Kipa Skrevet 4. november 2006 Forfatter #201 Del Skrevet 4. november 2006 I dag er dagen!!!! men det er lenge til 17.40 som er når flyet lander. Har endel å sysselsette meg med. Har feks sovet mer eller mindre til klokka ti... Sovet sånn passe... Nå står baguetter i ovnen så aller først skal jeg spise frokost og drikke en stor kopp med te Og lese avisen.. Deretter dusje, kle meg og dra og handle diverse matvarer. Hjem, gå litt med Ludde og så bake kvikklunsjkake. Jeg klarte faktisk å kose meg i går. Så på skal vi danse og satt og fnisa av nytt på nytt , litt av Skavlan og Senkveld og hun som kommer etter det også...Koste meg med kyllingvinger og hvitløksbaguetter...Var det jeg fant i fryseren som frista, gadd ikke handle en hel masse til meg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. november 2006 Forfatter #202 Del Skrevet 6. november 2006 Høres slitsomt ut med symfyse-vondter. Håper du kan få mer sykemelding etterhvert - det er jo ingen andre som passer på at en får tatt det med ro, så gjør det du føler er nødvendig. Og spør legen om det er mulig å ta noe smertestillende for smertene. Jeg tviler på at det er det, men verdt et besøk. Og kanskje akupunktur hvis det blir for gale i lengden. Jeg ble fullt sykemeldt fra uke 16 jeg pga. bekkensmerter og er fremdeles ikke tilbake i full jobb. Og nå er Ingvild 2 og et halvt... (diagnosen min nå er kronisk bekkenleddsyndrom). Men dersom jeg hadde jobbet lenger i svangerskapet hadde jeg sannsynligvis vært mye dårligere enn jeg er nå. Det sier "alle". Så dersom du har mulighet til å sykemelde deg me/fullt, og føler behov for det, gjør det Klemmer herfra ← Jeg kom på at jeg ikke hadde takket for hilsenen din, det var så koselig, også får du ikke en takk engang.fikk så dårlig samvittighet for det, kom nemlig på det i natt da jeg var våken og det var så vidt jeg ikke stod opp og skrev da.. Jeg trenger noen sånne råd, for dette er jo helt nytt for meg! Stor klem til nydag og til dere andre som er innom med klemmer og hilsener!! :klem: :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. november 2006 Forfatter #203 Del Skrevet 6. november 2006 Det var så koselig å få gutta mine hjem. Var og henta dem på gardermoen, og flyet var ørlite granne forsinket, så jeg rakk å begynne å trippe litt. Men plutselig da døren gikk opp neste gang var de der, Lukas satt oppe på bagasjen på tralla og begge smilte stort da de så meg, og jeg var jo helt i lykkerus... Lukas hadde masse masse å fortelle og ville kose litt med mamman sin også..og det ville jo pappa'n og. Så lørdagen da vi om hjem koste vi oss med pizza og bare skravla.. - Lukas har alltid vært pappa- gutt, et snev av mamma dilla fikk han i høst, men nå er det kun pappa..Er vel naturlig da han har vært sammen med han hele døgnet i en uke, men litt sårt for meg.. - Men for meg har den uka vært lang og jeg kan tenke de har vært borte så leenge..for Lukas har det vært et eventyr og ferie og kos, og enkelte dager og stunder har han savnet mamma'n sin men nå er han hjemme, og han lever jo absolutt i nuet! :rosasmil: Har vært hos legen, er sykemeldt videre 60 %. Skal jobbe 3 dager i uka, kun 5 timer- det tror jeg kan funke. Skal også ha en samtale med styrer ang tilrettlegging...Kommer til å ønske å jobbe 9.30 til 14.30- foresten er det med eller uten pauser...hmm. Kommer ikke til å være med på på og avkledning..og diverse annet jeg må diskutere med de andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. november 2006 Forfatter #204 Del Skrevet 6. november 2006 Glemte å skrive i sted..I dag tidlig da jeg lå og kjente på hyppige spark tok skikkelige tak med kynnere over. Mine første dette svangerskapet, tidlig synes jeg og ikke så rent lite slitsomt heller..Ikke sånne små kose- kynnere nei..Var kvalm og måtte brekke meg da jeg stod opp i dag også.. Husker jeg fikk mine første med Lukas i magen..på jobben, og uerfaren som man var så ble jeg helt satt ut, måtte sette meg husker jeg og ble litt nervøs, heldig at det var en mamma blant personalet som kunne roe meg ned og si det var heeelt normalt... men jeg ble litt satt ut nå også.... Nå skal jeg svisje over gulvene...og så henta Lukas. Mormor kommer på middag i dag, hun har jo ikke sett gullet sitt på over en uke..Lukas altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 6. november 2006 #205 Del Skrevet 6. november 2006 Dette med kynnere kan variere fra svangerskap til svangerskap. Har en venninne som har 14 dager til termin. Hun venter nummer 4 og har vært sikker på å føde i 4 uker allerede; for slik har det vært før når kynnerne ++ kom... Andreas også er pappagutt uten sidestykke. Men av og til er det bare mamma som gjelder. Det samme gjelder for Aleksander. Jeg vet jo at de er glad i meg, men litt småsårt er det enkelte ganger. Ta vare på deg selv. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. november 2006 Forfatter #206 Del Skrevet 8. november 2006 Mayamor! Det er ikke så lett å ta vare på seg selv på jobben når jeg blir møtt som jeg gjorde i dag..To av assistentene var rett og slett ikke fornøyd med den tiden jeg skulle jobbe, og hun ene slang ut at det hadde vært bedre om jeg hadde vært sykemeldt aktiv for da hadde det vært noen der for meg..Hadde det vært så lett så..Hun kunne jo prøvd å prate med legen min selv. Jeg selv mener jeg er grei for så fort jeg kom på jobb så satt jeg igang med disse kjedelige jobbene, rydda av bordet, vaske bord og stoler, skjære frukt og re opp senger og vogner.Jeg fikk også lagt 4 eller 5 barn, og det må jo være bra.. .Jeg har sagt at siden jeg ikke er der så ofte lenger sier jeg i fra meg å lede en lekegrp. Dvs jeg gjør de kjedelige praktiske jobbene...Jeg ble veldig sliten og sa til henne om jeg var aktivt sykemeldt hadde jeg nok ikke vært på jobben..så vondt har jeg- og nå har jeg mest lyst til grine... Selv om jeg sa fra at jeg ønsket å jobbe 9.30 til 14.30 de dagene jeg er der så fikk jeg også slengt i trynet at ja på fredag og mandag er det din senvakt..har de ikke skjønt noe..jeg er jo ikke i noen turnus lenger, jeg er sykemeldt og jobber det jeg kan på den måten jeg kan fordi det er det beste for meg. ..Jeg må være egoist nå.. Men jeg har senvakt både fredag og mandag.... Styrer sa jeg ikke måtte nøle med å koble henne inn om det ble problemer, så jeg har jo ikke noe annet valg. Jeg kommer ikke til å orke å ha det sånn. Jeg vet at de er slitne og det har jeg også sagt og gitt uttrykk for, men jeg er ikke spes. glad for å være i den situasjoen jeg er nå. I natt har jeg igjen sovet lite, pga smerter i symfysen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. november 2006 Forfatter #207 Del Skrevet 8. november 2006 Har foresten vært på yoga for gravide idag. Mamma er litt sånn alternativ og hadde så lyst til å gi meg et sånt kurs. Jeg syntes det var helt ok, men uvant selvfølgelig. Er jo fint å ta i mot det siden det gleder mamma så mye, også er det sikkert nyttig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. november 2006 Forfatter #208 Del Skrevet 9. november 2006 Skulle snakke litt med mannen i går om situasjonen på jobben, og det endte med at jeg bare satt og grein..sånn kan jeg da ikke ha det! Jeg skal snakke med styrer om det med engang jeg kommer på jobb i morgen,og jeg må jo rett og slett si hvordan jeg ble behandlet.. det er som er som faen er at jeg alltid har stilt opp på jobben, jeg har vært den som alltid har sagt jeg kan ta en senvakt, jeg kan ta 5 senvakter etter hverandre... jeg har gått på jobb i dårlig form og jeg har fått mannen til å komme tidligere hjem for at jeg har kunnet dekke opp senvakt til tross for sykt barn. Og i fjor jobbet jeg overtid så det holdt. Men alt det er jo glemt nå, for nå er det de andre som må ta i... - nå er det jeg som er "svak" og trenger litt støtte...hvor er den da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. november 2006 Forfatter #209 Del Skrevet 9. november 2006 Til tross for det utbruddet i går kveld og at jeg la meg med skikkelige vondter i symfysen har jeg sovet veldig godt i natt, har selv følgelig hatt vondt de gangene jeg har våknet, men sovet så tungt og og godt! Det kan jo være pga yoga'n... Lukas er levert i bhg, jeg har spist frokost og lest avisen. Mannen skal hente Lukas i dag, det er godt å slippe å dra ut igjen...Mannen er litt bekymret for meg nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 9. november 2006 #210 Del Skrevet 9. november 2006 Skjønner godt at mannen din er bekymret jeg!! Ingen bør bli behandlet slik på jobb!!!!! Og du gjør helt rett i å ta vondtene i bekkenet på alvor Syns nesten det høres ut som du hadde hatt best av full sykmelding, det er jo ikke akkurat en lett jobb for kroppen å jobbe i barnehage! Blir fort endel tunge løft og veldig vonde stillinger for bekkenet... påkledning og løfting er jo noe av det værste som er! Syns det er tungt selv om jeg bare har en å løfte å kle på! Bekkenet sier fort ifra! Hadde vært noe annet om du hadde hatt en jobb der det er enklere å legge til