Gå til innhold

¤ 60 slankedager ¤


Gjest En Gjest:)

Anbefalte innlegg

Gjest Fantus
Vi får kjempe sammen!!  :sjarmor:

Fantus - vi får "kick some ass" og "shake a boodie" så skal vi nok klare dette her også!!  :ler:

Jeg har hverfall starta lurt syns jeg selv. Nå finnes det ikke sjokolade på kjøkkenet, minsker faren for småsnoking. (Så gjenstår det bare å se om jeg klarer å la være å kjøpe sjokolade da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *med*

Jeg blir med. Jeg vet ikke hva jeg veier, men kjenner at buksene er trangere og jeg har jo et speil... Jeg har kuttet ut treninga og har problemer med motivasjonen og å komme i gang igjen.

Jeg har ikke selvtillit til å trene på helsestudio, så jeg trener hjemme med vekter osv.

Jeg er ingen jogger, men er glad i å gå turer. Men jeg er blitt lat og turene er blitt færre og kortere.

Jeg spiser lite snop og drikker sjelden brus, men er altfor glad i mat og vin eller øl til maten. Jeg tror jeg veier 7-8 kg for mye, men er glad for hvert gram jeg klarer å gå ned.

Jeg skal ikke veie meg, men bruke målebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Du da, Malina..? Skal du ut og trimme imorgen?

Oh yeah! :)

Jeg holdt avtalen vår, og dro på en tur etter frokosten. Det blir løpetur senere i dag...

Henger meg på å gå en tur i morgen tidlig. Tar det etter frokost, jeg, for da kan jeg gå til skolen (som jeg skal lese på) og det tar ca 50min. Sov godt  :klem:

Bra Helene! :klappe:

Og utrolig flink du er som sitter på skolen og leser på en lørdag :overrasket:

Lykke til :) Jeg har selv små perioder hvor jeg jobber mot et mål. Disse periodene er på tre uker, og jeg lager meg nye treningsrutiner og matplaner for disse ukene. I tillegg unner jeg meg en liten gave på slutten av hver periode om jeg har nådd målet mitt.

Smart! ;)

Jeg har besemt meg for at hvis jeg klarer målet mitt (70kg innen juni) skal jeg kjøpe meg pulsklokke som jag her siklet på leeenge!

Noen som har noe erfaringer med pulsklokker??

Ny dag, nye muligheter! Ha en flott, sunn og aktiv lørdag da jenter  :danse:

Du også! :klem:

Nå har jeg begynt og skrive ned alt jeg spiser, da kan jeg forhåpentligvis se hva jeg gjor galt. Var og ute og jogget en time i går.

Må bare bli veeeeldig mye flinkere til og spise fleere måltider om dagen, mer frukt og VANN!

I dag er det styrkeovelser :)

Bra trening på deg i går! En times jogging er kjempe flott! :klappe:

Vil gjerne hive meg på, men som gravid er ikke slanking rette ordet. Heller å rette litt på rutinene ang mat og trening.

Har ikke trent noe på 3 mnd  :forvirret:  men skal på "trim for 2" på torsdag. Håper å opparbeide litt viljestyrke til å gå turer også, og kutte det meste av sjokoladeinntaket.  :sur:

Kommer nok ikke til å gå på vekta annet en på kontrollene hos legen. Er redd for å bli litt for fokusert på antall kg den viser..

Men hva er fiberrik? Er det godt eller bare sunt?

Tøyseklompen svarte visst også...Jeg synes faktisk FiberRik er nokså godt8selv om det er mere tamt på smaken enn andre knekkebrød). Jeg spiser den ofte med proteinrikt pålegg som skinke, hamburgerrygg,reker, tunfisk og fiskepudding.

Man blir god og mett på lite kcal.

Huff, skjønner at du er litt redd for å blir for mye fokusert på vekten under graviditeten. Men med en sunn livsstil går du nok ikke opp mer enn du trenger/bør/er vanlig... :)

Hvor langt på vei er du? Hehe, trim for 2 høres kos ut :ler:;)

Ha en fin lørdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *med*

Selv om du er gravid, Ravnna, så trenger du ikke spise for to. En skive brød ekstra er nok, eller f.eks. en banan og ett glass juice. Jeg skjønner at du ikke kan slanke deg, men venn deg til å spise sunt og gå turer. Når du har fått en vane med å spise sunt under svangerskapet, er du langt på vei til å lykkes med å gå ned i vekt.

En stor trøst er at når du ammer, kommer kiloene til å renne av deg hvis du holder på et normalt og sunt kosthold.

Jeg skal også skrive opp hva jeg spiser, så jeg tenker meg om før jeg spiser for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Jeg blir med. Jeg vet ikke hva jeg veier, men kjenner at buksene er trangere og jeg har jo et speil... Jeg har kuttet ut treninga og har problemer med motivasjonen og å komme i gang igjen.

Jeg har ikke selvtillit til å trene på helsestudio, så jeg trener hjemme med vekter osv.

Jeg er ingen jogger, men er glad i å gå turer. Men jeg er blitt lat og turene er blitt færre og kortere.

Jeg spiser lite snop og drikker sjelden brus, men er altfor glad i mat og vin eller øl til maten. Jeg tror jeg veier 7-8 kg for mye, men er glad for hvert gram jeg klarer å gå ned.

Jeg skal ikke veie meg, men bruke målebånd.

Kunne ønske jeg også kunne klare å holde meg unna vekten :tristbla: Mål og fett% er absolutt den beste målestokken....

Men....

:velkommen:

ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Kjøpte ikke snacks i dag som jeg pleier om lørdagen. Nå er det vektnedgang som teller :hoppe:.

Imorgen skal samoberen og jeg opp til en nut. Forholdsvis krevende tur (iallefall for meg).

Hvordan går det med dere andre, er dere kommet i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malina
Kjøpte ikke snacks i dag som jeg pleier om lørdagen. Nå er det vektnedgang som teller :hoppe:.

Imorgen skal samoberen og jeg opp til en nut. Forholdsvis krevende tur (iallefall for meg).

Hvordan går det med dere andre, er dere kommet i gang?

Hmm...jeg har vært i gang lenge ;) Har bare vært litt dårlig i det siste; grunnet eksamensstress, ny jobb og litt annet...men er sikkerlig motivert! :)

I dag har det blitt noe trening på meg(men mindre enn vanlig)

Gåtur etter frokost+løpetur på ettermiddagen

Det har blitt for lite mat i dag :sjenert: Sliter litt med spisingen i perioder,skjønner dere.

Synseren: God tur i morgen! Og så flink du har vært som ikke har kjøpt inn noe snacks til kvelden :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen før mandag, eller planen fra mandag? ;)

Jeg skal begynne å drikke mer vann.

Slutte med alle søtsakene og brusen (tror jeg går ned noen kg bare ved å redusere det...)

Spise mer regelmessig

Ikke noe særlig mat etter kl. 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Planen før mandag, eller planen fra mandag?  ;)

Jeg skal begynne å drikke mer vann.

Slutte med alle søtsakene og brusen (tror jeg går ned noen kg bare ved å redusere det...)

Spise mer regelmessig

Ikke noe særlig mat etter kl. 19

Høres bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina

Hva pleier dere spise på en lørdagskveld?....Noe som er ikke alt for usunt,men allikevel kosemat. :)

Rette skriveleif

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: velkommen til dere nye! :klem:

Og så..... : Fytti katta!!! :sur: For en elendig periode jeg er inne i.. For det første, jeg kom meg IKKE opp tidlig for å gå tur før jobb.. (Sorry Malina.. Avtalen ble visst brutt..) Sovna på sofaen etter jobb, sov i 2 timer, var like trøtt når jeg våkna. Spiste boller og kjeks som vi fikk servert hos mamma.. Og ingen tur på meg idag i det hele tatt.. Nå skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre, er slapp og uvel.. Imorgen har jeg fri,da, satser på å få sove til jeg er uthvilt, og så spise sunn og god frokost.. Hvis jeg ikke har mer energi på mandag, tror jeg jammen jeg skal nevne det til legen.. (har time da..) Men jeg SKAL få opp den energien snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva pleier dere spise på en lørdagskveld?....Noe som er ikke alt for usunt,men allikevel kosemat.  :)

Rette skriveleif

Kylling med salat? Og ris... Er godt det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda de som spiser godteri hver dag. :vinke: Det er vel ikke bare meg? :rodme:

Hver dag vi ikke spiser noe slikt setter vi et kryss eller noe sånt?

Men en dag i uka kan vi spise det.

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bli litt bedre kjent med de i gruppa hadde det vært fint med litt "kartlegging". Svar på det dere ønsker.

Alder: 26

Bosted: Drammen

Høyde: 174

Vekt: 74-75

Ønsket vekt: 65

Jobb/studie: Førskolelærer

Barn: Jente, 4 år og gutt, 2,5 år

Sivilstand: Samboer

Kostholdsfilosofi: Sunn mat og jogging/sykling

Endret av Pimbila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest synseren

Her er mine fakta:

Alder: 35

Ønsket vekt: 70-80

Jobb/studie: Studerer livskunst ;)

Sivilstand: Samboer

Kostholdsfilosofi: Sunn mat, sykling, turgåing og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 medlemmer (foreløpig)

*Med*

Azra

En gjest/Helene

Fantus

Festus

Galatea

Malina

Momo

Monana

Monarabb

Nivea

Pimbila

Rannva

Rine

Shine21

Synseren

Trimjenta

Tøyseklumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 27

Bosted: nordpå

Høyde: 163

Vekt: 74

Ønsket vekt: 65

Jobb: butikkjobb

Barn: ingen, ufrivillig barnløs

Sivilstand: gift

Kostholdsfilosofi: litt fedon, mest bare sunn livsstil og mer trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Og så..... : Fytti katta!!!  :sur: For en elendig periode jeg er inne i.. For det første, jeg kom meg IKKE opp tidlig for å gå tur før jobb.. (Sorry Malina.. Avtalen ble visst brutt..) Sovna på sofaen etter jobb, sov i 2 timer, var like trøtt når jeg våkna. Spiste boller og kjeks som vi fikk servert hos mamma.. Og ingen tur på meg idag i det hele tatt.. Nå skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre, er slapp og uvel.. Imorgen har jeg fri,da, satser på å få sove til jeg er uthvilt, og så spise sunn og god frokost.. Hvis jeg ikke har mer energi på mandag, tror jeg jammen jeg skal nevne det til legen.. (har time da..) Men jeg SKAL få opp den energien snart!!  :)

Gjør ingenting om du ikke holdt avtalen, kjære deg :klem: Skjønner at det blir litt stress med gåtur før jobb en lørdags morgen.

Huff, så kjedelig å ikke være i topp form- synes absloutt du skal nevne det for legen,ja. Vitaminmangel eller noe kanskje? :forvirret: Ellers så er det jo normalt at man er litt mer tiltaksløse i perioder....-selv om det er kjedelig!

Kos deg med fridag i morgen! :klem:

Rekk opp hånda de som spiser godteri hver dag. :vinke: Det er vel ikke bare meg? :rodme: 

Hver dag vi ikke spiser noe slikt setter vi et kryss eller noe sånt?

Men en dag i uka kan vi spise det.

Hva mener dere om dette?

Heldigvis klarer jeg meg uten godis hver dag,men kan f eks spise alt for mye middag eller kveldsmat som også fort blir mye kcal :sjenert:

Høres ut som en motiverende plan å sette kryss hver gang man klarer en hel dag uten godteri/annen usunn uvane. :)

Jeg pleier ha 1-2 spisekvelder i uka der jeg spiser en litt bedre og større middag, og kanskje dessert eller litt snacks på kvelden. Hvis man skal leve på en streng diett i flere mnd tror jeg det er stor sjanse for at man ikke klarer fullføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...