Ephemera Skrevet 22. januar 2007 #381 Del Skrevet 22. januar 2007 Okei - da slipper vi å legge oss ned hvis vannet går. Da stoler jeg på at det gjelder meg også. Det ville ellers være rart hvis ikke legen på sykehuset sa det til meg også. Jeg kan heller for sikkerhets skyld være litt forsiktig med bevegelse frem til vi ankommer sykehuset, dersom vannet har gått. Eventuelt kan jeg ta en telefon til fødeavdelingen når/hvis det skjer også. Det høres jo lovende ut at jenta di kan ha snudd seg eller at hun i alle fall kan komme til å gjøre det! Forøvrig sa de til meg også - både legen og jordmoren som undersøkte meg på sykehuset her - at det ikke var noe typisk seteleie hos meg heller. Både jordmoren og legen min mente jo at hun hadde snudd seg når det kjente på magen min. Det var vanlig at hodet kjentes bedre oppe enn det gjør hos meg. Babyen min ligger med hodet litt inn mot magesekken og leveren. Og det kunne være vanskelig å kjenne forskjell på hodet og rumpa nede ved bekkenet. Legen sa at hun pleide å få mistanke fordi rumpa gjerne kjentes litt større ut enn et hode. En annen jordmor og en jordmor-student fikk også kjenne på magen min, og de var også enige om at det ikke kjentes ut som typisk seteleie hos meg. Jeg står på kne på gulvet i perioder nå også - i håp om at hun skal finne på å snu seg - men det er ikke noe behagelig akkurat Jeg tipper at jenta di blir født 16. februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 23. januar 2007 #382 Del Skrevet 23. januar 2007 Må tippe jeg også. termin er 15.februar? Da tipper jeg at hun kommer 17. februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 23. januar 2007 #383 Del Skrevet 23. januar 2007 Gikk du over sist? Tipper 20. februar. Det er "min" dag, med jeg føder nok leeeenge etterpå tror jeg, så den dagen er ledig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 23. januar 2007 #384 Del Skrevet 23. januar 2007 Håper lillejenta holder på å snu seg ja Krysser fingrene for det! Tipper hun vil møte verden 17 februar jeg også, eller akskje 14 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #385 Del Skrevet 23. januar 2007 Ephemera: å stå på kne er jeg ikke så flink til å gjøre, det er litt ubehagelig å stå sånn... Men jeg får vel kanskje bare gjøre det litt. marthepia: tippingen er registrert. Terminen er 15. ja. Prada: jeg gikk 8 dager over termin sist. cappocino: det hadde jo vært det beste, det. Men jeg er forberedt på å ta en setefødsel om det er det det blir. I dag dro mannen på danskebåttur med jobben og blir borte til torsdag, så jeg har avbestilt eventuell fødsel. Ikke det at jeg tror at det vil skje noe heller. Mamma er her for sikkerhets skyld. Veldig koselig med selskap + at hun hjelper meg masse med Oliver. I dag har vi vært i bhg og Oliver har kost seg glugg i hjel. Han blir helt ekstatisk når han møter andre barn, så det er tydeligvis et udekket behov der. Jeg får dårlig samvittighet av å ha han hjemme hos meg hele dagen, må prøve å finne på noe hver dag, men det er litt begrenset hvor mye energi jeg har om dagen. I går var jeg virkelig full av energi, det var nesten så jeg lurte på om det var fødsel på gang. Men i dag har jeg vært den samme, gamle litt slitne. Var på akupunktur i dag, og det var ganske vondt, selv om det gikk fort over. Har hatt litt kynnere etterpå, men ikke så veldig mye mer enn før. Og ikke vonde heller. Håper det hjelper så åpningsfasen går fort og greit. Har enda ikke fått pakket sykehusbagen... Har hatt planer om å få gjort det i flere uker nå. Men nå har jeg i alle fall funnet fram bag, og klærne til lille-jenta er lagt frem. Mangler klær og utstyr til meg og mannen, men vet sånn nogenlunde hva jeg skal ha oppi, så det går vel fort bare jeg får satt i gang... 37+0 Fra og med i dag kan jeg føde på abc, forutsatt at lillejenta ligger med hodet ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 24. januar 2007 #386 Del Skrevet 24. januar 2007 Henning er født 16. feb - det er en fin dag å ha bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 24. januar 