Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Så hyggelig da, med besøk her!

Takk for koselige hilsener, Mayamor og Frk.Stella- og velkommen tilbake ;)

Jeg skriver jo ikke så interessant og morsomt vil jeg tro, mest det som skjer...men koselig at noe liker å følge med! :Nikke:

I går hadde Lukas sovet i bilen på vei hjem, en halvtime. Det er for lenge på den tiden det vet vi jo..men vi prøvde å legge han halv ni alikevel Ha- ha...han var så våken atte! Det ble til at han la seg halv tolv :overrasket: og sov til nesten ti i dag. Så da fikk han fri gitt! ;) ( det tenkte jeg allerede i går, for jeg begynner å kjenne mønsteret...)

Julen har gått strålende mht til legging, rundt halv åtte- åtte ( utenom julaften og en kveld naboene var her), sovet hele natta og våknet åtte halv ni...Men da har han heller ikke sovet på dagen.

Jeg selv har sovet elendig i natt. Mannen ar snorka, jeg har vært oppe og tissa hundre ganger, og hatt leggkramper og da jeg våknet på morgenen hadde jeg så vondt i magen... :forvirret: Men bedre nå, gikk en litt lang strekning i går ( og det har jeg jo ikke gjort på lenge) Jordmor mente jeg kunne gå litt sånn forsiktig..og det var så deilig å gå en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sååå sløv... :sjenert:

Lukas har da fått på seg klær og spist frokost for leenge siden, men jeg da..Fikk til slutt piltra meg i dusjen nå. Er små kvalm og uggen :forvirret: og alt er et ork! Bør få rufsa litt og støvsugd innen mannen er hjemme her om halvannen time. Har mest lyst til å soooove!

blæh.. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg tenkte på Lukas hvis vi skulle få gutt! ;)

Nyyydelig navn!

Uffda... vet hvordan det er å bare ville sove vennen! :kose:

Kanskje du kan få sove et par timer når mannen kommer hjem?

Håper kvalmen går over. :klem:

Ha en fin kveld (sender over energiii!!! :sjarmor: )! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen fra Epica og Jinx! :klem:

Kjørt Lukas til barnehagen med mamma's bil i dag også. GRR, nå vil jeg ha igjen bilen min!

Dro innom og handla på vei hjem, fikk kjøpt meg en almanakk og en liten bok til å (endelig) skrive opp julegaver, julekort- hvem vi fikk av som vi ikke hadde regnet med osv. Altså skal det lages en oversiktlig liten sak om slike ting ;)

Da jeg stod i kø, bare en foran meg..kjente jeg at jeg begynte å kaldsvette igjen og så var det like før jeg svimte av..igjen..Æsj, blodtrykksfall, også det som var så fint på tirsdag hos jordmor... :sjenert: Gikk med raske skritt ut av butikken for å kjøpe noe kaldt å drikke som jeg fikk beskjed om av jordmor. Man skal ikke sette seg ned, men gå fort.

Kjørte bilen til mamma's jobb, var der en stund og tusla hjem. Gjorde det på tirsdag også, utrolig deilig å få gått litt, selvom jeg skal jo ta det med ro.

I dag kan jeg sooove sooove.. :sjarmor: Mamma skal hente Lukas og han skal sove over der. Mannen er i Gol og jobber til i kveld. Så jeg skal straks gå opp i sengen min og bare lese litt og så sove så lenge jeg trenger.

:sjarmor:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops..jeg må ikke glemme Lukas sin bursdag 18. januar .. hadde jo ikke tenkt det, men må jo begynne å planlegge snart også..

-Voksenselskap, når, hva lage?

-barneselskap, ,hvem skal vi be- jeg kjenner at jeg ikke orker sånn hurra megrundt- bursdag i år.. :sjenert: Hva skal lages, kjøpes inn av utstyr..

-bhgbursdag, hva ha med?

- og hva skal vi kjøpe til bursdagsbarnet....

Må snakke med mannen om dette i helgen, slik at vi får ordnet innbydelser og sendt ut.

sånn, da husker jeg det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Förstår om du iinte orkar allt för mycket styr kring födelsedagen i år. Kanske kan du få ha familjebursdag någon annanstans? Hos din mamma kanske?

Här håller jag själv på med förberedelserna för fullt.

