Gå til innhold

¤ 60 slankedager ¤


Gjest En Gjest:)

Anbefalte innlegg

Gjest Malina
Jeg vil også være med.

Jeg kan kanskje klare det siste på 60 dager.

Jeg veier nå 69 kg og skal gå ned til 60 i første omgang.

Jeg veide 85 kg i juli 2005, så jeg har gått ned 16 kg, men har begynnt og sluntre litt, så jeg trenger hjelp til de siste.

Mitt største problem er sjokolade, jeg elsker sjokolade.

Maten er ikke noe problem da jeg faktisk elsker sunn mat og ikke liker fet mat.

Også må jeg bli flinkere til og trene, for jeg er litt sløv der.

Gøy at du også blir med!! :hoppe:

Så flink du har vært som har gått ned 16kg. Regner meg du har mange gode tips til oss da?! ;)

Hehe...,er nok flere som er svak for sjokolade...Vi får backe hverandre opp, og hjelpe med motivasjonen til å holde oss til sunn mat og trening. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er det egentilg man skal spise når man skal spise 5 ganger om dagen..? frokost, frukt, lunsh, frukt, middag? regnes det som fem?? altså en appelsin eller et eple er liksom Et måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost, lunsj, middag, kvelds og frukt.

Får ikke jeg kveldsmat så blir jeg ekstremt sugen på sjokolade. Jeg spiser ca to knekkebrød til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest azra ikke logget på
hva er det egentilg man skal spise når man skal spise 5 ganger om dagen..? frokost, frukt, lunsh, frukt, middag? regnes det som fem?? altså en appelsin eller et eple er liksom Et måltid?

Jeg spiser frokost, lunsj, mellommål, middag, og kvelds hvis det ikke blir for sent. Holder tre-fire timer før leggetid spisefrie med mindre jeg har trent på kvelden, da er det viktig å fylle på med proteiner.

Det jeg sliter mest med er sjokolade og brus, og dørstokkmila er enormt lang noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! jeg skal ned 14 kg, så det vil nok ta sin tid. Men 60 dager er en god start da! Er det 1/2 kg i uka de sier er bra/heldig å gå ned tro? Kanskje jeg kan håpe på å gå ned nærmere 5 kg disse ukene da? Jippi, nå skal vi jammen være flinke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fem kg skulle vel være realistisk. Skal være glad hvis jeg kommer under 70-tallet. Vingler mellom 72 og 75 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Har visst helt glemt at jeg har meldt meg på her inne, jeg... :sjenert: For jeg har nemlig IKKE vært flink de to siste dagene. Dvs, har forsåvidt spist sunt, bortsett fra litt smågodt.. (ergo ikke flink!!) Men jeg er da så ufattelig slapp og energiløs. :sur: Er liksom utslitt i kroppen, og trodde igår kveld at jeg begynte bli syk, for da fikk jeg vondt i alle ledd.. Men nå er jeg tilbake til bare slapp og elendig.. Huff.. Må få energien min tilbake, jeg skal jo begynne å trimme til Kari Jaquesson sin video vitamin4!! Kan noen sende over litt energi? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av at det faktisk kan være så mye som 2 kg i forskjell på vekten fra den ene dagen til den andre! Skulle ikke kunne være mulig da!

Nå er det helg og jeg vil ha digg! *Tenke-på-hvor-mye-kjekkere-det-er-å-gå-i-sommertøy-når-jeg-er-5-kg-lettere*

Noen mål må en ha:

*Dårlig på å drikke vann.. I morgen skal jeg kjøpe meg en imsdalflaske å fylle den opp minst 4 ganger om dagen.

