Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Starter en tråd slik at vi vegetarianere kan inspirere hverandre.

Siden mange plante-etere (det heter vel strengt tatt ikke veggiser da) også spiser fisk, tar vi også med fiskeretter i tråden.

Helt enkle retter er bra.

Kjøttetere som skal ha en vegetar-rett eller fiske-rett den dagen de svarer, er selvsagt også velkomne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

I dag planlegger jeg fajjitas med frisk salat og stekt grønnsaksblanding i taco-pulver. (Blandingen skal bestå av bl. a. squash og gulrot. Ikke bestemt meg helt enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt laks med woket brokkoli, poteter og gulrot, og hollandaisesaus.

Nammenam!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I dag skal jeg ha styremøte midt i middagstida, så jeg regner med det blir noe enkelt: omelett eller ostesmørbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det fylt squash. Tror jeg lager et fyll av couscous og sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det fylt squash. Tror jeg lager et fyll av couscous og sopp.

Jeg klarte selvfölgelig å forandre plan i siste øyeblikk... Er ikke så flink til å planlegge, er visst litt for impulsiv av meg,,, :sjenert:

Det ble fullkornpasta med sopp, rødløk og masse persille! Mmmm.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg spiste fersk pasta med hvitløk, stekt sopp, sukkerter og tomater i dag. Masse revet parmesan på toppen. Sommermat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt båndspaghetti, stekte tofuterninger, squash, aubergine, løk og hvitløk. En boks hermetiserte hakkede tomater. Yoummi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

Vi har "alltid" hjemmelaget pizza på fredager, så det blir nok det i dag også. Lager deig med sammalt hvete, og bruker vanligvis tomatsaus som basis (kanskje med en dæsj curry-paste for smakens skyld) og svarte oliven og soltørket tomter. Og masser av ost.

Koser meg med å lage pizza med et glass vin i hånden mens jeg gløtter på Monkey Business på Animal Planet. Da er det helg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Ser ut til at det blir falafel, pommes frites og salat med tilhørende tzatziki. Så får mannen spise biffen han har liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Sellerirot i små biter stekt i stekepanna sammen med litt kikerter og noe frossen wok-blanding (en type med bla. vannkastanjer, babymais brokkoli og gulrøtter) krydret med litt salt og pepper, paprikapulver karri og korianderpulver, og litt eplecidereddik - Pleier som regel å ha i det i sånne stekepanneretter. Det setter veldig god smak, så lenge man ikke har for mye selvsagt.

Også noen baby-plommetomtater sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I dag laget mannen middag: sløyfepasta i creme fraiche saus, med stekt paprika og frityrstekte farse-strimler. Enkelt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middagene siden sist:

fredag: potet og sopp stekt sammen, mye persille og ostegratinert asparges

lørdag: ovnstekte grønnsaker med tomatlokk og persilleris

søndag: urtefoccacia og grillete grønnsaker (paprika, squash, rød løk og tomat)

I dag blir det vel resten av focacciaen og foliestekte grønnsaker. Eller couscoussalat, alt etter hva de har av grønnsaker på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...