Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Mannen lagde jammen det middag i går også: gratinert pastaform med ostesaus laget av fetaost som ikke var helt fetaost...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremet grønnsaksuppe med sprøstekt bacon og maisbrød til.

Skrevet
Kremet grønnsaksuppe med sprøstekt bacon og maisbrød til.

Sorry...feil tråd igjen. Men grønnsaksuppa er helvegetarisk da :)

Skrevet

I går hadde vi grønne bønner og poteter i urtesmør, omelett med brokkoli og tomatsalat.

Gjest Solsikke
Skrevet

Det ble enkel indisk mat i dag. Veggie masala (linseblanding fra Santa Maria), med ris og naan brød :sikle: på siden.

Noen som har en god oppskrift på naan brød foressten? Det er på tide at jeg baker mine egne snart!! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Enkel couscous rett med bønner og soltørkede tomater.

Skrevet
Det ble enkel indisk mat i dag. Veggie masala (linseblanding fra Santa Maria), med ris og naan brød :sikle: på siden.

Noen som har en god oppskrift på naan brød foressten? Det er på tide at jeg baker mine egne snart!! :)

Eg bakte gode nanbrød igår...

25g gjær

3dl yoghurt

2dl lunken melk

2ss olje

2ts sukker

2ts havsalt

hvetemel til passe deig

hevet den til dobbel størrelse, veltet den ut på melet bord og delte opp i passe emner(uten å kna) Kjevlet lett ut i passe tykkelse og drysset noen av de m spisskummenfrø.

Stekte to-tre i slengen på varm steinplate i ovnen(250grader) i tre-fem minutter.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Blir mye spising på jobben for tiden (derav spennende ting som stekt fiskepudding, laks i blokker, og annen interessant sykehusmat), men forrige gang jeg lagde min egen middag, ble det omelett med rød paprika, vårløk og spinat, med en enkel salat og brød til.

Skrevet (endret)

I går ble det en innholdsrik pastasalat og i dag skal vi spise noe med maiskolber til.

Glemte noe:

Jeg har laget disse naan-brødene. Det er en oppskrift fra Arkana:

Naan-brød (10 stk)

2,1 dl melk

1 ½ ss sukker

25 g gjær

600 g hvetemel

1 ts salt

2 ts løkfrø

2 ts bakepulver

4 ss olje

2 ½ dl yoghurt

Lunk melken til 37 grader. Tilsett halvparten av sukkeret og gjæren. La det stå 20-25 minutter. Ha melet i en bolle. Ha i resten av sukkeret, salt, løkfrø og bakepulver. Bland godt. Ha i olje, yoghurt og melk og bland sammen. Kna i 10-15 minutter, til den er glatt. Hell 1 ts olje i bollen og det samme over deigen. Dekk med et fuktig klede og la heve 1 -1 ½ time. Varm ovnen til 275 grader (grillfunksjon). Del deigen i 10 emner som rulles til en kule og kjevles til en tåreformet leiv ca ½ cm tykk. Legg på stekebrett. Stek 2 min til den blåser opp. Snu og stek ½ minutt til. Oppbevar under fuktig klede eller i aluminiumsfolie til den skal spises.

Endret av salsera
Gjest Solsikke
Skrevet

Takk for oppskrift på naan brød! Gleder meg til å prøve de ut! :)

Skrevet

I går ble det maiskolber med en salat med tomater, vårløk og røde bønner til.

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

I dag blir det pastaskruer, sånne med tre forskjellige smaker; vanlig, tomat og spinat. Tilbehør blir en lys pastasaus og stekt squash, løk og paprika med pesto. Deilige ciabatta på siden og :)

Endret av Nevdulinien
Gjest Gjesta
Skrevet

I dag serverte jeg filo-puter fylt med potet, løk, mais og ost, med en enkel salat ved siden av og et glass farris.

Skrevet

I dag blir det lasagne med kjekjøtt.

Skrevet

:ler: Velger å lese det som "sojakjøtt".

I går hadde vi fullkornpasta med valnøtter, persille og hvitløk og en tomatsalat ved siden av.

I forgårs hadde vi grillet ost sammen med persillesalat (tomater, agurk, paprika og mye persille) og grillet aubergine og squash med litt hvitløksolivenolje.

Skrevet
:ler: Velger å lese det som "sojakjøtt".

Sorry, jeg har visst bomma igjen :sjenert:

Gjest Solsikke
Skrevet

I går hadde vi grønnsakspai med tomatbønner, mais og tomatskiver + stekt løk, squash og champinon.

Skrevet

samma som i går v?

Pølse og lompe med potetmos,,,,,nam!

Pluss det lager seg selv noe jeg er stor fan av, av og til...

Skrevet

I går hadde vi spinatpai med sopp og mozarella, sandwich med diverse tomat/salat/ost/god majones/egg, samt baguetter med diverse oster. I dag blir det nok rester av spinatpaien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...