Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, Linkri :klem:

Nissen har vært her nå. Naboene skal bort i kveld, derfor kom han nå... ;) Lukas syntes det var spennende, han prata og kosa og var i hvertfall ikke redd! Og nissen sa at pakkene skulle åpnes i kveld, at han hadde så mange å besøke at han kom nå på dagen isteden, Lukas var enig han!

Lukas julebader nå, sammen med barbalala, barbagod, barbamamma, barbapapa og barbazoo+ den dinosauren som kom ut av egget etter å ha vært i vann. Dette var i julestrømpa hans på morgenen i dag. Og en dvd med løvenes konge.

Nå skal jeg gå og støvsuge og vaske gulvet i spisetuen før jeg dekker bordet, så er det klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul på dig Kipa!

Det är mysigt att läsa om era förberedelser inför julafton - hoppas ni fick en trevlig kväll tillsammans.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for hilsen, Furstina! Jeg savner deg og dagboka di!!

og takk for julehilsen fra monja også :klem:

Julaften var en så fin dag at jeg er så fornøyd. :legrine: Vi hadde en god stemning med glade og fornøyde voksne og Lukas. Og det er ikke hver gang...Vi er sammen med både mamma og pappa( + mamma's mann og hans mor. i år savnet vi alle morfar som døde i september, men det gikk bra også..) og det blir noen ganger krasj, men har blitt bedre etter vi fikk barn da. Pappa har forøvrig dårlige minner fra sine barndomsjuler og er ofte litt bitter i julen. Men det ser ut til at dette har snudd og vi har gitt han nye minner og tradisjoner. Glad for det!! :nisse:

Lukas koste seg med julemiddag, og det gjorde vi andre også. Min svenske mann er en kløpper på å lage norsk julemiddag!! :mrgreen: Sprø svor og alt var perfekt!

Pakkene var mange og Lukas storkoste seg midt oppe i alt, klær ble åpnet halvveis, så spurte han kan jeg få åpne en pakke til.. :ler: Men klærne blir satt pris på nå altså. Gensere med dinosaurer, olabukse, skjorte og genser med tigergutt fra Disneystore, jul i svingen jakke, lue som matcher, fin v- genser og høyhalset polo, spiderman truser...

Hna fikk stor dyne og pute av pappa og sengesett som passer- med løver og skumle dyr på. Han sover så godt med ny, stor dyne- halv ni både i dag og i går. I går da han la seg sa han "jeg elsker dyna mi!" :legrine:

Han fikk 3 barbapapa bøker, men alle forskjellige. og barbapapa bestikk, middagstallerkener, dyp og flat. Barbaflink pute

Det han ble mest glad for var en hvit kosetiger med en liten unge som hører med, den sover han med. Fikk også tigergutt- kosedyr.

han fikk smålego, puslespill med ville dyr, bondegård spill og en hvit liten sånn tiger og noe dinosaur greier.

da vi satt og spiste kaker etter alle pakkene, sa han helt uoppfordra tusen takk alle for de fine greiene mine. Han er så flink til å takke, og jeg er så stolt av han!! :legrine:

Så fikk han endel vi må bytte, sabeltannfigurer, eliasbåt og en luddebok- har dette fra før. Han fikk også 100 kr og de skal han få kjøpe seg noe for.Vi skal på lekebutikk-runde nå med mamma. Mannen jobber og bilen min er og blir retta opp og ordna disse dagene. Da får mommo kjøre! :sjarmor:

Jeg fikk en lekker kåpe, trekvart lang fra mannen. Han syntes sort var kjedelig så denne er rutete med litt grønt, og blått i. Utrolig stilig! Alexander Whit cd fra Ludde, morgenkåpe fra Lukas og 9(!) par sorte sokker.. :ler: For alle mine er nemlig utslitte og jeg har klaga over det i lang tid.. ;) Vi fikk sengetøy og håndklær, som vi ønska oss og bilder til stua. Penger til nye lamper og mye mer...

