Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hei vennen.

Har ikke vært mye fornuftig å få ut av meg om dagen, og været har jeg jo ikke benyttet meg av. En rask runde i huset til morningen, og så har jeg sitte å jobbet med hjemmesiden min resten av dagen, bare avbrutt av fotballtrening, og grilling.... Men nå er det pause.

Nyt dagen du, det fortjener du. Men blir det gjort noe med bilen din snart da? venter besøk jeg nå.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

God morgen!

Nå tror jeg at jeg nærmer meg punktet hvor jeg blir gal.

Nå er det såpass rolig rundt meg at jeg har tid til å tenke økonomi, og det er ingen deilig følelse å kunne tenke på den. Herremin, jeg har hauger av regninger og krav som jeg ikke ser slutten på, og pengene raser ut hele tiden uten at jeg får betalt det jeg planlegger å betale fra måned til måned. Og jeg skjønner ikke hvor pengene blir av. Jeg kjøper ikke noe, jeg er aldri ute, jeg røyker ikke, jeg drikker ikke, og jeg har ikke hatt ungene hjemme før nå som Yme har kommet hjem i gjen. Det går litt mer i mat, men ikke sånne mengder. Og pengene forsvant mens ingen var hjemme også...

Jeg har ny time hos FØR den 28. denne måneden, og det er pinlig å dra dit når jeg ikke klarer og overholde de planene som ble lagt da jeg var der sist, men hva kan jeg gjøre da? Jeg får det jo ikke til!!

Nå sitter jeg her og ser på Dr. Phil om folk som mener de er besatt og forbannet. Ganske rare historier.

Kanskje jeg er forbannet også, livet mitt er jo bare kaos, og jeg får ikke ordnet en dritt selv om jeg prøver. Hvordan fjerner man forbannelser?

Jeg solgte rekkehuset, og flyttet hit for å kvitte meg med all gjelden jeg bare ikke maktet å komme ajour med, og nå er jeg i samme situasjon igjen. Hvorfor skjer dette? Jeg kunne skjønt det hvis jeg hadde dyre vaner....

Og nå som jeg endelig har kommet igang hos FØR, dog uten at det har hjulpet så veldig foreløpig, så går bilen dukken, og jeg får en reperasjon på femten tusen. Det har jeg ikke penger til, så hvis kompisen min ikke klarer å fikse den, så blir den bare stående der. Da får jeg kjøre den i garasjen og la den bli der til det dukker opp en solskinnsdag.

Den ble jo inndratt før jul også, og skulle tvangsselges på grunn av et gammelt strømkrav som var mange år gammelt, så der var jeg også ute med tolv tusen. Jeg ble jo et krav fattigere da jeg fikk betalt det, men når man ikke har penger liggende til sånne ting, så tryner man så innmari, og man kommer ikke ut av det igjen. Det er ikke slingringsrom i økonomien min, det er vel det som skjer. På ett eller flere tidspunkt har jeg hatt små og store "tryninger", og med trang økonomi så klarer man bare ikke å reise seg igjen, man bedriver brannslukking hele tiden.

Og kommer aldri ajour. Jeg MÅ finne en vei ut av dette.

Tilbake til forbannelser. Det er helt bizzart det disse menneskene forteller hos Dr. Phil. En dame sliter med fryktelig mareritt og vekker mannen sin, men våkner ikke selv. Hun bjeffer og roper "Gud er god" og tar helt av. Men det rareste hun fortalte var at hun hadde en venninne som lå for døden for en tid tilbake, og da tegnet hun en marihøne til henne. Da venninnen døde ble huset hennes oversvømt av marihøner. Er ikke det litt rart?

Forbannelser finnes, det vet jeg. Jeg har en venninne som ble gandet da hun var i Finnmark på fotooppdrag for noen år siden. Hun besøkte et sted som er hellig for samene, og der er det ikke lov å ta bilder, og ikke lov å ta med seg suvernirer fra stedet. Men dette gjorde hun, hun tok bilder, og jeg tror hun tok med seg ett eller annet.

Da hun var tilbake i Oslo og skulle fremkalle filmen, var den helt sort. Og ingen bilder hun tok etter det, ble bra. Hun skjønte at hun var blit gandet, eller mulig at en eller annen fortalte henne at det sannsynligvis var det som var galt, det husker jeg ikke lenger, men hun reiste faktisk tilbake til Finnmark, tok tak i han som hun visste stod bak gandingen og sa: Du gandet meg sist jeg var her du. Han svarte: Ja, det taklet du jo bra.

Så fikk hun beskjed hva hun måtte gjøre for å bli kvitt forbannelsen, og det var å dra tilbake til det hellige stedet, legge på plass det hun tok med derfra, eller om det var å legge en gave der (jeg husker jo ikke om hun tok med seg noe i utgangspunktet), og fra den dagen fungerte alt normalt igjen.

Så man kan si hva man vil, men det finnes mer mellom himmel og jord enn man vet. Og det at vi ikke kan vite, og det at de fleste av oss aldri opplever sånne ting, betyr ikke at det ikke er sant.

Jeg personlig har ingen grunn til å tro at alle de som opplever spøkelser og andre ting, juger. Til og med min pappa som ikke tror på noe som helst, han er ikke agnostiker som meg, men skikkelig ateist, til og med han har opplevd spøkelser og forteller om det.

Og hvis det finnes spøkelser, hvorfor skal det ikke finnes mye annet rart som vi ser og opplever hele tiden?

Det er slett ikke sikkert at livet og kloden vår er så enkelt som vi tror.

Men nå må jeg putte i meg litt mat, og så skal jeg ut i solen med boken min. Det er jo så deilig i dag.

Her kan du sjekke værmeldingen der du bor :)

I Oslo-området er det +23C i dag. Litt disig, men det er egentlig deilig når man skal sitte å lese. Slipper å myse så veldig da. Jeg har solbriller, men jeg må ha briller for å kunne lese, og begge deler på nesen samtidig er ikke bare-bare.

Ha en fin fredag, alle sammen!

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den økonomigreia for tiden. Fordømt! Felles skjebne er felles trøst? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Kjenner meg igjen i den økonomigreia for tiden. Fordømt! Felles skjebne er felles trøst? :klem:

Det er alltid greit å høre at andre har det jævlig også :ler: Thanks for sharing, Hu!

Og så får jeg sms fra faren min: Husk bankstreik fra mandag, ta ut cash.

Hah, ja den var jo morsom. Har jeg noe cash å ta ut? Nei, jeg har en gigaminus på grunn av megaovertrekk på visaen min. Men jeg har en hundrelapp så jeg kan kjøpe mel og bake, og kjøpe melk. Pålegg har vi, så vi skal ikke sulte..

Jeg har også en dame som sier hun skal komme innom med kursavgiften i dag, og da klarer vi oss utmerket. Så da håper jeg hun kommer.

Og så får jeg håpe den bankstreiken ikke blir langvarig, så jeg får ordnet opp i det uautoriserte overtrekket. Burde ha gjort det i dag, men hadde glemt hele faren for streik, så jeg tenkte jeg skulle være helt sikker på at det var bokført før jeg gikk avgårde for å ordne opp. Jaja.. vi lever.

Jeg fikk den nye ministepperen i dag allerede - det kaller jeg service!! Levert på døren med posten klokken 14.00. Så nå kan jeg fortsette der jeg slapp.

Jeg skal sende dem bilde av den ødelagte, de ville gjerne ha det, og forøvrig kunne jeg gjøre hva jeg ville med den.

Så jeg skal sjekke hva det koster å få sveiset den igjen, for om jeg får den til å funke igjen så skal mine gamle foreldre få arve den rett og slett. De har jo snakket om å kjøpe en. Da kan de få den, dersom den er grei etter sveising. Jeg skylder dem så mye, at den skal de få alldeles kostnadsfritt.

Nå gikk Yme ut for å høre på Mega om de har jobb til ham. Gutten må jo komme seg i arbeid, selv om han skal begynne på skole til høsten. Skolen blir bare noe få timer i uken fordi det bare er matte og... historie? han mangler..

Jeg venter i spenning på beskjed om den jobben jeg søkte på. De har søknadsfrist den 16., så de som skulle innkalles til intervju skulle få beskjed dagen før, eller hva det stod i den mailen. Jeg vil egentlig veldig gjerne ha den, veldig convenient for meg som bor her.Fem minutter å gå, og akkurat en sånn jobb som jeg kan trives med. Litt selvstendig tenking innenfor greie rammer. Litt rutinepreget, men ikke helt. Det dreier seg om å kredittsjekke nye kunder, og føre bilag på innbetalinger. Helt supert å holde på med, og ikke noe man tar med seg hjem når klokken er fire.

Jeg har ennå ikke spist i dag, jeg er så lei rugbrødet til Ingers at jeg kan dø, men jeg skal bake en ny omgang nå, som inneholder mer salt (disse skal ikke selges, de er mine) og jeg skal bytte ut noe av det sammalte melet med havregryn i håp om å få det litt saftigere. Jeg synes de smaker papp og er tørt som pokker, og det resulterer i at jeg ikke orker å spise det.

Aha - jeg har loff - jeg kan lage meg en toast. Jepp - hej så lenge. Jeg skal spise.

Og så skal jeg skru ministepper og ta mine tre kvarter. Jippi!!!

post-3153-1149862321.gifpost-3153-1149862321.gifpost-3153-1149862321.gif

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett, budsjett, budsjett....-eller, ikke egentlig budsjett, men en oversikt over det du bruker. Skriv ned hver øre i en måned så du ser hvor pengene går hen. Og sett opp dagsbudsjett. Først setter du av penger til husleie og noe til strøm og forsikring. Så ser du hva du har igjen og det fordeler du utover så du har et "dagsbudsjett" - og de første 3 månedene så får du ikke overskride dagsbudsjettet. Ikke på vilkår!!

Kan det være en vei å gå? Jeg gjorde noe liknende som "fattig student" og kom vel i havn. Det var da en overlevende hundrelapp hver måned omtrent. Uansett om du ikke bruker penger så må du finne ut hvor de går -og sørge for at inntekter er større enn utgifter en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Det er en lur metode, hvis jeg hadde vært ajour per i dag, men det er jeg ikke. Det jeg må konsentrere meg om i første omgang er å komme asjour med husleie, og holde meg ajour med strøm, lån, forsikring, telefon, internett og nrk-lisensen. Bare det er et helt prosjekt. Jeg har et budsjett hvor det står at livsopphold for en voksen person er noe over seks tusen pr måned, denne omfatter mat, telefon, reise, forsikring, klær, sko, lege, tannlege og evt uforutsette utgifter.

Det er en umulighet. Mest fordi jeg hele tiden driver og betaler strøm, strøm og strøm.

Lån og forsikring trekkes automatisk hver måned, så den er grei.

Strømmen er sinnsykt dyr, og den har vært stengt et par ganger hos meg, derfor har jeg også hatt et par regninger med et ekstra påslag på fire tusen kroner som det altså koster å få den skrudd på igjen etter at den har vært stengt.

Fikk telefon fra KrediNor igjen i dag. Forfalt strømregning på 6.700.

Hittil i år har jeg betalt strøm for ca ... femten tusen tror jeg. Sju av de femten er etterslep fra høsten i fjor, og resten har vært strøm pluss disse sinnsyke gebyrene.

Neste gang jeg får penger nå har jeg planlagt å betale to-tre husleier, men nå må strømmen prioriteres IGJEN ellers blir den stengt igjen, og da dette altså medfører et påslag på tre-fire tusen igjen, så sier det seg selv at den bare må betales. Og husleien må vike igjen.

Jeg har også nå en helt ny strømregning liggende, som nettopp har kommet, så jeg må prøve å unngå at den går til inkasso også. Jeg bor i en ganske liten tre-roms leilighet, hvordan kan strømmen koste meg så mye?

Jeg har snakket med Hafslund, da jeg lurer på om måleren er feil, men det vil koste meg fire tusen å få det sjekket dersom det faktisk ikke er no galt, og det tar jeg ikke sjansen på, så da blir det som det blir.

Hvis jeg ikke vinner i Lotto, og det gjør jeg nok ikke, jeg har som regel aldri råd til å spille, så ender det vel med at jeg selger og flytter igjen. Og da må jeg antakelig langt ut på landet for å bli sittende igjen med penger nok til å kvitte meg med gjeld igjen. Jeg blir gal av dette her. Det er fullstendig sinnsykt.

Men nå gidder jeg ikke å tenke mer på det. Det er snart natta og da har jeg tenkt å sove. Nå er det TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender telt*

Nei men ærlig talt, det må da være noe alvorlig feil et sted? Har ikke vi ca. like stor leilighet, da? Og min strømregning kom på ca 2200, - og jeg er glad i å ha det varmt når det er kaldt ute altså. Kan du ikke høre med en eller annen nabo med ca. like stor leilighet om hva nivået på deres strømregning er? For 6.700 høres jo helt vilt ut når du ikke bor i en enorm enebolig.

Kan det være kjøleskap og komfyr som saboterer deg :klø: ? Kan noen ha kastet en forbannelse over dem sånn at de bruker altfor mye strøm? Skjønner jo at det blir en god del ekstra på "etterslepet" fra i fjor, der er det vel renter og rentersrente, men den ferske strømregninga skulle jo vært på ca. halvparten.

Heyyyy, sjekk denne.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
*tilbyr mysan sofaen*

Forsiktig nå Hu, plutselig har du Yme og meg på døra, med fire katter og en skildpadde. Ja, også Putte da, edderkoppen :ler:

*sender telt*

men den ferske strømregninga skulle jo vært på ca. halvparten.

Den nye som jeg har fått nå, fra Ustekveikja er på 1300. Det kan man leve med. Så vil jo nettleia fra Hafslund komme i tillegg og den er vel på 1600-1700 eller noe sånt, er den ikke? Men det er vel kvartalsvis...

Hei Mysan.

Jeg syns det er hyggelig at du fortsetter med dagbok.

Jeg har fulgt dine opp og nedturer, og kommer til å fortsette med det.

Så hyggelig, og jeg skal nok fortsette å guide deg og alle andre som gidder på mine opp- og nedturer.

I dag er det da en deilig dag?!

Jeg laget meg en pulverkaffe (eneste jeg har i huset) og satte meg rett ut på balkongen med boka mi, og jeg skal straks gå tilbake dit. Men jeg syntes jeg hørte en sms som kom inn, så jeg måtte inn å sjekke. Mobilen ligger på lading.

Og da tenkte jeg at jeg kunne skrive dagens første innlegg i dagboken min med det samme, så her sitter jeg.

Jeg skal nok lese en times tid eller så, og jeg må ha litt frokost mens jeg sitter der ute også.

Deretter blir det en time på stepperen, og så en dusj. Og så skal oppvaskmaskinen tas, og det skal ryddes og støvsuges. Tror ikke jeg behøver å vaske i dag, annet enn under bordet på kjøkkenet, for der har skildpadden gjort fra seg så jeg da jeg stod opp. Reptiler er grisete dyr, la det være klart. Jeg lurer på om jeg skal avertere henne på finn.no eller andre steder så andre med allergiske barn kan få glede av henne fremover. Selv er jeg bare lei henne, og jeg tror helt ærlig ikke at hun merker noe til et scenebytte. Hun er bare en skildpadde. (Nå er hun ferdig med frokosten hører jeg, hun kommer tassende fra kjøkkenet, så jeg får løfte henne over terskelen så hun kommer seg ut i solen. Hun må få varme utenfra, reptiler har jo ingen egen varme, vet dere).

Nei, jeg får komme meg tilbake ut i solen, men kanskje stikke innom kjøkkenet og lage meg et par knekkebrød først.

Jeg har lagt i vann helkorn og linfrø så jeg skal bake senere i dag, og prøve om jeg kan få disse rugbrødene et hakk saftigere enn de er.

Ha en fin dag alle sammen, enten været er sånn eller sånn der du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag alle sammen, enten været er sånn eller sånn der du er!

Tåååååååååååååååååke!! :sur:

Men en fin dag for husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tåååke hos deg ja, Cata.. så kjedelig.

Jeg orket ikke mer enn en halvtime på steppen i dag, det er for varmt. Men kanskje jeg tar en halvtime til utpå kvelden.

Nå er det butikkrunde, jeg må ha et par poser mel så jeg kan bake litt og se om jeg kan endre den oppskriften så jeg får litt saftigere brød. Tror de skal få heve atskillig lenger enn oppskriften sier også. Jeg må bare få endret dem ellers kommer jeg til å slutte og spise det brødet. Nå er det sånn at jeg gruer meg til å spise fordi brødet er så trist og smakløst, og det er jo ikke bra.

Hepp - jeg stikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt med en solrik dag. Har hatt tåke deler av dagen, som Cata, men stikker ut så snart sola antyder at den vinne over tåkedottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn, morn... Her i min verden er det sol i dag, så når jeg har fått i meg et par kaffekopper så får jeg vel begynne å svinge meg rundt før det blir for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Her er også været like vakkert som i går. Nå har jeg puttet i meg to skiver brød med Synnøves gulost (for en vits av en ost, den smaker jo INGEN ting).

Brødene jeg bakte i går ble luftigere og saftigere enn de pleier, men de er også litt i overkant fuktige inni. Jeg kunne latt dem stå i ti minutter til tror jeg, men når man har funnet ut det så er det jo for sent å putte dem inn igjen, da blir de bare ekstra stekt og tørre utenpå, og det vil vi ikke ha, vil vi vel?

De er litt bedre på smak, tror jeg, men den endelige testen på det kommer når de ikke er helt nybakte lenger og har bodd noen dager i fryseren. Nybakt brød er jo alltid godt.

Jeg skal straks ta med meg boka mi og sette meg på balkongen. Jeg skal ikke sole magen i dag, for den er sjokkrosa fra den solen den fikk i går. Og ikke over hele magen, neida - bare en sånn håndball-stor flekk midt foran der hvor flesket er nærmest solen når jeg sitter på en stol. :ler:

Bena og armene tåler det litt bedre, så de skal få sol i dag også. Og så kan jeg vel la ansiktet få litt. Men veldig brun vil jeg ikke bli, det synes jeg ikke er så fint.

Jeg åpnet den vinflasken jeg fikk i gave da jeg serverte alene her for noen uker siden, og den var skikkelig god faktisk. Ingen garvesmak eller korksmak, noen viner har jo det som en del av sin bouquet, men denne var lett, litt fruktig og med en fruktig ettersmak. En kosevin. Når jeg gidder skal jeg se på flasken hva den heter og så skal dere få vite det. Nå skal jeg gå og sette den i kjøleskapet. Jeg pleier å oppbevare åpnet rødvin i kjøleskapet. For det første inbilder jeg meg at den holder lenger da, jeg er nemlig ikke så flink til å drikke et glass hver dag sånn at jeg rekker å drikke den opp før det har gått tre dager, og da må jeg helle den ut. Og for det andre så skal den ikke være husvarm når man serverer den, den skal ha 16-18C alt ettersom, og da er det bedre å la den stå kaldt, og så heller fylle et glass og la det stå fremme til det har fått riktig temp.

Nordmenn har lett for å servere rødvinen husvarm, og tror at det er det som er å være temperert, men sånn er det jo ikke. En gjennomsnittlig norsk stue ligger jo på 20-24 grader, og det er altfor varmt for rødvinen. Det er jo ikke godt engang.

Nei, nå skal jeg lage meg et krus kaffe, sæle på hesten og komme meg ut i sola.

Ok, jeg har ingen hest, og jeg skal bare ut på balkongen, som nevnt, men jeg synes uttrykket er så fint. Sæla på hesten....

Hepp!

Ha en fin søndag - kos dere. Innearbeidet kan vente til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Jeg fikk 45 minutter på steppen i dag også. Det var kjempedeilig.

45 minutter

3029 skritt

424 kcal forbrent

65-75 skritt/minutt

Vekten er nede i 61,9

Fettprosenten er nå på 33,8 som er innenfor sunn fettprosent i forhold til alder

Vannprosenten er på 45,9. Anbefalt: 45 - 60% Dette vil øke med økt muskelmasse da muskler inneholder masse vann.

Mavefettet har gått ned fra 6 til 5. Mellom 1-12 er sunt og ufarlig

Muskelmassen er 38,9 kg. Nedgang. Antakelig fordi jeg var så lat da J var hjemme sist og ikke trente på to uker, og også fordi at når jeg først kom i gang igjen så gikk steppen i stykker. Nå har jeg ny.

Min personlige score er nå på 4 som betyr: Lav muskelmasse og gj.sn fettprosent.

Men den har økt fra 2 så jeg er på vei.

Min hvilemetabolisme er nå på 1243kcal/døgn ved hvile og tilsvarer metabolismen på en 44-åring.

Jepp, jeg er på riktig vei :)

Vi har fått gjester i forumet som er veldig ivrige på å raportere tråder, hver eneste dag ser jeg tråder som blir raportert, enten på grunn av linker eller på grunn av tråder som sklir ut og what not.

Nå nettopp raporterte h*n en tråd hvor Sexy C og jeg diskuterer oss i mellom i tråden om KG-kulturen. Men vi har da ikke stoppet noen andre fra å delta. Det er vel ikke vår skyld at andre ikke poster?

Jeg lurer på om dette er en og samme gjest, eller om det egentlig ikke er en gjest i det hele tatt, men en bruker som ikke tør å stå frem. Either way... :roll:

Det er på tide med et par skiver igjen kjenner jeg, og så er det litt manikyr. Nå filer jeg neglene litt kortere fordi et par av dem har brukket, og så skal jeg legge på en lys rosa lakk. Ikke helt meg, men jeg har lyst på litt farge, og jeg tror nesten alle neglelakkene mine er blitt tjukke og ubrukelige. Jeg får ta en titt.

Men altså; mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Får reint dårlig samvittighet av å lese her jeg altså. Du trener og står på... Jaja. Bra for deg,da!! :klappe:

Bruker du salt i brødet ditt? I så fall kan du jo prøve urtesalt isteden, Herbamare f.eks. Det er godt salt! Blir jo litt mer smak da.

Driver fortsatt med prosjekt Vinne i Lotto, og du er ikke glemt. Hehe. Så når storgevinsten kommer skal jeg dele litt med deg. :)

(Og jeg er jo så veldig optimistisk og tror jo selvsagt at den storgevinsten kommer om få strakser... :sjenert: )

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Jeg får så dårlig samvittighet når jeg leser om den "steppinga" di. Men det ser jo ut som du har skikkelig fremgang da. Håper jeg fikk forbrent et par kalorier med vaskeaksjonen min i dag. Ble i hvertfall god og varm av det. Skulle kjøpt en ministep på flekken om jeg hadde trodd jeg hadde selvdisiplin nok til å bruke den - men det har jeg ikke. Slapp til og med lufta ut av Bompi her om dagen. Er altfor varmt sommerstid til at jeg gidder gjøre noe med den lell.

Prøve igjen til høsten :klø:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosenten er nå på 33,8 som er innenfor sunn fettprosent i forhold til alder

Hvordan er det du måler fettprosenten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...