Gå til innhold

Bittelilleboka


BitteLille

Anbefalte innlegg

I dag "brenner" det i magen min. Er dette normalt?!

Tror det kanskje er fordi jeg spiste rå løk på en sub. Selv om største delen av det kom opp igjen, virker det som om magen har fått noe den absolutt ikke liker. Dette er tredje gangen jeg prøver å spise Big bite sub, og det kommer sporenstraks opp igjen. Tror jeg skal innse at det bare ikke går ann å spise det nå... Hatt en del vont i magen de siste dagene, like det ikke. :tristbla:

Lakris, jordbær, honnikorn, og vafler er det eneste jeg klarer å spise for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med vaniljeis? Det er jo nesten en mani blandt oss gravide på KG?

Jeg synes også hveteboller, gjerne med rosiner i er veldig godt. (Men det fristet ikke første gangen jeg spiste det, ikke før jeg var igang.)

Vondt i magen kan jo være ligamentsmerter eller livmoren som vokser. Trenger ikke være galt i det hele tatt!

(Jeg våkner av magevondt om natta for tida, men det er bare blæra mi som er overfull. Går over så fort jeg er på do.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler :sikle: Det lurer jeg på om jeg også kunne greid å spise...

Er sikkert løk magen din reagerer på, ja.

Jeg lever på fine rundstykker med skinke (og ost til formiddagsmat, på morgenen er ost æsj) og til middag er det egentlig best med pizza... eller taco... eller kylling fajitas... eller kylling-kebab...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare ikke vaniljeis nei, men starter hver dag med en lollipop eller to. Hadde ikke overlevd uten! Kunne sikkert like greit spist isbiter, for det er den kulden i magen som gjør det så deilig...

Hveteboller med rosiner går å ann.

Middag spiser jeg ikke lengere, nå jeg er ferdig på jobb klarer jeg nesten ikke å spise noe, er bare kvalm da. Sikkert fordi jeg er sliten.

Hver gang jeg kjenner det kniper i magen tenker jeg: "det er bare luft, det er bare luft." Prøver å berolige meg selv... :ler:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg kjenner det kniper i magne tenker jeg: "det er bare luft, det er bare luft."  Prøver å berolige meg selv...  :ler:

Hva med å slutte med det, og heller tenke, "Det er bare babyen som vokser og strekker seg, dette er positivt, og ikke farlig!" ?

Det skal visst gjøre litt vondt å være gravid! (Vel, sånn av og til hvertfall.) Jeg hadde grusomme ligamentsmerter når jeg snudde meg i senga allerede fra 5 uker på vei! (Trodde virkelig det var noe galt, for det kjentes som om noe bare ble revet av!) Alikevel ser alt fortsatt ut til å være i skjønneste orden.

Hvis du er så sliten at du ikke klarer å spise når du kommer fra jobb, så bør du får deg en delvis sykemelding så fort du har mulighet! Det er deg dette går ut over vet du! :klem:

Du har en liten snylter i magen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal visst gjøre litt vondt å være gravid! (Vel, sånn av og til hvertfall.) Jeg hadde grusomme ligamentsmerter når jeg snudde meg i senga allerede fra 5 uker på vei! (Trodde virkelig det var noe galt, for det kjentes som om noe bare ble revet av!) Alikevel ser alt fortsatt ut til å være i skjønneste orden.

Det er godt og høre, for det er noen heftige takt det tar innimellom! :sjenert:

Noen ganger er det jo luft, men ofte bare et skikkelig stikk, eller det kjennes ut som jeg har vridd/forstrekt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding blir det nok ikke med det første, men vi får se hva legen sier neste onsdag, om han er enig. Hadde vært godt, men det mangler jo selvfølgelig folk på jobb, så da blir det så vanskelig for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding blir det nok ikke med det første, men vi får se hva legen sier neste onsdag, om han er enig. Hadde vært godt, men det mangler jo selvfølgelig folk på jobb, så da blir det så vanskelig for dem...

Men det skal ikke du behøve å bry deg så mye om... Jeg vet at jeg også behøves på jobb, men for det første så greier jeg ikke å sitte der når jeg er så kvalm og for det andre så tar jeg mere hensyn til meg selv og babyen enn jobben...

Hvis det blir for vanskelig for dem, så må de skaffe en vikar. Det er jo ikke meningen at du skal slite deg fullstendig ut heller? Det er ikke bra verken for deg eller babyen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt (fille)tante til en liten gutt i kveld! :babygutt:

Viste de skulle på føden, for første forsøket deres ligger i andre etg hos oss og sover søtt! :-D

Seks timer på førsten, og seks timer på andren, det får man si er effektivt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :klem:

Og hvordan er det med deg? Jeg er sykt kvalm idag. Det gikk alt for lang tid før middag, noe som gjorde at jeg var vanvittig kvalm før jeg spiste, og det gikk ikke over etterpå heller. Nå vurderer jeg å stikke fingrene i halsen før jeg legger meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørtes ikke noe sælig ut nei. Har måttet stukket fingere i halsen bare for å føle meg bedre jeg ja, når det er på sitt værste men det vil liksom ikke komme noe. Håper det bedrer seg! :klem:

Har vært ganske fin i dag, litt dårlig fra morgenen, men det gikk over etterhvert. Slappet av masse, og spist til riktige tider, så i dag har vært beste dagen på lenge! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen min har begynt å gi seg, er 9+5 i dag... Den er i alle fall ikke så ille lenger. Kan jo håpe at du opplever det samme. Og vondt i magen har jeg også mye, men det har jeg begynt å venne meg til. Bare lille nurket som utvider plassen sin! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper virkelig det gir seg for meg og rundt uke ni! Da er det bare en uke igjen med spying! :enig:

Syntes det var skikkelig ekkelt til å begynne med når jeg hadde vondt i magen, men jeg ser det er vanlig, og at det bare er lille klumpen som vil ha bedre plass, og det er jo et bra tegn! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Cr@sh! :klem:

I morgen har jeg første legetime! :hoppe:

Håper han vil gi meg en tidlig ul, pga blødningene mine! Hvis ikke må jeg finne meg et privat sted å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen! Veldig lite begivenhetsfullt... Utfylling av papirer, og så tappet de masse blod av meg. Skal på kontoll hver fjerde uke, glad det er så ofte egentlig.

Fikk ikke tidlig ul, fordi jeg spyr, og det tar legen som et tegn på at alt er bra.

Jeg kunne velge om jeg ville ha neste kontroll hos ham, eller hos jordmor, og jeg sa at jeg like greit kunne ta den og hos ham.

Koselige legen min blir da kjempeivrig, og sier det er han veldig glad for, for da skal vi høre etter hjertelyd, og det er det så sjeldent han får sjans til, og han synes det er så koselig! Å få høre de første lydene til babyen liksom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...