Bakar kakor, städar, planerar och är långt ifrån redo för stormen som kommer på lördag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Furstina, din blogger...er ikke så lett å huske deg og bloggen din, men jeg gjør et forsøk altså.. :sjenert:

Sovet og sovet, og drømt masse rart. Opp tre ganger for å tisse, men ellers sovet som en stein! I fire timer... :sjenert:

Ringte mamma. Lukas er i kjempe humør! :ler: Han sier så mye rart sa mamma. "Mommo, nå er det januar og du mååå ta bort julepynten, jeg skal hjelpe deg jeg- for det bestemmer mamma...." :hoho:

Han ble nemlig ikke helt fornøyd da nissene og alt det andre dukket opp før jul. Men vendte seg jo til det...Å pynte juletre var kjempestas, men det var visst like moro å høste det..Og da jeg på mandag hadde fjernet all julepynt sa han fornøyd, nå ble det fint her...

- så kom vi i middag til mommo 1. dag, og der var jammen nissene enda, og han begynte å legge ut om at de måtte bort. Nå er han litt opphengt i januar om dagen, det er jo bursdagsmåneden hans, men at han finner på å si slike ting er jo helt utrolig morsomt! :ler:

jeg "digger" min språkmektige lille gutt! :sjarmor:

Meldte med mannen, fortsatt i Gol og jobber- det blir sent da..

I morgen skal jeg møte en venninne kl halv tolv til lunsj- har egentlig ikke penger..men har så skrekkelig lyst på en skravlings, og en 100- lapp kan jeg ofre.. :sjenert:

Pappa har bursdag i morgen, så vi skal møte han på Lizzies og spise der, og så skal han og mannen på James Bond etterpå. Jeg og Lukas drar hjem, så han får sove. Synes det er mer verdifullt å gjøre noe med med pappa på dagen hans, enn å gi noe en annen dag! Men tenkte Lukas skulle gi en liten ting da..

- det blir fint. Lukas er også glad i pizza, så da skal vi kose oss!

Lørdag skal vi ta en runde for å se på fliser til badet oppe...Det er eneste planen, mannen vil sikkert gjøre litt på badet også. så det blir mye Lukas og mamma.

Søndag kommet et vennepar med jentene sine på snart 2 og 5 år. Blir også koselig!

- Mye å se fram til nå :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra koselig lunsj med C på Z. Tok buss inn til byen og ble kjørt hjem. Fikk ordna biletter til james Bond til pappa og mannen i kveld og kjøpt bursdagskort til pappa. Og så så jeg den veska igjen...den i nøyaktig samme blåfarge som min nye kåpe....375, er ikke så mye det da, men akkurat nå har jeg ikke de pengene til en veske..Men får håpe de har den ved lønning om en uke :sjarmor:

Har drømt rart i natt også, at jeg drakk :overrasket: sammen med min eks fra ungdommen... :overrasket: Ja, ja- hva det betyr vet ikke jeg men.. Vi drakk drinker og alt mulig og jeg var gravid i drømmen også... :ler:

Ja, ja- så lenge det ikke er sant går det jo bra. Tok tre slurker rødvin på nyttårsaften, men denne gang som forrige( da jeg gikk med Lukas) fikk jeg dårlig samvittighet for de slurkene...

Har prata med Lukas på telefon, så blid og fornøyd, ingen fare og være hos mormor nei! ;) Mannen skal hente han, jeg vurderer om jeg skal støvsuge..men får så lett kynnere i dag.. :sjenert:

Klokka fem skal vi møte pappa for å spise pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk da støvsugd i går, men det ser ikke sånn ut i dag. lukas har gomla berlinerkranser i sofaen..jada..

Det ble så koselig i går, pappa takket mange ganger for en kjempekoselig kveld. Etter vi hadde spist pizza og dessert gikk pappa og mannen på kino og jeg og Lukas tok bussen hjem. Og da begynte det å snø...så fint, Lukas var helt i ekstase, vi hadde en kjempefin gå tur hjem -det lille stykket fra bussen og til huset. han sang tiddelibom sangen og skravla og lo. Tydelig at snøen er etterlengtet! :) og den ligger jo faktisk på bakken enda, så vi skal ut en tur og leke litt.

Håper den blir en stund, må si jeg er dritt lei av å få sendt hjem møkkete dress hver eneste dag fra barnehagen, er glad de er ute såklart, men det er kjedelig å vaske dressen så ofte..Det hører jo mer med til høsten det da!

Prøvde å forklare mannen at jeg egentlig har behov for å bygge rede nå..han bare skjønte ingenting :ler: Jeg forklarte videre at det er litt trist nesten at vi har jo omtrent alt som trengs for å ta i mot den lille..men det gjør at jeg mister litt kontrollen alikevel...Forstå det den som kan, han bare rista på hodet, og trodde det stod noe sånt som i uke 30 og framover skal man bygge rede... :roll: så han sa slutt å tro på det du leser på nettet... :ler:

*fniiis*

Jeg får vel lage meg en liste da over hva vi har..., så jeg får litt kontroll igjen :sjarmor:

Lukas roper...

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen min endelig hjemme. Fin og nylakkert, nye bremseklosser, baklykt og fri for rust :)

- så nå er mannen og vasker den, så skal den poleres og sånn i morgen og taes bilder av. Vi skal prøve å selge den. Må ha større bil!

Skal vi, det var den lista da..Hva har vi:

-simo urban kombivogn, lys/ mørk grå

-regntrekk, seler, myggnett..

-stellebag i svart

-dunpose i grå ( tviler på at jeg får bruk for den før neste vinter)

-vogndyne og sengesett 3 stk, men kun 1 som ikke er gutt...Det jeg vil og kan bruke er grått med mus på og helt nydelig! :hjerte:

- stellebord, og slike ting vi trenger til stell har vi jo også. Kluter, sinksalve, inotyol, ørepinner, neglsaks..olje...

-badebalje

- har 3 hettehåndklær

- flasker har vi i haugevis, og sånn flaskevarmer

- lekegrind

-babyseng og sprinkelseng, sprinkelsengbeskytter..uro til å ha over senga ( men den er blå... :sjenert: )Dyne i alle str fram til Lukas alder...Men sengetøyet er vel mest gutt...

-bilstol, både fra nyfødt og den Lukas har nå får bli neste. Da er det sikkert på tide med ny for han også.

- fleecedress i kremhvit, ellers er de meste av klærne litt for gutt. Tror nok det skal kjøpes nytt om det virkelig er en jente..

- krabbeteppe( det er tilogmed i lillafarger...)

- babygym med teppe som hører til

- helsetepper

- ullteppe, fleeceteppe

- babycall

- reiseseng

- babybjørn bæresele ( brukte masse på flyplasser feks..)

men vi skal få arve jenteklær fra både venninne N og T. Og de vet jeg har mye fint ;)

:rosasmil:

Vi trenger:

- søskenbrett til vogna

- vippestol

- klær...

- hentesett

- kosebamse...

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Känner igen det där med dammsugningen ja... det är skönt att det är så kul att dammsuga :forvirret: för det behövs ju med barn i huset.

Jag vill också ha snö! :sur:

Jag sparade mjökkartonger i slutet av november för att kunna frysa isblock i och göra igloos av. Men vi har inte haft mer än två nätter med minusgrader här sen i november. Sanslöst.

Det är annorlunda att bygga rede andra gången ja. Inte så mycket som måste införskaffas, mer sortering av saker man redan har, torka av och tvätta upp. Helt annorlunda. Ska ni använda samma vagn och säng som till Lukas eller planerar ni några inköp?

Jag tror bara jag köpte tre set med kläder denna gång. Ett "bb-set", hennes första kläder, en klänning+tröja+strumpbyxe-set och ett sött set i grönt. Sen hade vi ju allt redan, bara blöjor och sånna förbrukningsvaror som vi behövde köpa. Helt annorlunda ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Furstina!

Nå har jeg fått litt "kontroll- følelsen" igjen etter å ha sett hvor mye vi faktisk har. Og en dag jeg gidder..skal jeg gå gjennom klærne til Lukas og sortere hva vi kan og vil bruke til jente.

jeg skal kjøpe meg veske i dag. Ju- hu! Mannen gav meg penger til den. Tror han har innsett at alle damer har en dille, min er på vesker og det er ikke de dyreste jeg velger heller. Finner som regel noen jeg må ha på salg ;)

Men først skal jeg slappe av litt med boka mi. Leser Anne Holt bok nå. Fått helt dilla på krimbøker, denne er så vannvittige skummel at jeg orker nesten ikke lese den på kvelden...men gjør det jo alikevel. Og er så nervøs når jeg må opp for å tisse om natta... :ler: Den boka fikk jeg også av snille mannen min, som ser ut som han vil leke nisse ut i januar også.. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke blitt noe soving på dagen siden torsdag...og da jeg sov i dag, klarte jeg ikke å stå opp før nå :sjenert: Har sovet nesten to timer, og store problemer med å våkne ordentlig...

Jeg som skulle på en liten shoppingrunde før henting i barnehagen...Må freshe meg litt, drikke min 1/2 liter med vann og kjøre til byen. Vil hente Lukas ved 3- tiden. Senest halv fire.

Drikker vann for fullt, hadde litt proteiner i urinen sist...og plutselig har jeg fått en skrekk for svangerskapsforgifning, enda jeg ikke har noen andre symptomer på de...men noe skal man vel være bekymra for...noe nytt hver uke... :sjenert:

Det beste er jo at jeg synes det smaker godt om dagen med vann :)

31 uker i går! :rosasmil: Kom igjen lille baby, SNU deg rundt ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og :klem: litt på.

Wow! 31 uker da gitt... Exiting!!

Jeg har også veskedilla (og skodilla!)..

:smilyblomst:

Endret av Jinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg ny veske, en stor en i samme blåfarge som en av de fargene kåpa har+ et par semska hansker i nøyaktig samme blåfarge :sjarmor:

Koselig at dere stikker innom og klemmer på meg, Jinx og Mayamor :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planleggingsdag i barnehagen i dag, og siden jeg er sykemeldt er Lukas hjemme sammen med meg. Hadde ikke orka en hel dag med stillesitting uansett, og må vel innrømme at den nye rammeplanen ikke er det som interesser meg mest om dagen... :sjenert:

Hadde sinnsykt vondt i magen da jeg våken, og natta har vært pyton. Så kvalm, må vel bare slutte å spise om kvelden jeg, om det skal straffe seg så fælt.. :sur: Sovna ved ett- tiden, da hadde jeg allerede rukket å tisse 3 ganger...jada, flytter vel snart ned jeg om det skal bli sånn hver natt...Så sov jeg til 3 og etter det sovna jeg da mannen dro på jobb ved 6..Men Lukas var bare god og snill og lå og kosa seg til åtte, da tusla han inn på rommet for å leke litt, uten at jeg trengte å stå opp. Vi spiste frokost ved ti. Passa begge best, siden han spiser lite om morgenen.

Jeg håper inmari at de magesmertene var at babyen snudde seg, har hørt at det er vonde mensliknende smerter...

Ikke så mye spennende å skrive gitt...vondten har gått over, og jeg synes jeg kjenner det i symfysen igjen..det kan jo være et tegn på at den har snudd seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas hjemme i dag også. Han har et sår ved øyet som ikke gror så jeg fikk time hos legen for å få sett på det i dag, 11.15. Med de forsinkelser som var dro vi hjem i stedet for til barnehagen etterpå..Som venta var det ikke noe betennelse, men hva det er visste hun ikke Fikk resept på en salve. Håper det går bor , for i går så klødde det også..Spurte samtidig om mine munnsår eller hva det er. Det er ikke herpes i hvertfall sa hun..skulle bruke samme salve som Lukas til det..Så får vi se da..

Ellers blir jeg mer sikker på at babyen har snudd seg, symfysevondten er tilbake.. :sjenert: Men heller det enn keisersnitt!! Kjenner masse mer spark igjen enn jeg har gjort de siste ukene også. Måtte skifte side da jeg la meg i går for det sparka så veldig! :rosasmil:

I kveld skal jeg til kollega med ei til som er i permisjon, blir koselig! :)

I morgen skal Lukas i barnehagen, tror jammen jeg skal karre meg opp så han får være der fra frokost. Mannen skal jobbe overtid, så jeg trenger de timene til å slappe av..

Nå skifter vi på senga, ikke så lett når han absolutt vil hjelpe til...Så da gikk jeg ned så fikk han base litt i senga. Nå er han borte sier han, så jeg kan gjøre meg ferdig.

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig jentekveld i går, kjørte ikke hjem før nesten elleve.

Nå skal jeg ut i snøværet og hente Lukas, må bare grave fram bilen først.... ;)

Mannen skulle jobbe sent, bli ferdig med noe de hadde, så kunne han ta fri i morgen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...