Gå til innhold

Bittelilleboka


BitteLille

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Håper alt går bra med dere! :klem:

Her er formen laber om dagene, så det blir ikke mye tid på nett. Er på jobb, og så er det hjem og sove!

Her har nå kvalmen festet sitt grep, i går spydde jeg før jobb, og i dag spyr jeg på jobb. Så mørk på felles-lunsjen i dag, men når jeg fikk trøkket ned de første bitene gikk det heldigvis bedre!

Er rundt uke 6-7 nå, de er kanskje vanlig at man får morgenkvalmen da?

Håper den gir seg fort, at jeg ikke må gå helt til rundt uke 12 før den gir seg. Svigerinnen min har spydd hele de to svangerskapene sine, jeg er mektig imponert over at hun har holdt ut!!!

Har takk og pris ikke blødd på en stund nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... føler med deg med den kvalmen :troest:

Jeg innbiller meg at jeg har blitt bedre, men det kan være fordi jeg har vært hjemme fra jobb i to dager og sovet masse og slappet av og spist når det har passet meg.

Håper du blir bedre snart! Er imponert over at du greier å være på jobb når du kaster opp! Det hadde aldri jeg greid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :klem:

Ephemera: tar ikke du noen ingefærkapsler eller noe mot kvalmen? Hva heter de, og hvor får man kjøpt de?

Epica: Håper du får en fin onsdag du og!

Sovet på sofaen nå, så kvalmen er ikke like ille, men matinntaket er noe redusert i dag... Ja ja, det går nå vel over snart. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: tar ikke du noen ingefærkapsler eller noe mot kvalmen? Hva heter de, og hvor får man kjøpt de?

Jo, jeg tok ihvertfall ingefærkapsler. Har sluttet å ta dem nå, for jeg synes ikke de hjalp noe særlig. Men det er i alle fall verd å prøve! Det hjelper visst på de fleste. Jeg kjøpte mine på apoteket. Det er en boks fra Midelfart som det står "Ingefær" med store, blå bokstaver på. Apotekdama fant dem frem til meg, så bare spør på apoteket hvis du ikke finner dem.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har tenkt på graviditet har jeg altid sett for meg kvinner som går har en "glød" over seg Hun sjonglerer jobb, fritid, familie, mann og hobbyer fortreffelig, mens magen vokser.

Eneste jeg tenker på nå er at jeg vil dø, etter en natt over doskålen. Tre dager med kvalme, og jeg er rede til å kaste inn håndkleet. Eventuelt vil jeg ha mammaen min her til å synes synd på meg.

Sitter her med et galss cola og to tørre marie kjeks og gruer meg til jeg må på jobb kl ni. Hvis det er meningen dette skal pågå i seks uker til, er det mulig jeg mister vettete.

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har tenkt på graviditet har jeg altid sett for meg kvinner som går har en "glød" over seg Hun sjonglerer jobb, fritid, familie, mann og hobbyer fortreffelig, mens magen vokser.

Eneste jeg tenker på nå er at jeg vil dø, etter en natt over doskålen. Tre dager med kvalme, og jeg er rede til å kaste inn håndkleet. Eventuelt vil jeg ha mammaen min her til å synes synd på meg.

Sitter her med et galss cola og to tørre marie kjeks og gruer meg til jeg må på jobb kl ni. Hvis det er meningen dette skal pågå i seks uker til, er det mulig jeg mister vettete.

:troest:

Jeg tror den gløden kommer når vi er ferdige med de første tre månedene - men - viktig: mange blir bra lenge før det!!!

Jeg er også ekstremt kvalm idag. Så kvalm at jeg holdt på å gå i gulvet mens jeg sto og sminket meg på badet i morrest. Men heldigvis kaster jeg ikke opp. Jeg er på jobb nå, men tror ikke jeg blir her særlig lenge.

Høres helt forferdig ut at du har ligget over doskålen i natt, og det er grusomt at du skal på jobb i tillegg! Jeg tror jeg skjønner situasjonen din: Du har ikke fast ansettelse og håper på å få det før du sier fra om at du er gravid? Spesielt etter at hun andre måtte slutte. Jeg skjønner deg veldig godt, men du må også ta vare på deg selv. Vanskelig situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg på apoteket og kjøp deg ingefærkapsler! For de fleste av oss hjelper det veldig! For meg var det forskjellen på å kaste opp og sove hele dagen, og å kunne gå på jobb og være bare småkvalm. (Småkvalm er helt greit når du vet alternativet! )

Jeg tok en kapsel ingefær en halvtimes tid før jeg sto opp, for da klarte jeg å få i meg litt frokost, og så var jeg liksom igang med å spise den dagen.

(Det står to kapsler to ganger om dagen på boksen, hvertfall den jeg fikk, så man kan gjerne ta mer dersom man trenger det.)

Lykke til, og god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake! He he, hatt noen tøffe dager, så det har blitt lite nett...

Nå ligger jeg på sofaen og slapper av, mens gubben og svigermor er i sverige... Hadde skikkelig lyst til å være med, men tror nok svigermor hadde skjønt hva som sto på hvis jeg begynnte å spy i bilen, noe jeg garantert hadde gjort... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du: Vi må bare være kjemepglade for at vi i det hele tatt er gravide  :)

Det har du helt rett i Ephemera! Har det som mantra inni hodet når formen er på sitt værste! :Nikke:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kvalm:

Hva jeg har lært så langt:

1. Loff og nektariner er en DRØM å kaste opp

2. Amerikansk gryte er jævlig, men toppes faktisk av melk og gullerøtter.

3. Sterk mat svir når den kommer i retur, spesielt hvis man feilbergener vinkelen litt, og får deler av det i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkt å kaste opp ingefærkapsler, eller tran? Vil faktisk påstå at ingefær er det værste. (Men det kan være jeg absolutt ikke liker smaken.)

Ellers var gulrøtter noe jeg sluttet fort å spise, siden det var slitsomt å :kvalm: .

Derimot var vannmelon og grapefrukt ganske greit. (Men loff og boller er vel kanskje det enkleste!)

Vi håper kvalmen din snart går over! For de fleste gjør den jo det!

:klem:

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kvalm:

Hva jeg har lært så langt:

1. Loff og nektariner er en DRØM å kaste opp

2. Amerikansk gryte er jævlig, men toppes faktisk av melk og gullerøtter.

3. Sterk mat svir når den kommer i retur, spesielt hvis man feilbergener vinkelen litt, og får deler av det i nesa.

:troest:

Idag tror jeg ikke jeg var langt fra å spy selv. Hjelpe meg så kvalm jeg har vært idag :kvalm: Men kaster opp det gjør jeg altså ikke... foreløpig... Men jeg er liksom så dårlig i hele allmentilstanden... Blir bedre på kveldene da og nå har vi nettopp hatt kakebesøk med mamma og pappa. Gikk helt fint og var koselig det da. De fikk se de søte små klærne som jeg har kjøpt også :) Greide faktisk å spise litt kake også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så det er like greit å få spy, for da har man som regel en time eller to der man ikke er kvalm etterpå.

Selv om da kroppen min ikke viste dette i helga. Søndag og mandag tror jeg aldri jeg har vært så syk før i hele mitt liv! Spøy hver gang jeg prøvde å spise noe. Spøy når jeg ikke prøvde å spise noe, stort sett bare spying. Er så stolt over at jeg er på jobb i dag! Er utslitt hver gang jeg reiser meg fra stolen og går noen skritt men...

Jeg og har så lyst til å se litt på babyklær, men formen tilsier ikke det ennå. I går måtte jeg hente gubben på jobb, og så skulle han på senteret på apoteket en tur, jeg kunne ikke bli med, for jeg satt på parkeringsplassen og spøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsøkt å kaste opp ingefærkapsler, eller tran? Vil faktisk påstå at ingefær er det  værste. (Men det kan være jeg absolutt ikke liker smaken.)

Ellers var gulrøtter noe jeg sluttet fort å spise, siden det var slitsomt å :kvalm: .

Derimot var vannmelon og grapefrukt ganske greit. (Men loff og boller er vel kanskje det enkleste!)

Vi håper kvalmen din snart går over! For de fleste gjør den jo det!

  :klem:

Jeg har kuttet tran i en periode nå... :sjenert: Vet jeg ikke burde det, men jeg klarer ganske enkelt ikke å få den i retur...

Kvalmen må vel gi seg før eller siden ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet tran i en periode nå...  :sjenert:  Vet jeg ikke burde det, men jeg klarer ganske enkelt ikke å få den i retur...

Kvalmen må vel gi seg før eller siden ja... ;)

Hvis du ikke klarer å holde på den uansett, så gjør den deg heller ikke noe godt! Bare dropp det til du er ferdig med :kvalm: Så kan du heller være flink derfra og ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... :ler: ... siden du også er så kvalm - eller den som er mest kvalm her - blir du med og bekymrer deg for om vi får tvillinger??

:sjenert:

Du skjønner... jeg leste idag at man kan bli ekstra kvalm hvis man venter mer enn ett barn, fordi kroppen da skiller ut ekstra mye hormoner...

Så nå har jeg begynt å bekymre meg for dette... huff... Jeg har liksom lyst til å ha bare en baby i gangen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Oj! He he, ja det blir jo spennende til ul da!

Føler meg kvalmest her, men er villig til å kanskje innse at det er de som har det værre enn meg... :ler: *storsinnet i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...