Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Endelig begynner normalitet å komme tilbake.

I det siste har vi hatt bl.a.

gresskarpai med sopp

wok med bl.a. brokkoli og rød tofu, servert med basmatiris

I dag blir det nok en pastarett, men siden kjøleskapet er skrapet vil først handleturen vise hva slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Industri-tomatsuppe. Faktisk noe av det beste jeg vet, synes også det er bedre enn hjemmelaget. Alle tomatsuppeposene som jeg vet om inneholder melk, men Toro tomatsaus er melkefri. Tillsetter bare litt ekstra vann, og vips: Tomatsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det restewok med sopp, paprika, bambusskudd, vårløk og nudler.

I dag skal vi ha bombaypoteter, panne med grønne bønner og tomater og hjemmelaget chapatibrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det vanlig fredagspizza, men i dag aner jeg ikke. Vi skal spise borte! Er invitert over til foreldrene mine, så det blir spennende å se hva mor kommer opp med av vegetarmat. (Tenker det blir den vanlige brokkoligratengen, jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til middag skal vi ha enchiladas, og til lunsj blir det chapatibrød (har litt deig til overs) med salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Tenker det blir den vanlige brokkoligratengen, jeg)

Og det ble det. :ler:

I dag tenker jeg at jeg lager lasagne. Det er litt ruskevær her, og da er det godt med lasagne, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det fårikål

Vegetar-fårikål?! Hvordan lager du det? Det har jeg lyst å lage, men vet ikke hvordan. :sur:

I dag blir det grønnsakssuppe med hjemmelagde rundstykker til. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager man enchilada?

Jeg pleier å lage enchiladas slik: jeg kjøper en pakke med tortillas, lager er salsa og fyller tortillalefsene med purreløk, paprika, minimais, røde bønner, chili, hvitløk, gulrot, spinat, erter; alt etter hva jeg har. (Surres litt i ei panne før jeg bruker det som fyll)

Salsaen lager jeg av en boks hermetiske tomater, to små, sterke chilis, en til to fedd hvitløk, 1/2 ts salt, 1/2 ts oregano, 1/2 ts ts spisskummen, 1/2 ts ts malt koriander. Alt pureres og kokes en stund sammen med litt olje. Salsaen fordeles over de fylte tortillane, litt ost strøs over og så lar jeg dem stå i ovnen i ca. 20 min ved 200 grader. Serveres med litt (lett-)rømme, gjeirne guacamole, salat og ris.

I dag skal vi ha hjemmesnekrede vegetarkaker (nøtter, havregryn, paprika, persille, løk...), ovnsbakte potetbåter og tsatsiki og litt salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å lage enchiladas slik: jeg kjøper en pakke med tortillas, lager er salsa og fyller tortillalefsene med purreløk, paprika, minimais, røde bønner, chili, hvitløk, gulrot, spinat, erter; alt etter hva jeg har. (Surres litt i ei panne før jeg bruker det som fyll)

Salsaen lager jeg av en boks hermetiske tomater, to små, sterke chilis, en til to fedd hvitløk, 1/2 ts salt, 1/2 ts oregano, 1/2 ts ts spisskummen, 1/2 ts ts malt koriander. Alt pureres og kokes en stund sammen med litt olje. Salsaen fordeles over de fylte tortillane, litt ost strøs over og så lar jeg dem stå i ovnen i ca. 20 min ved 200 grader. Serveres med litt (lett-)rømme, gjeirne guacamole, salat og  ris.

I dag skal vi ha hjemmesnekrede vegetarkaker (nøtter, havregryn, paprika, persille, løk...), ovnsbakte potetbåter og tsatsiki og litt salat til.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal vi pomodori alla milanese. Det er fylte tomater på en seng av spinat og et dryss med pinjekjerner. Ny oppskrift som jeg vil prøve ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...