Gå til innhold

**Sommerberta** sin dagbok


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Innom med en liten hilsen, altfor lenge siden sist. Skriver ikke så fryktlig mye på KG for tiden, annet enn i min egen dagbok. Alt annet blir i rykk og napp, men jeg leser hos alle jeg "kjenner", deriblant deg.

Går det greit på sykehjemmet? Håper du kan trives der og få mange vakter! Tung jobb ja, men det er også litt hva man gjør det til. Vær nøye med arbeidsstillinger, selv om "alle de andre" ikke tar seg bryet med å heve senger og bruke hjelpemidler riktig. Men det er din rygg, din kropp, og du skal ikek ødelegge deg pga jobb. Jeg jobebr selv på sykehjem, og er nøye på alt dette - bryr meg fint lite om " de andre" må vente 30 sekunder ekstra før jeg er klar - jeg nekter å ødelegge kroppen pga jobben!

Håper det snart blir utlyst noe mer varig en plass så du kan få deg fast jobb! :tommelsmil:

Tenker mye på deg! :klem: Håper du ellers har det bra! Nå skal jeg inn i degn andre dagboken din og se hvordan det går med deg der! :)

:klem: Epona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsen. Kjekt at det er noen som titter innom meg.

Jeg får en utrolig travel uke.

I dag har jeg vært på opplæring. Nå venter vi på ved.

Tirsdag: På aetat å kopiere, møte på manpower, Så ettermiddagsvakt.

Onsdag: Opplæringsvakt

Torsdag: samtale

Fredag: Jobbintervju og så på jobb.

Lørdag: ettermiddag

Søndag: formiddag.

I dag gikk det ganske bra. Hadde opplæring på kjøkkene. På onsdag så skal jeg være med i stellet.

Jeg er sliten i ryggen, men tror det kanskje går seg til. Jeg håper det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *hilser pent på*

Jeg ville så gjerne kommentere noe du skrev ang den utlyste stilingen på jobben din.

For to og et halvt år siden var jegi møyaktig samme situasjon som du.

Jeg hadde nettopp gått ut av vernepleierskolen (vet ikke om det er det du har da så klart) men hadde en ubestått eksamen. På jobben der jeg hadde jobbet under hele studieperioden var det to ledige jobber, hvor dene ene ifølge sjefen min var øremerket meg. Stillingen var min med forbehold om at jeg bestod eksamen innen et år. I tillegg hadde jeg personlig kjennskap til den brukeren jeg skulle jobbe med, og hadde et veldig godt forhold til han. Og ikke minst hadde jobbet der i mange år. I siste time kom fagforeningen til den andre søkeren inn og stoppet det, og sa at hun hadde retten på sin siden siden hun hadde utanningen.

Så, sommerflickan, hvis du er organisert, eller har krav på fri rettshjelp, (det har du nok siden du er på attføring) så se å få tatt noen telefoner til rett instans. Håpet om drømmejobben er ennå ikke ute.

Kom igjen nå!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen. Dette skal jeg jammen meg se nøyere på.

Ang jobb på sykehjemmet, så er jeg i tvil. Jeg er redd for at ryggen ikke holder. Saksbehandleren min på aetat, rådet meg til å kontakte avdelingssykepleien og spørre om den avdelingen jeg skal være på er veldig tung. Sist opplæring var jeg på kjøkkenet, så jeg vet ikke hvordan brukerne er under stell enda.

Jeg er sliten og uopplgat for tiden. Har en venstre arm som ikke er god. Fått legetime på tirsdag, så jeg håper legen kan svare meg på hva det er.

Nå skal jeg legge meg. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

Her er det stille om dagen.

Jeg har nettopp snakket med sykehjemmet og fått vite at det er veldig tungt på sykehjemmet. Så jeg kommer ikke til å jobbe der. Greit å få det avklart, før opplæringen var ferdig. Slik at jeg ikke ga de falske forhåpninger.

Har fri i dag. Har ikke tenkt å gjøre noe særlig.

Fikk resten av veden i går. Så nå har vi 100 sekker med ved og 200 liter med parafin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sommerberta.Håper alt står bra til med deg fortiden.

Jeg er tilbake på SFO samtidig som jeg tar et pedagogisk kurs.

Er bare et 40 timers kurs,tørt stoff mrn veldig intresangt allikavell.

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ved og parafin til å møte en kanskje kald vinter Greit å få avklart det med hvor tungt det er å jobbe på aldershjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at det ble for tungt å jobbe på sykehjemmet da. Det er viktig å ta litt hensyn til kroppen sin.

Du har ikke vurdert jobb innen skole/ SFO eller barnehage da? Det er alltids stort behov for vikarer innen det yrket.

Håper du får en koselig lørdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen!

Jeg er ikke så aktiv fortiden. Skal prøve å skjerpe meg.

I helgen har jeg fri. Her hjemme er det mye som skulle ha gjort, men det går litt sent med meg.

Jeg har tatt ned et stativ med klær, lagt sammen og lagt på plass.

Vasket søppeldunken.

Gått ut med søpla.

Tatt av på senga.

Vaske sengekledene og hengt opp.

Sengetøyet ligg til lufting. Skal snart ta på senga.

Orker ikke så mye i dag. Jeg har fått igjen mensen og har veldig magesmerter av den grunn. Våknet med migrene i dag. Så jeg la meg igjen. Sov til over tolv. Fortsatt vondt i hode, så jeg tok en cataflam. Heldigvis så ga det seg da.

Har kokt en stor kjele med fårikål i dag. Ble mye igjen, så det blir fårikål i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har vært veldig effektiv i dag selv om du ikke er i form jeg Sommerberta. Flink er du :)

Håper du får en koselig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har gjort siden jeg var inne her sist, var å ta på senga. Ellers har jeg bare slappet av og sett på tv-en. Kanskje jeg orker å gjøre litt i morgen. Hvem vet??

Skal jobbe mandag, tirsdag, onsdag, lørdag og søndag neste uke. Torsdagen skal jeg til samtale. Fredag så har jeg planer om å begynne med julegavene. Ja, jeg vet at det er tidlig, men det er godt å bli ferdig med det. Regner med at det blir mye vakter fram til jul og da er det godt å kunne slappe av når jeg har mulighet til det.

Har en viss peiling på hva jeg skal kjøpe til de forskjellige. Det største problemet er samboeren. Men jeg finner nok på noe.

Ikke vet jeg hva jeg selv ønsker meg.

Samboeren sitter i stua og ser en film, mens jeg fikk lyst til å slå av litt tid foran pc-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen.

Jeg sliter så utrolig med søvnen i det siste. I natt sovnet jeg en halvtime før vekkeklokken ringte. Så jeg måtte bli hjemme fra jobb. Etter at jeg hadde snakket med jobben, så la jeg meg igjen. Da fikk jeg sovet i ca 6 timer, men var mye våken innimellom.

I morgen skal jeg til legen. Jeg føler meg så uopplagt og slapp fortiden og tror jeg bør sjekke folinsyra. Sist jeg var slik, så var folinsyra for lav.

Skal også ta opp noe med hofta. Har hatt smerter i hofta de siste 14 dagene. Verst når jeg sitter eller ligger lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

Nå er det ikke lenge til jeg skal til legen. Hofta er litt bedre i dag. Men i går kveld var den ikke så god. Varierer veldig fra dag til dag.

Skal også ta opp det med søvnproblemet. Jeg kan ikke fortsette slik. I natt sov jeg godt. Men jeg vet aldri når jeg får dårlig natt igjen.

Regner med å få tatt litt blodprøver også i dag. Skal iallefall be om at det sjekkes folinsyre.

Jeg skal på jobb i ettermiddag. I morgen ettermiddag også. På torsdag har jeg fri, men skal til samtale den dagen. På fredag har jeg fri. Men skal jobbe til helgen.

Jeg føler jeg ikke får gjort så mye i huset. I neste uke har jeg foreløpig bare to vakter, så kanskje jeg skulle prøvde å få gjort litt da.

Jeg får stikke nå. Skal prøve å stikke innom igjen før jeg må på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble sykmeldt :overrasket: .

Trodde ikke jeg hørte rett da han sa jeg skulle sykemeldes. Han mente jeg ikke burde belaste hofta mer enn nødvendig. Blir sendt på røntgen i nærmeste framtid.

Han trodde det var slitasje.

Ikke moro å ringe jobben å si at enn er sykmeldt, når en nettopp har søkt på stilling hos dem.

Jeg vet jo at jeg ikke har førsteretten på stillingen. Men allikevel. Det var en utrolig kjedelig samtale å ta, synes jeg.

Han trodde søvnproblemet kom av det med hofta. Men tok allikevel en del blodprøver for å sjekke litt forskjellig, blant annet det med folinsyra.

Nå som jeg skal gå hjemme i noen dager, så regner jeg med at jeg blir kvitt forkjølelsen som ligger å plager meg og som ikke vil slippe seg sikkelig fram.

Sitter å drikker kaffe. Samboeren sover, så han vet ikke at jeg har blitt sykmeldt. Jeg får vekke han snart.

Kanskje jeg må vurdere noe annet å gjøre?? Kanskje ikke jobb med mye tråkking er bra for meg. Når jeg tenker etter, så begynte disse plagene etter dagen på sykehjemmet. Kanskje en dag på sykehjemmet, var nok for meg???

Jeg håper jeg får mulighet til å komme tilbake til jobben og at jeg ikke blir frarådet å jobbe med det der. Men er det slitasje, så er det ikke så mye jeg kan gjøre.

Jeg har tegnet meg noen forsikringer, så ingenting måtte skje på to år. Håper ikke denne sykmeldingen ødelegger for meg nå. Jeg får ikke ta sorgene på forskudd.

Dette ble mye syt og klag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, kjedelig at du ble sykemeldt da, men det er sikkert det beste når legen har anbefalt det. Får håpe det går seg til etter hvert. Tror nok ikke at denne sykemeldingen din vil ha noe negativt å si når det gjelder den jobben du har slkt på.. Hvis du har gjort en god jobb der så teller nok det mye og da ser dem ikke så mye på at du nå er sykemeldt en liten stund.

Kanskje styrketrening kan hjelpe litt på hofta?

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kontakte legen i morgen for å høre hva han mener med styrketrening for hoftene. Jeg har vondt i dag. Sikkert ekstra vondt så lenge han har vrid, klemt og bøyet som en annen gal i dag.

Hadde lettvin middag i dag. Tomatsuppe med egg og makaroni.

Tenkte vi snart skulle fyre i peisen. Det er så herlig å se flammene i peisdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke gjort noe annet enn å lage middag.

Har rett og slett ikke orket.

Tror jeg snart skal legge meg. Jeg tar nok en smertestillende i natt, for å være sikker på at jeg får sove. Har tenkt å prøve å stå opp etter 8 timer, slik at jeg ikke sover bort hele dagen. Fristene å ligge lenge nå, men tror ikke det er så lurt. Den dagen jeg da skal starte på jobb igjen, blir tøff hvis døgnet er snudd på hode.

Ikke sikkert jeg klarer å sove så lenge. Ofte jeg våkner med utstråling og krampe i beina, og da er det bare å stå opp.

Legen snakket om at jeg kanskje burde være henvist til ortopediske for en vurdering. Men jeg tror han vil se på røntgenbildene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...