Gå til innhold

**Sommerberta** sin dagbok


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen.

Har ikke prøvd sprøyta, men legen nevnte den så vidt sist.

På fredag så ringte jeg angående fysikalsk behandling. Her jeg bor var det 2 - 3 uker å vente. Mellom her og byen kunne jeg ikke få time før etter jul. Men en annen plass, ikke så langt herifra så fikk jeg time allerede på mandag. Legen sa at han trodde ikke en fysioterapeaut kunne hjelpe meg. Men han ville allikevel at jeg skulle snakke med han.

I dag skjedde det noe ekkelt. Jeg mistet nesten all følelsen i beinet og hadde en rar prikking. Kjentes kald ut innenfra, men ikke utenfra. Helt merkelig. Samboeren ville ringe legen, men jeg sa jeg ville vente. Sitt jeg får mye rolig, så stivner jeg helt. Så det blir ikke til at jeg holder meg helt i ro.

Har jeg den samme følelsen på mandag, så ringe jeg legen. Selv om jeg skal til fysioterapeauten den dagen.

Var kjedelig å ringe jobben å si jeg var fortsatt sykmeldt. Fikk SMS av ei jeg jobber med i dag. Hun lurte på om vi skulle jobbe sammen neste helg. Det skulle vi ha gjort, dersom jeg ikke hadde blitt sykmeldt. Hun har ferie nå, så hun viste ikke at jeg har blitt sykmeldt. Fikk til svar: oi da. Pokker å. God bedring. Jeg vil tolke det dit at hun liker å jobbe med meg. Vi kommer veldig godt overens og hun er veldig åpen og ærlig. Sikkelig menneske.

I dag har jeg pakket inn julegaver. Vi er snart ferdig. Har igjen 6 stykker. Godt å være så tidlig ute. + at jeg har igjen samboeren. Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe og det er litt usikkert med inntekten min nå, så lenge det er i slutten av attføringsperioden og jeg er sykmeldt.

I natt så var jeg veldig trist. Var veldig redd for at jeg ikke skal komme sikkelig i jobb igjen. Det skremte meg litt at legen vurderer å sende meg til ortoped/kirurg.

Leste i en eldre journal at jeg ikke fikk gå på ski og ikke jobbe innen sykehjem og hjemmehjelp. Til nød hjemmesykepleien og psykisk utviklingshemmede. Jeg skulle heller ikke ha for mye sittende jobbing. Hva skal jeg da jobbe med?

Nå er det natta og jeg må finne sengen. Her var det iallefall noen ord fra meg.

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og her kommer en :klem: til deg fra meg også :)

Men er du sikker på at du ikke har rett til å beholde attføringspengene dine nå ettersom du har blitt sykemeldt? Altså at du da har rett på å få den samme summen da i sykepenger ettersom du har blitt sykemeldt før attføringsperioden din er avsluttet... Jeg er ganske sikker på at du har noen rettigheter i denne situasjonen. Håper det ordner seg for deg.

Håper vi prates på msn en dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmene. De trenger jeg nå.

Jeg synes dette er tungt og vanskelig. Har vurdert å tvinge meg selv på jobb igjen, men er redd for at det gjør bare vondt verre.

Skal til fysioterapeut i morgen. Spent på hva han har å fortelle meg.

Jeg er usikker på det med attføringspenger. Skal prøve å finne det ut.

Nå vil jeg legge meg.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk å la meg rett etter at jeg skrev innlegget i dagboka mi. Men fikk ikke sove. Etter å ha stirret i tak og vegger i ca 3 timer, stod jeg opp. Da var klokken rundt fire. Samboeren fikk heller ikke sove, så han stod også opp.

Vi la oss igjen etter en halv timers tid.

Jeg fikk fortsatt ikke sove. Siste gangen jeg tittet på klokken, så var den 6. Jeg sliter veldig med søvnen fortiden. Jeg klarer ikke å ligge på den vonde siden. Legger jeg meg på den gode siden, så får jeg en feil stilling på den vonde hofta. Legger jeg meg på rygg, så snorker jeg.

Tok kontakt med saksbehandleren min hos aetat. Ikke mye hjelp å få derfra. Hun viste ikke om jeg hadde rett på rehabiliteringspenger, så hun vil jeg skulle sjekke det selv. Men hvorfor kunne hun ikke skjekke det for meg? Trygdekontoret ligger under samme tak som aetat.

Sende også en mail til min tidligere saksbehandler for å fortelle situasjonen. Har ikke fått svar derfra enda.

Vurderer å ta kontakt med en i slekten, for å høre litt med han om mine rettigheter.

Tittet litt i gammel journal. Der står det at jeg IKKE skal ha yrke som belaster rygg og hofte. Jeg har jobbet med den type jobb som forårsaker nettopp dette.

Nå skal jeg snart til fysioterapeuten. Har time om en time. Spent på hva han sier. Legen trodde han ikke kunne gjøre så mye, dersom det er betennelse i en slimpose.

Stikker innom senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en jævlig dag i dag. Jeg har vært hos fysioterapeuten. Han tok sikkelig i og gitt meg enda mer plager og ubehag. Tårene presset på mens jeg var inne hos han og når jeg kom uti bilen igjen, så klarte jeg ikke holde på de lengre.

Han skulle ha 350 kr for å titte på meg og prate med meg i litt over en time. Han tar vanligvis 200 kr per halv time.

Skal prøve å få meg en legetime i morgen. Smertene er så inntense og jeg er nødt til å få en avklaring på jobbsituasjon.

Skal på jobbintervju på onsdag. En jobb jeg ble frarådet av fysioterapeuten å ha. Og som tidligere leger har skrevet om i journalen. Jeg vet ikke hva det blir til.

Jeg tok meg en somadril og sov i to timer når jeg kom hjem. Føler meg rett og slett elendig.

Skal også reise på trygdekontoret å snakke med de i morgen. Må få en avklaring på mine rettigheter økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg vennen :klem: Det er ikke noe godt å ha det sånn som det du har det nå. Den fysioterapeuten var da forderdelig dyr???? Det er da ikke normalt at dem skal ta seg såå godt betalt hvis du har rekvisisjon fra lege.

Jeg synes du skal gå på det jobbintervjuet jeg.. Det skader ikke å møte opp iallefall og ha mulighetene åpne. :)

Lykke til på trygdekontoret i dag, det blir sikkert godt å få klarlagt litt hva du har rett på. Håper det ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

Hadde problemer med søvnen i natt også. Dette begynner å bli slitsomt.

Han forklarte meg hvorfor det var så dyrt, men jeg falt litt ut pga jeg hadde så smerter. Men det var noe med at han var ikke under de kommunale avtalene. Så jeg får ikke igjen noe på trygdekontoret etter behandling hos han.

Prøvde å få legetime i dag. Men han som er min lege, hadde ikke mulighet til å ta meg i mot. Men fikk time i morgen kl 8:20.

Ang intervjuet er jeg utrolig usikker. Jeg vet jeg ikke får jobbe med det og har flere papirer på det. Stiller jeg opp på intervjuet og får jobben, så må jeg takke nei.

Jeg skal sjekke med trygdekontoret om jeg har rett på rehabiliteringspenger, eventuelt en ny attføring. Vanskelig dette.

Jeg er redd for at de mener jeg har gått tilbake til mitt gamle yrke. Men jeg ser det ikke helt sånn. Da jeg kom på attføring, så jobbet jeg på barneskolen. Jobbet med funksjonshemmede barn. Men der var det ingen hjelpemidler, så vi måtte bære og løfte elevene.

Jeg får spise litt og så reise på trygdekontoret. Håper det sitt ei som har peiling på dette. Har inntrykk at ikke alle vet hva de snakker om der på trygdekontoret.

Ikke på apoteket heller, foresten. Jeg fikk en gel å smøre på område. Legen sa jeg skulle masere det inn noen minutter. Apoteket sa 10 til 15 minutter. Ringte et annet apotek, og de sa 2 til 3 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg snakket med hadde ikke peiling. Kunne ikke svare på noe. Hun gjorde meg mye mer forvirret. Må ned igjen etter kl 12:00, for å snakke med ei annen. Hun skal vist kunne det med sykepenger/rehabiliteringspenger.

Ringte lønningskontoret. De sa først ja og så nei på mine rettigheter.

Skulle rygge bilen ut av garasjen, så var det så vidt jeg klarte det. Klarte nesten ikke å snu meg, for å se bakover.

Har store smerter i dag også. Føler jeg blir verre og verre.

Sender en mail til saksbehandleren ved aetat, for å spørre om attføring. Får jeg ikke noe konkret svar fra henne, så kontakter jeg han som er i slekten min.

Jeg er fortvilet over situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem fra trygdekontoret nå. Hun jeg snakket med hadde mye mer peiling. Men måtte sjekke opp i noe. Men hun trodde jeg kunne velge mellom sykepenger og rehabiliteringspenger. Hva som gir mest utbetaling. Skulle ringe eller sende brev så fort hun hadde fått det avklart.

Har også fått svar fra aetat. Det virker som om de er inneforstått med at jeg kanskje må igjennom ei ny runde med attføring. Jeg hadde vist fått ny saksbehandler hos aetat. Håper hun er eldre og mer erfaren.

Ang intervjuet, så er jeg fortsatt i tvil. Jeg klarer nesten ikke å sitte, å gå var utrolig smertefullt.

Det var et helvete å kjøre bil. Komme ut og inn av bilen var et problem.

Jeg håper ting ordner seg. Orker ikke å sitte her lengre. Legg meg litt.

:klem: til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sove i ettermiddag. La meg nedpå, men så kom naboen. Da ble det ikke noe soving på meg.

Er trøtt nå. Skal legge meg. Håper jeg får sove i natt. Må opp tidlig i morgen. Skal til legen kl 8:20.

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sovet litt mer i natt. Vært litt våken inni mellom, men denne natten har vært bra i forhold til de andre nettene.

Var hos legen. Han sendte haste melding til Lillestrøm ang MR. Ba om time innen to døgn.

Håper de ringer i løpet av dagen.

Måtte ringe jobben og trekke meg fra intervjuet. Det kom som et sjokk på sjefen. Hun kontakter meg senere, slik at vi får prate mer om min situasjon.

Har fått ny legetime på fredag. Da skal vi snakke litt om hva slags arbeid bør jeg unngå og vurdere attføring.

Jeg har vondt og er sliten. Har tent opp i peisen. Tror det er viktig at jeg holder meg varm nå. Prøver å bevege på meg litt i huset. Men passer samtidlig på at jeg ikke gjør ting verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen telefoner fra Lillestrøm i dag. Håper jeg får vite mer i morgen og at de klarer å gi meg time så fort som mulig. Hvis jeg får time på fredag, så må jeg avbestille legetimen min. Må avbestille timen hos fysioen, får den kolliderer med legetimen. Synes nesten legetimer er viktigst nå.

Samboren min har vært å hente min nye skrivepult som jeg bestilte for noen uker siden. Skal prøve å montere den i løpet av helgen. Er så lei den jeg har. Tar så stor plass også har den blitt så vinglete.

Nå skal jeg legge meg. Er trøtt og sliten, og har vondt.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hilsen.

Jeg håper snart at jeg får et svar. Jeg begynner å bli lei nå. Er inne i den tredje uken med vondt.

Har ikke fått time på MR enda. Får jeg ingen telefon før jeg skal til legen i morgen, så skal jeg få han til å purre på de.

Måtte ringe fysioterapeuten i dag. Måtte avbestille timen hos han. Den kolliderer med legetimen min.

Sist jeg var hos legen, så snakket han om kortisonssprøyte i hofta, dersom smertene var like ille. Jeg vet ikke hva han bestemmer seg for i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke hørt i fra Lillestrøm.

Var hos legen i dag. Han sykmeldte meg fram til 6. november.

Skal til legen den 3.november og da blir det søkt om ny attføring. Han mener det ikke er noe annen utvei.

Nå må jeg tenke ut hva jeg vil bli.

Noen gode forslag?

Ikke hofte og ryggbelastende yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å titter litt på utdannelse og kurs som jeg kanskje kan ta dersom jeg får innvilget attføring.

Bør nesten bygge på det jeg har fra før. Er omsorgsarbeider og har arbeidslederskolen.

Må tenke litt, men nå er det sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...