Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Får reint dårlig samvittighet av å lese her jeg altså. Du trener og står på... Jaja. Bra for deg,da!!  :klappe:

Bruker du salt i brødet ditt? I så fall kan du jo prøve urtesalt isteden, Herbamare f.eks. Det er godt salt! Blir jo litt mer smak da.

Driver fortsatt med prosjekt Vinne i Lotto, og du er ikke glemt. Hehe. Så når storgevinsten kommer skal jeg dele litt med deg.  :)

(Og jeg er jo så veldig optimistisk og tror jo selvsagt at den storgevinsten kommer om få strakser...  :sjenert: )

God søndag!

Jeg bruker Seltin, det er det jeg har i huset akkurat nå.

Herbamare har jeg aldri hørt om, må jeg på helsekost for å få det tror du?

:grine: Jeg får så dårlig samvittighet når jeg leser om den "steppinga" di. Men det ser jo ut som du har skikkelig fremgang da. Håper jeg fikk forbrent et par kalorier med vaskeaksjonen min i dag. Ble i hvertfall god og varm av det. Skulle kjøpt en ministep på flekken om jeg hadde trodd jeg hadde selvdisiplin nok til å bruke den - men det har jeg ikke. Slapp til og med lufta ut av Bompi her om dagen. Er altfor varmt sommerstid til at jeg gidder gjøre noe med den lell.

Prøve igjen til høsten :klø:?

Jeg har alltid vært flinkere til å trene om sommeren enn vinteren jeg. Mer energi på denne tiden av året :)

Hvordan er det du måler fettprosenten ?

Jeg har en vekt hvor jeg har programmert inn alder, kjønn og høyde, og så forteller den meg det jeg trenger å vite. Man må veie seg barbent, den sender en eller annen form for impulser opp gjennom fotsåla og måler hastigheten på ekkoet eller hvordan det nå var.

Min vekt ble nr 2 i test og har et veldig minimalt avvik i forhold til "fasiten" de brukte da den ble testet. Men jeg må måle på nogenlunde samme tidspunkt på kvelden, og den kan variere hvis jeg bare har spist masse en dag og magen er full, og samtidig ikke drukket nok vann. Men lever jeg regelmessig, gir den regelmessige resultater.

Nå har jeg sett en kjempesøt film på TV3, med Ashton Kutcher og Britney Murphy (tror jeg hun heter). Han er jo bare så kjempesøt. Skjønner godt at Demi falt for ham.

Yme er på kino og ser DaVinci-koden ikveld. Han har ikke lest boken, men det blir artig å høre hva han synes om den når han kommer tilbake.

Jeg sitter her med et glass vin og gjør ingen ting. Deilig søndagskveld.

Nå skal jeg ringe til ungen og si god natt. Og så skal jeg lese litt mer.

God natt til dere også! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en vekt hvor jeg har programmert inn alder, kjønn og høyde, og så forteller den meg det jeg trenger å vite. Man må veie seg barbent, den sender en eller annen form for impulser opp gjennom fotsåla og måler hastigheten på ekkoet eller hvordan det nå var.

Min vekt ble nr 2 i test og har et veldig minimalt avvik i forhold til "fasiten" de brukte da den ble testet. Men jeg må måle på nogenlunde samme tidspunkt på kvelden, og den kan variere hvis jeg bare har spist masse en dag og magen er full, og samtidig ikke drukket nok vann. Men lever jeg regelmessig, gir den regelmessige resultater.

Jeg har en slik vekt som måler fettprosent - men den kan variere flere prosent fra dag til dag så den stoler jeg ikke på i det hele tatt. Din viser stabilt resultat ? Med unntak av det den faktisk endrer seg selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Min varierer hvis jeg ikke lever regelmessig.

Det er for eksempel viktig at man drikker nok i løpet av dagen, ellers blir vannprosenten for liten, og da vil automatisk fettprosenten øke. Det er også viktig at den står på et hardt underlag. Jeg har prøvd på teppet i stuen, og det funker ikke, da får den aldri bestemt seg for verdier.

Sånn er det kanskje med din også? Men lever du regelmessig og får i deg det du skal av mat og drikke hver dag, så har den et jevnt utgangspunkt for målingene.

Det kommer også an på hvilken vekt du har. Den testen jeg leste kåret OBH Nordica som den beste, og det er en ganske rimelig vekt. Selv har jeg en som heter Tanita, og den kom på nr 2. De som kom dårligst ut husker jeg ikke navnene på og nå husker jeg ikke i hvilket blad jeg leste det heller, men de var virkelig ustabile og ga feil resultater så det holdt. Hvis jeg finner igjen det bladet, så skal jeg gi deg beskjed.

Det som står i bruksanvisningen på min vekt er bl.a. at det er viktig å veie seg på samme tid hver kveld - jepp, kveld - før kveldsmat, for da er vannbalansen i kroppen mest stabil.

Like deilig vær i dag jo.

Jeg skal straks sette meg ut på balkongen og lese litt igjen. Det er j så deilig når det først er sånne dager. Vi er jo ikke akkurat bortskjemt med det her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Om et par dager kommer min snille kompis for å se om han klarer å fikse bilen min!!

Snille, snille mannen. Jeg må gå i banken i morgen og ordne opp med mitt borte visakort og få ut noen penger manuelt så jeg kan lage middag som takk for hjelpen, og penger for deler og jobb skal han vel ha også antar jeg.

Nå håper jeg bare at han faktisk klarer å fikse det!! Det hadde vært så toppers. Det er så godt å ha snille venner som faktisk bryr seg så mye at de tilbyr seg å hjelpe. Jeg visste jo ikke at fyren kunne noe om biler en gang. Jeg hadde en annen jeg hadde tenkt å spørre nemlig, en gammel kollega som jeg har kontakt med litt innimellom og som ER mekaniker av utdanning. Men så kom B på banen og bare tilbød seg helt av seg selv, bare fordi jeg nevnte bilen min i samme slengen som økonomien. Han vet jeg sliter og vet hvordan det er etter en konkurs han selv har hatt for et par år siden.

Nå ble jeg så glad atte!

Og jeg sitter fremdeles her, og har ikke kommet meg ut i solen ennå.

Jeg har fått i meg frokost, en kopp kaffe og halvannen liter(!!!) vann... nå må jeg tisse.

Skal bare se ferdig Oprah og så skal jeg ut i solen og lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min varierer hvis jeg ikke lever regelmessig.

Det er for eksempel viktig at man drikker nok i løpet av dagen, ellers blir vannprosenten for liten, og da vil automatisk fettprosenten øke. Det er også viktig at den står på et hardt underlag. Jeg har prøvd på teppet i stuen, og det funker ikke, da får den aldri bestemt seg for verdier.

Sånn er det kanskje med din også? Men lever du regelmessig og får i deg det du skal av mat og drikke hver dag, så har den et jevnt utgangspunkt for målingene.

Det kommer også an på hvilken vekt du har. Den testen jeg leste kåret OBH Nordica som den beste, og det er en ganske rimelig vekt. Selv har jeg en som heter Tanita, og den kom på nr 2. De som kom dårligst ut husker jeg ikke navnene på og nå husker jeg ikke i hvilket blad jeg leste det heller, men de var virkelig ustabile og ga feil resultater så det holdt. Hvis jeg finner igjen det bladet, så skal jeg gi deg beskjed.

Det som står i bruksanvisningen på min vekt er bl.a. at det er viktig å veie seg på samme tid hver kveld - jepp, kveld - før kveldsmat, for da er vannbalansen i kroppen mest stabil.

Like deilig vær i dag jo.

Jeg skal straks sette meg ut på balkongen og lese litt igjen. Det er j så deilig når det først er sånne dager. Vi er jo ikke akkurat bortskjemt med det her i landet.

Jeg har den samme som deg :) Jeg veier meg om morgenen så da burde vel væskebalansen være noenlunde lik fra dag til dag ? Mulig det er noen innstillinger på vekten som jeg ikke har fått med meg. Men skal også prøve å flytte litt på den.

Var vel mest nysgjerrig på om du brukte klype for å måle fettprosenten. Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg det. Noen erfaringer med den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gutta her i huset har klype, og jeg får samme resultat med den som med vekten.

Prøv å begynne å veie deg for de andre verdiene på kvelden i stedet, så tar du bare selve vekten om morgenen hvis du liker bedre å veie deg da.

----

Jeg tok en hel time på stepperen i dag, og i morgen skal jeg sette i gang med ballen igjen, og noen vekter tror jeg. Ministepperen hjelper ikke på slappe overarmer antar jeg...

Antall skritt: 4448

Tid: 60 minutter (Hele Simpsons OG Sex og singelliv :sjarmor: )

Kcal: 622

Skritt/min: 70 - 85

Gikk på vekten igjen også, bare for moro skyld. Det har jo egentlig ingen hensikt å veie seg hver dag, da vekten varierer med hva man har i tarmene og hva man har spist den dagen osv. Men jeg gjorde det...

Og jeg veide 61,3kg

Og har en metabolsk alder på 43 idag.

Det kan komme av at jeg har drukket to liter vann i dag, er på min tredje nå, og at jeg har vært på do to ganger i dag og gjort bommelomm. Ikke mye greier i tarmene da, vil jeg tro.

Det jeg merket med stepperen i dag, var at jeg ikke trengte å drikke noe vann før etter tre kvarter. Først da ble jeg litt tørst. Det går jeg utifra henger sammen med at jeg har drukket så mye på forhånd.

Nuvel, jeg kjenner at det er spisetid igjen. Jeg er sulten.

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er vennen. Kommer meg liksom ikke igang jeg, for det skjer noe hele tiden. Men, sånn er det jo bare. Med familie, og stor hage, og alt som følger med der.

Og så hjemmesiden min da. Den har jeg brult noen timer på, men det er jo så moro.

Vi snakkes....Kos deg i sommerværet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er lett å være flink når jeg ser at det virker. Jeg sitter her og har lyst til å trene mer. Flere ganger om dagen. Kanskje jeg begynner med to økter per dag.

Men jeg har tid til det. Yme klarer jo å ta seg mat selv, og det er begrenset hvor mye jeg har å gjøre i huset og hage har jeg jo ikke, ute på balkongen støvsuger når jeg støvsuger inne, og det er det liksom.

Hvorfor jeg driver og støvsuger balkongen? Fordi jeg har kattedoen stående der ute, og et par av kattene er VELDIG flinke til å grave. De graver så sandspruten står i veggen... det er ikke så innmari pent. Jeg har tatt av lokket på den, for selveste kattepus nekter å bruke den med lokket på - det blir for lavt for ham rett og slett.

Her sitter jeg nå med et glass vin. Jepp tredje kvelden på rad. Denne vinen var faktisk så god at jeg synes jeg må prøve og drikke den opp før den blir sur, og nå er jeg vel halvveis i flasken da.

I morgen må jeg prøve å komme meg litt tidlig opp. Jeg har ting å gjøre, og så er det jo kurs på kvelden igjen. Nå er det bare tre kvelder igjen, så er jeg ferdig for alltid. Det eneste jeg har igjen da er kontrollveierne, og de kommer en gang pr måned. Det skal jeg klare å leve med til de har gått ett år.

Ja, ja, nå er det kvelden. Sov godt damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne en skilpadde jeg. :) Katter er det verre med, jeg er allergisk. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hu, da kan du få skildpadden min - eller "helvetes frosk" som jeg kaller henne :ler:

Det ser ut som om dagen i dag skal bli like vakker som dagen i går. Helt fantastisk, men jeg så på varselet at det snur fra torsdag og skyer over igjen. Dog vet jeg ingen ting om hvor lenge det varer. Jeg VIL ha en ordentlig sommer hvor penværet er en selvfølge. At man ikke trenger å lure på været fra dag til dag.

Jeg klarte å komme meg ut av sengen litt over ti i dag, og er ganske fornøyd med meg selv. Jeg brukte en halv evighet på å sovne da jeg la meg i går kveld... eller i natt heter det vel når klokken er to, så da regner jeg med å sovne i veldig normal tid ikveld. Det skal bli deilig, jeg liker ikke å snu døgnet. Det må være et tegn på at jeg har blitt gammel - da jeg var ung kunne jeg jo sove til middag uten at det plaget meg. :ler:

Nå skal jeg være enda mer flink, jeg skal lage meg frokost med en gang, og så skal jeg trene. Like greit å ta det tidlig, og så kan gjøre andre ting resten av dagen.

Jeg må få på trekkene på sofaputene mine igjen, jeg oppdaget at det var glidelås i dem, så jeg tok dem av og vasket dem, og nå tror jeg de er god som gull. Jeg har jo bare hatt sofaen i et par år, det er ikke SÅ rart at jeg ikke har sett de glidelåsene før....

Kurs ikveld ja, tre ganger til så er jeg ferdig. Det er dødsdeilig å tenke på. Selv om jeg forsåvidt synes kursene er koselige, vi har det jo hyggelig når vi sitter her og skravler og deler erfaringer, så er det lite inspirerende å fortsette når det er så få som melder seg på hver gang. Da tjener jeg omtrent ikke noe på det, og da bortfaller poenget. Jeg begynte ikke med det fordi jeg er hysterisk opptatt av slanking, jeg begynte fordi jeg trenger penger. Så jeg får finne på noe annet da.

Dere får kose dere, damer - enten dere er på jobb, ute i sola, eller inne og holder på med ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

I dag har jeg vært på postkontoret og hentet min Lip Fusion som jeg har bestilt fra Gimle Parfymeri. Den påstås og tilføre leppene collagen så de blir litt fyldigere, så nå får vi se da. Det prikker i hvert fall når jeg tar den på, men noen Angelina har jeg ikke blitt ennå.

Jeg leste om den på Velværeforumet, og der var det ei som påstod at etter å ha brukt den en stund, kunne hun se forskjell, så jeg smører på og smører på jeg. Den smaker godt og smører leppene som en pomade, så det er greit for meg. Men den er litt dyr hvis den ikke virker. Jeg kommer med tilbakemelding om to uker eller før hvis jeg ser noen forskjell. Jeg har jo ikke lepper lenger. Og det er så kjedelig når man skal ha leppestift på.

Jeg har ikke fått trent i dag, men har i hvert fall gått to tusen skritt ute, og det er da noe! Kanskje jeg tar en runde på stepperen etter kurset i kveld. Jeg tror det kommer bare en dame ikveld faktisk. En har ringt og meldt avbud, og en har vært innom og veid seg.

Men - jeg må ta en liten runde med støvsugeren - det er så mye hår her!! Langhårete katter er ikke bare-bare... og fire av dem gjør det ikke bedre heller.

Ha en fin ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen mysan, er du i gang med "fusjoneringen" nå? :ler:

Venter spent på rapport når du har drevet på noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

"Fusjoneringen" er i gang ja, så gjenstår det bare å se hvor det bærer...

Jeg måtte gå på vekten i kveld også jeg, bare sånn for moro skyld.

Jeg veier fremdeles det samme som i går kveld, men min metabolske alder er nå 42.

Med dette tempoet er jeg 19 når jeg reiser til Firenze i september. Det kan blir gøy :ler:

Hmmm... merkelig følelse. Det kjennes ut som om jeg har fått penger. En sånn snål, tilfreds følelse. Cata - fram med kortene, fortell meg om det er penger i nær fremtid ;) Det føles som om jeg har betalt alt av regninger og bare kan lene meg tilbake og smile. Sånn har jeg ikke hatt før. Jeg har hatt følelsen av at jeg SKAL få penger, at jeg endelig skal klare å nå de målene jeg har satt for meg selv, men dette her er helt annerledes. Kanskje jeg bare holder på å bli rar?

Er det kanskje i morgen jeg skal legge inn en vikinglotto?

Et øyeblikk - jeg må gå å fjerne mascaraen og rense ansiktet. Jeg får den inn i øyet...

--- -- --- -- --- -- --- -- --- -- --- -- --- -- --- -- --- -- ---

Sånn da var ansiktet renset og smurt. Det føles like deilig hver eneste gang.. jeg kjenner hvordan night solution strammer huden.

Leppene er igjen "fusioned", det tingler og prikker og smaker yummelig.

Og så får hendene en omgang med håndkrem. Hendene og halsen er der hvor alderen kommer først, og jeg er ikke alltid like flink, så de hendene mine ser ut som min farmors hender da hun var nitti innimellom... vel nesten da.Men et par dager med masse vann innvortes og god krem utvortes, så glattes de merkbart. At huden er tynn og blodårene synes får jeg dog ikke gjort noe med.

Hopper over vinglasset i kveld, klokken ble så mange og jeg bruker så lang tid på et vinglass at det er nytteløst og skjenke det når klokken er halv elleve.

Ooops... har glemt å ringe ungen. DET må jeg gjøre nå før hun legger seg.

Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Hei Sukkerert.

Jeg kan jo ikke slutte å skrive dagbok.. hva skal jeg gjøre da, når resten av forumet står stille? :ler:

I dag har jeg begynt dagen med en deilig rens av huden... ingen ting vekker meg bedre enn det, og jeg har fusioned leppene og området rundt. Jeg vil se om den kanskje kan fylle ut den ene rynken jeg på overleppen nemlig. Dette er en prøve.

Frokosten ble fire kjeks fra Sætre - sånne små med fargede sjokoladekuler i. Ikke sunt, men veldig godt. En kopp kaffe og masse vann.

Nå må jeg få på meg sko og komme meg i dyrebutikken og kjøpe kattesand og kattemat. Jeg har sultne katter her og en kattedo som tiltrekker seg fluer, og stinker!! Den står ute på balkongen og jeg orker ikke sitte der på grunn av stanken. Fire katter er for mye, ganske enkelt. I hvert fall som innekatter i blokk. Akk ja, men de er jo så skjønne så jeg kan jo ikke kvitte meg med dem heller da. Før kanskje J flytter inn et sted hvor de kan være utekatter, da skal hun få alle fire, etter at jeg spanderer kastrering på hunnkattene også.

Når jeg kommer tilbake og har fikset kattedoen og foret matvrakene, skal jeg ut i solen. Ryktene sier at dette snur, og da skal ikke jeg sitte her inne og se at solen blir borte..

hej så lenge - ha en fantastisk dag.

jeg kommer plutselig tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er så flink at jeg nesten tar livet av meg selv.

Nå har jeg gått en time igjen.

Antall skritt: 4099

Tid: 60 min

Kcal: 622

Skritt/min: 65 - 75

Ikke fullt så fort i dag, men dypere steg, mer muskelbruk og tidvis også uten å holde meg fast i håndtaket, men med aktiv armbruk.

Jeg spiste en diger middag en time før trening og nå er jeg så sulten at jeg nesten er svimmel. Jeg tar resten av salaten etter middagen tror jeg. Blir ikke så mye proteiner av det, men siden jeg spiste en stor kotelett til middagen så er det sikkert greit. Jeg kan jo hive... nei, forresten, ikke melk på kvelden. Det har jeg brent på meg noen ganger... våkner med sinnsyke magesmerter utpå morgenkvisten. Er en smule laktoseintolerant nemlig... Putte litt bønner i salaten da, så får jeg i meg proteiner.

Nå skal jeg sitte her og avkjøle meg og drikke vann mens jeg ser ferdig ekstrem oppussing, og så er det rett i dusjen... det renner av meg, og det lukter gymsal her. :forvirret:

Ps. Jeg så forresten i speilet i dag at den hvite jeansen min henger i rompa nå.. det er ikke pent, men det er ganske morsomt :)

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå var jeg to tråder fra å havne på side to. Og der vil jeg ikke være. Minst mulig bla-ing for å finne meg.

Nå har gutta mine reist til byen for å trene på et treningssenter der inne. I denne varmen! Selv venter jeg med steppinga mi til tidlig på kvelden.

Jeg har startet dagen i dag også med to kjeks og en kopp kaffe. Dette er ikke bra!!

Jeg skal lage meg noe med mer substans nå straks, og så skal jeg ta med meg boka mi ut i solen. Jeg kan jo ikke sitte her inne foran dataen når dette kanskje er den siste fine dagen på lenge. Ikke at det er spådd, men man vet jo aldri, og nå har det vært fint i mange dager. Erfaring sier meg at dette ikke kan vare.

Ha en fantastisk dag, alle sammen - jeg kommer tilbake utpå ettermiddagen med mer spenning fra min utrolig interessante hverdag som arbeidsledig :ler:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...