*Begynne å spise middag av frokosttallerken. Mindre mat, samtidig som tallerkenen ser god og full ut:)

*Trene 3 dager i uken. Gå mer tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sende over litt energi?  :ler:

Sorry, kan ikke hjelpe deg der, nei. Ingen ting på tv, alene hjemme med sovende barn, nedstøvet stepmaskin som jeg lovet meg selv jeg skulle bruke HVER dag når jeg kjøpte den for en mnd siden. I stedet sitter jeg her da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en liten ting her jeg sitter: Om sånne Nutrilett sjokolader er er egentlig god erstatning for f.eks lunsj. Til lunsj pleier jeg å spise sånn crusli solfrokost

(som sikkert ikke er den sunneste) Men den nutrilett brownies er jo fantastisk god da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Har visst helt glemt at jeg har meldt meg på her inne, jeg... :sjenert:  For jeg har nemlig IKKE vært flink de to siste dagene. Dvs, har forsåvidt spist sunt, bortsett fra litt smågodt.. (ergo ikke flink!!) Men jeg er da så ufattelig slapp og energiløs.  :sur:

Jeg er også helt tom for energi. Har vært hos legen for ta ulike prøver, men har ikke fått noe svar.

Hadde du bodd i Drammen kunne vi trimmet litt sammen, vøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
hva er det egentilg man skal spise når man skal spise 5 ganger om dagen..? frokost, frukt, lunsh, frukt, middag? regnes det som fem?? altså en appelsin eller et eple er liksom Et måltid?

Jeg spiser ofte flere måltider også jeg- men jeg spiser nokså lite hver gang.

Jeg skriver opp kostholdsplaner som jeg prøver å følge,og den ser ca. slik ut:

Frokost: Havregrøt m/kanel eller FiberRik m/skinke eller tunfisk

Mellom måltid: Mager kesam m/fun saft og vanilje essense eller proteindrikk

Lunsj: Grønn salat m/kyllingfilet, skinke,egg eller tunfisk eller FiberRik m/skinke+frukt/grønt

Middag: Varierer veldig,men målet er grønnsaker til hver middag

Mellom måltid(ofte i forbindelse m/trening: Mager kesam m/fun saft eller et knekkebrød m/cottage cheese og kiwi

Kvelds: (Jeg kutter veldig ned på karbohydratene på kvelden)Omelett av 1-2egg og skinke eller cottage cheese med kanel(og eple)

Fem kg skulle vel være realistisk. Skal være glad hvis jeg kommer under 70-tallet. Vingler mellom 72 og 75 nå.

Da ligger vi noenlunde på samme mål nå! ;) Jeg kunne tenke meg ned mer enn 5 kg da,men...målet mitt er å komme under 70 innen juni,så får jeg ta det derfra...

Kan noen sende over litt energi?  :ler:

Sender over litt energi :klem: Det blir nok bedre etterhvert ska du se!

Hvis vi er flinke til å motivere hverandre og backe hverandre opp,så blir det kanskje litt lettere for deg?! ;)

*Tenke-på-hvor-mye-kjekkere-det-er-å-gå-i-sommertøy-når-jeg-er-5-kg-lettere*

Noen mål må en ha:

*Dårlig på å drikke vann.. I morgen skal jeg kjøpe meg en imsdalflaske å fylle den opp minst 4 ganger om dagen.

*Begynne å spise middag av frokosttallerken. Mindre mat, samtidig som tallerkenen ser god og full ut:)

*Trene 3 dager i uken. Gå mer tur.

Fine mål! :) Og likte godt den Tenke-på-hvor-mye-kjekkere-det-er-å-gå-i-sommertøy-når-jeg-er-5-jg-lettere-tanken :sjarmor:

Tenker på en liten ting her jeg sitter: Om sånne Nutrilett sjokolader er er egentlig god erstatning for f.eks lunsj. Til lunsj pleier jeg å spise sånn crusli solfrokost

(som sikkert ikke er den sunneste) Men den nutrilett brownies er jo fantastisk god da!

Nutrilett sjokolader vil jeg si IKKE er en god erstatning for en SUNN lunsj.

Grunnen er forholdsvis mye sukker og bare middels varig metthetsfølelse.

Men det kommer ann på hvordan man spiser til vanlig...spiser du veldig lite sukker resten av dagen er det jo ikke farlig å ta en Nutrilettbar(den inneholder jo heller ikke mange kcal),men jeg synes den er litt for dårlig til å ersatte en lunsj.

Jeg bruker den av og til i forbindelse med trening; 1/2 før og etter. Da får man energi før treningsøkten, samt det man trenger av næringsstoffer etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutrilett sjokolader vil jeg si IKKE er en god erstatning for en SUNN lunsj.

Grunnen er forholdsvis mye sukker og bare middels varig metthetsfølelse.

Leste akkurat en nutrilett-bar-tråd og de sier dat samme som deg alle mann:) Mase sukker! Da gjør jeg ike det, selv om jeg egentlig er ganske flink til å holde meg vekke fra sukker. Fiberrik er jo supergodt. Det skal jeg kjøpe i morge. Fiberrik med magerost og paprika. Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

60 dager - det kan jeg klare!!!! Motivasjon er nemlig mitt hovedproblem.. Jeg er SÅÅ ikke motivert!! Men 60 dager - det kan jeg klare!!!!!!

Bra Malina - takk for at du dro meg inn her ;)

Jeg veier altfor mye, og bare jeg klarer å i det hele tatt gå ned noe som helst på 60 dager er jeg fornøyd. Jeg har nemlig ikke klart det de forrige 60 dagene.. Men nå er det ny start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sabia
:klem: Det trengs!!! Jeg har som sagt en liten driiitunge inni meg som absolutt overhodet IKKE vil på slanke kur, og som bare MÅ ha sjokolade, iskaffe, osv... :grine: She's gonna die!!! :kgblunk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina

Rett innstilling, girl! :klappe:

Men seriøst...skjønner hvordan du har det? Jeg kan jo trøste deg med at det er sånn for de aller fleste, men (i mitt tilfelle) mange klarer faktisk vende seg av med det...For meg er det nå blitt ren rutine å spise sunn mat/unngå utskeielser i ukedagene. Ett stort problem jeg har da, er det når jeg først begynner på god middag,sjokoladespising osv i helgene...Farlig,farlig :klaske:

Du får ta det litt forskitig i begynnelsen, Nivea! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Leste akkurat en nutrilett-bar-tråd og de sier dat samme som deg alle mann:) Mase sukker! Da gjør jeg ike det, selv om jeg egentlig er ganske flink til å holde meg vekke fra sukker. Fiberrik er jo supergodt. Det skal jeg kjøpe i morge. Fiberrik med magerost og paprika. Nam nam.

Ja, fiberrik er suuupert! :)

Hvis du er flink til å holde seg unna sukker til daglig,synes jeg du kan ta en Nutrilett bar av og til. Er det under 30g sukker som er det anbefalte??! :forvirret:

Dessuten er jo Nutrilett bars supert isteden for annen sjokolade de dagene man har "spisedag"/ i helgen. Jeg synes de smaker like godt.

Jeg har også funnet sukkerfrie sjokolader på Coop- som faktisk smaker godt! Jeg har ingen akkurat nå,men skal finne navnet på dem...Bare 10kr pr stk,lite kcal :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for energi-overføring, Malina! Og da skal jeg overføre energi til dere, Tøyseklumpen og Pimbila, når jeg bare får mottatt den fra Malina.. :ler: Nå skal det sies at jeg faktisk har SETT på video vitamin-dvd'en i kveld. Litt greit å vite hva man går til.. Så, når energien dukker opp, skal jeg trimme! Tror det blir ganske slitsomt for en utrent sjel, men det går vel.. :ironi:

Nivea, vet hvordan du har det.. Men vi satser på at jente-gjengen her gir oss et spark i baken, så vi klarer sparke ut sjokoladen ut av skapene.. :ler:

Kjenner energien begynner komme litt tilbake (tror virkelig det hjalp, Malina!), satser på at jeg er i tipp topp form igjen imorgen.. For nå er det jammen lenge siden (okei, bare 2 dager,da) jeg var ute og gikk meg tur, eller gjorde noe fysisk i det hele og det store, faktisk.. (staaaaakars mannen min.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...