Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. mai 2006 #141 Skrevet 28. mai 2006 Det var et flott innlegg hera. Det var kort og utfyllende, sånt liker jeg. Og så sant, så sant, hva skal man tro, finnes Gud eller finnes Han ikke, og om det er Gud, skal vi kalle Ham et flyvende spaghetti-monster. Hva gjør den kristne troen så rett, men troende er jeg til at Gud finnes, og at Jesus er veien, sannheten og livet. Jeg limer inn 2 kor 10. 4-5 som det var referert til i innlegget ditt på norsk Våre våpen er ikke fra mennesker, men har sin kraft fra Gud og kan legge festninger i grus. Vi river ned tankebygninger og alt stort og stolt som reiser seg mot kunnskapen om Gud. Vi tar hver tanke til fange under lydigheten mot Kristus. Så er det det med, seks dager betyr seks tusen år, vel utfra jødenes tidsregning fra historiske aldrene på personer i bibelen, så er det 5967-5968 år siden adam og eva ble skapt. og så,,,,,,,, det med hvilke guder er det som har skapt bibelen, H*n er iallefall ikke avbildet som avgudene er. Og jeg vil lime inn dette da apg 17.22-34 Da sto Paulus fram for Areopagos-rådet og sa: «Atenske menn! Jeg ser at dere på alle måter er svært religiøse. For da jeg gikk omkring og så på helligdommene deres, fant jeg et alter med denne innskriften: 'For en ukjent Gud'. Det som dere tilber uten å kjenne, det forkynner jeg dere. Gud, han som skapte verden og alt som er i den, han som er herre over himmel og jord, han bor ikke i templer reist av menneskehender. Han trenger heller ikke noe av det som menneskehender kan tjene ham med. Det er jo han som gir liv og ånde, ja, alt til alle. Av ett menneske har han skapt alle folkeslag. Han lot dem bo over hele jorden, og han satte faste tider for dem og bestemte grensene for deres områder. Dette gjorde han for at de skulle søke Gud, om de kanskje kunne lete seg fram og finne ham. Han er jo ikke langt borte fra en eneste av oss. For det er i ham vi lever, beveger oss og er til, som også noen av deres diktere har sagt: 'For vi er hans slekt.' Fordi vi altså er Guds slekt, må vi ikke tenke at guddommen ligner et bilde av gull eller sølv eller stein, formet av menneskers kunst eller tanke. Disse tidene med uvitenhet har Gud båret over med, men nå befaler han alle mennesker, hvor de så er, at de må vende om. For han har fastsatt en dag da han skal dømme verden med rettferdighet, ved en mann han har utpekt til dette. Det har han bekreftet for alle mennesker ved å reise ham opp fra de døde.» Da de hørte om oppstandelse fra de døde, gjorde noen narr av ham, men andre sa: «Vi vil gjerne høre deg tale mer om dette en annen gang.» Så gikk Paulus fra dem. Men det var noen som sluttet seg til ham og kom til tro. Blant dem var Dionysios fra Areopagos-rådet og en kvinne som het Damaris, og noen andre.
T.S Skrevet 28. mai 2006 #142 Skrevet 28. mai 2006 Dette var ikke til deg, det var til Storebror, som spurte om hvor det stod. ← Så du bruker noe som er blitt avslørt som juks og tull som "bevis" på at det er uenigheter om teorier? Må ellers si at DD har imponert meg med sin kunnskap i denne tråden. Både ordbruk og detaljkunnskap viser at han vet mye om dette emnet, og det har vært lærerikt å lese det han har kommet med. Tror jeg må bite i meg oen kamelhår mht til det jeg har skrevet om fyren tidligere. Å lese om juksefanter er ikke like opplysende.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. mai 2006 #143 Skrevet 28. mai 2006 og så,,,,,,,, det med hvilke guder er det som har skapt bibelen, H*n er iallefall ikke avbildet som avgudene er. Og jeg vil lime inn dette da Unnskyld, det skulle stå: hvilke guder som har skapt alt, og ikke bibelen.
T.S Skrevet 28. mai 2006 #144 Skrevet 28. mai 2006 Jesus er veien, sannheten og livet. ← Hva legger du i dette? Utdyp...
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. mai 2006 #145 Skrevet 28. mai 2006 storebror* I dag, 19:30 innlegg #148 Erfaren bruker Gruppe: Medlem Innlegg: 536 Reg.: 28.08.2005 Medlem nr.: 8.451 Kjønn: Mann QUOTE(Gjest_RPM_* @ 28.05.2006 (19:14) ) Jesus er veien, sannheten og livet. Hva legger du i dette? Utdyp... Du lure hva jeg legger i at jeg tror Jesus er veien sannheten og livet. Vel, du setter meg på prøve i å skrive kort og presist, uten at jeg har lyst du skal ta anstøt. Det at om det finnes en gud som er skaperen av himmel og jord og alt som fyller det, så var det å komme til Gud gjennom Jesus, og syndefallets dekke over Guds sannhet, tok Jesus vekk ved Hans liv på jorden. Og livet som Gud har i eie, kom til oss mennesker ved oppstandelsen Jesus hadde etter å ha stått opp den tredje dag. Men bare ved tro på Ham, kan vi komme til Gud, ikke ved å høre om Ham. Joh 14.1-7 La ikke hjertet bli grepet av angst. Tro på Gud og tro på meg! I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg da sagt dere at jeg går og vil gjøre i stand et sted for dere? Og når jeg har gått og gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er. Og dit jeg går, vet dere veien.» Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?» Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. Har dere kjent meg, skal dere også kjenne min Far. Fra nå av kjenner dere ham og har sett ham.» Enda et bibelsitat siden jeg får lov:) Joh 1.1-4 I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til. Det som ble til i ham, var liv, og livet var menneskenes lys.
T.S Skrevet 28. mai 2006 #146 Skrevet 28. mai 2006 Du lure hva jeg legger i at jeg tror Jesus er veien sannheten og livet. Vel, du setter meg på prøve i å skrive kort og presist, uten at jeg har lyst du skal ta anstøt. ← kan vi prøve en gang til? Jeg tar ikke anstøt. Hva betyr veien for deg? Veien til hva? Veien fra hvor? Veien tuftet på hva? Hva betyr sannheten for deg? Hva er sannheten? Hva er ikke sannheten? Hva er sannheten i forhold til hva i livet? Hva legger du i livet? Hva slags liv? For hvem? Hva slags liv gir dette i forhold til mennesker som ikke tror Jesus er alt dette? P.s For alt du vet så kan jeg være kristen, ikke glem det.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 28. mai 2006 #147 Skrevet 28. mai 2006 Du er da høyt elsket av Gud du storebror. Joh 3.16 Syndens straff er døden. Jesus døde for våre synder, Han som er livet, kunne døden ikke ta imot. Og slik sto Han opp, så vi kunne få del i livet. Kom til Ham og Han vil gi deg livets vann å drikke, livets tre å spise av. Vi går fra døden til livet. Lik et såkorn som er dødt går til jorden for at det kan utgå liv ifra det. Sannheten betyr mye for mennesker, om Jesus sier Han er sannheten, vil jeg ved tro på Ham som er sannheten, ta del i sannheten og dele den sannheten. Forkynne evangeliet. Å tro på Jesus skader ikke mennesket annet enn at den vil egge synden som har utviklet seg siden tidenes begynnelse. Jeg ydmyker meg, og tar imot Jesus som min Herre, lik en elev velger hva skole han vil gå. Jeg velger å lære mer om Ham som er veien, sannheten og livet. For hvordan kan jeg vite hvem Jesus er uten at evangeliet om Ham blir meg fortalt. Nå vet jeg mer enn jeg visste da jeg var barn, og trodde på de få ord om Ham jeg kunne be til om kvelden. Og ikke bare i Ordet lærer jeg Ham å kjenne, men det er ikke for ikke-troende å bli fortalt, men det må oppleves. Nå har du hørt min erfaring, utifra Johannes 14. 1-7 Og den kjærlighet Han har til oss mennesker at Han går gjennom døden for å kjøpe oss fri, husk Han kom i menneskeskikkelse. Men dette er tro, for vi har ikke sett, men tro kommer ikke uten overbevisning, men om disiplene tier, vil Gud reise disipler ut av steiner. Skjønn det den som vil, noen kristne som mener jeg feilsiterer bibelen her, for nå gadd jeg ikke vise til alle bibelhenvisninger. Dette kom utfra mitt hjerte, hvor Ordet ligger. For hva sier skriftene, Ordet er deg nær, i din munn, og i ditt hjerte. Å tro på Gud er en stor avgjørelse, så i fem år har jeg brent for visdom og kunnskap om Gud, delvis for å finne ut at jeg ikke hadde gått inn en stor bløff. Jeg tror enda, og gode gaver har jeg fått ved den tro jeg har. Men det er en kamp, ikke i kjøtt og blod. Du fikk vel ikke svaret du var ute etter storebror, eller gjorde du? et bibelsitat jeg ikke kan unnvære å lime inn ef 6.12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet.
T.S Skrevet 29. mai 2006 #148 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Du fikk vel ikke svaret du var ute etter storebror, eller gjorde du? ← Nei. Det kan virke som at du gjemmer deg bak bibelsitater og "Guds ord". Jeg på min side er trygg nok på meg selv til å ta ansvar for mitt eget liv; min egen sjebne. Jeg er min egen lykkes smed. Jeg følger min moral som er tuftet på respekt og ønske om å gjøre godt. Noen har sikkert behov for en oppskrift man kan følge slavisk. enten fordi man ikke klarer ta (riktige) valg selv, pga usikkerhet eller annet. Men dem om det. Hadde vært veldig interessant med svar på spørmålene. Sitater blir rett og slett ikke lest. Fordi jeg har lest dem før... Og nå har jeg lyst til å lære noe _nytt_. Dvs hva som driver _deg_ edit: leifer.. Endret 29. mai 2006 av storebror*
razmatazz Skrevet 29. mai 2006 #149 Skrevet 29. mai 2006 Det kan virke som at du gjemmer deg bak bibelsitater og "Guds ord". Jeg på min side er trygg nok på meg selv til å ta ansvar for mitt eget liv; min egen sjebne. Jeg er min egen lykkes smed. Jeg følger min moral som er tuftet på respekt og ønske om å gjøre godt. Noen har sikkert behov for en oppskrift man kan følge skavisk. enten fordi man ikke klarer ta (riktige) valg selv, pga usikekrhet elelr annet. Men dem om det. ←
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 29. mai 2006 #150 Skrevet 29. mai 2006 Hadde vært veldig interessant med svar på spørmålene. Sitater blir rett og slett ikke lest. Fordi jeg har lest em før... Og nå har jeg lyst til å lære noe _nytt_. Dvs hva som driver _deg_ Jeg ga deg bare et bibelsitat i forrige innlegg, resten var skrevet i egne ord. Jeg må tro, troen og interessen vil få utdype det mer enn hva andre skriver. Kall meg kokko,men jeg søker å vinne mennesker for Gud, for de menneskene da vil oppleve Gud og Hans velsignelser personlig, og du vil få se hvilken kjærlighet Han har til verden. Kanskje i ditt synspunkt virker jeg usikker, jeg kan med en gang fortelle jeg ikke er av den sikre og ikke redd for noe-typen, jeg kan vær min egen lykkes-smed, men fremtiden er full av overraskelser, kjekt å ha Gud ved sin side da, slipper å uroe meg for døden, sykdommer er jeg ikke så bekymret over, Gud har gjort meg til et ærligere menneske, så jeg slipper å gjemme meg bak løgner, og redd for å bli avslørt. My mind is not a pretty place som king james har som motto, betegner vel de fleste voksnes sinn, inkludert meg, det har mye med det bibelen kaller kjødets gjerninger. Den som vil finne ut hva det er kan lese galaterbrevet 5.16-26. Derfor tyr jeg til bibelen som er en slags hjernevasking, den vasker mye av skittet jeg har lagt meg på hjerte. Den forteller meg om Jesus som for to tusen år siden kom i tjeners skikkelse og verden ville ikke ta imot Ham, slik skulle vi og tjene verden med å forkynne Hans evangelium, gledesbudskapet, bibelen forteller om Hans andre komme i majestetisk skikkelse, lion king. Den bevarer den varme kjærligheten til mennesker, mens kjærligheten i verden blir mer og mer kald. Da er det for meg igjen å ta det til meg ved tro. Men om du bare ser svada i det jeg skriver, så er det sant som Jesus sier at det er for de troende å bli gitt Guds hemmeligheter, om du er kristen, må Gud åpne øynene dine. Matt 13.10-17, les den som vil på bibelen.no Alle søker egentlig etter noe å tro på, siden vi ikke er allvitende, veiene er mange, men bare en vei fører til Gud. Tror jeg, bibelen sier det, aka Ordet, aka Jesus.
