedi både se & hør og gravid bladet i kurven... og en pakke med kokosboller. Det smaker så godt når man er gravid! Nå må jeg virkelig sette meg ned å skrive litt om det jeg skal si i kveld, hvertfall tenke på det.... :rosasmil: Endret 1. november 2006 av Kipa
Kipa Skrevet 1. november 2006 Forfatter #191 Skrevet 1. november 2006 Foreldremøte over, fornøyde og positive foreldre, vi viste både video og bilder. og snakket litt rundt ulike temaer. Deilig å være ferdig! -og fikk en sms tikkende mot slutten, vannet til Furstina har jo gått...wow! Spennende, snart er hun 2- barns mor!! Har tlf på lading...
ny dag Skrevet 1. november 2006 #192 Skrevet 1. november 2006 Høres slitsomt ut med symfyse-vondter. Håper du kan få mer sykemelding etterhvert - det er jo ingen andre som passer på at en får tatt det med ro, så gjør det du føler er nødvendig. Og spør legen om det er mulig å ta noe smertestillende for smertene. Jeg tviler på at det er det, men verdt et besøk. Og kanskje akupunktur hvis det blir for gale i lengden. Jeg ble fullt sykemeldt fra uke 16 jeg pga. bekkensmerter og er fremdeles ikke tilbake i full jobb. Og nå er Ingvild 2 og et halvt... (diagnosen min nå er kronisk bekkenleddsyndrom). Men dersom jeg hadde jobbet lenger i svangerskapet hadde jeg sannsynligvis vært mye dårligere enn jeg er nå. Det sier "alle". Så dersom du har mulighet til å sykemelde deg me/fullt, og føler behov for det, gjør det Klemmer herfra
Kipa Skrevet 2. november 2006 Forfatter #194 Skrevet 2. november 2006 Sovet max to timer usammenhengende i natt, hatt så inderlig vondt, det stikker til og det brenner og... ..ringt jobben og sagt jeg blir litt senere..Vil tro at jeg ikke kan jobb halvt lenger...Skal ta senvakt i dag for det er nesten ikke folk på jobb... Nesten vondere å ligge enn å sitte, men kan jo ikke sitte å sove heller., ikke om natta i hvertfall.. Kjenner meg uvel pga den dårlige natta...men noen timer jobb, så har jeg sm- dag i morgen, mandag har jeg fri, tirsdag er også sm- dag... -og lege mandag, hun må vel kunne hjelpe meg med hva som er best...Selv om jeg begynner å ane det selv også...
Kipa Skrevet 3. november 2006 Forfatter #195 Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg overlevde dagen i går, men irriterende at hun som sluttet 16.15 hadde latt barna ta ut alt som var av leker i to rom uten å rydde så mye som en bil tilbake..ble mye rydding, bøying og sånn på meg da. Småbanna litt der jeg gikk og rydda, på overtid... Dro hjem og tusla, for det er jo det jeg gjør..en tur med ludde kun bortover, blir mest det nå. Dusja og dro for å møte en venninne på et ganske nytt trendy spisested. Vi koste oss, men maten er så trendy at det nesten blir for dumt.. Ble enige om lunsj en dag i nærmeste fremtid, siden vi begge jobber redusert. Hun skal også ha en liten en, i april. Blir så koselig å gå sammen hjemme. Og storebrødrene er også jevngamle. I dag våkna jeg ikke ordentlig før elleve..har sovet bedre i natt enn forrige, men godt er det ikke.. Kreker meg opp om natta for å tisse.. Har ikke mer enn bakt en kake i dag av fornuftige ting, den står i ovnen, vaniljekrem- eplekake, nam! - skal fryses altså Når den er ferdig og jeg har rydda kjøkkenet, skal Ludde og jeg ut å tusle... Så har jeg et bad som skal vaskes..og det var det. Og på tv er det jo noe hele kvelden, og jeg fikk dessuten en dvd i posten i går... I morgen kommer favorittgutta mine hjem, flyet lander ikke før halv seks..så dagen blir nok lang. Tenkte å slenge sammen en kvikklunsjkake, når jeg først er i bake-modus.. Også skal det støvsuges og vaskes her nede.. Endret 3. november 2006 av Kipa
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #196 Skrevet 3. november 2006 God helg! Kose deg med gutta imorgen!
Kipa Skrevet 3. november 2006 Forfatter #197 Skrevet 3. november 2006 Takk for det, Epica! Nå leeengter jeg kjenner jeg. Ringte til mannen i sted, og da ble jeg litt sånn småsur- bitchete, egentlig Det er typisk for meg når jeg egentlig er litt lei meg..
Kipa Skrevet 3. november 2006 Forfatter #198 Skrevet 3. november 2006 Jeg og Ludde gikk en langtur, bortover...deilig å være ute, men vondt når han dro i båndet.. Har vasket badet og rydda i boden. Fikk ikke tid til å rydde den helt ferdig, men det ser i hvertfall ryddig ut der inne nå..Får ta ordentlig tak i den når jeg er sm.. Nå er jeg litt kvalm..og ganske sliten. Skal se på "skal vi danse" og slappe av resten av kvelden
pondusa Skrevet 3. november 2006 #200 Skrevet 3. november 2006 Håper du får en stille og rolig kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå