Gå til innhold

Hvem har skapt menneskene?

Anbefalte innlegg

Og da bryr du deg selvfølgelig ikke om hvem som kaller dem for juksefanter?

Tror blindt på det DD skriver, uten å undersøke noe selv?

DD har ikke kommet med noe som overbeviser som bevis for det han skriver.

Han bare skriver at noen har skrevet at det er juks. Linkene han legger fram beviser bare at noen har skrevet det han sier.

Dette er måten verden vil bedras på.

Alt det jeg har skrevet og linket til i denne tråden lar seg kryssjekke med andre kilder og i mange tilfeller kan man observere dette selv.

Når det gjelder blind tro så skal ikke du begynne å lete etter splinten i din brors øyne.

Hvis du vil benekte denne kunnskapen så skal du få lov til det men kom ikke da og snakk om hvordan andre bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil aldri være bortkastet tid og energi å motbevise det jeg anser som feilvurderinger, usannheter og direkte løgn.

Motbevis EN ting av det jeg har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da bryr du deg selvfølgelig ikke om hvem som kaller dem for juksefanter?

Tror blindt på det DD skriver, uten å undersøke noe selv?

DD har ikke kommet med noe som overbeviser som bevis for det han skriver.

Han bare skriver at noen har skrevet at det er juks. Linkene han legger fram beviser bare at noen har skrevet det han sier.

Dette er måten verden vil bedras på.

Hehe.. ja dine "beviser" er jo utrolig mye bedre :) De er faktisk like gode og valide som de som påstår at vi aldri har vært på månen!

Jeg har undersøkt selv, og det viser seg å være juks ja. selvfølgelig. Noe annet ville ført til at verden ble snudd på hodet. Noe den ikke har blitt.

Faktisk er det slik at vi lærer om evolusjonen i skolen. Lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er og var og skal komme.

Løgnen er og var, og skal ikke lenger være.

Dere som ikke tror, hold dere i live til det dere kan holde dere i live i.

Guds nåde være med dere.

Uff no vart æ skremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er det slik at vi lærer om evolusjonen i skolen. Lurer på hvorfor.

Det er bra, mye bedre enn å bare godta at det er slik.

Men jeg lurer ikke på dette. Dette har de bevist alle de som strever etter å fjerne alt som har med kristen tro å gjøre i skoleundervisningen.

Det burde ikke være ukjent for noen hva Djupedal og tilhengere driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motbevis EN ting av det jeg har sagt.

Dette har jeg prøvd tidligere, men du godtar aldri mine kilder og kaller det for løgn, mens du tror blindt på dine kilder.

Derfor har du på forhond avskrevet all annen informasjon som løgn.

Så hvorfor nok en gang be om bevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg prøvd tidligere, men du godtar aldri mine kilder og kaller det for løgn, mens du tror blindt på dine kilder.

Fordi mange av dine kilder ER falskheter og løgn. Dette er ikke noe JEG sitter å finner på. Dette er noe som er allment kjent i evolusjonvitenskapelige kretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, mye bedre enn å bare godta at det er slik.

Men jeg lurer ikke på dette. Dette har de bevist alle de som strever etter å fjerne alt som har med kristen tro å gjøre i skoleundervisningen.

Det burde ikke være ukjent for noen hva Djupedal og tilhengere driver med.

Er ingen som vil fjerne alt. De vil bare ha en lik vekting, slik at det ikke blir indoktrinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av dine kilder ER falskheter og løgn. Dette er ikke noe JEG sitter å finner på. Dette er noe som er allment kjent i evolusjonvitenskapelige kretser.

Akkurat. Og det er denne vitenskapen du tror blindt på.

Det skal en stor tro til for å fordøye denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal ikke det. Denne kunnskapen kan man observere selv med enkle forsøk. Dette er faktakunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jesus skapte alle menneskene, gud sørget for det hele og Maria skapte alle blomstene og dyrene. :)

Stine, kristen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler du på at hypotenusen er lik summen av kvadratene blabla?

Poenget er at man i dag nesten må stole mer på det som anses som faktakunnskaptoler vs tro. Stoler man ikke på det, må man komme fram med bedre beviser for sitt syn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoler du på at hypotenusen er lik summen av kvadratene blabla?

Poenget er at man i dag nesten må stole mer på det som anses som faktakunnskaptoler  vs tro. Stoler man ikke på det, må man komme fram med bedre beviser for sitt syn....

Arkeologene har funnet massevis av beviser for at Bibelen taler sant.

Og de finner stadig nye beviser.

Kritikerne har stadig måttet finne på nye ting å sette fingeren på, hver gang det er dukket opp gjenstander fra utgravinger som beviser Bibelens historie-korrekthet, og som har tilbakevist deres påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kritikerne har stadig måttet finne på nye ting å sette fingeren på, hver gang det er dukket opp gjenstander fra utgravinger som beviser Bibelens historie-korrekthet, og som har tilbakevist deres påstander.

Tro på herren, så ordner dine problem seg, du unge sinte mann. :klappe::Nikke::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener de eksemplene du har kommet med hittil så er sannhetsgehalten i disse "bevisene" bemerkelsesverdig lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i bibelen er sant. Rett og slet fordi bibelen tar opp naturvitenskapelige og historiske fakta. Jeg snakker her om ting som er nedskrevet i NT f eks.

Men dersom du igjen mener evolusjonen, så har arkeologene funnet oe som peker på at noen teorier ikke stemmer.

I dine kilder er det referert til "erkeologer" og "vitenskapsfolk". Aldri noen navn eller noe mer spesifikt som går an å sjekke opp. Det holder jo selvfølgelig ikke.

Man har ikke funnet sannheten før dine motstandre snakker med dine ord.......

Dvs : Når du finner en ikkekristelig kilde osm bekrefter det du sier om evolusjonen, da snakker vi med overbevsining. Itil da er det bare tale om mennesker som leter etter det de tror de vil finne; og tolker subjektivt.

Valid vitenskap er nøytral...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Innen om Gud finnes eller ikke, finnes det ikke noe nøytralt.

De som IKKE VIL tro på Gud, kan sette seg ned å tro på evolusjon,

om Gud finnes tror jeg den delen han snakker om som ikke kommer til Guds rike, er de som ikke vil ha noe med ham å gjøre, utifra å være et menneske er det helt logisk tro.

De som tror på evolusjon og på Gud, tror du Gud, som reiste Jesus opp fra de døde kan skape jorden på seks dager?

Vitenskapen vil aldri finne sannheten om Gud finnes eller ikke, her gjelder det å tro, for vi venter på Jesu gjenkomst i håp, om vi vet, er det ikke lenger håp, men visshet.

Men jeg tror fordi overbevisning om at Gud finnes har manifistert seg gjennom undergjerninger, bønn osv. Men ikke vet jeg den fulle og hele sannheten, ikke vil jeg legge krav på at mine påstander er sannhet for andre enn meg.

For de som tror på Gud men ikke Jesus, og det som står i bibelen, det er et annet tema.

Jeg vet at denne kroppen er skrøpelig og kan slutte å fungere når som helst, men Gud sa, vi ikke skulle leve mer enn 120 år, fordi vi var blitt syndere, og syndens straff er døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i bibelen er sant. Rett og slet fordi bibelen tar opp naturvitenskapelige og historiske fakta. Jeg snakker her om ting som er nedskrevet i NT f eks.

Men dersom du igjen mener evolusjonen, så har arkeologene funnet oe som peker på at  noen teorier ikke stemmer.

I dine kilder er det referert til "erkeologer" og "vitenskapsfolk". Aldri noen navn eller noe mer spesifikt som går an å sjekke opp. Det holder jo selvfølgelig ikke.

Man har ikke funnet sannheten før dine motstandre snakker med dine ord.......

Dvs : Når du finner en ikkekristelig kilde osm bekrefter det du sier om evolusjonen, da snakker vi med overbevsining. Itil da er det bare tale om mennesker som leter etter det de tror de vil finne; og tolker subjektivt.

Valid vitenskap er nøytral...

Så om en kristen person forteller deg at du er født, så vil du altså ikke tro det før en ikke-kristen person har bekreftet det?

Synes du ikke dette virker litt ensporet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...