Gå til innhold

Bittelilleboka


BitteLille

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har funnet ut det er på tiden med en dagbok!

Kjapt om meg:

Jeg er i jente på 25 år, for over to år siden kjøpte jeg og bittelillegubben hus på landet i Trøndelag, og fant ut at nå kunne to gjerne bli tre.

Dette tok sin tid, og etter to år begynte vi utredning for barnløshet for fult i mars. Etter mye rot med forsvundne svar på prøver, sykemeldt lege som aldri kom tilbake osv, fant heldigvis den/det som styrer slikt ut at det var vår tur!

Jeg hadde gått med diare og pms i to uker, og i sinne og frustrasjon fant jeg ut at jeg skulle for h.... bruke opp den siste graviditetstesten fra billigtester, for nå gadd jeg ikke mer.

Dere kan tro sjokket var stort da det plutselig lyste to streker på testen! Da ble det å hive seg i bilen, svinkjørte ned på apoteket som skulle stenge om ti minutter og kjøpte en dobbelpakke clear blue...

Lusket inn på jobben til gubben, lånte toalettet, og jammen ble det to blå der og!

Har alltid fantasert om hvordan jeg noen gang skulle fortelle gubben at nå var det sant, men det eneste jeg fikk til var å be ham lese bruksannvisningen og sjekke om jeg hadde lest den feil! :ler: Og det hadde jeg ikke!

Så nå sitter jeg her litt over fem uker på vei, hvis jeg har regnet riktig!

Hadde alltid trodd at med graviditet kom det spying og ømme pupper, men har sluppet det enn så lenge.

Jeg har hatt diare i to uker, og det jeg trodde var pms i to uker. I tillegg kjennes det ut som mensen kommer når som helst...

Hadde du spurt meg om formen, uten at jeg viste jeg var gravid, hadde jeg nok svart at jeg tror jeg blir forkjølet snart. Mye trøtt og urven i kroppen.

Jeg har vært som svimmel, hatt hodepine, metallsmak i munnen, og fryser titt og ofte. Oppblåst som noe annet rart, og nesten hivd ut av soverommet når lufta ville ut igjen... :sjenert:

Ikke snakk om hvor mange ganger jeg er på do i døgnet...

Hm, når jeg ser det slikt oppsummert svart på hvitt, virker det ganske innlysende... At jeg ikke skjønte det før... :ler:

*****************************************************

Går nå med jente nr to i magen, foventet ankomst 22 mai!

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin i følge babyverden vil være ca 3.februar, men dette vil jo sikkert endre seg.

Men mest sannsynlig blir jeg nok mamma til en Vannmann i 2007! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i koma etter å ha sovnet på soffaen, gubben ringe og jeg viste knapt hvem hverken han eller jeg var...

Hadde så lyst på laks og spist masse til middag... Og nå tror jeg faktisk den første kvalmen kommer... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er et it-geni, kan noen forklare meg hvordan jeg legger link til dagboken i signaturen min? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og vurderer om jeg skal ringe og fortelle det til mamma i morgen, eller om jeg skal reise og besøke henne i helga og fortelle det...

Har fryktelig lyst, det er seks år siden bruttern ga henne barnebarn.

Vet liksom ikke... Er det for tidlig? Er bare fem uker ca på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Der hadde du endelig fått deg dagbok, ja! :klem:

Så du spurte om legetime i dagboka mi og jeg har fått time til legen 19. juni. Det er jo ganske lenge til, men det er jo bare å smøre seg med tålmodighet...

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si om kvalmen min. Jeg er ganske så uggen og kvalmen blir liksom ikke bedre av å spise heller. Sambo sier at det går omgangssyke og det kjennes nesten ut som det er noe sånt jeg har... Er ikke dårlig i magen lenger, men det kjennes liksom ut sånn som det er når man holder på å bli frisk av sånt griseri...

Ellers skulle jeg bare ønske at jeg kunne vært over den mest kritiske fasen sånn at jeg kunne slappet av og gledet meg litt mere. Dette å være gravid er jammen både skummelt og vanskelig å forstå seg på :ler: Det skjer jo så mye i kroppen og det er merkelig å tenke på at det lages et lite menneske inni meg.

Gleder meg til jeg får gravidemage og kjenner det sparker og sånn. Da skal jeg prøve å slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!

Hvis du har så lyst til å fortelle moren din det som det høres ut til, så ville jeg sagt det!

Jeg fortalte foreldrene mine og foreldrene til Elsklingen det da jeg bare var ca 6 uker på vei, for jeg ville dele dette med dem. (Og det ville være naturlig for meg å snakke med dem om dette også hvis det gikk galt!)

Du får kose deg videre med graviditeten og spiren!

Det er hyggelig at det fylles så mye på her i gravid-dagbøkene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: Det blir godt når man har kommet så langt at det er både mage og sparking ja. Håper jeg og klarer å slappe mer av da. Gleder meg til jeg er over uke 12...

Sensommerbruden: tusen takk! Hm, tror jeg må ringe mamma, du har rett i det du skriver... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på legekontoret med urinprøve i dag, og fått time hos legen.

Marerittet nå er at jeg blør, sitter på jobb og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på legekontoret med urinprøve i dag, og fått time hos legen.

Marerittet nå er at jeg blør, sitter på jobb og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...  :tristbla:

Huff da... :troest:

Får du til å ringe eller dra på legevakta? Blør du mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legekontoret er steng mellom tolv og ett, så jeg sitter og teller minuttene til jeg kan ringe!

Titter jo når jeg tørker, og hele "neven" med dopapir var full av blod. Ikke sånt mørkt blod, men lyst rødt... :tristbla:

Har hatt et lite gråteanfall på do nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Stakkars vennen... Jeg føler sånn med deg! :tristbla:

Eneste jeg kan si at det er bra det er lyst blod, og ikke mørkt...

Det trenger ikke bety at noe er galt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... jeg synes fryktelig synd på deg og krysser alt jeg har for at det skal gå bra!! Det der er jo det store marerittet mitt også!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelg at det slutter. Herregud hvor lang tid ti minutter er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...