Lukas hadde malt kopper og perla hjerter, dette ble tatt i mot med stor glede. Og han var så stolt da han gav det! :legrine:

Mannen min ble også fornøyd md gavene fra meg og oss. Rome dvd samling fra meg og en Henning Mankell bok, genser og tiger boxers fra Lukas :ler: boxers og t- shirt fra Ludde. Og en elektrisk pepperkvern fra trumf poengene mine... ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på bytterunde, det ble en fin fangst..Lukas valgte seg et spill, sjørøver kostyme ( så er karneval i boks :sjarmor: )løvenes konge, timon, phomba og en løvinne og et legosett med hai og pirat. veldig fornøyd!! :legrine: Er oppe på rommet og leker nå.

jeg så den lekre veska på salg i nøyaktig samme blåfarge som i den nye kåpa mi..semska litt stor..så forelska i den da..men kjøpte ikke.. :sjenert: men jeg kjøpte ne lekker tunika sak som jeg både kan pynte meg med nå og etter magen forsvinner. På salg, mamma kjøpte samme... :ler: Mne det er sjeldne vi er sammen på festligheter, så det skulle vel gå bra.

Nå skal vi spise julemiddag igjen, tatt opp restene fra fryseren, smaker godt i dag det tror jeg. Hadde noe helt annet i går og på 1. dag så. Skal til naboene på kaker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for hilsen, Furstina! Jeg savner deg og dagboka di!!

Tack Kipa - jag saknar också att skriva i den. Jag funderar på om jag ska starta dagbok eller blogg - och när jag tycker jag har bestämt mig och precis ska till och skriva första inlägget så är det något barn som vill nåt.

Nån form av eget forum ska jag starta i alla fall. Kanske vid nyår?

Det är härligt att läsa om livet ditt Kipa! vi håller också på att äta oss ur frysen - jag ska frosta av den. Det tar längre tid än jag trodde - trots att vi bara har en liten frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos naboene et par timer i går, og Lukas syntes goro var så godt at det gikk ned 3 stykker..Han lekte og koste seg med guttene som er 8 og 10 år, de er så flinke med han også.

I dag har han jammen sovet til ni, og ligget og kost seg til nærmere ti.. :klappe: Den dyna er magisk... :ler:

-men det passer mamma'n helt ypperlig, for jeg er så trøtt om morgenen nå at jeg er helt borte før jeg våkner skikkelig, samme hvor lenge jeg har sovet. Nettene er litt masete med tissing og snuing og snorking..er vel derfor.. :sjenert:

I morgen har mannen tatt seg fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv kose dag på oss to som er hjemme. Lukas og jeg satt lenge ved bordet og spiste sen frokost. Etter den badet og vasket han håret, tok det verste først med hårvask så fikk han kose seg leeenge i badet med leker etterpå. og vannet var kaldt da han endelig ville komme opp...har lekt oppe på rommet, sett litt på tv og lekt litt til. Nå har vi kost oss, tente lys på kjøkkenbordet og satt og småprata mens vi spiste litt oppskåret frukt. :)

Jeg har fått skifta på senga- så nå er det nye sengetøyet tatt i bruk, Lukas skulle absolutt hjelpe til..og det innebar basing i senga.. :ler:

tenkte jeg skulle vaske litt og støvsuge på soverommet og lukke døra der nå...Også står vel resten av 2 etg. for tur..

( hi, hi leste om hun som ergret seg over at man skrev opp hva man gjør i huset...jeg gjør jo det :sjenert: men mest for egen skyld, det er så motiverende med alt som er gjort. Før skrev jeg lapper og krysset av, nå skriver jeg det her inne i stedet.. ;)

Jeg har fått dilla på å lese Mankell- bøker. Mannen har gjort det en stund, og i mangel av lesestoff begynte jeg på en av bøkene hans i går..den var jo bra. Så nå er en lest ut og jeg bare gleder meg til å lese flere!! Men det blir jo mest på senga og når Lukas har lagt seg at sånne ting kan prioriteres..men jeg snek meg til å lese ferdig da han badet. Går ikke fra badende barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nabobesøk i går, spiste julekaker og de andre koste seg med mye vin og konjakk..det ble en lang kveld, Lukas var i seng halv elleve, så sent har det ikke blitt før. Og sov til til ti i dag!! :overrasket:

I ettermiddag og kveld har vi vært hos et vennepar med jente på samme alder som Lukas. Fikk pizza, og det smakte utrolig godt for alle. Bara har lekt, sett på en Elias dvd og vi har skravla :)

Nå venter vi på mommo- barnevakt, for vi skal på kino og se James Bond. Fikk gavekort i julegave+ at jeg har fra bursdagen min også. Da blir det en mannens valg og neste blir mitt valg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Utsolgt såklart..ikke hadde vi bestilt biletter på forhånd...Men vi så en annen film, for barnevakten var jo på plass og vi hadde forhåndsbetalt masse parkering...Så på De ja vue..eller hvordan det skrives, den var bra synes vi begge. Litt mye usansynligheter men hvorfor ikke.. ;)

i dag har vi vært på jaktetter to nye lamper til å ha ved hver vår sofa...men vi er så kresne, og det er så mye stygge så det ble ikke noe.

