Gå til innhold

¤ 60 slankedager ¤


Gjest En Gjest:)

Anbefalte innlegg

jeg er med fra mandags morgen.................... pronte.........

Alder: 24

Bosted: sunnmøre

Høyde: 158

Vekt: 103

Ønsket vekt: 65 ( delemål under 100 kg)

Jobb: ekstrehjelp på sjukeheim (svangerperm ut juni)

Barn: sønn, 7 mnd

Sivilstand: samboer

Kostholdsfilosofi:spise alle måltidene iløpet av dagen.

mitt mål de neste ukene, er å prøve å gjøre det til en vane å spise frukost før 15.00 kan vel egentli kalle det mit andre delemål.?.?!!!?

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært flink da, ingen sjokolade og ikke noe annet heller.

Og nå legger jeg meg før jeg sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Noen som blir med på en avtale om x antall treningsøkter denne uken? :tommel:

Ja det er jeg med på. Hvor mange treningsøkter skal vi si 3 eller 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje jeg skal spørre legen imorgen om p-piller gir vektøkning.. Gruble,gruble.. Har nemlig hørt om såååå mange som sier at de har gått opp i vekt etter p-pille start... *klamrer seg fast til håpet at det ikke bare er jeg som er dårlig til å slanke meg..*

Imorgen er det mandag og veiedag.. Tror ikke det kommer til å gå særlig bra, for denne uka har ikke vært noe særlig å rope hurra for.. Dessuten så kjenner jeg at magen er stappe full.. Håper jeg må på do imorgen tidlig før jeg veier meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Veiedag!!

Ned 200 gram fra forrige uke. Ikke så mye å skryte av, men det er da hvertfall noe.

I uka som var har jeg ikke trent en eneste gang, bare spist mindre og mer fornuftig. Dette betyr tydligvis at jeg må få på joggeskoa og komme meg ut for å få noe fart på slankinga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (Helene) TRÅDSTARTER

Samme vekt idag (90) :frustrert: Skjønner ikke noe nå, men dette gir kamplyst :kjempesinna:

Stå på jenter!!

Denne uken skal jeg trene seks ganger- styrke og kondis. Tar det ute i Guds frie natur om været er bra (kondistreningen altså), og på treningstudioet (hvor jeg er "støttemedlem") om det er sjikkelig ruskevær. Maten er selvfølgelig sunn, og små men ofte måltider. Mye vann!

Nå kaller pliktene ;)

God dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Vekta er helt nøyaktig 86,9 nå, så nå skal det iverksettes tiltak ja. Seriøs start fra idag. Jeg har begynt med bra frokost og holder meg unna caffe latten på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på de samme 69 kiloene, sikkert fordi jeg hadde en sjokoladedag i forrige uke og jeg har mensen.

Og neste uke spørs det hva som skjer da jeg skal ha en stor jentefest hos meg på lørdag og vi skal ut på byen.

Så målet mitt til neste uke er bare og veie det samme, ikke gå opp et eneste gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over, med klubbmesterskap og sparringsseminar... har stressa verre hele helga (jeg har vært "hovedarrangør"... og sovet dårlig... sent i seng og tidlig opp... ) Veide meg i dag tidlig, og det var ikke hyggelig... men som noen her sa: det er bare en vei nå.... nedover..:)

Alder: 35 år

Bosted: Romsdalen

Høyde: 168,5 cm (den halve cm er veldig viktig å få med... ;) )

Vekt: 105kg

Ønsket vekt: 75kg (under 100 i første omgang)

Jobb: Regnskapsmedarbeider

Barn: Datter 11 år

Sivilstand: Singel

Kostholdsfilosofi: Spise sunt, lite fett, "null" sukker, masse frukt og grønt. Fedon-inspirert..

Trening: Trener taekwon-do to-tre ganger i uka. Satser også på helsestudio et par ganger i uka når jeg ikke skal på annen trening, evt styrketrening hjemme og gåturer i nabolaget.

Helse: Har fortsatt bekkenløsning etter svangerskapet, og har derfor ikke klart å trent noe særlig de siste snart 12 årene. Starta å trene/ tøye meg opp igjen i oktober 04, men det går så smått... særlig når jeg går en del og stresser, får jeg vondt og må sette/ legge meg.. Har blitt ,og blir bedre (tåler mer før det blir vondt), men har fått beskjed om at jeg nok aldri blir kvitt det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Jeg vil også være med. Og med 60 dager fom i dag er jeg akkurat i "ferdig" til den dagen jeg reiser på bikini-ferie!!! Passer utmerket!

Kommer til å kjøre "tema-uker", noe alla dette; Uke 1- Noka-dietten, uke 2- vegetaruke Uke 3 fisk og fugl Uke 4- Noka+ litt lettmat Uke 5: Vegetar Uke 6- fisk og fugl Uke7- Lettmat Uke 8- lettmat

Kommer til å kjøre "pulverkur" første uka for å få en kick-start deretter fortsette med slankemat som etterhvert skal bli en naturlig del av kostholdet mitt. Av erfaring vet jeg at det kan glippe litt med motivasjonen sånn underveis- så tar unna det tøffeste først.

I tillegg til kostholdsending vil jeg fortsette å sykle til/ fra jobb (blir ca 12 km pr dag. Har også en trimsykkel hjemme. Denne skla få bli brukt 2-3 kvelder i uken (prøver å øke etterhvert).

Skal også begynne å trene på senter, men er midt i en flytte-aksjon nå så jeg må få unna det først!

Satser på å komme meg under 80 kg, noe som skulle tilsi -1.5kg i uka?

Noen kommentarer på opplegget???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Jeg tar utgangspunkt i det jeg veier i dag og ser om jeg har gått ned neste uke. Veier meg til samme tid hver mandag da får jeg mer riktig vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp..! Da har jeg blitt veid, og funnet for lett.. :ler: Neida, men jeg er iallefall LETTERE enn sist mandag, ned 900 gram.. Det er faktisk ganske utrolig, med tanke på min usunne livsstil forrige uke.. Så jeg roper litt HURRA, jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg vil også være med. Og med 60 dager fom i dag er jeg akkurat i "ferdig" til den dagen jeg reiser på bikini-ferie!!! Passer utmerket!

Kommer til å kjøre "tema-uker", noe alla dette; Uke 1- Noka-dietten, uke 2- vegetaruke Uke 3 fisk og fugl Uke 4- Noka+ litt lettmat Uke 5: Vegetar Uke 6- fisk og fugl Uke7- Lettmat Uke 8- lettmat

Kommer til å kjøre "pulverkur" første uka for å få en kick-start deretter fortsette med slankemat som etterhvert skal bli en naturlig del av kostholdet mitt. Av erfaring vet jeg at det kan glippe litt med motivasjonen sånn underveis- så tar unna det tøffeste først.

I tillegg til kostholdsending vil jeg fortsette å sykle til/ fra jobb (blir ca 12 km pr dag. Har også en trimsykkel hjemme. Denne skla få bli brukt 2-3 kvelder i uken (prøver å øke etterhvert).

Skal også begynne å trene på senter, men er midt i en flytte-aksjon nå så jeg må få unna det først!

Satser på å komme meg under 80 kg, noe som skulle tilsi -1.5kg i uka?

Noen kommentarer på opplegget???

Det er vankelig å gi råd uten å vite hvor høy du er og hvor mye du veier.

Men 1,5 kg per uke er mye. Forbrenningen din kan bremse hvis du ligger for lavt på kaloriinntak. Kanskje du bør halvere forhåpningene om vektreduksjon i uka og heller glede deg over hvert gram du tar av i tillegg?

Men jeg har bare erfaring med å gå ned noen 5 kg, så jeg vet ikke hvordan det er når man skal gå ned mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ej holdt nesten på å glømme å vege mej ui dag. drakk et glas pepsi max før ej satt mej ned å sjekka mailen å huska 60 dagers kuren.

ej e berre (801 gr frå mele mitt) :klappe: EJ HOLDT PÅ Å DØ PÅ MEJ. VEKTA VISTE BERRE 100, 8 GR.......

men da blir no mit mye delemål under 90 kg da......

ej he vår på jobb og språnge rompa av mej 4 daga på rad, og sykkla mej en tur på onsdags kvelden. torsdag sykkla ej til jobb, men måtte kapitulere og få sambo til å hente både mej og sykkelen, skulle ej komme mej heilt heim. ryggen min va heilt av kan du sei...... :overrasket:

men men.... 1. delemål først. e kjempe redd for å gå på en smell....

ej kjem foresten til å vege mej på søndags morgen neste gong, da vi reise til tyrkia på søndag :sjarmor: å ej gler mej.....

so kjem ej vell oppat me en skikkeli ølmage tenke ej. håpe ej klare å holde mej til maks 3 kg opp. he ikkje lyst til å slanke mej på ferie egentli..... :tristbla:

kjempe bra folkens. men kansje vi skulle lage til en slags oppsumering slik som det blir gjordt på feks 200- brude linkene??? litt mer oversikktli?? men det er jo ikke sikkert at noen har tid til slikt...... det er jo ganske tidkrevende...

om alle vil, kan jeg samle det denne uken. for jeg skal ikke jobbe med det jeg vet. et forslag til listen under her.......

navn: start / mål / no / resultat ??

Lille-my :103,5 / 100- / 100,8 / - 2,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Vet ikke helt hvordan jeg siterer, så svarer åpent jeg.

Er 176 høy og veide i morges 91...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Vet ikke helt hvordan jeg siterer, så svarer åpent jeg.

Er 176 høy og veide i morges 91...

Å sitere er enkelt; bare trykk på siter-knappen nede på innlegget du ønsker å sitere.

Kanskje målet ditt kan være en kilo i uken? 1,5 synes jeg høres veldig mye ut. Lett å miste motivasjonen også hvis man legger lista for høyt. Men kanskje mer erfarne slankere kan si noe om dette.

Det viktigste er at du får innarbeidet gode rutiner slik at du ikke går opp igjen etter at du har gått ned.

For meg hjalp det at jeg sammenlignet kaloriinnholdet i forskjellige ting som sjokolade med frukt og vanlig mat og ikke minst med hvor mye jeg forbrenner med trening. Ikke så morsomt å spise en plate sjokolade når det tilsvarer to timers gange.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage
Å sitere er enkelt; bare trykk på siter-knappen nede på innlegget du ønsker å sitere.

Kanskje målet ditt kan være en kilo i uken? 1,5 synes jeg høres veldig mye ut. Lett å miste motivasjonen også hvis man legger lista for høyt. Men kanskje mer erfarne slankere kan si noe om dette.

Det viktigste er at du får innarbeidet gode rutiner slik at du ikke går opp igjen etter at du har gått ned.

For meg hjalp det at jeg sammenlignet kaloriinnholdet i forskjellige ting som sjokolade med frukt og vanlig mat og ikke minst med hvor mye jeg forbrenner med trening. Ikke så morsomt å spise en plate sjokolade når det tilsvarer to timers gange.

Lykke til!

Takk! Har lært meg nå (problemet var bare at jeg alltid svarer med hurtigsvar-knappen)!!

1.5 kg pr uke er et tall har jeg lest både i artikler og bla vedlegget i bla noka-dietten... For noen år siden hadde jeg en uke med nutrilettkur og opplevde da at det forsvant 5 kg på en uke (ikke lagt på meg de igjen...). Vet at jeg generelt har mye vann i kroppen så forventer vel igrunn at det skal forsvinne etpar kilo på det i begynnelsen (kjørte 24- timers utrensingskur i januar og gikk ned 3.5 kg på to dager.)

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om jeg er litt sen her, så henger jeg meg på.... nå er det 2 stk i familien som har lurt på om jeg er gravid, at det ser sånn ut....

jeg er 157 høy, og veier 62,6 ( etter en yougurt idag) vet ikke hvor mye jeg skal ned, for jeg tror ikke det er noe galt med vekta... bare hvor tinga lengger seg... vet ikke helt. har ikke så mye peil... men skal gå masse idag, og jeg skal effektivt ta situps, og gå masse... og spise sunt da selfølgelig...

60 dager, kan jeg greie... tror ikke det skal være noe prob.. kanskje jeg får meg flat mage før MIN badesesong begynner.... hehe.....

men det krever mye motivasjon, og hard trening.. og det er jeg villig til å gjøre..... mer enn noe annet... så da bare setter jeg igang...

Ha en fin dag jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navn: start / mål / no / resultat           ??

Lurt!

Her er mine tall, veide meg på fredag og så i dag, så det er jo bare 4 dager, men greit fornøyd:

start:86,8/ mål: 73/ nå:86,5/ resultat -0,3

Endret av Tøyseklumpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...