Cata Skrevet 21. juni 2006 #101 Del Skrevet 21. juni 2006 Uff da. Veldig u-kjekt med bil som ikke lar seg reparere, -eller- det gjør den jo, men ny motor koster. Her må det nok visualiseres kraftig. Biler er best når de virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #102 Del Skrevet 21. juni 2006 Natta mamma-Mysan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #103 Del Skrevet 22. juni 2006 Cata.. jeg kan få en ny brukt motor til åtte tusen, inkl frakt og moms, og som kun har gått åtti tusen. Da vil bilen min gå i mange år til... Så det er jo verdt det i aller høyeste grad, når alternativet er å ikke ha noe bil. Kunne kjøpt en nyere bil... hmmm... tenker veldig nå... åtte tusen for ny motor... det vil øke verdien på bilen ganske betraktelig.. Egentlig ønsker jeg meg ny bil, det er en del andre rare ting som må gjøres med den bilen også.. Jeg har startet med programmeringen av hjernen min nå. Tre ganger om dagen skal det gjøres. Så ved middagstider er det ny omgang. Da får jeg slå av kattene og Yme, så jeg får ro rundt meg. De kattene maser verre enn en flokk kaniner, og tror du ikke skildpadden også våknet og forlangte mat akkurat da jeg hadde startet på selve programmeringen? Joda, så da måtte jeg stoppe og fore henne også. Kattene hadde jeg sluppet ut, men de skal jo helst ut og inn heeeele tiden.. ut.. nei inn.. nei ut... nei inn... nei ut...., nei inn... og slipper ikke jeg dem inn så går de på vinduet til Yme. Så roper han: mammaaaaaa..... men jeg fikk gjennomført. Nå er det frokost, så er det steppen når Dr.Phil starter, og så kan dagen begynne.... Da er jeg pluscheli' tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. juni 2006 #104 Del Skrevet 23. juni 2006 Snille mysan, jeg håper ikke du har visualisert deg til Langtvekkistan . Det er så uvant å ikke se deg rundt om på nettet . Håper det betyr at du har en fortreffelig St. Hansaften med masse grillmat og annet godt. Selv skal jeg daffe foran TV'n med en nyinnkjøpt DVD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #105 Del Skrevet 24. juni 2006 St. Hans forløp veldig stille og rolig, med meg alene her hjemme. Yme var sammen med en kompis og noen andre venner, og Liten var ute sammen med to venninner her i nærheten. Hun var hjemme rundt 01., så på tv og snakket på msn i min seng, og sovnet der. Hun tok hele dyna, og det endte med at jeg flyttet inn i hennes seng. I dag er det konsert på Frogner stadion, og dit skal de tre jentene. Jeg antar det kommer til å gå kjempefint. Jeg er ikke så mye rundt på forumet om dagen, Cata - jeg har så mye oversettelsesarbeid jeg holderpå om dagen nå. Nei, det er ikke for E - min "skulle egentlig vært min arbeidsgiver nå". Dette er høyst privat, og er et resultat av at jeg har gått inn i et nytt nettverksprosjekt, med et produkt jeg har himmelhøy tro på, men sidene deres er på engelsk, og det er ikke alle som er like glad i å lese side opp og side ned på et fremmed språk og med enkelte ord som ikke opptrer så ofte i dagligtale om vær og vind. Og det som er lurt med å sitte og gjøre disse oversettelsene er at jeg lærer veldig godt selv hele opplegget. Nå har jeg tatt min "morning focus" og sitter her med kaffe for å få opp øynene. Jeg satt og så på en film til halv fire i natt og ble vekket av tlf halv ti i morges, så jeg trenger litt kaffe for å komme i gang. Liten er snart på vei ut, og da skal jeg ta en time eller så på steppen, og så må jeg komme meg på postokontoret for jeg har en brevsending der som er for stor for postkassen... og da blir jeg jo så spent! Ha en fin dag der ute - her er være strålende, håper det er det hos dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #106 Del Skrevet 24. juni 2006 Nå lurer jeg på om det er en kattefødsel på gang her. Det lukter fødsel her og hun vasker seg som besatt... Jeg må se å få laget en seng til henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. juni 2006 #107 Del Skrevet 24. juni 2006 Streng beskjed om å legge inn bilde av småpys etterhvert, hvis det kommer noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #108 Del Skrevet 24. juni 2006 Bilder skal bli... så fort de kommer. Hun krabbet nylig inn i nederste hylla i klesskapet til Liten og da jeg prøvde å få henne ut derfra for å vise henne sengen jeg hadde laget, knurret hun til meg.... Neeeeeeeeeeiii... programmet mitt var ikke ferdig. Tilbake på steppen.... ------------------------------------- Der var det slutt... de prøvde bare å lure meg. Antall skritt 4952 Tid: 71:31 Kcal: 693 Skritt/min: 65-80 Og enda puster jeg med lukket munn, snakker uten vanskeligheter og kan til og med synge faktisk. Det er helt utrolig hvor effektiv den steppen er og hvor fort man blir sterkere og får bedre kondis. Nå er jeg ganske våt,men ikke helt sinnsykt. Jeg stuper i dusjen og så må jeg på postkontoret for å hente mitt brev som er for stort. Og dopapir og middag til i morgen. hej og hopp! Jeg skal forresten ta mine vitale mål i dag også, i tillegg til å veie meg, for å se eventuelle endringer der også. Men det blir ikveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #109 Del Skrevet 24. juni 2006 Hun har funnet sengen jeg har laget til henne, og da jeg tittet inn hadde hun født den første. Liten og sort med fyrstikktynne pipestilker av noen ben. Nå skal jeg titte inn til henne igjen før jeg går ut og gjør mine ærender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #110 Del Skrevet 24. juni 2006 Nå er det to tror jeg. Litt vanskelig å se fordi både ungene og moren er helt sorte. Det kan være tre, men jeg tror det er to. Og jeg tror kanskje hun er ferdig for da jeg tittet inn nylig, hadde hun lagt seg ned på siden, og ungene lå og diet. Når hun går fra dem etter hvert for å spise, drikke og gå på do, skal jeg ta bort det skitne dynetrekket hun ligger på, og legge ned noe nytt og rent. De to barna hennes fra i fjor satt og så på da den første ble født, men jeg turte ikke la dem bli der inne da jeg gikk i butikken. Bevegelsene til de små kunne jo ha trigget jaktinstinktet på ungdommene, selv om den ene er faren deres... ja, ja.. litt inavl behøver ikke bety noe.. de vokser sikkert opp og blir superskjønne allikevel. Det var gøy at de ble født akkurat denne helgen som Liten er hjemme, men det var synd at hun allerede hadde gått ut. Jeg må spise litt. Bilder kommer når det går an å ta noen hvor ungene faktisk kan ses separat fra moren. I og med de er helt sorte så vil de knapt synes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. juni 2006 #111 Del Skrevet 24. juni 2006 Bilder kommer når det går an å ta noen hvor ungene faktisk kan ses separat fra moren. I og med de er helt sorte så vil de knapt synes.. ← Jada, du kan godt vente til de begynner å kravle litt rundt, men daaaaa.... . Nå kan du få brukt mulighetene som supermedlemskapet har til å legge inn bilder til noe nyttig . Forventer jevnlig oppdatering av utviklingen til nøstene. Kattunger er søøøøte. Kanskje ikke så veldig nå når de er helt nyfødte, men om en uke eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #112 Del Skrevet 24. juni 2006 Hørte noen rykter om disse kattene, ja. Koselig da! Yme hadde som prosjekt å mutere dem sånn at det til slutt blir en katt som er både far og onkel. Tror ikke det er helt sant, men. Flink du er til å trene, da. Jeg har vært i kjelleren og henta en is, jeg. Teller det som trim? God lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #113 Del Skrevet 24. juni 2006 Og vips var det fire unger gitt... jeg trodde hun var ferdig etter to. Hun lå jo bare der og koste seg med dem... og da jeg gikk inn for å sjekke litt senere var det jamen to til... og alle fire er klin like. Faren til disse ungene er også broren deres... men onkelen deres er han ikke. Men søsteren hans er tante og søster... Og moren er jo faktisk både mor og farmor... mens selveste kattepus bare er bestefar. Nå er jeg hysterisk trøtt, så jeg tror jeg skal re opp og krype under dyna. Verken Yme eller Liten har nøkler med seg, så de vekker meg vel i tur og orden når de kommer, men det får bare være sånn... jeg MÅ simpelthen sove nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 24. juni 2006 #114 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei, Mysan! Gratulerer som kattebestemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #115 Del Skrevet 25. juni 2006 Tusen takk, Hedda når det ble så mange så er jeg bekymret for om jeg får gitt dem bort.... men, ikke ta sorgene på forskudd. Det ordner seg sikkert. Nå er det frokost. Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. juni 2006 #116 Del Skrevet 25. juni 2006 Faren til disse ungene er også broren deres... men onkelen deres er han ikke. Men søsteren hans er tante og søster... Og moren er jo faktisk både mor og farmor... mens selveste kattepus bare er bestefar. ← :klø: Jaha ja.... Til tross for at det ikke er tidlig på morra'n så ble det nå tidligere enn jeg først trodde - for den der klarte jeg bare å henge med på ved 3. gangs gjennomlesning og etter litt fintenking. Men tror jeg har fått med meg poenget. Far er bror og kan da verken være bestefar eller onkel sånn at mor er både mor og bestemor og dermed blir ungene hverandres søsken, tante, onkel og søskenbarn. Ble det ikke sånn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #117 Del Skrevet 25. juni 2006 Der har du regnet litt lenger enn meg, Cata, men det ser absolutt riktig ut ja. Mine, dine og våre barn blir bare barnemat i forhold til dette. Nå er ungen på vei tilbake til kollektivet. Hun har egentlig gledet seg, men da de var her, så var det ikke så interessant allikevel. Men sånn er det jo. Og hun er jo der på fullstendig frivillig basis og initiativ nå, og skjønner godt hvorfor hun bør være der en stund til. Hun har jo dessuten sagt siden hun kom dit, at hun selv skal begynne å jobbe der med tiden, og det sier hun ennå, så jeg tror hun trives både med unge og voksne på huset. I går kveld var hun og et par venninner på Frogner Stadion for å se og høre Wu Tang - deres siste opptreden sammen visstnok. Billetten kostet over fem hundre kroner... og så blir en av venninnene så full at de bare må dra derfra. Hun var så hinsides en stund at de faktisk prøvde å få ambulanse til henne... og Liten sier hun drakk ikke noe mer enn henne og ikke noe fortere heller, så det må ha vært dagsformen. Liten var i helt fin form da hun kom hjem. Det luktet øl av henne, men ellers ville jeg ikke merket noe på henne i det hele tatt. Innmari synd, hun hadde gledet seg så veldig til den konserten, men hun er like blid da. Hun sier: Vi hadde det jo morsomt allikevel, så det er ikke SÅ farlig... En annen ville klandret venninnen, men Liten gjør ikke det. Det var et uhell, sier hun bare. Jeg har en snill og oppegående jentunge med høy EQ. Hun kommer til å bli en helt fantastisk miljøarbeider/ ungdomsarbeider med tiden. I dag ble det ikke noe trening, og nå skal jeg sørge for å fylle meg opp på litt vann sånn at jeg kan veie og måle nivåer om et par timer. Ellers skal jeg skjære gulvteppet mitt i strimler i kveld så jeg får kjørt det vekk i morgen. DET skal bli utrolig deilig!!! Det er stoooort, det er gammelt og det er beyond rengjøring. Det er lyst grått og med tre langhårede svarte katter som slåss og leker og ormer seg rundt på det, så sier det seg selv at det stadig ser møkkete ut her. Det var dagens lille oppdatering om ingen ting. Ha en fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #118 Del Skrevet 25. juni 2006 Se her hva sønnen din driver med: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...dpost&p=3424912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 25. juni 2006 #119 Del Skrevet 25. juni 2006 Sniker meg innom og hilser på i natten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #120 Del Skrevet 26. juni 2006 Ny uke.... nå går det mot slutten av juli allerede, og solen har snudd. Er det noe morsomt å tenke på da? Nei, det er ikke det faktisk... jeg liker sommer, jeg liker ikke vinter....Men lyspunktet får være at den varmeste delen av sommeren pleier å være litt senere da, så det er jo ikke høst riktig med én gang... Ja, Hope, han er ganske rampete... han sier at det er jeg som har oppdratt ham sånn, men jeg fraskriver meg et hvert ansvar når det kommer til det der... Du får gi ham et rapp over bakhodet med et virtuelt kjevle... kanskje det hjelper. I går kveld skar jeg gulvteppet mitt i tre lange deler, som jeg rullet sammen og la på balkongen klar til bortkjøring. Nå har jeg ikke noe teppe under salongen og egentlig synes jeg det er ganske fint. Det ser så ryddig ut. Det teppet som jeg hev ut, var så fullt av sand!! Og jeg bruker teppebanker på det to-tre ganger i uken!!! Men det er like gammelt som Liten så det er ikke så rart, og det er ikke sløsing å kaste det nå. Nå har jeg spist frokost, renset opp i kattedoen, og nå begynner Dr. Phil. Når det er slutt tenker jeg at jeg har min snille mamma og snille pappa her. Siden min bil ikke gidder lenger, så kommer de og tar med seg litt av skrotet mitt, bl.a. det teppet. De skal bort på miljøstasjonen med litt saker og ting fordi de driver med oppussing hjemme. Foreldrene mine er 69 og 72, men spreke som lopper. Moren min scorer bedre enn meg på Tanita-vekte min når det kommer til fettprosent og muskelmasse og sånt... det sier jo litt. De kjører kun bil når de må, ellers går de. De går når de handler, og de går fort. De løper rundt i jeans og jakke. Ikke gamle i det hele tatt, det er bare hårfargen som avslører dem... Nå starter Dr.Phil... i dag handler det om en gubbe som gjør ikke gjør et skvatt hjemme mens kona gjør alt, og han synes det er helt naturlig for sånn er han oppdrat.... Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå