Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hadde ikke melk, så det ble ikke lasagne, men kikertgryte i går.

I dag blir det pizza med sopp, aubergine og squash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

I dag tror jeg at jeg lager ovnsbakte grønnsaker. Og så må jeg ha noe med litt protein i tillegg, men vet ikke helt hva ennå. Hva kan være godt til ovnsbakte grønnsaker tro? *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg at jeg lager ovnsbakte grønnsaker. Og så må jeg ha noe med litt protein i tillegg, men  vet ikke helt hva ennå. Hva kan være godt til ovnsbakte grønnsaker tro? *tenke*

Litt sent nå kanskje, men kanskje romesco-saus kunne passet bra? Det er ihvertfall godt til grillede grønnsaker.

Omtrentlig oppskrift: 60-100 g skåldede, ristede mandler (og/eller hasselnøtter), 2-3 store grillede røde paprika (uten skinn og frø), 1 rød chili, 1-2 fedd hvitløk, 3-4 soltørkede tomater, 2-3 skjeer olivenolje, vineddik etter smak, litt safran (kan sløyfes, men er nydelig ;) ), salt og pepper. Bland i blender, tynn ut med litt vann og smak til med mer salt og pepper etc om nødvendig.

Kjempegodt, og inneholder en del proteiner pga nøttene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Litt sent, ja, men verdt å huske til neste gang. Hørtes veldig godt ut!

Det ble i stedet bønne-puré (hjemmesnekret i går, og overraskende god), og en håndfull peanøtter senere foran CSI. :)

I kveld skal jeg ut og spise med foreldre og søsken. Da blir det alt fra chips og salat til quasadilla, alt ettersom hvilken restaurant vi havner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste vi pizza og i dag lurer jeg på om jeg skal lage en pai med aubergine, squash, paprika og feta.

Edit: Det ble soltørkete tomater i stedet for paprika. Veldig godt!

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere andre på ferie?

I går ble det ratatouille med fullkornpasta, persille og parmesan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en enkel, men god pastarett med fullkornpasta, gul paprika i tynne strimler, finstrimlet purre, tomat, soltørket tomat og hvitløk. Fetaost til meg og parmesan til sambo.

I dag blir det noe med grønne bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

*Rosmarinpoteter i ovnen

*Blandet salat med valnøtter, blåmuggost og blå druer

*Grillet laks med sitron og pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra initiativ forresten (tråden altså).

Det synes jeg også! Bare synd det er litt stille her inne for tiden.

I går ble det bakt potet med urte- og hvitløkskesam, egg og en salat med paprika og grønne bønner.

I dag hadde vi bønnesalat med ris til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

I går lagde samboeren noe jeg syns er veldig godt, og tror det inneholdt:

pasta, røkelaks, sjalottløk, crème fraîche og erter + noe krydder som jeg ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi enchiladas, og i dag blir det nok "bare" en eller annen salat med rundstykker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

På lørdag spiste vi rødvinsrisotto, og i går laget mannen sin deilige sommersalat m/bl.a lune poteter, feta, soltørket tomater, oliven og mye annet godt. Nammis!

I dag er det min tur til å lage middag, men er usikker ennå. Vil se an været først. Kanskje blir det taco, kanskje blir det bare rbuscetta med diverse godsaker: salsa, bønnapate, olivenpate etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...