Har helgehandla. Får venner på taco i kveld.

I morgen skal vi kose oss hjemme vi tre. Jeg og mannen skal lage deilig mat etter Lukas sengetid :sjarmor: Jeg orka ikke bort eller be noen i år..Formen er så veldig opp og ned så da ble det sånn. Det blir bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt år i anmarsj med spennende ting som skal skje i denne familien. Tenk at Lukas skal bli storebror :legrine: og at vi er så heldige å få en liten en til :hjerter_rundt: Det blir stort, men det blir også rart, jeg tenker ikke så mye på den enda, men tankene kommer vel når det nærmer seg. Foreløpig er det litt fjernt..

30 uker i dag, så så fjernt er det heller ikke ;)

Vi gleder oss masse til 2007!! :enig: og vi gleder oss over vår store gutt som om ikke lenge blir 3 år, han er så snill og god og verdens beste Lukas. Jeg er så stolt av han at jeg kan ikke få sagt det, hva har vi gjort for å få en så fin gutt sa jeg til mannen i går...

-hm, skulle hatt en oppskrift til nestemann, men vi får bare gjøre som sist, gi masse kjærlighet nærhet og trygghet og være like rolige som med førstemann.

--------------------------------------------------------

Har vært på graven til morfar i dag, jeg og mannen. Lukas fikk være hos naboene, jeg synes det er greit at det er noe vi to gjør sammen, han kommer jo til å huske han fordet- foreløpig synes jeg han er for liten. Tente et gravlys og stod der en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttårshilsninger!

I går ble det en deilig og avslappende kveld. Alt var på Lukas sine premisser til hans leggetid...Vi pynta oss alle ved fem- tiden, så knuste vi pepperkakehuset. Eller det var Lukas som gjorde det, med pappa's hammer. så knaska vi pepperkaketak og vegger med non stop og seigmenn på mens vi så på cars. Lukas synes den var morsom og spennende! :) Og den var jo bra! Klokka halv åtte kledde vi på oss og gikk ut, vi hadde med stjernesudd og tente det og så noen raketter også. stor stas. Etter det var han helt klar for senga og sovna på 5 minutter..

Da lagde vi oss deilig mat, dekte fint bord- hadde ikke så avansert, men veldig god mat og sånn dajm sjokolade mousse til dessert. NAM! etterpå ble det slappe- av i hver vår sofa foran tv'n med litt annet godt. Mannen koste seg med rødvin. Klokka tolv gikk vi opp på verandaen og så utover og alle rakettene som ble fyrt av i år. Jeg tok kvelden ved ett- tiden..

I dag har jeg ryddet bort julen..og juletreet går nok de nærmeste dagene..Klar for noe nytt og friskt nå. Trenger påfyll av lys og servietter i lekre farger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er barnehage- sekken pakket igjen og en pose med regntøy, vinterdress, fleece etc..i tillegg er satt fram.( vet jo aldri hva slags vær det blir om dagen..) I morgen er det barnehage og hverdag igjen, Lukas gleda seg til det sa han- være sammen med barna sine, som han sier.

jeg har jordmortime halv ett, ingen bil- så det blir jo festig å ta buss og gå rundt i byen med de kynnerne som dukker opp da.. :forvirret: Får låne mamma's bil for å levere Lukas , men hun trenger den på jobben sin igjen etterpå..

natt'a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått greit alikevel i dag. Fikk låne bilen til mamma til jeg hadde vært hos jordmor.

Hmm, jeg har merka at vondtene har blitt mindre og vært glad for det. Og i dag sier jordmor at babyen ligger i seteleie, og derfor er vondtene borte...ja, ja- det er fortsatt 10 uker igjen, så mye kan jo skje..Må krysse fingrene for at hun turner en runde til! ;)

Ellers hadde jeg bedre blodtrykk enn på lenge, litt proteiner i urinen... :sjenert: Begynt å få litt vann i kroppen, merker det på gifteringen.

*drikke mer vann*

- og i dag fyser jeg faktisk ikke på annet enn vann og sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipa!

Er innom og sniker hos deg til stadighet men tror ikke jeg har lagt igjen spor etter meg til nå... :sjenert:

Derfor: :vinke:

Synes det er så koselig å lese om deg og livet ditt, og venter spent på veslejentas ankomst!

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...