T.S Skrevet 29. mai 2006 #151 Skrevet 29. mai 2006 Kanskje i ditt synspunkt virker jeg usikker, jeg kan med en gang fortelle jeg ikke er av den sikre og ikke redd for noe-typen, jeg kan vær min egen lykkes-smed, men fremtiden er full av overraskelser, kjekt å ha Gud ved sin side da, slipper å uroe meg for døden, sykdommer er jeg ikke så bekymret over, Gud har gjort meg til et ærligere menneske, så jeg slipper å gjemme meg bak løgner, og redd for å bli avslørt. My mind is not a pretty place som king james har som motto, betegner vel de fleste voksnes sinn, inkludert meg, det har mye med det bibelen kaller kjødets gjerninger. Den som vil finne ut hva det er kan lese galaterbrevet 5.16-26. Derfor tyr jeg til bibelen som er en slags hjernevasking, den vasker mye av skittet jeg har lagt meg på hjerte. Alle søker egentlig etter noe å tro på, siden vi ikke er allvitende, veiene er mange, men bare en vei fører til Gud. Tror jeg, bibelen sier det, aka Ordet, aka Jesus. ← Jeg er ikke redd for å dø. Jeg er ikke redd for å bli syk. Jeg frykter rett og slett ikke fremtiden. Jeg har ingen behov for å ikke fortelle sannheten. Sex er til for å nytes til fulle. Jeg har ingen behov for å tro på noe, da jeg ikke trenger forklaringer på alt. Veldig kristne mennesker opplever også at hele familien blir revet fra dem i ulykker og i sykdom. Jeg vet at mange av dem ikke finner trøst i Gud da. Nei, jeg har det helt fint uten å tro. Jeg er tilfreds, og har ingen uro i meg som må mettes. Jeg føler meg tilfreds med både kropp og sjel.
Blueberry Skrevet 29. mai 2006 #152 Skrevet 29. mai 2006 Hvem har skapt alle blomstene,blomstene,blomstene, Hvem har skapt alle blomstene? Jo, Gud i himmelen Hvem har skapt alle fuglene,fuglene,fuglene, Hvem har skapt alle fuglene? Jo, Gud i himmelen. Hvem har skapt alle stjernene, stjernene, stjernene, Hvem har skapt alle stjernene? Jo, Gud i himmelen Hvem har skapt både deg og meg, deg og meg, deg og meg, Hvem har skapt både deg og meg? Jo , Gud i himmelen Hvem har skapt alle blomstene, fuglene, stjernene? Hvem har skapt både deg og meg? Jo, Gud i himmelen Begynte bar å tenke på denne teksten når jeg las overskriften. Det sier seg jo selv. Dette er jo barnelærdom.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 29. mai 2006 #153 Skrevet 29. mai 2006 min niese og nevø på 9 og 4 sang den under min søsters bursdag, skulle ønske jeg hadde sånn tro, jeg er vel mer av den alvorlig troende. Men søtt var det.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2006 #154 Skrevet 30. mai 2006 Den som skapte jordas liv, skapte også menneskene! Det spørsmålet har ikke noe svar foreløpig.
Superlammet Skrevet 30. mai 2006 #155 Skrevet 30. mai 2006 Hvem har skapt alle blomstene,blomstene,blomstene, Hvem har skapt alle blomstene? Jo, Gud i himmelen Hvem har skapt alle fuglene,fuglene,fuglene, Hvem har skapt alle fuglene? Jo, Gud i himmelen. Hvem har skapt alle stjernene, stjernene, stjernene, Hvem har skapt alle stjernene? Jo, Gud i himmelen Hvem har skapt både deg og meg, deg og meg, deg og meg, Hvem har skapt både deg og meg? Jo , Gud i himmelen Hvem har skapt alle blomstene, fuglene, stjernene? Hvem har skapt både deg og meg? Jo, Gud i himmelen Begynte bar å tenke på denne teksten når jeg las overskriften. Det sier seg jo selv. Dette er jo barnelærdom. ← Selvsagt! Vi lærte jo dette i en kristenorientert sosialistskole. Da må det jo være sånn det er. *endrer trosretning*
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 30. mai 2006 #156 Skrevet 30. mai 2006 Det er sikkert blitt spurt om før, men hvorfor er vi skapt til å utforske enden av universet, havets dyp, jordens indre? Om så evolusjonen har ført oss til dette punkt, hvor vil den føre oss videre? Vi kommer egentlig ikke videre, fordi, datamaskinen, har tatt opp all kunnskap, vi leser bare overskriftene, og blir ikke smartere, vi vil bare stå opp å ha det gøy, mens vi utrydder jordens ressurser fordi vi ikke bruker vår kunnskap, som egenlig bare blir brukt feil allikavel, vårt indre forteller oss at vi er på vei mot en massedød for at menneskeheten skal overleve.
KR-øst Skrevet 30. mai 2006 #158 Skrevet 30. mai 2006 ID og kreasjonisme beviser ikke noe som helst. Derfor tror jeg at du er på feil spor og bruker utrolig mye engergi på noe som ikke vil overbevise oppegående mennesker om relevansen av en gudstro. Hvis målet ditt er å lede mennesker til tro på Jesus Kristus, er dette kanskje ikke veien må gå. Men slit deg ut om du vil. ← Det vil aldri være bortkastet tid og energi å motbevise det jeg anser som feilvurderinger, usannheter og direkte løgn.
KR-øst Skrevet 30. mai 2006 #159 Skrevet 30. mai 2006 Så du bruker noe som er blitt avslørt som juks og tull som "bevis" på at det er uenigheter om teorier? Må ellers si at DD har imponert meg med sin kunnskap i denne tråden. Både ordbruk og detaljkunnskap viser at han vet mye om dette emnet, og det har vært lærerikt å lese det han har kommet med. Tror jeg må bite i meg oen kamelhår mht til det jeg har skrevet om fyren tidligere. Å lese om juksefanter er ikke like opplysende. ← Og da bryr du deg selvfølgelig ikke om hvem som kaller dem for juksefanter? Tror blindt på det DD skriver, uten å undersøke noe selv? DD har ikke kommet med noe som overbeviser som bevis for det han skriver. Han bare skriver at noen har skrevet at det er juks. Linkene han legger fram beviser bare at noen har skrevet det han sier. Dette er måten verden vil bedras på.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 30. mai 2006 #160 Skrevet 30. mai 2006 Forskernes mange hull i deres teorier, gir meg ikke fred på hva som er sannheten, det gjør derimot troen på Jesus Kristus for meg. Bibelen er som ligninger om Guds rike, vi troende har mange teorier om hva Ordet betyr, hvilke profetier det gjelder, men ligningene kan ikke selv bli åpenbart, Gud har en rolle med i spillet, Jesus var selve nøkkelen til dette. Den som tror på Ham, får åpenbart hemmeligheter om Guds rike, skal ikke så mye til å lese om hvem Jesus var i bibelen, og som ennå er. Jesus på jorden var selve definisjonen på hvem Gud er, vet du hvem Jesus er, da vet du Gud er god og nådefull,men også rettferdig og den som skal føre dommen. Du kan velge å overse dette og alt jeg skriver for de som synes det er kjedelig, men en påminnelse om hva Ordet sier, gjør jeg det. Joh 16. 7-15 Men jeg sier dere sannheten: Det er det beste for dere at jeg går bort. For dersom jeg ikke går bort, kommer ikke Talsmannen til dere. Men går jeg bort, kan jeg sende ham til dere. Og når han kommer, skal han gå i rette med verden og vise den hva synd er, hva rettferdighet er, og hva dom er: Synden er at de ikke tror på meg. Rettferdigheten er at jeg går til Far, og dere ser meg ikke lenger. Dommen er at denne verdens fyrste er dømt. Ennå har jeg mye å si dere, men dere kan ikke bære det nå. Men når sannhetens Ånd kommer, skal han veilede dere til hele sannheten. For han skal ikke tale ut fra seg selv, men si det han hører, og gjøre kjent for dere det som skal komme. Han skal herliggjøre meg, for han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere. Alt det min Far har, er mitt. Derfor sa jeg at han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere. Forskere og arkeologer kan grave å grave, bygge teorier, men de vil aldri finne ut hva som ligger foran. Sannheten er og var og skal komme. Løgnen er og var, og skal ikke lenger være. Dere som ikke tror, hold dere i live til det dere kan holde dere i live i. Guds nåde være med dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå