Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

couscous med saus av tomater, tomatpuré, litt vann, buljongpulver, gulrot, blomkål, chili, løk, hvitløk,koriander, chilipulver, garam masala, tandoori masala, creme fraiche og pepper. Selvfølgelig med salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal vi ha en romantisk middag med stearinlys og nøttesteik :)

Og det smakte fantastisk! Lenge siden sist nå. I tillegg laget jeg en ny type poteter som funka perfekt. Venda hele mandelpoteter i hakka hvitløk, masse finhakka chili, havsalt og olje. Hadde dem inni ovnen samtidig med og like lenge som nøttesteiken. Retten trengte noe med litt "sting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vegetarburrito med bønner, sopp, paprika m.m. servert med salsa, rømme, guacamole, ris, salat. Spiste ute på Mexico. Er alt for mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du :goodbye:

:goodbye: Jeg er her ja, innimellom!

I dag har vi hatt en chiligryte, igjen! Med kidneybønner og svarte bønner, tomater, mais, gulrot, paprika... og masse hvitløk og fersk chili og kajennepepper og spisskummen og i det hele tatt. Godt ble det! Mat å varme seg på når det er kaldt og ufyselig ute :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

I går hadde vi veggisburger laget av brune bønner og masse godt.Sammen med hamburgerbrød,dressing,tomat,løk og ovnsstekte poteter.

Var supergodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skel vi i barnebursdag med pølser og burgere. De har til og med fikset mat til oss også.. Uten at jeg matte nevne noe først. Liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest mari kontrari

Pasta med kikerter og grønnsaker (gulrot, sopp, hvitløk, løk, squash, div. rester) smakt til med pesto og soltørkede tomater. Nam nam.

Nesten akkurat det samme smaker godt i wraps med yoghurtdressing til, i stedenfor pasta, så vi har bløtlagt dobbelt opp av kikertene så vi kan dette til middag onsdag kveld etter sen jobbing. (Føler meg så voksen når jeg er flink og planlegger :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blandet salat med oliven, marinerte hvitløksfedd, soltørket tomat og stekte tofubiter vendt i tandoori masala krydder. Ferskt brød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favoritter er curry med kikerter og søtpotet. Inspirert av denne oppskriften. Men bruker søtpotet isted for butternut squash (gresskar), kuttet ut vanlig squash og har mer kikerter og champinjong i (forsterker den). Smaker helt himmelsk! Til og med mannen min som er skeptisk til mat uten kjøtt synes denne er kjempegod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igår ble det noe kjapt og enkelt: en pakke Kikerter/potet/blomkål blading fra Findus (er noe saus og sånn også oppi, yum). Hadde i litt ekstra brocoli, erter, raspet gulrot, olje, karri og to ss cottage cheese. Mmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi hjemmelaga pizza. Mannen laga denne gang siden jeg nettopp har operert og ikke skal gjøre noe. Han var kjempeflink! Så nå blir det mer middagslaging på ham fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...