Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for besøk Sam, vannmelon og Mrs.Potter!

I går hadde jeg mamma på besøk og i dag var lillesøster her, så dagene har flydd. Har fått hengt opp nye gardiner på stua, og jakter nå på nytt "stæsj" i brunt som passer dem. Fant lite i dag, bare et par stearinlys og et pledd.

Fikk kjøpt meg ny kjolegenser i irrgrønt på HM og en veske også. Deilig å fornye seg litt.

Prøvde å ikke amme i dag, og Oliver gråt hjerteskjærende hele morgenstellet. Tårene trillet på han, og det var like før jeg begynte å gråte selv.

Men vi klarte første økt uten pupp. Håper ikke det blir like ille i morgen. :tristbla:

Han ville ikke sove på formiddagen i dag, selv om han var super-trøtt. Han våknet litt over halv seks, og han sov først kvart på ti. Jeg trengte veldig en hvil da, men fikk selvfølgelig 3 telefoner den halvtimen han sov... :frustrert:

Har hentet en gigabunke bilder på Elkjøp, så nå blir det masse scrappings fremover. Scrappet en side i bryllupsalbumet i går, men sånn ellers har det vært lite på scrappefronten. Pc'en stjeler for mye tid, og i tillegg har jeg vært sliten på kvelden, så jeg har ikke orket å gjøre så mye.

Men, men det er jo ikke noe stress heller.

Var forresten på kontroll i går. Ingenting å utsette, sf-målet er nå innenfor det grønne feltet, men helt øverst.

Ellers har jeg lagt på meg 6 kilo, og synes det er litt mye. Er det ikke det, da? Føler meg ultra blubbete, i hvertfall.

20+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! Hektisk dag.

Oliver våknet tidlig som vanlig. Mannen tok morgenstellet mens jeg dusjet, og det var en mye bedre løsning. Ikke noe puppemas selv om jeg var i samme rom.

Vi kjørte mannen til jobben siden han solgte sin bil i går ( :hoppe: ), så¨morgenen ble ikke så lang. Oliver sovnet i 10-tiden, og da hadde jeg våknet litt til liv, så jeg droppet morgenluren min. Men jeg ble ultratrøtt utover dagen...

Da Oliver våknet dro vi en tur til byen, satt inn pengene vi fikk for bilen på konto, snusa litt i butikker etter brune rekvisitter til stua, men fant lite.

Så dro vi innom barnhagen som ligger nærmest for å snakke med bestyreren om mulighetene for å få plass etter jul, men hun var selvfølgelig ikke der da. Vi prøver igjen i morgen.

Så handlet vi mat før vi dro for å møte cappocino og snuppa. Det var veldig koselig. Og morro for Oliver å leke og herje litt på plenen. Han ble skikkelig møkkete, og skikkelig trøtt. Han sov en time i vogna si da vi kom hjem og jeg sluknet på sofaen.

Da han våknet var han helt hysterisk, og det eneste som hjalp var pupp. Og jeg som tenkte vi var home free siden han ikke fikk pupp på morgenen. Ja, ja, jeg får ta puppeslutten litt over langen, det er visst ikke så lett å bråstoppe. Han var visst mer glad i puppen enn jeg trodde.

Etter middag dro vi på babysvømming. I det jeg svingte opp til svømmehallen kom jeg på at det er høstferie og ingen svømming i dag... :forvirret: Så da dro vi hjem igjen, og da var mannen rett rundt hjørnet også. Så da rakk han å se Oliver bittelittegrann i dag i alle fall.

Nå er jeg skikkelig sliten, og det er mannen og, så det blir nok en sløv kveld hos oss. I går la vi oss klokka ni, og det ser ut til at det ikke blir så mye senere i dag. Kanskje vi skal hoppe i badekaret?

Lille sprellejenta er skikkelig aktiv i magen. I går holdt mannen hånden sin på magen i noen minutter, og jeg er sikker på at han fikk 10 spark.

Men det er koselig.

Ellers kan jeg ikke merke noe særlig til at jeg er gravid. Ingen vonde kynnere, ingen bekkenplager, ingen halsbrann, ingen kvalme, ingen rare lyster osv. osv.

Og det skal jeg vel egentlig bare være glad for. :ler:

20+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Oliver har ammet lenge! Han koser seg sikkert så hvorfor ikke? Skal du prøve å avvenne han snart ettersom lillejenta kommer om ca 20 uker? Nysgjerrige meg :sjenert: Kan ikke forestille meg at jeg skulle ammet Emma nå.. den rakkerungen :ler:

Idag er jeg selv 19 uker på vei og kjenner lillegutt sparker :hjerter: Må si at jeg virkelig har savnet de sparkene. Vi var heldige der vi to at vi fikk en av hvert kjønn. Det er litt spesielt å ha en av hver.

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthepia: ja, jeg har ammet han lenge, så jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Men når han gråter sårt, og jeg vet jeg kan hjelpe kan jeg ikke la være. Og grunnen til at jeg vil slutte nå er at jeg vil han skal være helt avvent innen lille-jenta kommer, og helst ha glemt hele puppen.

I dag har han ikke fått noe pupp, og han har ikke vist noen tegn til savn heller. :klappe:

I dag sov han helt til ti på halv sju!! :danse: Jeg sovnet i halv ti-tiden i går kveld, så for første gang på lenge har jeg følt meg helt uthvilt hele dagen. Og det har vært deilig. Så det blir senga så fort jeg er ferdig med dette innlegget!

Vi har vært en tur i Åpen Barnehage, og en tur på Plantasjen og Bohus etterpå. Kjøpte et par grønne uteplanter til å ha på trappa med 70%, så det er jeg veldig fornøyd med. Må bare få dem over i andre potter snart.

Oliver er så utrolig søt om dagen. Han traver rundt i huset mens skravla går. Han babler lange tirader av gangen, og det ordentlig setnings-tonefall, men selvfølgelig ingen mening. Ikke for meg i alle fall... :ler: Men han er bare såååå søt. :hjerter_rundt:

Det virker som om han blir en liten skravlekopp, og det er jo koselig. Gleder meg til alle de rare utsagnene kommer.

Og han har vært i bedre humør de siste dagene, det er deilig at han ikke er sutre-mase-ungen lenger.

21+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg enda mer til å få barn når jeg leser om Oliver, høres så koselig ut! Men han våkner kanskje litt tidlig, så jeg bestiller et barn som sover en time lenger om morgenen. :ler:

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada: det er tidlig, det er jeg helt enig i! Men han sov veldig lenge det første året, så jeg skal ikke klage. Dessuten sover han hele natta fra vi legger han klokka sju, og det er verdt mye, det også!

I dag våknet han ti over halv sju! Vi våknet av vekkerklokken i stedet for gullgutten, og det var jammen uvant. Sovnet tidlig i går også, så jeg har vært relativt uthvilt i dag også.

Etter formiddagshvilen dro vi på lunch-leke-besøk hos en barselvenninne som er dagmamma til to små i samme alder.

Oliver kom i skikkelig klinsj med den ene gutten som er like stor og sterk som han, og like pågående og sta. Det ble faktisk et lite basketak som endte med at Oliver fikk seg en kilevink med flat hånd i ansiktet, og han tok tak i kragen på gutten og dro han ned i gulvet! :overrasket: Han dirret av sinne, og jeg har aldri sett han sånn, ble litt småskremt. Trodde ikke han hadde så mye temperament.

Men etter litt mer knuffing og lekestjeling innfant de seg med hverandre og lekte relativt harmonisk side om side.

Det var akkurat som å se to hunder som sloss for å finne innbyrdes rangorden.

Etter nesten 3 timer der, var alle barna utslitt, og Oliver sovnet i bilen på vei hjem.

Lillesøster sparker så magen flytter på seg, det er skikkelig artig. Men det kan hende at det blir litt for mye av det gode etterhvert. Jeg kan ikke huske at Oliver sparket så kraftig da han var så liten.

21+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Takk for kjempekoselig treff!!! Veldig hyggelig å møte deg og Oliver :) og håper vi snart kan gjenta det, hvis alt går bra med snuppa i magen - les historien i dagboken min! Skremmende opplevelse men ser ut til at det går den rette veien.

Ha en fin helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. her er jeg! :ironi:

Jeg er ikke borte, har bare ikke viet så mye tid til KG i det siste, men rekker å stikke innom deg og se hvordan det går med deg, Oliver, og snuppa i magen! Må få med meg at alt er bra vettu! :)

Så kos med spark i magen, og masse liv... bittelitt misunnelig kjenner jeg, men min tid kommer om ikke så altfor lenge..

Oliver høres ut som han er i storform, akkurat som vår lille snuppe... skravler og babler i ett kjør.. skikkelig festlig!

Godt å se at alt er bra med dere alle!

god kos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: ! Jeg leser her veldig ofte, men ikke noe flink til å legge igjen spor..

Herlige dager du har og veldig koselig lesning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy: begynte å lure på om du hadde pensjonert deg helt fra KG, da vettu! :ler: Godt å høre at du er innom innimellom.

April: sånn er det her også, leser masse, men er ikke så god til å skrive.

Mrs.Potter: takk for det!

I dag har jeg vært på linsekontroll i byen, og innom barnehagen igjen. Endelig fikk jeg snakket med bestyreren. Det ser dårlig ut med mulighet for plass etter jul. Det er 3 måneders oppsigelse og hun har ikke fått noen, så da spøker det for plassen. Det regnet jeg nesten med, så jeg skal gå innom og ta kontakt med andre gode alternativer. Men det er dit vi vil!!! Håper vi får plass til høsten, da skal det åpnes 2 nye kommunale barnehager i området, og det vil nok ta bort litt av presset på "min" barnehage.

Vi fikk en liten omvisning også, og det var veldig fint der. Og barna virket fornøyde.

Har ikke tid til å være her mer i dag, må begynne på scrappe-julegavene.

21+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.... så dumt med barnehagen... hva er planen når lille snuppa kommer da? Vil du ha begge hjemme?

Må si at barnehagen har veldig god effekt på vår lille frøken, hun lærer masse og får ut energien sin på en annen måte enn hjemme, men samtidig skulle jeg ønske jeg kunne vært sammen med henne hele tiden, så jeg skjønner godt dersom du vil ha gullet hjemme... vanskelig det der...

Ønsker deg en fin fin onsdagskveld.

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Holly! :klem:

shy: Jeg skal høre med et par andre barnehager og familiebarnehager som er aktuelle. Hvis ikke de har noe ledig, må jeg satse på dagmamma.

Tror det blir veldig hektisk med to små hjemme, i alle fall i begynnelsen.

I går var vi i Åpen Bhg igjen, gutten min stortrives der. Og alt har blitt så mye bedre etter at han har begynt å gå.

Kjøpte inn et par julegaver på den lille byturen vi tok etter Olivers ettermiddagssøvn.

I dag har vi vært en tur og møtt morfar til lunch og vært en tur innom oldemor. Og det var det vi rakk denne dagen. Det blir mye kjøring, men jeg føler at jeg er nødt til å besøke oldemor før hun blir helt bortevekk... Hun er ganske så rotete allerede.

Oliver har fått en ny jeksel. Og han er mindre sutrete enn før, så det var nok den som plaget han.

Jeg er litt plaget med leggkramper om natten, så nå er jeg i gang med å spise bananer for å se om det hjelper. Men jeg klarer ikke å få i meg mer enn en banan om dagen selv om jeg synes det er kjempegodt! Får skjerpe meg.

21+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det cappocino og Mrs.Potter!

I dag skulle det egentlig være scrappekveld hjemme hos meg, men alle trakk seg, så da ble det gullrekka og smågodt sammen med mannen i stedet.

Tidligere på dagen hadde jeg et par av jentene fra barselgruppa på besøk. De har fri på fredager, og da er det hyggelig og møtes.

Oliver er så morsom! Han er ikke helt stø på beina enda, og han skjener rundt på stuegulvet som hovmesteren som blir vist på nyttårsaften. Han har akkurat den samme stilen! :ler:

22+1 (Dærsken så fort det går!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...