rette og ta hensyn til seg selv! Fortsett å ta vare på deg selv, og prøv å ikke la andres uvitende komentarer slite på deg! Det er så typisk at den som alltid stiller opp for andre ikke opplever det slik når det burde ha gått andre veien Masse store klemmer og ønsker om bedre dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. november 2006 Forfatter #211 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Bizzy! Så utrolig fint du har skrevet, ble litt på griner'n jeg.. I dag har jeg sovet 3 timer på sofaen, vasket to maskiner med klær og hengt opp, støvsugd..oppe og ryddet rommet til Lukas..Mannen og han haddet skikkelig lekestund i går da jeg var på yoga..og de rydder dårlig.. Ellers bruker vi å rydde rommet til Lukas hver kveld før sengetid sammen med han. Men når de er alene så glemmer de det gitt Lagde middag til guttene kom hjem og vi har hatt en så fin ettermiddag kveld. Lukas og mannen dro til lekebutikken etter bhg, mannen hadde lovet han dinosaur, og det glemmer ikke en liten gutt! Lukas kom strålende hjem med to sånne pakker med dyr- en med dinosaurer og en med ville dyr. Han har helt dilla på å leke med dyr om dagen, noe vi synes er bra. Er veldig opptatt av hva de spiser og sånt også, så vi leser store faktabøker om dyr som han har fått og prater masse om det. En vitebegjærlig gutt har vi fått! Det er så mye han lurer på om dagen og han får med seg utrolig mye! Så kvelden gikk med til å leke med de nye dyrene på rommet sitt. Han spiste godt til kvelds, og da blir alltid mamma'n glad...også startet vi i dag med å øve på å kle av seg selv til kvelden..og han gjorde det uten å mukke!! :rosasmil: Siden vi var så godt i gang fikk han ta på seg pysj- buksa selv også. Gikk så fint atte!! Også så stolt han var! Han har lenge tatt av seg sko og jakke, lue og lagt det på plass når han kommer inn- men noe særlig mer har vi ikke begynt med. Det er nok absolutt på tide å starte ja... Den kinoturen med mommo gjorde så stort inntrykk at han vil gjerne ha med mamma'n og pappa'n ( og helst Ludde også.. ) på kino. Så det kan hende vi tar en kinotur på lørdag, er kommet en ny tegnefilm tillatt for alle om ville dyr så da... Nå sover han søtt, tok 3 minutter i dag. sover sammen med en ny tiger og leopard.. Endret 9. november 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. november 2006 Forfatter #212 Del Skrevet 10. november 2006 Lukas leker med dyrene sine, vi er ferdig dusja og kledd. Jeg har spist, men han vil absolutt ikke ha frokost i dag... Bare leke leke leke.... Tiden går så sakte venter liksom bare på å reise på jobb, orker ikke gjøre så mye heller, har sovet dårlig i natt. Fått bestilt meg frisørtime på tirsdag i hvertfall,blir deilig. Fikk litt fnatt da jeg så meg i speilet i sted... Mannen er på kurs med påfølgende middag og ut på by'n i kveld. Mamma skal hente Lukas. jeg skal handle etter jobb og så opp til mamma og spise der. Må en tur på Liertoppen også, trenger en bukse til yoga..den jeg hadde på onsdag var det et lite hull i..så den er i søpla nå! Får gå opp, noe som maser på mamma'n sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 10. november 2006 #213 Del Skrevet 10. november 2006 Hadde du vært en person som var litt sjefete og surmaget, ville de assistentene antagelig ikke snakket til deg på en slik måte. Men siden du er (har iallefall det inntrykket!) søt og grei - hiver de sin frustrasjon ut over feil person. De burde holdt seg for god til å kjefte slik og huske hvordan du pleier å være. Så er det dette med gravide (iallefall var jeg slik... - sier andre... ): Vi tar opp ting i verste mening og blir lettere lei oss. Ta vare på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. november 2006 #214 Del Skrevet 10. november 2006 God Håper du får ordnet opp i tingene på jobb, slik at det blir til beste for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. november 2006 Forfatter #215 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Tusen takk for klemmer! Hatt hjemmedag i dag. Det var godt etter jobb i går, 5 timer er ikke mye, men jeg merker jeg har vondere for å gå etter en dag på jobben.Selv om det gikk greit, de har vel fått tenkt seg om litt+ at jeg har snakket med styrer- mulig hun har vært der og snakket litt hun også.. Hatt en fin helg! Lukas våknet før seks..noen han aldri gjør- men gjorde det lørdag, søndag og mandag! Han ville leke- med dyrene.. Den leken er så fin, skikkelig rollelek der han prater for dyrene og ordner og styrer Lørdag dro vi til