2007 #387 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei vennen... nå er det ikke lenge igjen... det blir så spennende å høre hvordan det går, og hvordan det er å være to barns mor.... Jeg mener ikke å være negativ men jeg har en steeeerk følelse på den 19. jeg da... sorry ass.. men jeg må følge mage-følelsen vettu Jeg håper for din del at jeg tar feil..... Hils Oliver... Kos fra meg og Pernille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. januar 2007 #388 Del Skrevet 24. januar 2007 Tipper 14. februar jeg Ser at cappocino skal sladre for deg, men siden jeg er såååå nysgjerrig og ikke like ofte på nett lenger, ville du sendt meg et lite pip også? Nå går det jammen meg fort! Tenk så moro det blir når veslejenta kommer Har dere bestemt noe navn enda? Ha en fin kveld og kos deg med mamma`n din mens mannen er borte! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #389 Del Skrevet 25. januar 2007 Zianta: det er sikkert en fin dag... Fører deg opp på lista, jeg. shy: Den 19. er notert! Jeg har ingen sterk følelse på den 17. så hvis du har en sterk følelse, kan det være vel så riktig! Spennende nå på slutten, det kan jo skje noe når som helst, men det kan like gjerne være leeeenge til. Har ingen tegn på at det kommer til å skje noe de nærmeste dagene i alle fall. April: du skal ikke se bort i fra at det kan komme en melding, vettu... Kommer an på hvor hektisk det blir, men om det ligner bittelitt på forrige gang har jeg all verdens tid. Mannen har enda ikke klart å finne seg i navnet jeg har "bestemt", men det kan jo hende at han gjør det. Inntil videre får vi bare se. Jeg leter fremdeles siden jeg ikke kan slå meg helt til ro med min favoritt. Ikke lett. Det har vært noen fine dager med mamma på besøk, vi har tatt det med ro, men har likevel fått ordnet noen småsaker. Har kjøpt ny benk til å ha i gangen, det er så greit å kunne sette seg ned når jeg kler på Oliver uteklærne. For ikke å snakke om når jeg skal ta på meg skoene for tiden... Jeg går mest i åpne sko for tiden, skolisser er noe herk. Jeg får jo ikke puste når jeg bøyer meg. Litt dum kombinasjon med åpne sko og snø, men det får heller være... I går var det barseltreff uten barn og det var veldig hyggelig å treffe dem igjen. Det blir vel siste gang jeg ser dem som ettbarnsmor. Deilig å komme seg ut av huset også, det blir ikke akkurat mye av det for tiden. I dag kommer mannen hjem også, men han er kjempesliten etter to dager på fylla så det blir vel ikke akkurat så mye hjelp og selskap i han... Regner med at han er i bedre form til helgen. Svigermor blir utskrevet fra rekonvalesens etter lårhalsbruddet nyttårsaften i morgen. Hun håper hun er frisk nok til å kunne passe Oliver om noen uker, men jeg er redd det er litt vel optimistisk. Men det er jo veldig hyggelig at viljen er der i alle fall. Vi var og møtte en dagmammakandidat i dag, men jeg er litt skeptisk til henne også. Det var litt sjuskete hjemme hos henne, og det er ingen andre barn der. Men hun virket jo hyggelig nok hun, så jeg får bare se det an. Var på åpen bhg etterpå og en mamma der kunne anbefale en dagmamma, men det er mulig det er fullt der. Hun skulle sjekke. Det er alltid betryggende med noen som blir anbefalt, og i tillegg har andre barn! 37+2 Tre uker igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. januar 2007 #390 Del Skrevet 25. januar 2007 Som dagene flyyyr, 3 uker igjen Grattis med passerte 37 uker og mulighet til å føde på ABC. Håper nå bare snuppa ligger riktig Du får iallefall barseltiden på ABC da, det er jo bra! Deilig med bestemødre på besøk som kan ta seg litt av babisene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #391 Del Skrevet 26. januar 2007 I dag har vi besøkt nok en dagmammakandidat, og jeg ble heller ikke nå overbevist. Tror nok jeg heller vil ha han hjemme hos meg og satse på at det går bra. Vi får heller dra i åpen bhg så ofte vi kan og heller håpe at mormor og farmor kan stille opp innimellom. Til høsten tror jeg at en park vil være den beste løsningen for han, men jeg kommer til å søke bhg i tillegg, vet jo ikke hvordan situasjonen er da. Har hatt masse kynnere i dag, fremdeles ikke vonde, men kjenner at magen strammer seg godt. Har kanskje hatt litt murringer, men siden jeg en gang ikke er sikker, er de ikke særlig kraftige. Og det er action de luxe i magen innimellom fremdeles. Så om det er sånn at det blir littegrann roligere i magen før fødsel kommer det ikke til å skje noe på en stund. Tror jammen jeg har fått antydning til et strekkmerke på magen!! Det er ikke veldig stort, men det er jo litt tid igjen. Trodde jeg skulle slippe unna denne gangen siden det ikke kom noen sist. Jeg har ikke gått opp noe de siste ukene, og det er jammen bra! Så da har jeg 3 kilo igjen til jeg har nådd de 20 kiloene jeg regnet med å gå opp. Det er greit å ha noe å gå på... 37+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 27. januar 2007 #392 Del Skrevet 27. januar 2007 Innom med en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. januar 2007 #393 Del Skrevet 27. januar 2007 Får jeg tippe? Tipper 14. Valentinsdagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #394 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Takk for det, cappocino! Klart du kan, Cr@sh. Har ført deg opp. Har hatt svake murringer i dag også, så da er det i alle fall noe som skjer nedi der. Men er klar over at det enda kan være lenge igjen. Dette her er egentlig den kjipeste, men allikevel den mest spennende delen av svangerskapet. Går og nikjenner etter tegn hele tiden, og det at det både kan skje noe når som helst og ta kjempelang tid er nesten uutholdelig. Om jeg har uflaks kan det fort være nesten 5 uker igjen... Er veldig spent på leie, og kan nesten ikke vente til det blir torsdag og jeg skal på ul. Prøver å kjenne etter selv, men synes det er vanskelig. Det er ikke alltid så greit å vite om det er en rumpe eller et hode jeg har under ribbeina eller nede ved bekkenet. Synes ikke det er like mye sparking på blæra lenger, men kjenner ofte en kul under ribbeina, så det er ikke så godt å si. Oliver er virkelig et drømmebarn. Han er blid og fornøyd stort sett hele tiden, det eneste er vel at han ikke er så god til å leke alene her hjemme. Han vil helst at jeg er på gulvet sammen med han. Det bør jeg vel helst prøve å venne han av med før lillejenta kommer... Ellers er han en lett å få i mat, og han sovner uten og mukke både på dagen og kvelden. Og sover hele natta. Våkner litt tidlig bare... Han er kjempeglad i bøker, og vi bruker masse tid hver dag på å lese og bla i bøker (og leketøyskataloger... ). Han digger musikk og vi hører på Torbjørn Egeners beste nesten hver dag. Favorittene for tiden er Kaptein Sortebill (han elsker sjørøvere, Kaptein Sabeltann er også en stor helt) og dyrene i Afrika (nå har han akkurat lært seg å synge oja, oja, a-ha-ha ). Og han vil veldig gjerne se på film. Noe jeg egentlig ikke vil han skal, men når jeg er kjempetrøtt og sliten er det godt å ty til. Da ser vi på Kaptein Sabeltann-tegnefilmen, Teletubbies, Postmann Pat eller Noddy. Eller ofte ligger jeg og slumrer mens han ser. Dette håper jeg vi kan gi oss med når jeg ikke er høygravid lenger. Men da kan det kanskje være grei underholdnig mens jeg ammer? Nå kom mannen hjem med pizza, så jeg får vel ta en matpause... 37+4 Endret 27. januar 2007 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #395 Del Skrevet 29. januar 2007 Mandag igjen, og denne dagen har bare forsvunnet! Vi har vært på lekebesøk hos en barselvenninne og det var stas både for Oliver og meg. I går møtte vi en ny lekekamerat for Oliver utenfor huset vårt. Vi kom i prat med dem da vi var ute og lekte og de bor rett borti her. De flyttet hit fra Oslo i sommer og kjenner heller ikke så mange enda. Gutten er 1 måned yngre enn Oliver og mamma'n er hjemme med han. Det er kjempekjekt å ha noen i samme situasjon rett i nærheten. Tenker vi tar en tur på besøk i løpet av uken. I dag har jeg hatt sinnsykt vonde stikninger i mormunne og kramper øverst i magen. Har måttet stå tvekroket flere ganger. Bra at livmoren begynner å innse alvoret og gjør seg klar! Er supernyskjerrig på lillejentas leie, men jeg har en mistanke om at hun turner rundt enda. Hadde masse rare, store bevegelser i dag tidlig, og jeg kjente hikkingen flyttet seg rundt i magen. Men jeg må vente helt til torsdag før jeg skal på ul og leie-kontroll på Ullevål. Synes dagene flyr, men det er stadig kjempelenge til torsdag. Rart det der. I morgen kommer mamma igjen. 37+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. januar 2007 #396 Del Skrevet 29. januar 2007 Håper vi slipper å vente så mye lenger nå! Men for deg er det jo best å vente til etter torsdag med å føde, sånn at du får fastslått leiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #397 Del Skrevet 29. januar 2007 Tror ikke det er noen sjanse for at hun kommer før den tid, Ephemera. Jeg må nok gå ut til termin og sikkert over det også. Men det begynner jo å nærme seg, det også. To uker og to dager til termin!! Gruer meg til fødselen, og er veldig spent på hvordan det blir å ha to små, lurer på hvordan Oliver kommer til å takle lillejenta, lurer på hva slags person som ligger inni magen min nå, kommer hun til å sove om natta, eller skrike mye? Jeg kjenner at jeg er litt avventende til hele situasjonen, men jeg håper det kommer til å bli fint. Og det tror jeg nok at det blir bare hun kommer ut. Jeg har bestemt meg for å droppe hele dagmamma-prosjektet. Det var ingen som svarte til mine krav, så da vil jeg heller passe han selv. Det går sikkert så fint atte. Jeg får heller passe på å sove når mannen kommer hjem fra jobb og i helgene, + at mamma skal prøve å komme hit å være her en gang i uken. Og snart er svigermor så frisk at hun kan ta med Oliver på trilleturer og til åpen bhg. Men jeg kan nok ikke forvente å få en så avslappet og fin permisjon som sist, da var det bare meg selv og baby-Oliver å passe på, vi gikk lange turer, var mye på café, gikk på babysang, barseltreff osv. Det blir nok mer stress denne gangen. Kanskje. Kommer til å prøve å prioritere barseltreff, det er ganske greit å bli kjent med flere folk. Hrmf! Sitter og venter på at en stor overføring til Japan Foto skal bli ferdig. Utrolig idiotisk at jeg må sitte og vente, jeg skulle ha vært i seng for lenge siden. Møkkaprogram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #398 Del Skrevet 30. januar 2007 Nå er jeg alene hjemme!! Mamma har tatt med Oliver i åpen bhg, og jeg skal bare suse hjemme og gå og legge meg snart. Utrolig luksus! Sov dårlig i natt, hadde masse kynnere og litt "muskelkramper" øverst i magen. De har sikkert sammenheng med kynnerne, jeg er bare ikke vant til å ha sånne. 38+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. januar 2007 #399 Del Skrevet 30. januar 2007 Kos deg alene hjemme idag! Jeg har sovet litt dårlig i natt, jeg også. Jeg lå bare og snudde meg og følte meg rastløs på en merkelig måte. Var også oppe på do flere ganger (all væsken som kroppen samlet på hele dagen, bestemte seg for å komme ut litt etter litt ) og jeg måtte opp og drikke og... Misunner deg litt de kynnerne og krampene. Skjønner at det ikke er noe behagelig, men det er jo en forberedelse til det som skal skje. Men jeg trøster meg med at det også er vanlig å ikke ha så mye "forvarsler", i og med at mamma aldri hadde det f.eks. Jeg skal til byen og til legen idag. Det er fryktelig glatt ute, så jeg har funnet frem isbrodder. Bilen min har jeg parkert frem til etter fødselen, så jeg tar bussen til byen og sørget for å få legetime så sent at sambo henter meg utenfor legekontoret etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2007 #400 Del Skrevet 30. januar 2007 Her begynner det jammen å nærme seg! Spennende! Synes du er tøff som har bestemt deg for å ha Oliver hjemme også, men alternativene var vel heller ikke så bra ettersom jeg har lest.. Jeg vil tippe at lille jenta deres kommer på termindagen jeg, 15. februar. Har dere foresten funnet navn, Oliver er et nydelig navn i hvertfall! Kos deg med litt egentid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå