Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her jeg vil være med for å se om jeg får noen tips. Spiser mye vegatarmat (men ikke vegitariner, da). :lol:

I går så spiste vi grønnsakslasagne. Jeg hadde oppi gulerøtter, løk, chilli, hvitløk, tomater og sellerirot. Nam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser dette nå, så strengt tatt er det mer formiddagsmat.

Pasta med brokkoli, sukkererter og gul paprika. I saus laget av chevreost og soyamelk. På toppen har jeg peanøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fylt paprika (grønne linser, puylinser, løk, hvitløk, chili), varm potetsalat med mandelpoteter, chili, ruccola og vårløk, smørdampa brokkolini og sojasjy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Chana Masala

Det tror jeg jammen at jeg vil ha i dag! :)

I går hadde vi taco. Skjell, brune grytebønner stekt i tacokrydder, hjemmelaget guacamole, rømme og masse gode grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det ble bønnesalat i stedet.

200 g kikerter, 200 g kidneybønner, 200 g grønne linser

Div grønnsaker

Basilikum

Hvitløk og chili

Litt olje, hvitvinseddik, sitron

Salt og pepper

Fersk mozzarella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Oi, har ikke lagt ordentlig merke til denne tråden før nå! Genial.

I forigårs spiste vi lenthil dhal etter denne oppskriften:

http://www.taste.com.au/recipes/14107/lentil+dhal

Veldig god! Hadde selvfølgelig nanbrød, ris og raita ved siden av.

I går laget vi Gobi Manchurian og vietnamesiske vårruller med sweet chili og raita ved siden av. Ingen hverdagsmiddag, men veldig godt til lørdagskos!

Kan forøvrig anbefale en bok som heter Bønner og linser, tror den er laget av Camilla Jensen (?). Har laget mye god mat fra den boka, og begynner å bli mer bevandret i bønneverdenen.

Nå har jeg kjøpt en ny kokebok som simpelthen heter Vegetarmat, skal legge ut her om jeg får til noe bra og spennende fra den.

Den kokeboka står på ønskelista mi denne jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Cilipili: Hvordan mikser du sammen alle råvarene i den nøttesteken du har lagt ut oppskrift til? Litt usikker på hvordan jeg går frem. Bare mikser du alt det tørre, og deretter har du oppi olje, cottage cheese etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilipili: Hvordan mikser du sammen alle råvarene i den nøttesteken du har lagt ut oppskrift til? Litt usikker på hvordan jeg går frem. Bare mikser du alt det tørre, og deretter har du oppi olje, cottage cheese etc?

Nå er ikke jeg Cilipili, men når jeg lager kikert -og nøttestek kjører jeg nøtter, brødsmuler og kikerter i en mikser. Blander så i resten til det blir en deig (steker løken litt på panna før jeg har den i), ruller en pølse som jeg pakker inn i butterdeig. Her er oppskriften på den. Den er himmelsk så anbefaler virkelig å prøve den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det risengrynsgrøt med soya - og kokosmelk. Sinnsykt god! Mye bedre enn med kumelk :) Jeg har aldri vært så glad i grøt før, men nå som jeg brukte soyamelk og kokosmelk istedet for kumelk ble det fantastisk :spise:

Oppskrift her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Takk! Den så også veldig god ut!:)

Kan jeg spørre om det er mulig å lage pølser selv også? Har smakt soyapølsene fra Hälsans Kök eller hva det heter, men synes disse er så tørre. Jeg har egentlig aldri brydd meg om pølser, men kjæresten min ønsker seg det på julaften, samt at vi ønsker noe som er lett å grille når vi drar på skitur og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...