Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Vi kan skrive her selv om vi ikke lager så mye fancy også da ;) Her er det med ferdigmat siden jeg er syk:

I går hadde vi falafel fra Halsans Køk som vi hadde oppi fullkornspita sammen med cherrytomater, ost, agurk, løk, salat og hummus med soltørkede tomater. Tror det blir en rømmedressing med hvitløk i tillegg neste gang.

I dag blir det kikertburgere med spinat og lime så vi får brukt opp hummusen.

http://veganmisjonen.blogspot.com/2012/02/kikertburger-falafel-spinat-vegan.html

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Badabing

Du burde absolutt prøve det ja. Veldig kjapt og enkelt å lage også :)

Her er oppskrift på hummusen forresten. Den hummusen med soltørket tomat er rett og slett helt fantastisk. Har spist hjemmelagd knekkebrød med denne hummusen + paprika på hver eneste dag i ei uke nå :hjerter:

Haha.. Først nå så jeg at du hadde anbefalt den lenge før meg :)

Cilipili: vil du dele oppskrift på de cheddarrundstykkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Middagen idag var burgere av kikerter, søtpotet og chili. Tilbehøret var fullkornsris og peanøttsaus på glass. Veldig kjekt med et lager av burgere i frysa har jeg funnet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har helt glemt bort denne tråden. :)

De siste dagene har vi egentlig spist mye godt. :)

Fredagen lagde jeg denne lasagnen som er supergod men tar evigheter å lage:

http://vegetarbloggen.com/2012/03/13/vegansk-lasagne/

Bruker også 4 fedd med hvitløk, litt parmesan/garlic-nuggets kjøpt fra iHerb, og bruker chipotle istedet for paprikapulver, litt chili og agavesirup (også fra iHerb) i stedet for lønnesirup.

Lørdag hadde vi tapas! :) Lagde caprese (mozzarella, cherrytomater, basilikum, toppet med balsamico), bønnesalat, brytebrød, bruschetta med tomatsalat, marinerte sopp fylt med camembert, samosa med spinat og feta og key lime pie.

Søndag hadde vi bakt potet, halloumi, grillet babymais og grillet paprika.

I dag: omelett med foccaccia ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen idag var burgere av kikerter, søtpotet og chili. Tilbehøret var fullkornsris og peanøttsaus på glass. Veldig kjekt med et lager av burgere i frysa har jeg funnet ut :)

Kunne du tenkt deg å legge ut oppskriften? Eventuelt sende den på PM? Hørtes godt ut!

Ble linsesuppe på meg, rester fra i går. Grønne linser, flådde tomater, chilli, ingefær, kokosmelk, sitron, løk og hvitløk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vegetarianere" som spiser fisk = pescetarianere.

Når jeg var vegetarianer og skulle lage meg noe enkelt og godt, pleide jeg bare å wokke grønnsaker sammen med enten kikerter/tofu, og tilsette krydder og/eller saus (jeg brukte ofte soyasaus).

Soyakjøtt med sursøt saus og nudler til er også veldig godt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenkt deg å legge ut oppskriften? Eventuelt sende den på PM? Hørtes godt ut!

Ble linsesuppe på meg, rester fra i går. Grønne linser, flådde tomater, chilli, ingefær, kokosmelk, sitron, løk og hvitløk.

Hei du, de burgerene var bare noe jeg slang sammen så har ingen nøyaktig oppskrift. Jeg brukte en boks kikerter, en søtpotet, havregryn, saften av en lime, en halv chili, løk og hvitløk. Sausen var fra merket "Blue Dragon" som finnes i stort sett alle dagligvarebutikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, de burgerene var bare noe jeg slang sammen så har ingen nøyaktig oppskrift. Jeg brukte en boks kikerter, en søtpotet, havregryn, saften av en lime, en halv chili, løk og hvitløk. Sausen var fra merket "Blue Dragon" som finnes i stort sett alle dagligvarebutikker :)

Aha! Det burde jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har oppskrift på nøttesteik. Kanskje du kan bytte ut nøttene med kikerter?

NØTTESTEIK:

1 SS SMØR/ OLJE

1 STOR FINHAKKET LØK

2 SS SETERRØMME

200 GR COTTAGE CHEESE

4 DL GROVHAKKEDE MANDLER/ NØTTER (ER BEST MED VALNØTTER, HASSELNØTTER, MANDLER OG PECANNØTTER)

1 SS SITRONSAFT

150 GR REVET CHEDDAR

2-3 STENGER FINHAKKET STANGSELLERI

3 LETTPISKEDE EGG

1 1/2 TS SENNEP( OM DU VIL)

1 SS BULJONG PULVER

SALT ETTER SMAK (OBS! DET ER SALT I BULJONGPULVERET OG)

PEPPER

STEKES I BRØDFORM MED BAKEPAPIR I.

175*C I CA 45-60 MIN. JEG SKRUR OPP VARMEN OG SETTER PÅ GRILL DE SISTE TI MINUTTENE FOR Å FÅ SKIKKELIG BRUN STEKESKORPE.

Vet du om en cottage cheese uten animalsk løpe (tine bruker er animalsk :() ?

Anonymous poster hash: ba29a...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, den store vegetartråden! Siden den først har dukket opp igjen slenger jeg ut gryterett med kikerter, aubergine og tomat servert med coucous som dagens middag. ( Google marokkansk kikertgryte for oppskriften jeg er inspirert av fra klikk.no)

Også lurer jeg på om noen vil dele sin beste vegetarlasagne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...