Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ephemera: jeg synes det er litt morsomt med kynnerne jeg også, faktisk. Merket dem ikke forrige svangerskap, så nå merker jeg mer at det nærmer seg.

Kipa: Nei, jeg har vel egentlig ikke noe alternativ. Men det blir sikkert koselig å ha han hjemme også.

Jeg har bestemt meg for navn, men jobber fremdeles med å få mannen med på det. Han er ikke direkte motvillig lenger, han svare bare ikke når jeg tar det opp... :roll: Så da betyr det kanskje at jeg får gjennomslag allikevel?

Vi får se, vi kan like gjerne vente til etter fødselen nå med og bestemme oss, så får vi se hva slags jente vi får.

Nei, nå får jeg vel kanskje komme meg i seng å ta formiddagsluren min før Oliver og mamma er tilbake i ett-tiden...

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Tror ikke det er noen sjanse for at hun kommer før den tid, Ephemera. Jeg må nok gå ut til termin og sikkert over det også. Men det begynner jo å nærme seg, det også. To uker og to dager til termin!!  Gruer meg til fødselen, og er veldig spent på hvordan det blir å ha to små, lurer på hvordan Oliver kommer til å takle lillejenta, lurer på hva slags person som ligger inni magen min nå, kommer hun til å sove om natta, eller skrike mye? Jeg kjenner at jeg er litt avventende til hele situasjonen, men jeg håper det kommer til å bli fint. Og det tror jeg nok at det blir bare hun kommer ut.

Sånn tenker jeg også! Er veldig spent på hvordan Emma vil takle at det kommer en liten bror og tar ifra henne mammas oppmerksomhet. Jeg ser for meg at jeg kan bli veldig sliten.. Men det må en vel bare regne med ;)

Det er jammen ikke lenge til du ha termin! :hoppe: Jeg og lurte litt på det med navn. Har dere funnet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt moro, jeg visste ikke at du hadde skrevet hilsen til meg før jeg skrev... ;)

Hi, det var snodig! Noen ganger skjer det så mye rart.

marthepia: det med navn skrev jeg litt om i innlegget før, men det rakk du sikkert ikke å lese. Det blir spennende for deg også, med en liten en til.

I dag har jeg vært på min andre akupunkturtime. Satt ikke noen flere nåler enn sist, men de ble stimulert litt mer. Det er skikkelig vondt å få dem satt, det er akkurat som å få elektrisk støt, men det går heldigvis fort over, selv om det plutselig begynner å verke i området rundt nålene. Men det betyr sikkert at det virker.

Jeg har i alle fall fått mer kynnere den siste uken, og det er et godt tegn.

Jeg sov et par timer mens mamma og Oliver var i bhg, men jeg er fremdeles ganske trøtt. Mamma tar nok Oliver i morgen tidlig, så jeg får sove litt på morgenkvisten. Det blir deilig.

Jeg bør sikkert være flinkere til å komme meg ut og få litt frisk luft, i dag gikk vi til butikken og tilbake, ikke det at det var så langt, men det tar ganske lang tid med Oliver traskende på slep.

To dager igjen til ul-kontroll på Ullevål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ført deg opp på lista Holly.

Og deg, Kipa!! Sorry... :sjenert:

Mamma tok Oliver første halvdel av dagen, så jeg har levd det slaraffenlivet. Gikk og la meg igjen klokka åtte, etter å ha vært oppe 2 timer.

Lå og slumra et par timer, sto opp og spiste lunch. Mamma gikk ut med Oliver og jeg surret rundt alene i huset. Da Oliver sov i 12-tiden dro mamma hjem, og resten av dagen koste vi oss bare inne.

Har vært så utrolig sulten i dag, har spist og spist. Mamma og jeg var enige om at det burde være et tegn på at noe begynner å nærme seg... Men jeg har aldri hørt om det.

I dag har vi også vært på svømmingen med Oliver og det er stas som vanlig. Han fryder seg virkelig i vannet. Tenker vi begynner svømming med lillejenta etter sommeren. I mellomtiden får mannen ta seg av akkurat det. Hyggelig for dem å ha noe sammen også.

Kjenner at det skjer ting og tang i bekkenet, litt vondt i symfysen, men ikke direkte plagsomt.

I morgen har endelig ul-dagen kommet! Har time 9, så jeg må dra hjemmefra halv åtte. Men med den lille morgenfuglen som holder til i naborommet blir det vel ikke noe problem å komme seg opp. Mannen skal være hjemme med han frem til jeg kommer hjem igjen.

38+2

To uker til termindato. Maks 4 uker til vi får sett lillejenta! :overrasket::hoppe: :grine2: :sjokk::lol: :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipa: mamma'n min er en engel, og jeg er veldig glad for at hun tar så godt vare på oss.

Så var jeg tilbake fra UL på Ullevål, og lillejenta har snudd seg!! Nå ligger hun så pent med hodet ned. Legen trodde det var liten sjanse for at hun snudde seg tilbake, men hun har ikke festet seg.

Jeg kommer nok til å be om en ul når riene setter inn, sånn for sikkerhetsskyld.

Ellers var alt bra, fin blodgjennomstrømning i navlestrengen. Men hun er littegrann liten enda. Nå ble hun målt til 8% under snitt. Så jeg kan vel kanskje regne med en jente på rundt 3 kilo? Det er vel ikke akkurat så unormalt lite. Og det er jo ganske greit at hun ikke er så altfor stor når hun skal ut. Hvis hun ligner litt på broren sin skyter veksten fart når hun begynner med med ammingen.

Jeg har forresten ikke begynt å lekke fra puppene enda, og det startet jeg med flere måneder før fødselen sist. Men det kommer ut noe når jeg klemmer på brystvortene, så jeg satser på at melka er i rute denne gangen også.

Nå sover Oliver, så jeg går og slenger meg på sofaen og tar meg en liten lur... :sove:

38+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mer enn jeg hadde turt å håpe på, Epemera! Så nå får vi bare håpe hun ikke snur seg igjen.

Oliver har vært skikkelig grinete i dag, tror han brygger på en forkjølelse etter at vi var hos barslevenninne med dagbarn på mandag. Han er i alle fall ganske snørrete.

Etter at han hadde sovet en times tid på ettermiddagen dro vi bort til naboen. Veldig hyggelig å være der, og barna kom godt overens. Skal prøve å ha litt jevnlig kontakt med dem, det er hyggelig å ha noen andre med barn i samme alder å være sammen med på dagtid. Det er så greit å bare kunne stikke innom på besøk så barna får lekt, og jeg snakket med en annen voksen... :sjenert:

Er kjempetrøtt og sliten i dag, fikk ikke høneblunden min, jeg la meg for sent på sofaen... Rev meg vekk fra pc'en litt for sent. :fy_fy:

Så det blir nok tidlig senga for meg i dag.

Våkner hver natt av kynnere. Og i går drømte jeg at jeg trengte heisekran for å snu meg, men heisekranen var selvfølgelig opptatt på annet hold. Så jeg ble liggende altfor lenge i den samme stillingen... :ler: Og det med heisekran føles ganske riktig også. Det er ingen enkel operasjon å snu seg om natten.

Og å bøye seg ned prøver jeg også å gjøre så sjelden som mulig. Har blitt ganske selektiv når det gjelder hva som virkelig trenger å bli plukket opp.

Ellers er det ingen tegn på at det er noen fødsel på gang. Men det hadde jeg heller ikke forrige gang før det begynte med murringer.

Og jeg får vel bare innfinne meg i at det er lenge igjen til fødsel. :sur:

Fikk forresten overtidstime på poliklinikken 20. februar. Håper jeg slipper å møte på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå gode nyheter da !!! Nå er det best for lillesøster å holde seg med hodet nede! Håper alt går bra nå så du får føde på ABC.

Hjelp!! to uker til termin??? det kan jo skje når somhelst nå.. og jeg er klar med mobben..

Kommer forresten til Moss neste lørdag og blir over til søndagen. Skulle vi prøve å treffes da elller har dere planer? Storesnuppa er sååååå gira på å treffe barn så vi er egentlig stort sett bare på barnehager og sånt så hun får "rast" fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at hun har snudd seg! Hadde vel gått bra med setefødel også, men det er sikkert best den "vanlige veien", og at du kan være på ABC slik du ønsker.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappocino: ja, jeg er riktig så fornøyd nå, så nå kan hun bare komme.

Neste lørdag har vi ingen planer (føde??!!), så det hadde vært kjempehyggelig å treffe dere! Sender deg en PM.

Cr@sh: tusen takk!

Prada: takk, takk.

Oliver var litt sutrete første halvdel av dagen, tror ikke han har vært helt i form. Så vi har sett noen filmer og bare tatt det med ro. Etter to timers lur våknet han opp i perlehumør, så vi har herjet rundt i sofaen en god stund.

Planen var egentlig å ta en tur til byen, men jeg har følt meg skikkelig fyllesjuk i dag, så det ble et par paracet i stedet. Gjør unna noen ærender i morgen i stedet. Da skal jeg til frisøren og spise lunch med min lille familie. Og kjøpe litt klær til Oliver, han har snart vokst ut av 86 klærne sine. Trenger i alle fall bodyer og pysjer.

Gleder meg til frisørtimen, det blir sikkert den siste på en stund.

Ellers har vi bestilt barnevakt til Valentinsdagen. Vi skal ut og spise og hygge oss. Greit å planlegge litt hyggelige ting å gjøre i tillegg til å gå og vente på fødsel.

I dag har jeg hatt masse-masse-masse kynnere på ettermiddagen, og turnmesterskap i magen. Håper ikke hun driver og snur seg igjen, altså!! :fy_fy:

Har kjent masse ordnings nede i bekkenet, så jeg håper heller at hun skrur seg ned og setter seg ordentlig fast.

Og det har vært et par stikninger som har fått meg til å krøke meg sammen og rope AU!, så det er modning på gang, vaffal.

Nå ser mannen på Beat for Beat, og det er noe av det kjedeligste jeg vet, så jeg får litt KG tid før jeg slenger meg på resten av gullrekka.

Vi har spist taco med ekstra mye jalapenos, så jeg kan jo håpe at det fører til ekstra modning. Eller fødsel?

Har fått time hos jordmor 14. februar, men jeg skulle ringe og se om jeg kunne lure meg inn den 9.

38+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... her i huset er det også sambo som er mest hekta på Beat for Beat :) Synes det er litt koselig selv, jeg, selv om det kommer veldig an på hvem som er med. Nå hører jeg mest på det samtidig somjeg sitter på KG. Men Sturla Berg Johansen er jo faktisk riktig så sjarmerende ;)

Stikninger, ja. Er det også et tegn? Jeg kjenner mye av det på kveldene, som om babyen river og sliter i blæra mi eller prøver å komme ut med beina først.

Håper babyen din fester hodet nå. Også håper jeg at min fester rompa ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hællæ:-)

Nærmer seg nå ser jeg..Blir godt å bli ferdig.Tenk at snart er du tobarnsmamma...

Vil bare ønske dere lykke til med fødsel, og hvis jeg skal tippe så tror jeg du er ferdig i løpet av en ukes tid. Jeg tipper 9 februar jeg :sjenert:

Nå skal jeg krype til sengs, Dina er dårlig så jeg tipper at jeg ikke får sovet så lenge før hun våkner.

Fikk bilde av den lille gutten som kommer til A og Ø i dag, det var jo koselig.

Hilse mannen og så krysser jeg fingrer for rask og enkel overstått fødsel i løpet av en ukes tid. Blir spennende å hilse på den vesle jenta..

Masse klemmer fra H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at barnet har kommet på bedre tanker og snudd seg riktig vei! Håper det er langtidsparkert nå, dah!

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, endelig noen som gjetter en litt tidlig dato!! Ikke det at det hjelper, kanskje...

Fremdeles masse kynnere, så det kan jo godt hende at det er bringebærkapslene og akupunkturen hjelper.

Fremdeles veldig vondt i håndleddene, gleder meg til å bli kvitt akkurat det. Håper det forsvinner rett etter fødselen, det er ganske vondt å løfte Oliver, og når jeg er oppe om natta kan armene nesten ikke brukes. :grine:

I dag har jeg fått vært hos frisøren og freshet opp fargen og klippet tuppene. Handlet inn noen nye bodyer og pysjer til Oliver. Spiste lunch med mann, barn og svigerser. Hadde kaffe hjemme hos oss etterpå.

Og nå skjer det ikke stort...

38+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...