Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1621 Skrevet 29. september 2006 Ja de blir laaange uten jobb.. Og ekstra lange uten mann Xania.. Men ikke lenge til jeg er høygravid nå! Regnes 40 dager før termin. Og snart er vi i oktober, og vet at NESTE mnd - da holder jeg sannsynligvis tulla mi i armene mine.. Håper du får en fin helg vennen, skal besøke deg i dagboka nå! Jeg var på butikken nå, måtte kjøpe lyspære, grønnsåpe og epler (så jeg velger det fremfor godis og chips...).
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1622 Skrevet 29. september 2006 Du som har så mye tid... Du kan ikke strikke ferdig babyvotten jeg ikke ble ferdig med i sommer vel... Har en halvferdig sokk også, når jeg tenker meg om... Det stoppet helt, og Mamma var på ferie og kunne ikke hjelpe. (Og det er de strikkepinnene jeg trenger til å fullføre votten. )
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1623 Skrevet 29. september 2006 Jeg tror ikke jeg har anlegg for å strikke Susan! Men.. Jeg begynte å tenke på å brodere julekalender..! Kan vel ikke være så vanskelig, eller?.......
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1624 Skrevet 29. september 2006 Jeg tror ikke jeg har anlegg for å strikke Susan! Men.. Jeg begynte å tenke på å brodere julekalender..! Kan vel ikke være så vanskelig, eller?....... ← Vanskelig, nei, så lenge du holder deg til korssting så går det gjerne greit. (Har et jule-broderi jeg kjøpte sommeren for to år siden, som jeg tenkte å få ferdig før jul den gangen, det ligger halvferdig ennå. Men du har jo tid.... )
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1625 Skrevet 29. september 2006 Da skal jeg jammen prøve meg på det Susan! Må bare vente på katalog, og ta meg en tur til en "broderi-butikk", eller hva det heter...? Hm.. Rart! Jeg så på UL rapporten (for mannen må ta kopi for meg på jobb, så jeg kan ettersende til Trygdekontoret) og der stod det at snuppa lå med hodet ned. Men sist, hos jordmor, fikk jeg vite hun lå i seteleie... Kan hun snu seg opp igjen altså? .. :klø: Nå har jeg vaska gulver og støvsugd og stått på, godt å få gjort! :-D Klærne til snuppa vår er i vaskemaskinen, og jeg skal vaske pledd & babyteppe etterpå. Like greitt å få det gjort nå.
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1626 Skrevet 29. september 2006 (endret) Hun er vel fortsatt så liten at hun kan snu seg masse. Min har hvertfall vært rundt en gang i løpet av siste to uker. (Hadde en runde med sparking i ribbeina, men det har gitt ser. Nå er det mest nede og på sidene igjen.) Broderi kan man jo bestille på nett også, men garn og hobbybutikker har gjerne et lite utvalg. her har jeg sett de har endel fint... Endret 29. september 2006 av Susan Sto Helit
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1627 Skrevet 29. september 2006 Ja det var faktisk der jeg bestillte gratis katalog Susan! Tenkte bare se i katalogen før jeg bestiller saker og ting, at jeg er sikker på jeg kommer til å gjennomføre det. Hun kan snu seg ja? Søren.. Håpte jordmor sa feil. Nå var jeg på butikken igjen, og fikk kjøpt bursdagskort. ....Og chips, is og godis...
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1628 Skrevet 29. september 2006 (endret) Var på en annen nettside nå.. Lurer på om en av disse hadde vært enkel å lage..? Endret ihht kopirettsregler. -Nigo Endret 30. september 2006 av Nigo-san
iss Skrevet 29. september 2006 #1629 Skrevet 29. september 2006 Ang den nabohunden... Det er ikke alltid de selv legger merke til at bikkja bjeffer, for man blir "immun" på en måte for egne dyr.. Har verdens kosligste naboer, men de hører ofte ikke bikkja bjeffer på sommeren... Legger rett og slett ikke merke til det Og jeg vil anbefale dere å snakke til dere nå før prinsessa kommer... Da har du nok annet å tenke på... Og da vil det nok irritere deg enda mer enn før! Broderiene så fine ut!
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1630 Skrevet 29. september 2006 Kunne tro det iss, men de fikk nettopp hunden, og den er fullvoksen. Det virker ikke som de har peiling på hunder siden de bare lar den bjeffe.. Ja, vi må si ifra hvis det fortsetter sånn... Håper jeg får til å lage en sånn kalender! Ha en fin helg! Kooos deg med magen! Uff.. jeg leste nettopp at Jan W. Danielsen ble funnet død.. Tragisk.
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1631 Skrevet 29. september 2006 Alle broderiene så greie ut, tror nr. 2 er den vanskeligste, og nr 1 er den letteste, men det er liten forskjell. Der kan vel klage til politiet hvis naboene har en veldig forstyrrende hund, men det vil vel være greit å ha snakket med naboene litt først.
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1632 Skrevet 29. september 2006 Ja jeg får gi beskjed til naboen først Susan Sto Helit. Håper jeg klarer å brodere. Pleier det ligge med en forklaring på hvordan man gjør det? ... Nå bjeffer den igjen.. Så sinnsykt HØYT! ... Blir gaaaaaaaaaaaaal.....
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1633 Skrevet 29. september 2006 Det pleier å ligge med forklaring på de forskjellige typene sting som trengs. Om det ikke gjør det, fant jeg forklaring på den nettsiden jeg la link til, så vi skal nok klare å veilede deg gjennom det. Men er du usikker på hvordan det går, hadde jeg startet med noe lite, som et bilde til å ha fødselsdato, vekt og lengde på prinsessa på, og så evt fortsatt med kalender etterpå. Ellers er jo små postkort veldig greit å starte med. (Korssting er forøvrig ikke det minste vanskelig. Det klarer til og med pappan min... )
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1634 Skrevet 29. september 2006 Da skal jammen meg jeg også klare det, hvis pappa'n din klarer Susan! Tenkte brodere korssting ja. Hm.. Ser "skal vi danse".. Ser ikke ut som hverken Bettan eller Tommy vet om Jan Werner..
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1635 Skrevet 29. september 2006 (endret) Er denne enkel tro?.... Nei, nå er det Senkveld, så jeg får legge fra meg laptop'en. Mannen kommer om etpar timer.. Da blir det masse masse !! Endret ihht kopirettsregler. -Nigo (mod) Endret 30. september 2006 av Nigo-san
Susan Sto Helit Skrevet 29. september 2006 #1636 Skrevet 29. september 2006 Den så veldig grei ut. (Ett stort samlet mønster på midten. Det vanskeligste er å telle tomme ruter, så jo tettere jo bedre. Tallene er det vel ikke så viktig at de er akkurat likt plassert som mønsteret.) Oi, fikk lyst på julekalender til Julegaven! Lurer på å spørre Mamma om å få arve den hun overtok etter pappas bestemor...
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1637 Skrevet 29. september 2006 Det var godt, for jeg likte godt bamsekalenderen Susan! Jeg skal brodere en til snuppa mi tenkte jeg. Mannen ringte nå, han er ikke her før rundt 02 i natt! Pga kollisjon måtte han ta omvei over fjellet, stakkars.. Jeg elsker han såmye! ...Jeg er heldig som traff den rette tilslutt... Nå begynner en svensk film på TV2. Får se om det er noe..
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1638 Skrevet 29. september 2006 Romantiske mannen min... Har sendt inn romantisk melding til meg på radioen.. Han er så skjønn.. Så nå ble det nettradio istedenfor film så lenge...
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #1639 Skrevet 29. september 2006 Hva med attersting Susan...? Leste at bamsekalenderen er laget med både korssting og attersting..
Susan Sto Helit Skrevet 30. september 2006 #1640 Skrevet 30. september 2006 Hva med attersting Susan...? Leste at bamsekalenderen er laget med både korssting og attersting.. ← Tipper attersting er halve korssting, så det går sikkert like greit. (Hvis ikke er det nok bare "kantsting" som fungerer litt på samme måten. Og det er heller ikke vanskelig.)
Fremhevede innlegg