Gå til innhold

**Sommerberta** sin dagbok

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

For ei helg. Ikke rart jeg er sliten nå.

På fredag var det slike dager her vi bor. Vi gikk tidlig ned i sentrum for å se litt på folket og kikke litt i butikkene. Når solen gikk, gikk vi hjem for å ha på oss mere klær. Vi gikk nedigjen etterpå. Vi satt å vente på noen naboer. Traff flere arbeidskollegaer som jeg slo av en prat med. Etter hvert så gikk vi sammen med naboen for å se på noe underholdning. Når underholdningen var slutt, gikk vi nedi ett telt hvor det var musikk og alkohol servering. Jeg og samboeren tok oss en halvliter hver. Senere på kvelden kom flere naboer. Vi satt der til det var slutt, da ruslet vi oss hjem. Jeg og samboeren ble se på opptaket av hotel cæsar, før vi la oss.

Lørdag sov jeg litt lenge. Var på jobb på ettermiddag. Den vakten gjorde jeg ikke noe annet å sprang. Vi var to på jobb, men jeg følte jeg var alene. Etter jobb gikk jeg på velfesten. Der var de gode i farten når jeg kom. Vi satt vel der til kl et, tror jeg. Vi var oppe litt etter festen. Satt å pratet litt og fikk rydde litt opp i huset.

På søndagsmorgen våknet jeg av en nabo som begynte å snekre. Akkurat den morgenen hadde det vært godt å sove lenge. Jeg var på ettermiddagen i går.

Når jeg kom hjem fra jobb, så var jeg ganske så sliten. Fikk i meg litt mat og drikke, satt litt på dataen. Før jeg fant senga. Sovnet ganske fort.

Våknet i dag ved ti tiden. Har fri i dag. Må ringe jobben etterpå. Jeg klarte å glemme å skrive en viktig beskjed i går. Ikke sånn kjempe viktig at det må gjøres i dag. Jeg kan ta det på onsdag, men det er så fort gjort å glemme det.

I går jobbet jeg foresten med hun som skravler så utrolig mye. Hun gjorde ikke det i går.

Formen er mye bedre. Siste dagen på kuren. Skal bli godt å bli ferdig med de tablettene.

I morgen skal jeg i samtale. Det ser jeg ikke fram til. Vekten viser nok feil vei, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått ringt jobben og gitt beskjed om det jeg glemte i går. Hun jeg snakket med, ordnet det for meg. Så da er den saken ut av verden.

Jeg har ikke så mye planer for dagen. Jeg tar ting på sparket.

Jeg har satt på ei maskin med mørke. Tatt ned et stativ med klær og lagt i sammen.

Jeg har tusen ting jeg skulle ha gjort, men jeg får se hva det blir til i dag.

Må ordne papirene til morgendagen. Det er det viktigste av alt.

Har søkt på 3 stillinger nå. Det er ikke innen min jobberfaring, men jeg prøver. Om litt over 2 mnd er det slutt på attføringspengene og da må jeg ha noe mer å gjøre.

Jeg skal sende mail til fagforbundet etterpå. Jeg må ha klarhet i noe som ble sagt på siste intervjuet jeg var på. Det gjaldt overtid i kommunen.

Jeg lurer på om jeg skal ordne meg med en dagbok til jeg. Den skal handle om mitt vektproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei kjempe flott helg. Har kost meg sikkelig. Håper bare ikke all den hyggen har gått ut over urinveisinfeksjonen. Er ferdig med kuren nå. Skal levere ny urinprøve egentlig på fredag. Men da jobber jeg. Så jeg leverer en på torsdag istedenfor og kanskje en på mandag for sikkerhets skyld.

Nå skal jeg legge meg. Det er sengetid for lengst.

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen Bettie!

I går bestilite vi 100 sekker med ved, 60 sekker med bjørk og 40 sekker med blanding. Får det levert i september.

I morgen skal jeg jobbe ettermiddag.

På torsdag har jeg foreløpig fri. Da skal jeg og samboeren fortsette med garasjen.

Fredag skal jeg ha tidligvakt.

Lørdag skal jeg har tidligvakt.

Søndag skal jeg ha ettermiddagsvakt.

De dagene jeg har tidligvakt, så håper jeg at jeg orker å gjøre litt hjemme.

Garasjen må ryddes sikkelig for en gang skyld. Regner med vi må kjøre noen lass til med skrot. Har ikke hengerfeste, så vi må legge ned setene og kjøre det i bilen.

Før vi vet ordet av det, så må vi rydde inn hagemøblene og kaste alle blomstene jeg plantet i urner og potter.

Håper vi får gjort det, før veden kommer. For da vet vi hvor mye plass vi har til den.

Vi må passe på at vi får snøfresen ut av garasjen i vinter, uten at vi må ut med bilen.

Skal planlegge når jeg skal ha noen dager fri, for vi skal på en liten ferietur i neste mnd. Det blir her i Norge. Vi skal besøke familien til samboeren.

Nå skal jeg rusle uti stua igjen. Vil være litt i lag med samboeren i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved må en ha ja! Særlig med disse strømprisene som ventes.. Vi har også sikret oss gjennom vinteren, har en avtale med naboene angående ved. :)

Spennende med jobbsøkning på andre felt enn ditt eget da! :hoppe: Lykke til!

Heldig du som har en ferietur å se fram til.. Skulle gjerne hatt meg en tur en plass jeg og.. Men nå skal vi få litt besøk en liten uke, og det er jo hyggelig det og. Og så har vi egentlig planlagt en shoppingtur til hovedstaden snart, skal på IKEA og litt sånn..

Ønsker deg en fin dag i dag, og god vakt når du skal på jobb. Håper du koser deg og lader opp nå i forkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

Vi kommer mest sannsynlig til å reise før enn det vi først har tenkt. Må bare sjekke med jobben om hvordan jeg ligger an med vakter. Det får jeg gjort om 3 timer.

Nå skal jeg dusje. Stikker kanskje innom etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

I dag har jeg fri. Har fått kjempe mye vakter framover. Nesten hele neste uke. Det blir penger av det. Jeg tror jeg blir liggend på 110 timer på oktober lønningen. Da skal jeg begynne med julegaver.

Har vært hos legen med urinprøve i dag. Sjekk etter urinveisinfeksjonen. Det skulle gå 4 til 5 dager, men det har bare gått 3 dager. Kunne være den ga utslag, men da kunne jeg komme med ny på mandag. Får svar kl 15:00.

I dag har jeg avbetilt tannlegetimen min. Skal bytte tannlege.

Stikker innom igjen senere. Hadde håper jeg skulle klare å runde 600 innlegg i dag, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å oppdatere meg litt på hvordan det står til med deg :)

Godt å lese at det blir mange vakter på deg.. Er jo godt når man veit litt føre seg liksom. Håper du snart får en fast stillingstørrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen!

Jeg ringte legesenteret og urinprøven min var bra. Heldigvis! Godt jeg slapp en kur til. Jeg var litt redd for det, etter to dager som jeg satt ute til langt på kveld.

Jeg er glad jeg har fått litt vakter. Håper de lyser ut noen stillinger, som jeg kan søke på. Hadde vært godt å hatt litt mer fast. Jeg har bedt om noen dager fri i september, for da skal vi reise bort en tur. Jeg ba om fri når den andre vikaren kommer hjem fra ferie, så det skal ikke kollidere. De trenger vikarer nå.

Nettopp vært å handle. Det var tomt for melk, yoghurt og frukt.

Det går bra med meg. Endelig ferdig med mensen. Den hang nok litt mer i nå, så lenge jeg fikk urinveisinfeksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at urinprøva var bra :) UVI er noe dritt, så får håpe det er kjempe lenge til du får noe sånt igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott at du ikke fikk noen uheldig virksning av helgen. UVI er noe dritt.

Se det - mange vakter. Det lover godt, og som du sier - det blir penger av det. Og nå ut over høsten er det jo ofte mye favær og stort behov for vikarer. Men jeg håper jo for din del at det lyses ut en stilling til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen. Jeg håper det jeg også.

Det er en ting som er greit når enn er vikar, enn kan jobbe når en selv vil. Orker jeg ikke en dag så takker jeg nei. Men jeg hater å si nei til vakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat i dag. Eneste jeg har gjort er å handle og lage middag. Det er mye vi burde få gjort, men har ikke orket i dag. Vært så tungt og trist vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart sengetid for meg nå. Begynner på jobb kl halv åtte i morgen. står da opp klokken seks. Bruker et kvart på å gå opp på jobben. Liker å ha god tid om morgenen. Stress om morgenen er ikke noe for meg.

Skal jobbe i helgen også. Har fri på mandag, skal jobbe resten av uken utenom helgen (neste helg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...