Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Takk! Den så også veldig god ut!:)

Kan jeg spørre om det er mulig å lage pølser selv også? Har smakt soyapølsene fra Hälsans Kök eller hva det heter, men synes disse er så tørre. Jeg har egentlig aldri brydd meg om pølser, men kjæresten min ønsker seg det på julaften, samt at vi ønsker noe som er lett å grille når vi drar på skitur og sånn.

Det går an ja! Jeg har ikke prøvd meg på det selv enda, men her er et par oppskrifter:

http://veganerliv.com/2010/04/grillp%C3%B8lser-av-seitan/

http://veganerliv.com/2010/04/praise-seitan/

http://vegetarbloggen.wordpress.com/2011/05/27/hjemmelagde-polser/

Og her en anmeldelse av ulike kjøpepølser:

http://vegetarbloggen.wordpress.com/2011/10/18/stor-test-av-veganske-polser/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oi! Må bare bli med i denne tråden.

I dag hadde heg tykk, hjemmelaga brokkolisuppe (brokkoli, hvitløk, løk, chili, litt stangselleri) og grov baguett med olivensmør. Nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilipili: Hvordan mikser du sammen alle råvarene i den nøttesteken du har lagt ut oppskrift til? Litt usikker på hvordan jeg går frem. Bare mikser du alt det tørre, og deretter har du oppi olje, cottage cheese etc?

Dette er nok litt sent, men jeg svarer alikevel :)

Jeg har nøtter, løk og stangseller i i en mikser og blander det med resten. Håper du fikk det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dette er nok litt sent, men jeg svarer alikevel :)

Jeg har nøtter, løk og stangseller i i en mikser og blander det med resten. Håper du fikk det til!

Jeg fikk det til, og den falt veldig i smak! Kjøttspiserne i familien syntes det var det beste de hadde pist på lenge, og de hev innpå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det til, og den falt veldig i smak! Kjøttspiserne i familien syntes det var det beste de hadde pist på lenge, og de hev innpå :)

Så kjekt!

I dag blir det en enkel italiensk pizza med diverse grønnsaker på.

I morgen skal vi ha gjester og da skal jeg lage en orientalskinspirert pastasalat, potetsalat med gurkemeie, chili og ruccola, tomatsalat av perletomater, basilikum, chiliolivenolje og masse hvitløk, saltbakte amadinepoteter, grønn pesto, hvitløksdressing, hummus, to typer foccacia og vårruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Badabing

Har null matinspirasjon, vurderer å bli pastaveggis og bare spise forskjellige typer pasta.

Hehe.. Det er bare å sette i gang å eksperimentere, det er jo så mye spennende å lage :) Jeg handlet inn en del forskjellige typer bønner og linser, kryddere og krydderplanter, og da er det alltid noe godt man kan lage.

Finnes en del bra vegetarblogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Örtburgare med ris og salat i går.

I dag tenkte jeg å prøve løksuppe for første gang. Det høres så godt ut, men jeg har aldri laget det og aldri smakt det. *spent*

edit: rettet tastefeil

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco i dag. Denne uka har jeg bare laget mat av det vi har hatt tilgjengelig i skap og skuffer. Ingen handel. Herlig!

På mandag hadde vi grønnsaksgrateng med varme rundstykker, tirsdag hadde vi stekt ris, onsdag laget jeg burgere av den stekte risen og i går laget jeg tomatsuppe med masse grønnsaker og litt fløte. Mye penger spart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Endte opp med å droppe pastadeppen, og laga hjemmelaga pizza med hjemmelaga tomatsaus og masse snadder som topping. Venter spent på resultatet nå!

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Vil bare si at den hummusen til veganmisjonen med soltørkede tomater er helt fantastisk, beste hummusen jeg har spist noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Vil bare si at den hummusen til veganmisjonen med soltørkede tomater er helt fantastisk, beste hummusen jeg har spist noen gang :)

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at den hummusen til veganmisjonen med soltørkede tomater er helt fantastisk, beste hummusen jeg har spist noen gang :)

Takk for tipset! Da skal denne garantert testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...