Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen fra Furstina og Ny dag! :klem:

Vært på Lucia- frokost i barnehagen. Lukas hadde min hvite genser med glitter i livet og var såklart søt! ;) Vi var der halv åtte. Åtte kom de største barna og gikk i Lucia- tog for oss. Jeg blir så rørt av barnesang at det er helt utrolig! :legrine: Etterpå var det foreldre- kaffe med lussekatter.

Da jeg spurte om jeg kunne reise hjem var det helt greit, så deilig å reise derfra og en fornøyd og glad liten gutt i lek sammen med vennene sine!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Bizzy! :klem:

Lukas hadde hatt en fin dag i bhg i går, men er ikke helt seg selv enda..hadde vært litt ekstra på de voksne, ikke grinete, men ikke så aktiv heller. Da jeg hentet han lå han og sov, med de andre barna rundt seg, lekende...Det har ikke skjedd før..Henger nok godt i den influensaen selvom det ikke er noe feber lenger. Han har fått være hjemme i dag. Sovet 2,5 time på dagen, og da vet jeg det er noe som ikke stemmer.I tillegg skal det ikke mye til for å vippe han av pinnen.. :grine: Kommer til å holde han hjemme i morgen også- da får han helgen i tillegg på seg og da satser vi på frisk og rask Lukas igjen!

- så får jeg hvile ut til uka...Hadde tenkt han skulle ha fri onsdag, men nå har han jo fri dag og i morgen så da blir det korte dager hele uka isteden. Leverer han jo aldri før like før halv ti, og henter gjernek ved tre-tiden..

Mannen har reist nå, til flyplassen. Flyet går 15.15 og han er ikke hjemme før sent søndag kveld...kunne vært foruten det akkurat nå, med litt dårlig form selv..men vi får satse på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått tilbake den gode gutten min...han våknet ti over seks da..det kunne jeg vært foruten..men men, han var blid og fornøyd- da går alt! ;) Fikk sin kalenderapakke før halv sju på morgenen, å utbrøt å en keiserpingvin :legrine: da han åpnet og fikk se. Hvor tar han det fra, ikke visste jeg at det er noe som heter det en gang, men det er nok det ja!

Hna har lekt mange mange timer på rommet, og i stua oppe, men ble litt irritert da jeg flyttet alle sakene hans inn på rommet for å få støvsugd der oppe..Mne det gikk fort over. spist godt har han også i dag, og altså vært så blid og morsom og fornøyd!

- men har sovet 2, 5 time på dagen også i dag, og sover nå- så helt 100 er han jo ikke, selv om det begynner å hjelpe veldig!!

mamma har vært her og gått tur med Ludde, det begrenser seg jo når jeg er alene..Lukas ble med henne ut og kom så blid tilbake også.

I morgen kommer også mamma -og da skal vi lage serinakaker og berlinerkranser.

jeg tenkte jeg skulle julepynte litt nå i kveld, hvertfall i spisestuen og oppe. Får se..Det skal i hvertfall være jul i huset når Patrik kommer hjem!

jeg trenger amaryllus, røde lys, juleservietter og har litt lyst på julegardiner...Og julestjerner, men de venter jeg med til uka.

Har fått sendt alle 30 julekortene og skrevet et julebrev i dag med litt ekstra bilder av Lukas til mannens tante i Stockholm. så da er det unnagjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kos med Lukas og kveldsbad og lek og tv- titting...

-Så bare stua oppe som er julepynta, men det er jo en start. Jeg koser meg veldig med den pyntingen, og er svært nøye på hvor ting skal plasseres, derfor det tar litt lang tid..

tar litt i morgen kveld også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukas sover..våkna halv ni i dag, ikke helt i toppform nei..Oppdaget to prikker på kinnet, den ene med litt hvitt inni. Vannkopper tenker jeg med engang :overrasket: , får virkelig håpe jeg ikke har rett!! Kikke etter flere når han våkner...

Nå skal jeg og mamma bake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sov også i dag over 2 timer.Blid og opplagt etter det. Ingen flere tegn til prikker, falsk alarm gudskjelov!!

Jeg og mamma bakte berlinerkranser før Lukas våkna, og da han stod opp lagde vi noe havrekaker ( som var så gode!) og serinakaker. Lukas hjalp til med å rulle og trykke med gaffel samt pynte med hakkede nøtter på serinakakene.

Fetteren min var her i sted, med julegaver til oss. Vi kjøper til hverandre, men jeg hadde ikke pakket inn til barna dems og gaven til dem voksne har jeg enda ikke kjøpt..ja, ja da blir det en tur til hjemlige trakter til uka. har et vennepar vi kjøper til barna til, som vi også må få levert så det går jo greit. Men litt irriterende at jeg ikke visste om det...Orker ikke shoppe med Lukas på slep, så derfor vente til uken med siste rest av gaver.

Etter Lukas sin leggetid i dag skal jeg vaske og pynte i spisestuen og stuen. Og lage en posjon til med riskaker. For i dag er det ikke noe på tv...tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet klikka etter jeg skrev sist..og fasttelefonene ble død...Ikke før i dag fikk vi ordna det. De gjør jo ikke sånt i helgene kan skjønne. Men jeg fikk i hvertfall pynte og vaske enda litt til...

Mannen kom hjem fra Sverige sent i går, deilig! :)

I dag har det vært nissefest i barnehagen. jeg var med å gikk til låven sammen med Lukas. Han var så søt, rød fra topp til tå tilogmed rouge i kinnene og kajalprikker som fregner og en nisselue på toppen. :hjerter: Da vi kom tilbake til barnehagen skulle nissen komme dit med poser..så da fikk jeg reise...

Har vært på plantasjen og kjøpt litt av hvert som nå pynter opp rundtomkring i huset..Og fått ordnet en julegave til. I ettermiddag var vi alle og handlet inn til julemiddagen, godt å være ferdig med det. Mannen kjøper edelgran i morgen.

jeg har hatt masse masse slitsomme kynnere etter shopping rundene i dag, så må ta det roligere i morgen!!

I morgen er det kirkegang med barnehagen. Jeg skal være med Lukas dit også..fordelen med å tusle hjemme..alt man får med seg.. :sjarmor: etterpå skal jeg ordne siste rest..tror jeg. eller onsdag skal jeg og mannen handle julegaver til Lukas.

Torsdag er det julelunsj på jobben, den er alltid så koselig og med masser med god mat! ;) Og så er det frisørtime til meg på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner huset å bli rødt med nisser, julestjerner, duker og litt av hvert...så da kan jeg også skrive med rødt..er jammen bare 6 dager til julaften jo! Snart 5...

Det blir koselig! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da Mayamor! :klem:

Vært i kirken med Lukas og resten av barnehagen. jeg blir så rørt av barnesang at jeg gjemte meg litt med å kose med Lukas..tårene trilla jo. Enda det ikke var mine barn som gikk i midtgangen med lys og sang..Hvordan skal det gå når Lukas er størst og skal gjøre det.. :legrine:

Å si hadet var gjort på et blunk, de skulle jo kjøre buss til barnehagen...og han gledet seg så! :Nikke:

Fått unna 5 julegaver, nå nærmer det seg mål. Må en tur på sandvika senteret i morgen, hente julkort som ble bestilt i går på express- levering, slik at de som ikke har fått skal få. Er alltid noen som sender som ikke vi har tenkt på! Men nå blir det til dem også! :) Da skal jeg ta den lille rest av gaver på Body shop.

Har svangerskap fra helvete i dag :sur: , gikk ikke en time engang før disse kynnerne satte igang. Nå skal jeg ligge på sofaen til gutta kommer hjem. Mannen henter Lukas og de skal kjøpe juletre også!

Fikk pynta i gangen i går, har igjen hallen, er jo bare skattollet som skal få litt jul over seg og så er hele kjøkkenet igjen.... :sjenert: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde en porsjon til med risboller i går kvled, det går jo så fort, vips var det gjort og vi koste oss med tv- kveld etterpå.

Lukas har hosta over en time i natt, skikkelig plagsom tørrhoste, men var rolig og ikke grinete for det..drakk vann og spurte pent etter mer, prøvde å legge seg ned og hosta hosta hosta.. :troest: Lille venn, skal han aldri bli helt frisk da.. :sur:

Stod opp ved sju, spiste frokost sammen og kledde på og ordna han, så så han på tv mens jeg dusja. Blid og fornøyd. Mne i bilen fikk han pluteselig for seg at han ikke ville til brnehagen...gråt og gråt. det endte med at jeg bar han inn og satt lenge i garderoben, men kom meg jo ut når jeg skjønte det ikke stoppe. Tårene bare trilla og ingeting hjalp...

- men fikk sms av ei som jobber der at han var rolig 5 minutter etter jeg dro derfra. Det varmet godt i mammahjerte mitt. .. :hjerte:

jeg skal vaskeog pynte kjøkkenet nå, og så skal jeg på sandvika storsenter.

Mannen og jeg skal ut å spise i kveld samtidig som vi handler gaver til gullgutten vår. Mamma skal være barnevakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på julelunsj på jobben i dag. Koselig...men jeg hadde kjøpt en liten ting til de 5 kollegaene mine som jeg hadde med..det var bare to som spurte åssen det gikk og ingen ønsket meg god jul. Gikk bare til avdelingen etter lunsjen. jeg gikk opp dit når alt var ferdig og ønsket dem god jul, hun ene presterte å si det er fint du kommer opp så vi ser deg.. :overrasket: Hun andre maste om når jeg kommer tilbake...hallo... :sjenert: Ei annen er sykemeldt. ( hun hadde nok vært hyggelig..)

Men jeg hadde det hyggelig med andre kollegaer fra de andre avdelingene!! :)

- og gavene de har jeg med hjem igjen... ;) Men jeg gav alle en god klem og ønsket god jul..

Er så utrolig trøtt i dag. sov fra seks til sju da Lukas så på tv, og la meg med han og sov til ni...har fått ryddet litt på vaskerom og brettet klær og sånn, ellers ingenting.

Nå har Lukas juleferie! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt himmelfallen over de kollegene dine, jeg altså. Går ikke an å oppføre seg sånn. Bra du tok med gavene hjem igjen. Slike dustekolleger fortjener ingen oppmerksomhet.

Vil ønske deg og dine en flott jul! Kos dere masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for gode ord, Jolie- og riktig god jul til deg også!

Jeg er jo like trøtt i dag jo... :Gjesp: Lukas sov helt til kvart på åtte, blid og fornøyd. Leker med den lille bøtta han fikk med dyr i kalenderen i dag. Jeg klarte å snorke bare jeg la hodet på puta igjen isted..så da stod jeg opp.

Lukas hoster og snørrer, jeg har vondt i halsen, og jammen har ikke mannen hosta halve natta også..Får bare krysse fingrene for julaften!

Vi skal en tur rundt med julegaver i ettermiddag og så skal siste rest av mat og sånt handles når mannen kommer fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å høre om disse kollegaene dine, vennen. :forvirret:

Da har du noe å gi til noen andre som er hyggelige; som en nabo el. ;)

Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nyttår. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de jule- englene kommer nok til nytte.. ;) Jeg og Lukas var innom frisøren vår med en i går + julekort. Hun ble så rørt!

I går var en merkelig dag, jeg hadde mens- murringer hele dagen, helt til i fire- tiden. ekkelt! I dag ingenting. Tok det litt pent i går...

På ettermiddagen handla vi inn siste rest av frukt og godterier og slikt. Og etter det var vi på en julegave- runde til familie og venner der jeg kommer fra.

Koste oss med god kveldsmat da vi kom hjem. :)

Nå skal jeg på sånn runde for å kjøpe det vi har glemt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+’* . +* . * . * +’ * . * . *

* . Ønsker deg en riktig , . * + *’+ . +

.*’ * .’ god jul og ett godt nytt år, . * . ’

Jule klemmer fra meg til deg!*.’+

+. * . * + * . * . *’ . * . + * . *.+ .*+. ’ *

* + . * ’. + . * . * . *+* . * + . +* *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg kjøpt bort litt penger igjen...Nå er det ingen utvei, det vi har glemt er glemt.. :sjenert:

Vi har kost oss i dag. Laget nissegrøt og skinke og spist skikkelig svensk julemat med alt mulig rart sammen med mamma og mannen. I kveld har vi vært hos naboene med julegaver og satt der en times tid. Lukas gudmor og min venninne + sambo kom i sju- tiden og ble en kort stund. Ba dem til lille nyttårsaften.

Vi har laget pepperkakehus og pynta det også, Lukas spiste mest han da..

Så har vi pynta juletre, Lukas har hjelpet til masse...Vi hadde visst bare 4 render med glitter...men Lukas han visste råd, så nå er det plassert løse røde bånd på grenene foran på juletre :legrine: ( de lå sammen med julepynten, har knytt sløyfer på juletreet noen år..)- jeg har ikke hjerte til å ta det bort, ikke de tre konglene som er plassert helt inntil hverandre heller. han var så glad og fornøyd da han holdt på, og så stolt da han reddet oss ved å finne den løsningen.. :legrine:

Nå har han lagt seg, ble sent i dag, litt høy på sjokolade og forventninger ;)

GOD JUL! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...