Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Uffda, håper Oliver er i bedre form nå. Victoria har også hatt ørebetennelse et par ganger og det har heldigvis gått fort over..

Tusen takk for julekortet! Det var skikkelig morsomt :ler:

Ønsker dere en riktig koselig julefeiring! Kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for koselige julemeldinger Ephemera, marthepia, Xania, cappocino og April.

I går fikk Oliver utslett som klødde over hele kroppen, så det ble en tur på legevakta. Det var heldigvis ikke noe farlig, men vi fikk resept på en annen type antibiotika i tilfelle det ble værre.

Feberen var moderat i går, og han fikk også igjen matlysten.

Så vi dro til mamma på ettermiddagen i går, og i dag er han enda bedre. Ingen feber og orker til og med å leke litt, så jeg regner med at det går rette veien nå, og at vi kanskje kan ta en tur ut i morgen.

Det er hauger av pakker under treet, og vi har pakket opp noen få av Oliver sine, han kan like gjerne få spredt dem utover dagen, og kanskje morgendagen. Han skjønner ikke så mye av det allikevel.

Svogeren min skal være nisse etterpå, så det blir jo spennende å se hvordan han reagerer på det. :)

Gleder meg til julemat og pakkeåpning etterpå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og GOD JUL!! Jeg håper dere har hatt en flott feiring, og at romjulen blir en fin uke.

Pernille og jeg ønsker deg og Oliver et GODT NYTTÅR, og håper at vi får til et treff i 2007.

Klem :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det April og shy.

Vi kom hjem fra mamma i går, og har hatt noen kjempefine dager.

Oliver var ikke redd for nissen på julaften, men var selvfølgelig litt skeptisk. Han tok i mot gavene han fikk, men ville ikke sitte på fanget hans.

Han har hanglet helt til i dag, egentlig, men nå er han sitt gode, gamle, blide jeg igjen. Og det er så godt å ha han tilbake!

Fikk melding fra den beste dagmamma kandidaten om at hun hadde tilbudt et annet barn som hun visstnok hadde snakket med tidligere plassen, så da sto vi bare igjen med en kandidat. Vi dro og møtte henne i dag, og jeg er sjokkert enda! Det er ikke sjans i havet for at Oliver skal være alene med de menneskene. Mannen som åpnet døren hadde tydelige alkoholproblemer, og hadde tatovert inn tre "fengsels-prikker" på håndbaken. Hun gikk i tigertights og med stor genser. Inne stinket det av røyk og de hadde fire fugler og katt, og det så ikke ut der!! Vi tok ikke av oss skoene engang og var der maks 10 minutter.

At hun seriøst tror at noen vil etterlate barna sine der er utenfor min fatteevne!

Nei, da tar jeg nok bedre vare på sønnen min selv!!

Jeg regner med å sette inn en ny annonse i avisen etter nyttår, og ellers får jeg heller høre med mamma og svigermor om de kan hjelpe meg litt i begynnelsen.

Etter noen dager hos mamma har magen blitt enda større, og jeg har nå problemer med å nå føttene mine. Å ta på seg sko er litt tiltak...

Flere mammaklær begynner å bli for små, så utvalget av antrekk er litt begrenset for tiden, men jeg gidder ikke å kjøpe noe nytt nå.

På baby-utstyrsfronten har jeg ikke helt kontroll enda, men jeg vet at jeg mangler pose, nyfødt-vinterklær og flere kluter.

Seng skal svigersene ordne og jeg tenker det skjer noe der etter jul.

Vogna står fremdeles i Nederland, men jeg håper den kommer seg til Norge i løpet av januar. Leandervogga er innkjøpt.

De nye klærne og Olivers gamle nyfødt-klær må vaskes, tar det etter nyttår, tenker jeg.

I morgen skal vi i juleselskap, og det blir nok koselig.

På fredag drar vi til fjellet for å feire nyttår med svigers. Det blir deilig.

32+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi kjøpt bilsete til lille-jenta. Det skal stå i bilen til mannen, så vi slipper å flytte setet frem og tilbake.

Og vi har vært og byttet de julegavene som trengte bytting.

I tillegg fikk jeg kjøpt en varm dress til lillejenta + ullbody og ullstilongs i str. 56.

Så da er jeg litt nærmere mål sånn utstyrsmessig. Men regner med å ta resten av innkjøpene så fort vi bikker 2007.

Gleder meg til å konsentrere meg om utstyr og fødsel for fullt. Det har bare vært jul som har stått i hodet på meg i det siste.

Vi var på koselig familielunch i dag, men jeg ble ganske sliten av det...

Deilig å komme hjem igjen.

Vi drar som nevnt på hytta i morgen, og det blir deilig med litt frisk fjelluft. Det skal bli godt å få bevegd seg littegrann, det har ikke blitt for mye av det i det siste... :sjenert:

Så siden det ikke blir noe mer KG-tid på meg i år vil jeg ønske alle som stikker innom et riktig godt nyttår!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk cappocino, marthepia, Ephemera, Imax og Mrs.Potter! :klem:

VI har hatt noen deilige dager på fjellet, men det endte litt trist. Svigermor skulle bare en liten tur ut på ski i den nye snøen og kom ca 20 meter fra hytta da hun falt og brakk lårhalsen! Hun ble hentet i ambulanse etter å ha ventet ute i nesten 2 timer. Mannen og svigerfar fikk henne opp på et akebrett og fikk henne ut av veien, men hun klarte ikke å flytte seg fra akebrettet.

Hun ble liggende på sykehuset i Hønefoss et døgn før hun nå ble flyttet til sykehuset i Moss. Hun blir ikke operert før i morgen, men vet ikke når.

Fint at hun nå er i nærheten av oss så vi kan få besøkt henne hver dag. Vi var innom henne i dag, og det er rimelig trist der. Hun ligger på 4-mannsrom med 3 gamle damer og ingen tv eller radio tilgjengelig.

Ellers var nyttårsaften hyggelig selv om ikke svigermor og far var tilstede. Det var to tanter av mannen der, og alt var forberedt til kvelden, så det var ingen sak for oss å steppe inn som vertskap.

Jeg hadde masse kynnere i går, og det er vel første gang jeg har kjent det skikkelig. Jeg har også hatt en del murringe i går og i dag, så det er tydelig at det er noe som blir forberedt. Jeg var litt engtelig for at det plutselig skulle bli fødsel i går, det hadde passet ganske dårlig... Men det ble ikke noe mer enn kynnere og vondt i korsryggen. Og det kom sikkert av at jeg måtte "løpe" noen runder opp og ned en bakke med Oliver på armen i forbindelse med fallet til svigermor.

Magen har blitt veldig stor og jeg skjønner ikke hvordan den skal kunne bli enda større. Mend et er vel ikke til å unngå siden lille-jenta nå går inn i en skikkelig "legge-på-seg"-periode.

Jeg har problemer med å sitte med rett rygg, men må helst sitte litt tilbakelent fordi livmoren butter mot ribbeina. Har for alvor fått problemer med å bøye meg, så sko med masse snøring er noe dritt.

Er ganske hoven, kan ikke huske at jeg var så ille sist. Har til og med måttet ta av meg forlovelsesringen, og klokka er også ubehagelig å gå med.

Har tydelige merker etter sokkene på beina, og fingrene er vonde å bøye.

Vel, vel det er helt klart innspurten som står igjen nå, og det blir vel ikke noe enklere frem mot midten av februar.

Jeg har begynt å bli litt klar for å få ut lille-jenta, så det kan bli leeeenge å vente... :sjenert:

33+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. og godt nyttår..

Huff, så trist med svigermor... det kan ikke ha vært en morsom opplevelse for hverken stor eller liten... Håper hun kommer seg raskt etter operasjoen!

Det høres ut som du er i innspurtsfasen med lille snuppa nå ja, men det er jo en liten stund igjen, så jeg håper du ikke får det FOR tungt. Tenkte likssom selv når jeg var høygravid midt på sommeren at det måtte være bedre om vinteren, for da fikk man ikke så mye vann i kroppen, og hadde ikke så høy varme å slite med, men der tok jeg nok feil, for det høres tungt ut utansett....

vi får håpe at snuppa holder seg inni magen en stund til da, for det har hun jo veldig godt av!

Ha en fin helg!

stor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shy: jeg synes det er mye tyngre denne gangen, men det kan sikkert komme av at jeg har Oliver å passe på hele dagen. Forrige gang hadde jeg bare meg selv å ta hensyn til, og selv om vi flyttet en måned før termin så kunne jeg ta ting i mitt eget tempo.

Jeg kan ikke huske at det var så slitsomt i alle fall, men det kan kanskje like gjerne være at jeg har glemt det... :ler:

Jeg har en del stikninger og kynnere, men kynnerene er ikke vonde, og murringene jeg hadde rundt nyttår er borte. Så det drøyer nok en stund til fødsel enda. Og det er nok greit, hun er litt for liten enda. Får drøye til februar i alle fall.

Men jeg er blitt ivrig på å gjøre i stand utstyret til hun kommer, jeg har fått shoppet inn litt mer klær som hun trenger.

Mangler seng (men det regner jeg med jeg får skaffet i løpet av kort tid. Er på lager på Babyshop i Fredrikstad) , og vogna står fremdeles i Nederland!! :sur: Får vel kanskje ordne med dhl eller noe lignende for å få den hit i tide. Da blir jeg nødt til å betale toll, men det får heller være...

Har vondt i håndleddene av alle ting. Merker det særlig på natta, men det er vondt når jeg beveger dem. Tror kanskje det kommer av vann i kroppen, hadde vondt i fingerleddene forrige gang, men var ikke det litt senere da?

Jeg var på kontroll på torsdag, og det var ingenting å anmerke. Har lagt på meg mer enn nok, men legen mente det kom av vann i kroppen... Føler meg som en elefant, og gleder meg til å begynne å slanke meg etter påske. I mellomtiden er jeg vel ikke så flink til å spise lite og sunt... :forvirret: Må spise opp julegodteriet først...

Legen klarte ikke å se leiet til lillejenta, og hun vil sende meg til ul om to uker, men jeg er sikker på at jordmor på abc finner det ut lett som bare det. Og jeg er forresten ganske sikker på at hun ligger med hodet ned.

Merker godt at hun beveger på seg langt nede i bekkenet noen ganger, og hun sparker stort sett høyt oppe på høyre side. Tror jeg har rumpa hennes innunder ribbeina på høyre side, for der er det helt hardt mens det er god plass under ribbeina på venstre side.

Er ganske sliten for tiden, og det er et prosjekt å bøye seg ned. Og med en liten rotemaskin i huset blir det en del bøying i løpet av dagen. Og å kle på ytterklær på en motvillig liten orm er nesten et uoverkommelig prosjekt.

Mamma var her og passet på Oliver og hjalp meg å rydde vekk julepynten fra torsdag til fredag, og det var sååå deilig. Jeg fikk dratt ut og handlet og fikset en del ting og det var en befrielse å slippe og ta gutten ut og inn av barnesetet hele tiden. Phu! Fikk ordnet masse på mye kortere tid.

I går var mannen og jeg ute og spiste mens svigerfar passet Oliver. Veldig koselig, det også. Han tok Oliver på morgenen og vi sov helt til halv ni! Men allikevel har vi vært ganske slitne i dag. Jeg er blitt ganske avhengig av en liten lur eller sofapause midt på dagen, og det har jeg ikke fått i dag.

Nå er det sengetid! Jeg har lovet mannen å få sove i morgen tidlig. Og resten av julepynten skal bort i morgen!!

34+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker allerede :overrasket: Synes det går utrolig fort,men det er sikkert fordi det ikke er meg som går gravid :ler:

Ønsker dere godt nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den lille inne i magen min også ligger med hodet ned og stumpen opp under høre ribbein. Det er hvertfall den siden det er mest press på og bevegelser, og sånn har det vært noen uker nå. Får håper jenta di ligger rett vei.

Hvordan går det med barnehage/dagmamma til Oliver? Eller har du gitt opp å finne noe før du skal føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmf, vi har ikke hatt nett på noen dager, og det bare fordi telefonkontakten hadde falt ut!! :sur: Litt klønete å ikke sjekke det, da...

Nat26: jeg synes det har gått ganske fort jeg også.

Prada: Vi har ingen dagmamma enda, men det er en jente jeg har hatt litt kontakt med under permisjonen som har en sønn som er like gammel som Oliver som kan ta han noen timer noen ganger i uken. Og det hjelper mye! Mamma kommer til å prøve å være her et par dager i uken, og når svigermor er på beina igjen vil hun også hjelpe til, så jeg tror nok det skal gå bra.

Men jeg leter jo egentlig litt enda, det er bare at jeg ikke helt vet hva mer jeg kan gjøre nå. Jeg må henge opp flere lapper på butikkene for dem jeg hadde hengt opp nå er tatt ned.

Holly: :vinke:

Mamma var her fra mandag til tirsdag, og vi var på åpen bhg sammen, greit for henne å vite hvor det er og hvordan det funker, det kan jo hende at hun tar han med dit noen ganger fremover.

Jeg merker stor forskjell på formen etter et par dager med mamma-besøk, jeg er nå skikkelig uthvilt og med godt pågangsmot.

I dag har jeg hatt besøk av K, og hun har vært med på svømmingen i dag siden mannen kom sent hjem. Jeg hadde ikke villet dra alene, jeg kommer meg ikke fort nok opp av vannet om Oliver plutselig finner på å ville spurte avgårde langs bassengkanten. Blir litt mindre mobil med den digre magen, gitt!

Hun blir over til i morgen, og det er masse hjelp i henne også. Så denne uken er jo rene ferien. :)

Jeg har funnet frem Oliver sine første klær og vasket det jeg regner med å bruke igjen, og jeg har vasket det jeg har kjøpt til lillejenta. Det ser ut til at jeg har nok klær til den første perioden, trenger kanskje en strømpebukse og noen flere varme sokker. I tillegg til seng og pose som jeg enda ikke har fått ordnet.

Senga håper jeg vi får i hus i løpet av helgen, mens posen har jeg tenkt å kjøpe neste uke når jeg skal til Oslo på kontroll.

Så da mangler jeg bare å få vogna til Norge. :frustrert:

Olivers språkutvikling er i høygir, og det er så morsomt å høre på. Det nye ordet nå er jeg, men jeg tror ikke helt han vet hva det betyr. Det første han gjør når han våkner om morgenen er å reise seg opp i senga og rope "jeg! jeg!" før det går over til "pappa" og så til slutt "mamma". Det er da jeg står opp... Kan jo ikke reagere på "pappa" heller... :ler: Han har hatt en periode hvor han har våknet halv åtte, men er nå tilbake på 6-1/2 7.

Har kjøpt bringebærbladkapsler i dag og begynner å ta dem nå. Jeg mener at jeg tok dem sist også, uten at det hjalp et kvekk. Fødselsen min ble laaang. Men håper på bedre tider denne gangen.

Det er masse liv i magen fremdeles, og lille-jenta har til tider forstyrret nattesøvnen min ganske bra. Det er mye bevegelser ganske langt ned i bekkenet, og selv om det ikke er vondt er det ganske ubehagelig til tider.

Har ingen vonde kynnere, men kjenner at magen er hard til tider.

Jeg er veldig spent på når fødselen vil begynne, men prøver å ikke gire meg opp allerede nå, det er jo 5 uker til termin. Jeg har en følelse av at hun kommer til å komme før termin, men det kan jo like gjerne være et håp... ;)

Det er bare å vente å se.

34+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å lese i dagboka di! Tenk at Oliver er blitt så stor at han kan finne på å spurte langs bassengkanten :ler: Det er da ikke sååå lenge siden han ble født (og jeg var på bryllupsreise.....) :sjenert:

Kan tenke meg det er herlig å ta fram de små plaggene etter ham, og klargjøre for den lille jenta som snart kommer! :legrine:

Lykke til med den siste tiden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel?: ja tiden går utrolig fort! Men på den annen side virker det som en evighet siden Oliver ble født.

Det er veldig koselig å holde på med de små plaggene, jeg koser meg virkelig med det.

I dag har vi fortsatt hatt besøk av K, og vi gikk en iskald tur på Alby før det ble lunch på café. Nå har hun dratt og Oliver sover i vogna si ute på gangen.

Når han våkner drar vi til morfar og oma for de har besøk av halv (ste-) søsteren min fra Nederland. Det blir koselig å se dem igjen.

Nå begynte det akkurat å snø! Så koselig! Men det ligger vel ikke lenge, det er jo meldt mange varmegrader igjen til helgen.

Jeg synes jeg plutselig har fått mindre vann i kroppen, det er ikke lenger så vanskelig å bøye fingrene, og føttene ser mer eller mindre normale ut igjen.

Vet ikke hva det kommer av, men jeg får nyte det så lenge det varer.

Jeg veide meg hjemme i går, og da har jeg gått ned 2 kilo siden jeg var hos legen i forrige uke. Men nå kan det jo hende at de vektene ikke er helt synkronisert...

Tenker jeg stoler mer på min egen vekt, for jeg vet jo hva jeg veide på den da jeg ble gravid. Så nå har jeg altså lagt på meg 16-17 kilo... Litt i overkant av hva som er anbefalt og hva jeg hadde tenkt, men jeg tar det ikke så tungt. Klart det er slitsomt å reise seg opp fra gulvet etter å ha lekt med Oliver når man veier såpass mye, men det er ikke så lenge igjen nå.

I natt sov jeg faktisk hele natten igjennom! Var ikke på do en eneste gang! Det er lenge siden, det!

Fikk bestilt modningsakupunktur i dag, mailadressen deres var ikke i bruk lenger, så det var kanskje ikke så rart jeg ikke fikk noe svar.

Jeg fikk time tirsdag 23. og jeg er spent på om det har noen effekt på meg.

35+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...