Gå til innhold

Bittelilleboka


BitteLille

Anbefalte innlegg

Så bra at legen er ivrig da... :ler2: Hørtes jo lovende ut med kontrollen... en første tar alltid litt for lang tid... og sååå mye blod som de tapper! :overrasket:

Håper alt er bra, og at kvalmen ikke tar helt knekken på deg...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hjelpe meg hvor mange glass damen begynte å finne frem, hun var oppe i sju, da det kom en annen dame og sa at nå pleide de "bare" å tappe fire. :sprettoy: Tre små og ett stooort!

Kvalmen er der ennå, men spyr som regel ikke mer enn tre-fire ganger om dagen nå, istede for hele tiden. Håper det begynner å gi seg snart... :ler:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater dette.

I går lå jeg på kne i dusjen og spydde.

I dag, kom det pluteslig katapultspy. Jeg rakk og komme meg inn på toalettet på jobb, men ikke så veldig mye lengere. Traff kanten på klosettskåla, noe som medførte fin viftespredning av lunsjen. Ergo ble buksene min, veggen, klosettet og gulvet finfint dekorert. Jeg tror jeg mister vettet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det kun idag igjen, så er det en ukes FERIE!!! :hoppe:

Det skal bli kjempegodt å bare slappe av!

Reiser hjem til mamma på søndag, regner med at vi å fortelle henne at hun skal bli bestemor, siden jeg driver og spyr i tide og utide!

Tror nok hun blir glad, hun har bare ett fra før av, som er seks år snart.

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sett babyen min! :grine2:

Begynte egentlig helt forferdelig med kraftige blødninger i går kveld, vondt i natt, og enda mer blod i dag tidlig. Vi reiste like greit til legevakta, og ble sendt rett på sykehuset for ul, med beskjed om å være forberedt om at ting kanskje ikka var som det skulle...

Men den lille tassen er en kjemper, klorer seg fast! Fikk se kjempefine hjerteslag, og en liten to cm baby som sprellet ivrig! Gjett om mor er lettet! :hoppe:

Så ble det sprøyte i stumpen for sikkerthets skyld, for jeg er vist Rh negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

:hoppe:

Så bra at babyen hadde det fint! :)

Jeg blir litt satt ut her nå. Så grusomt det er med disse blødningene! Nå har jeg nettopp lest det sørgelige om måvite, og så har du også hatt blødninger. Huff... Men jeg er utrolig lettet over at alt er fint med babyen din, Bittelille!

(Krysser fingrene enda hardere for at jeg skal få slippe å oppleve det der!)

Har du det fint på ferie? Eller har du kommet hjem nå? Regner med det har vært godt til deg å slippe jobben noen dager i alle fall! Du har vel også fortalt om graviditeten til mamman din nå? Hun ble sikkert kjempeglad?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra mamma på torsdagskvelden, senere den kvelden jeg begynte å blø. Hadde værst så lei å ha fortalt henne det, og så mistet like etterpå, men det er jo ikke noe man kunne gjort noe med... :sjenert:

Håper du slipper å blø ja, :klem: det er ikke noe gøy, spesielt ikke når det kommer så mye!

Men nå vet vi hvor det kommer ifra og jeg må være forberedt på at det kommer mer, men det har heldigvis ikke noe med babyen å gjøre!

Blodansamling mellom morkaken og livmoren, like ved livmorhalsen, så legen sa at den kom til å tømme seg på egenhånd, så jeg måtte forvente både friskt og gammelt blod som kom, helt til den hadde blitt borte.

Jeg er så lettet, jeg hadde blitt gal skulle jeg ha gått endal lengere med blødninger, og ikke vist hvor det kom ifra eller om den lille levde eller ikke! :grine:

Nå har jeg et kjempefint bilden av den lille reka, der man ser hode, øyne, og armer og bein! Håper den skjønner at den må slutte å skremme mammaen sin slik snart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Det er så herlig å lese i boka di! Får liksom litt mer tro på at det kan klaffe for oss også...

Flott at alt står bra til med den lille spiren :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Anerikke! :klem: Ja, ikke mist håpet, plutselig sitter den der. Lett og så nå i etterkant selvfølgelig, det har vært mange nedturer. Men da vi egentlig hadde begynt og gi opp, så var den der!

I dag har jeg vært på jobbintervju, som gikk strålende! Stort spennende prosjekt som vil vare i to år, og 100%. Oppstart i oktober. De kommer nok til å bli skuffet når jeg forteller at jeg ikke kan ta den. Jeg er skuffet for at jeg ikke kan ta den.

Men den byttes jo i noe mye bedre da! :-D

I dag har vært sen dag med masse spying igjen, og de tre dagene i forrige uke jeg ikke spøy i det hele tatt, er bare et vagt minne...

Har fryktelig lyst til på en butikk og se om jeg finner en liten drakt eller noe, for å belønne meg, og holde motet oppe.... Og så kan jeg gå og se på den når kvalmen river i tarmene og se hvorfor det er verdt det. :-D

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 uker! En uke igjen! :hoppe:

I dag har jeg kjøpt en liten joggedress, bare sånn for å ha et lite plagg å se og ta på så dagene med spying ikke er så tunge! ;)

Det var jammen ikke lett å finne kjønnsnøytrale klær! Alt gikk i rosa og lyseblått! :overrasket: Er det ikke meningen at man skal kjøpe klær før babyen blir født?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker!  En uke igjen! :hoppe:

I dag har jeg kjøpt en liten joggedress, bare sånn for å ha et lite plagg å se og ta på så dagene med spying ikke er så tunge!  ;)

Det var jammen ikke lett å finne kjønnsnøytrale klær! Alt gikk i rosa og lyseblått!  :overrasket:  Er det ikke meningen at man skal kjøpe klær før babyen blir født?!

Ta det med ro, de finnes, såvidt!

Var innom en H&M igår, og de hadde fått inn endel med høstkolleksjonen sin.

(lysegrønt og lysegult) Og på Lindex har de også endel kjønnsnøytralt til de minste knøttene!

Men stort sett er utvalget dårlig. Man skulle tro alle visste kjønn lenge før babyene er født, eller at ingen handler før de føder. (OG selvfølgelig at alle ønsker å vise hele verden hvilket kjønn dette lille knøttet har! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Leste gjennom dagboka di i dag! Du har vært gjennom mye i disse 3 første månedene altså. Får meg til å innse hvor smertefritt mine har gått. Ikke oppkast eller blødninger. Herlig.

Vi er nesten like langt på vei! Jeg er 11+1 i dag.

Blir spennende å følge deg fremover :)

Har du fortalt det til familie ennå? Vi har ikke det. Vi liksom vente til vi er helt OVER de 3 første månedene. Skal på ferie i 12 dager fra neste helg. Og når jeg kommer hjem er jeg nesten 14 uker på vei- så da skal vi fortelle.

Vi var på UL på fredag, som vi hadde booka privat. 4 cm liten kropp som var ganske så aktiv!! Kjemperørende å se. Dette er vårt første barn- så alt er helt surrealistisk!! :overrasket:

Lykke til videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...