Gjest Solsikke Skrevet 26. juni 2006 #101 Skrevet 26. juni 2006 I dag skal jeg ha brokkoliform. (Kokt brokkoli som jeg steker i ovnen med hvit saus og ost over. Mulig jeg hiver oppi noen flere grønnsaker også)
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #102 Skrevet 26. juni 2006 I dag laget mannen middag: vegetarschnitzler med ovnsbakte potetbåter.
salsera Skrevet 27. juni 2006 #103 Skrevet 27. juni 2006 I går ble det tredelt pizza; en del med sopp og tomater, en del med purreløk og chevre og en del med feta, spinat og en type mild chili brukt som paprika.
Gjest Solsikke Skrevet 27. juni 2006 #104 Skrevet 27. juni 2006 I dag ble det en enkel omelett med tomat og ost.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 28. juni 2006 #105 Skrevet 28. juni 2006 I dag skal vi ha "noe godt". Tenker at det blir lasagne eller moussaka.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2006 #106 Skrevet 28. juni 2006 I går tok vi middagen ute, men med det smale tilbudet som finnes for vegetarianere ble det brødmat (men god brødmat): - baguette med eggesalat og salat til meg - panini med stekte grønnsaker og chilidressing til husbonden
Gjest Solsikke Skrevet 28. juni 2006 #107 Skrevet 28. juni 2006 I dag ble det pastaskruer med grønnsaker og tomatsaus.
salsera Skrevet 29. juni 2006 #108 Skrevet 29. juni 2006 I forgårs ble det resten av pizzaen. I går hadde vi chiligryte (sopp, løk, paprika, tomater, chili, hvitløk, spisskummen, røde bønner) med naturris til. Og i dag får vi se hvilke grønnsaker som frister nårjeg skal handle etterpå!
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #109 Skrevet 29. juni 2006 I går hadde vi brokkoliruller og bakt potet med eggesalat.
salsera Skrevet 30. juni 2006 #111 Skrevet 30. juni 2006 I går ble det bakt potet med hvitløkskesam, rucculasalat og tomater. I dag hadde vi wraps fylt med spinat, sopp og fetaost.
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2006 #112 Skrevet 30. juni 2006 Hva er brokkoliruller? ← Det er noen ruller jeg kjøper fra frysedisken i helsekosten. Husker ikke hva de egentlig heter, men de er laget av bla. brokkoli og ser ut som ruller, derfor kaller jeg dem brokkoliruller. I dag er det fredagspizza og øl.
salsera Skrevet 1. juli 2006 #113 Skrevet 1. juli 2006 I dag måtte jeg prøve den hele bokhveten, så jeg brukte den i stedet for couscous i en salat som jeg skal ta med meg til en hagefest. Salaten består av kikerter, bokhvete, persille, gulrot, cocktail-tomater, agurk, mais, paprika og en dressing av sitronjuice, olivenolje, hvitløk, salt og pepper. Har prøvesmakt, og virker bra!
Gjest piaf Skrevet 2. juli 2006 #114 Skrevet 2. juli 2006 Gratinert blomkål og brokkoli med gorgonzola og dijonsennep i ostesausen, og valnøtter på toppen. Tilbehør blir olivenloff og blandet grønn salat med klasetomater. Og en god Côtes du Rhône. ← (sakset fra middagstråden) I dag har vi altså hatt vegetarisk søndagsmiddag, og det var godt! Piffet opp ostesausen litt ekstra med hvitløk som jeg surret i smøret først, og med gorgonzola, cheddar (eller annen ost) og dijonsennep tilslutt. Med ny norsk blomkål og brokkoli, selvsagt. Og en neve valnøtter helt på toppen, sånn at de ristes litt i ovnen. Ikke akkurat slankekost til tross for alle grønnsakene - men godt var det! Og vin er nesten obligatorisk til synes jeg.
salsera Skrevet 3. juli 2006 #115 Skrevet 3. juli 2006 I går ble det litt lite tid. så da vi kom skrubbsultne hjem, endte vi opp med wraps (hadde noen tortillaer igjen). Smurte dem med hvitløksost og fylte dem med salat, cocktailtomater, røde bønner og mais.
Gjest Solsikke Skrevet 3. juli 2006 #116 Skrevet 3. juli 2006 (endret) I helga ble det taco med masse deilig salat, fetaost, og champignon på fredagen + nachos på siden med tzatziki dip. Lørdagen lagde vi hjemmelaget pizza med mais, soltørkede tomater, champignon, løk, ost og tomatsaus. I dag blir det pasta med en god salat til, evt. wokede grønnsaker med tomatsaus (må se hva som er igjen etter helga) Endret 3. juli 2006 av Nevdulinien
salsera Skrevet 4. juli 2006 #117 Skrevet 4. juli 2006 I går ble det pasta med grillet aubergine, squash, paprika og cocktailtomater.
Gjest LilSweetie Skrevet 4. juli 2006 #118 Skrevet 4. juli 2006 I går ble det spaghetti med grønnsakssaus (tomater, squash, paprika, løk, sopp og hvitløk). Vil lage mer vegetarmat!
salsera Skrevet 5. juli 2006 #119 Skrevet 5. juli 2006 I går ble det en salat med naturris og bønner. I dag tror jeg det blir lasagne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå