Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal jeg prøve med på en indisk rett med gresskar og kikerter. Tilbehøret er litt uklart ennå.

I går laget jeg pasta med valnøtter, tomater (ferske og soltørkete), rødløk og litt chevre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag hadde vi omelett med potet, sopp og tomat.

Lørdag hadde vi bakt potet med hvitløksmør, kesam, mais, brokkoli og salat.

Søndag hadde vi poteter, brokkoli, blomkål, makaronistuing, brun saus og tyttebær, og sjokoladepudding til dessert.

Mandag hadde vi maisbrød med ost, salat og tomat, og fruktkake til dessert.

Tirsdag hadde vi grønnsakslapskaus med brød.

I går hadde vi fullkornspasta med fløte/blåskimmelost-saus, sorte oliven, valnøtter, erter og purre.

I dag skal vi ha curryris med brekkbønner og frisk tomat.

I morgen er vi bedt bort på middag, så jeg vet ikke menyen. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi chiligryte med ris. :) (paprika, bønnespirer, bambusskudd, minimais og hel chili med tomatpure/vann m/krydder som saus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos for tiden. I dag hadde vi ovnsbakte poteter med salat til, i går pastasalat (min standard med pesto rosso osv), tirsdag husker jeg ikke :klø: , mandag laget sambo lasagne (!) og søndag laget han fylte tomater med couscous, mais og ost.

I morgen blir det noe med grønne bønner. Kanskje en slags curry med noe annet indisk tilbehør? Kanskje jeg sal legge noen kikerter i bløt og lage chana masala til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det mousakka med litt vegefarse og stekte grønnsaker og løk. Salat på siden.

I morgen skal jeg ha indisk, det er alt for lenge siden sist! Mulig jeg prøver meg på å bake naan-brød, hvis ikke blir det de fra butikken. Ellers så skal vi ha stekte grønnsaker til (paprika, squash, løk, sukkererter, brokkoli) og litt marinerte soyabiter, tikka masala saus og indisk ris til (ris med indisk krydderblanding). Og en god dressing.

Pistasj is til dessert.. namm. :)

Endret av Nevdulinien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos fremover også, men i går hadde vi "løkkake" og på lørdag spiste vi fullkornpasta med paprika, chili, valnøtter, vårløk og tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

I dag tror jeg det blir grønnsakssuppe. Med gulrøtter, poteter og kålrabi rett fra åkern (ikke min dessverre). Må også huske å kjøpe purre, sellerirot og røde linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min tur å lage middag i dag. Kanskje grønnsakssuppe, inspirert av tråden her.

I går: pasta med oliven- og tomatsaus

Lørdag: Nudler, wokkede grønnsaker og mannens egenmekka sesamsaus.

Fredag: Fredagspizza med hot saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...