det stedet jeg er fra, skulle se på micro et sted vi har gavekort- elle rjeg fikk til 30 årsdagen av pappa. de hadde ikke inne den vi ville ha..vi vil ha svart. Vi ringte til noen venner og dro på spontan- besøk, koselig. Hun er en sånn som alltid har noe godt i fryser'n og lager kakao- og vi koste oss mange timer. Lukas lekte med jentene dems 1,5 år og 5 år. tok en svipptur innom fetter og familie på tampen av dagen. Lukas sovnet i bilen, og vi lot han sove videre i senga. Lagde oss god mat, så en film og hadde en fin kveld. Søndag. Opp seks med Lukas..farsdag må jo pappa'n få sove- men han fikk det lørdag og foresten siden han var ute kvelden før..Lukas fikk vekke han ved ni, med gaver og kort. Han fikk abbonement på autofil og en boxershorts det står superdaddy på, tror han digga den ja! Pappa kom til middag og vi koste oss med kake etterpå. Lukas oppførte seg eksemplarisk ved bordet, virkelig nøøt maten og satt så fint og var fornøyd ( det er jo ikke alltid, lille spisevegrer'n vår gjør... ) Nå skal jeg straks fyke avgårde til Liertoppen, skal til frisøren og tenkte meg en liten runde for å se etter noen gaver samtidig. Men det er ikke så godt å gå i dag, så det blir nok ikke den store shoppingen.. Pga symfysevondten tror jeg det er ekstra viktig å kjøpe litt og litt i år, ta det med ro og ikke stresse rundt og gjøre alt på en gang...Er godt i gang da. Ferdig med barna- utenom Lukas. Endret 14. november 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 14. november 2006 Forfatter #216 Del Skrevet 14. november 2006 Spiste middag på mc'ern..er tradisjon det når jeg skal til frisøren.. Ble blond og tøff på håret igjen, fornøyd. Ikke så moro å gå rundt der, så det ble ikke så lange shoppingrunden. Fikk unna noen kalendergaver- 7 små dyr, spiderman magic stikers og det samme med ville dyr. Kjøpte julegave til mamma; boka til Toppen Bech, genser til pappa og en til mannen. Det var det! - men det er jo bare 14. november i dag, så jeg har god tid- og bra er kanskje det! Hadde lyst på en bok til å skrive opp julegaveinnkjøpene i, har lest om så mange som har det. Men jeg er så kresen på sånt, og fant ingen jeg likte...typisk meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. november 2006 Forfatter #217 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Vært på yoga Mye større utbytte av det i dag, sikkert fordi det ikke var så nytt og rart lenger.. Det eneste var en øvelse som jeg merker jeg må holde meg unna, heter tiger'n..au au sa det i symfysen da.. Vet jeg får en god natt etter denne treningen,og gleder meg til det! I morgen skal jeg ut å lunsje med C og lille L igjen..På et nytt sted i byen, gleder meg til god lunsj og skravlings!! Mamma var her en tur etter jobben, fikk en skikkelig gladmelding..hun skal nedbetale hele studielånet mitt for arven etter morfar! Fy filler'n for en lettelse å vite da!! Endret 15. november 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 15. november 2006 #218 Del Skrevet 15. november 2006 Takk for tilbakemelding på innlegget om påkledning av 3 åringer. Tror liksom at det jeg gjør og mener er rett, men ble litt "satt ut"... Så deilig da med nedbetalt studielån. Kos dere med de ekstra tusenlappene i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 16. november 2006 #219 Del Skrevet 16. november 2006 Lillasyster ammar... tänk snart har du dinegen lilla tjej i famnen! Skönt med både yoga och nedbetalt studielån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. november 2006 Forfatter #220 Del Skrevet 16. november 2006 Det regner, helt tragisk vær! Kjørt Lukas til barnehagen og har ikke mere planer enn å slappe av å spise litt...har sovet elendig i natt..skulle nok ikke tatt den tiger'n nei...vel, da vet jeg til neste gang! Har bestilt meg et skjørt og en bukse på mamastore, er så mye fint der, betaler med kort med engang og om en uke ca har jeg klærne. Kjøpte to fine bluser derfra i høst- kjempe fornøyd! Og med svenske priser blir man alltid glad når sluttsummen kommer I moren skal jeg og Lukas være hjemme sammen, jeg har fridag og det skal han også få. Vi skal nok kose oss! Tusen takk for koselige ord, Mayamor og Furstina. Ja, tenk om ikke mange månedene er det min tur til å ha en liten nyfødt jentebaby og snuse på og kose med. Uke 23 nå, eller søndag var det uke 23, nå til søndagen er det 24...wow, går fort! - og Helena er så aktiv i magen, det sparkes så og si uten stopp enkelte tider på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå