Gå til innhold

¤ 60 slankedager ¤


Gjest En Gjest:)

Anbefalte innlegg

Da er "ferien" over - og det nye liv har begynt...

Start: (eg. 105, men tar fra det høyeste..)

107 kg/ Mål: 75 kg/ Nå: 105,4 kg/ Resultat: - 1,6 kg de to siste ukene.

Så spørs det om trenden fortsetter, eller om det bare var et blaff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok lurt å ta det over langen, ja. Jeg har ikke så mye å klage over, men har veldig spinkel beinbygning, og har derfor fort litt for mye fett, selv om vekta ikke ser så ille ut.

Jeg har vært oppe i 65 kilo (i u-gravid tilstand.....). Nå har jeg stabilisert meg rundt 60, og håper jeg skal bruke høsten på å komme godt i gjenge med trening og fornuftig kosthold. Jeg ser jo at man fint kan leve med noen utskeielser i ny og ne, bare det ikke blir for mye, og bare man oppveier med å holde seg i aktivitet.

Men altså: mine mål:

Start: 62/Mål: 57/Nå:60/Ned 2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grudde meg til å gå på vekta i dag tidlig, etter bursdagsfeiring til ei venninne i helga.. men fjellturen på 7 timer lørdag gjorde nok susen... ;)

Start uke 31: (eg. 105, men tar fra det høyeste..)

107 kg/ Mål: 75 kg/ Nå: 105,4 kg/ Resultat: - 1,6 kg uke 31+32

Uke 34: 104,9 kg/ Resultat: - 0,5 kg uke 33

Jaja.. det går da nedover om ikke annet.. ;)

Endret av Festus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er brylluppet over. så nå er det bare å komme seg i sving igjenn.

to sek, må berre ut å veie meg.......

Start: 102,9 Kg

Mål: 90 kg

Nå: 102,9 kg

Resultat: 0 kg

Lykke til folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig stillstand denne uka... 100gram fra eller til regner jeg med var treninga jeg ikke kom meg ut på.. Nå begynner det full fres med 3 treninger pr uke, + instruktør/ trener 3 ganger i uka.. pluss evt fritrening på lørdager.. så satser på at denne uka blir bedre enn forrige.. :)

Start uke 31: (eg. 105, men tar fra det høyeste..)

107 kg/ Mål: 75 kg/ Nå: 105,4 kg/ Resultat: - 1,6 kg uke 31+32

Uke 34: 104,9 kg/ Resultat: - 0,5 kg uke 33

Uke 35: 105,0 kg/ Resultat: +0,1kg uke 34

Vi får bare stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooooooooops..........

opp til 103,5 gitt..... kan ej skylde på ventende mens eller :sjenert:

resultat + 0,6 kg.....

skal prøve mej på å spise tørrfisk til frukost no, kansje ikkje d beste, men det er bedre en ingen frukost kansje??? noen med en ormening her. vet egentli ikkje hvor mye jeg kan spise av dette da....??? ;)

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Start uke 31: (eg. 105, men tar fra det høyeste..)

107 kg/ Mål: 75 kg/ Nå: 105,4 kg/ Resultat: - 1,6 kg uke 31+32

Uke 34: 104,9 kg/ Resultat: - 0,5 kg uke 33

Uke 35: 105,0 kg/ Resultat: +0,1kg uke 34

Uke 36: 104,9 kg/ Resultat: -0,1 kg uke 35

ARGH! Dette går saaaaakte!! *full skjerpings*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start uke 31: (eg. 105, men tar fra det høyeste..)

          107 kg/ Mål: 75 kg/ Nå: 105,4 kg/ Resultat: - 1,6 kg uke 31+32

          Uke 34:  104,9 kg/ Resultat: - 0,5 kg uke 33

          Uke 35:  105,0 kg/ Resultat: +0,1kg uke 34

          Uke 36:  104,9 kg/ Resultat:  -0,1 kg uke 35

ARGH! Dette går saaaaakte!! *full skjerpings*

Hei, festus.

Jeg har gått ned 12,5 kilo siden april og tenkte jeg ville motivere deg litt.

Husk at når du trener mye binder musklene dine mye vann.

I tillegg bygger du opp nytt muskelvev (som veier mer enn fett)

Før mens kan vekta gi utslag i pluss med opptil 2 kilo!(jeg går alltid opp 0,5)

BRUK MÅLEBÅND I TILLEGG TIL VEKTA!Det er motivasjon det! :)

Husk å spise jevnt og RIKTIG!

Du bør få regnet ut kcal forbruket ditt ut i fra aktivitetsnivå og trekke fra MAX 1000 kcal!

Det kan være bedre å senke menyen etterhvert når forbrenningen har vendt seg til og stabilisert seg på eks. - 700 kcal.

Drikk 1,5 til 2 liten vann pr. dag.

Skriv opp alt du spiser med antall kcal og regn sammen etterhvert.

Det blir fort en vane og tar ikke mye tid!

det finnes masse godteri du kan spise en del av uten at det er masse kcal.

Bamsemums f.eks.

10 stk= 190 kcal.

Potetskruer

50 gram (det er mye det) = 215 kcal

Seigmenner

10 stk.=145 kcal!

Kjøp deg en vekt!

Så veier du potet, snacs og brød til du føler deg sikker på å beregne mengden på øyenmål!

Lykke til...stå på...du er flink :)

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for motivasjonen! :)

Synes ikke jeg minker noe i cm heller.. bruker samme klærne.. og magen henger fortsatt.. men synes det er moro å trene.. Merker jo at kondisen og styrken har blitt bedre om ikke annet.. Må jo trene mye kondis og styrke nå.. skal opp til rødt belte i taekwondo til jul... :) Målet er å kunne ta 40 armhevinger med strak kropp.. laaangt igjen ennå men.. :)

Venter faktisk mensen nå, så det er jo lov å håpe at det har innvirkning på vekta mi akkurat nå.. dessuten har jeg ikke magamål for tida... spiser og spiser og blir ikke mett!! (spiser mat, ikke snop) Kunne sikkert spist 4 skiver til frokost, og ditto til lunsj! :overrasket: Også jeg som vanligvis blir mett av 2!!

Får besøk i helga av ei venninne som er meget matbevisst, så da blir det ikke brus på lørdagskvelden heller ... ;) Drikker mye hver dag, riktignok te - men uten sukker.

Iflg en kalkulator har jeg et energiforbruk pr dag (rolig) på 2500kcal og ca 1000 mer på en aktiv dag (regnet ut etter høyde og vekt, og at jeg er kvinne, men tar det likevel med en klype salt.. hva er en rolig dag? Og hva er en aktiv??), så å leve på ca 2000kcal skulle ikke være noe problem (trener jo 6 økter i uka, så kan ikke gå særlig lavere...). Får begynne med omelett på jobb igjen.. nammenam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

To "Fiber pluss" til frokost og tre til lunsj, 1 middagsporsjon i stedet for to, MASSE vann og eper: -10kg på 1 mnd. Spis mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To "Fiber pluss" til frokost og tre til lunsj, 1 middagsporsjon i stedet for to, MASSE vann og eper: -10kg på 1 mnd. Spis mindre.

Jeg spiser ikke mye til vanlig. Ei skive til frokost, to til lunsj, og til middag spiser jeg mindre enn min datter på 11 (eks to pannekaker er nok til meg..), spiser også et knekkebrød el. til kvelds. Jeg er faktisk ganske småspist, men blir fort sulten igjen. Knasker Fiberrik både med og uten "pålegg".

Jeg trener minst ei økt hver bidige dag, og kan ikke leve på 5 fiberpluss og middag på en dag!! Kroppen trenger faktisk MER næring når man trener, ellers fungerer ikke musklene og kroppen! Å kutte ned til så lite mat fører kun til at du mister muskler! (Hvis du tviler kan du jo gå inn på hvilken som helst helsekostside på nett.... ). Og det vil jeg ikke, fordi jeg da får mindre muskler til å forbrenne fett, og går opp igjen kiloene etterhvert. Dette kalles jojoslanking, som du sikkert har hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...